Overblikstrailer for Pape...

Lanceringstrailer for Gro...

Tales of the Shire: A The...

N-cast #215: Er Indie Dir...

N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Europa kommer til Switch

Indie-udsalg startet nu

SteamWorld Heist II annon...

Penny's Big Breakaway ude...

Switch 2 - rygter og disk...

Amiibo!

Spil på vej til Switch

Pokémon GO

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Pokémon Unite

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Monster Hunter Tri-G vil ikke have online

Skrevet af Lukas Skywalker - 18-10-2011 19:14

Capcom har nu offentliggjort, at den kommende 3DS-version af Monster Hunter Tri, Monster Hunter Tri-G, ikke vil have nogen form for online co-op.

Nintendo har fra dag ét været ude og fortælle, hvordan Nintendo 3DS'en i høj grad skal være en online-maskine, hvilket netop er et område Nintendo endnu ikke er kommet ordentlig ind på. Nu er det så som sagt blevet annonceret at endnu et spil ikke vil kunne spilles online, modsat Wii-versionen. Denne online co-op-funktion i Monster Hunter Tri på Wii'en, var ellers i høj grad hvad der gjorde spillet populært.

Capcom har ikke udtalt sig om præcis hvorfor Monster Hunter Tri-G ikke vil kunne spilles online. Det vil dog stadig være muligt at spille co-op lokalt, men hvornår det bliver, vides ikke - der er nemlig endnu ikke kommet nogen udgivelsesdato her i Europa. Spillet står til en december-udgivelse i Japan.

0
1ups givet

Kommentarer:

#1 - Zøvnig

Level: 20 (Moblin)

18-10-2011 19:40

ØØhm.. forsvinder en hel del af spillets charme så ikke?
0
1ups givet

#2 - Dead-Cheese

Level: 25 (Kokiri)

18-10-2011 19:53

Så man porter spillet og laver det dårligere? Det virker da meget logisk... Tror jeg.
0
1ups givet

#3 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

18-10-2011 20:15

Men den har jo stereoskopisk 3D!
0
1ups givet

#4 - odensen

Level: 11 (Octorok)

18-10-2011 20:37

Mærkeligt nok når nu wii versionen har det..

At capcom har valgt ikke at gøre de portable udgaver af monster hunter online, fatter jeg ikke.. men psp versionerne har jo stadig solgt godt, selv om de heller ikke har det.. De er skøre de japanere..

Tillagt: Faktisk tror jeg de arbejder på det en online udgave, rettet mod vesten... kommer nok til 3ds, vita og apple i 2013..Smiley
0
1ups givet

#5 - Hassus

Level: 22 (Ice Keese)

20-10-2011 19:53

Stereoskopisk 3D tilføjer ekstra information. Ved at se den samme scene fra forskellige vinkler med hvert øje får du en hel masse relevant information serveret på et sølvfad. Du ved i højere grad præcist hvordan et rum er opstillet umiddelbart.

Det svarer til at have begge øjne åbne eller at have et enkelt øje åbent. Først synes det ikke som en særlig forskel, da hjernen netop er god til forudtagelser(for eksempel har vi et blindt punkt i vores synsfelt på grund af placeringen af øjets nerver, som vi aldrig lægger mærke til, da hjernen "sørger for" at der i stedet for at være en sort plet er "tilmalet" med farver og strukturer, der giver mening i sammenhængen), men det er ikke lige så præcist og bygger ikke på lige så meget information. Jeg husker for eksempel et afsnit af Flight of the Conchords, hvor Bret vil til at gå med klap for øjet for at ligne David Bowie, men han må i sidste ende tage den af fordi han igennem hele afsnittet bliver ved med at falde over ting.
Personligt har jeg oplevet ved en fejltagelse at have slået 3D'en fra i Pilot Wings Resort. I det første stykke tid lagde jeg ikke mærke til noget og havde en idé om at jeg spillede det i 3D(endnu et eksempel på hvad hjernen er i stand til), lige indtil jeg begyndte at føle en form for indre desperation over ikke at kende placeringen af ringene foran mig så godt som jeg ønskede. Jeg skruede op for slideren og fløj mere trygt videre. Faktisk mener jeg at kunne se forskel på de replay-videoer, hvor jeg har haft 3D'en henholdsvist slået til og fra. Det lyder groft, men det ser for mig ud som om at den "enøjede pilot" er givet et handicap i forhold til den "toøjede pilot".

Jeg synes sagtens man kan argumentere for at stereoskopisk 3D ikke tilføjer noget godt til underholdning, men jeg har svært ved at se hvordan to seperate billeder der vises til hvert øje, hvilket resulterer i en uafværgelig og instinktiv forståelse af den 3. dimension i spil, film, billeder og lignende ikke kan betegnes som tilføjelsen af ny information.

Edit: Med det sagt, så mon ikke de gemmer online-delen til Monster Hunter 4?
0
1ups givet

#6 - Oni Nick

Level: 26 (Octopi)

18-10-2011 21:17

Fik prøvet en 3DS her fornylig, er ikke imponeret, dårlig 3D-effekt, der er uhyre irriterende at have på i mere end 20 sekunder.
0
1ups givet

#7 - Dennis Høj-Suhr

Level: 26 (Octopi)

18-10-2011 21:42

hvad har du spist Oni Nick du er jo syg dårlig 3D? Smiley
0
1ups givet

#8 - Oni Nick

Level: 26 (Octopi)

18-10-2011 22:04

Jeg gider bare ikke skulle holde mig så stille hele tiden, det bliver trættende. Ja, kan godt se der er dybde, ja, kan godt se at det virker, wauw, 3D uden briller, super, men det bliver hele tiden sløret og synes virkelig at det er en grum fejl, som jeg ikke forstår folk smider penge efter. Men det er måske bare mig. OoT blev i hvert fald ikke bedre af 3D, lad mig sige det sådan.
0
1ups givet

#9 - Togbis

Level: 16 (Space Pirate)

18-10-2011 22:59

Japanerne spiller næsten udelukkende Monster Hunter gennem LAN(parties), så det bliver nok ikke det store problem. Spillet har vel stadigt multiplayer.

Bare se hvordan Wii versionen solgte. Online er ikke garanti for succes.
Spillere af Monster Hunter gider ikke sidde alene i hvert deres hjem og stire på fjernsynet.
De vil mødes sammen i grupper og få noget socialt ud af deres raids eller hvad spillet nu går ud på.

Edit: Angående 3DS'ens 3D, så virker det også en smule sløret og hårdt at se på for mine øjne. Det er måske bare mig, der skal vende mig til det eller som åbenbart ikke har et normalt syn.
Det er lidt en skam, for jeg er egentlig meget glad for den 3D effekt man får gennem 3D-briller.
0
1ups givet

#10 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

18-10-2011 23:03

Munster Hunter er ret ligegyldigt i Europa, så selvfølgelig gider Capcom ikke at lave en online-del, når der ikke er behov for det i Japan.
0
1ups givet

#11 - PD

Level: 1 (Goomba)

18-10-2011 23:15

Togbis det er blevet forklaret så mange gange nu, at lige de første gange man bruger en 3DS, så vil man have ondt i ens øjne. Det vil aftage efter et par dage. For nogle, så gør det slet ikke ondt. For mig gjorde det og tog kun 2-3 dage før det ikke gjorde det længere :b
0
1ups givet

#12 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

18-10-2011 23:21

Så vi har altså at gøre med en teknologi, der

- ikke tilfører billedet ny information, men blot skaber en illusion
- enten ikke kan ses, giver bivirkninger eller er svær at tilpasse sig
- er ret dyr at producere

Lyder som noget man skal investere i.
0
1ups givet

#13 - Dead-Cheese

Level: 25 (Kokiri)

19-10-2011 00:15

Alexander: Det var så de dårlige ting du nævnte, men du tager også fejl. Jeg korigerer dig og nævner nogle andre ting.
+ retro spil får mere dybde, og flere detaljer (f.eks. kunne man i urban champion se lygter på politibilen og se siderne af husene, men kun med 3d tændt)
+ Det giver en reel fordel i mange spil med 3d tændt. Afstandsbedømmelse er langt nemmere, optisk synsbedrag kan nemmere gennemskues.
+ Det skaber en rummelig fornemmelse når man spiller.
+ der er mulighed for at kunne eksperimentere med spil på en hel ny måde (vi har ikke set så meget endnu)

Angående problemmer med 3d, har jeg aldrig oplevet det. Jeg havde det ikke engang første dag. Jeg slukker kun 3d, når jeg vil spare strøm. Ellers kørrer det bare.
0
1ups givet

#14 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

19-10-2011 00:22

Dead Cheese, vi har haft denne diskussion før. Der tilføjes ikke ny information i billedet. Det giver en illusion, men du ser INTET nyt. Prøv at find videnskabelige artikler om det.

I øvrigt giver normal 3D grafik også dybde (surprise!).
0
1ups givet

#15 - PD

Level: 1 (Goomba)

19-10-2011 00:49

Alex hvis du siger at vi har haft denne diskussion før, hvorfor bringer du det så selv op igen?
0
1ups givet

#16 - Dead-Cheese

Level: 25 (Kokiri)

19-10-2011 00:50

God dammit! Du tager fejl! Jeg har en 3ds jeg har det spil jeg giver et eksempel til!
Sætter du 3d på, ser du alt lidt skrå, hvilket giver dig (tada) mere information i billedet.
Spillet var urban champion, hvor man ser mere med 3d.
Det er IKKE en illusion at jeg før så en fald bil uden lygter og jeg nu ser en firkantet bil MED lygter. Dybden er en illusion, men de detaljer som de kan tilføje ved hjælp af 3d er IKKE en illusion.
Evt kan du komme med belæg på at lygterne er så tynde at man bare ikke kunne se dem før, men at de var en micro pixxel, som man bare kunne fornemme bedre med 3d, men den køber ingen.
0
1ups givet

#17 - Oni Nick

Level: 26 (Octopi)

19-10-2011 01:00

Come on, grafikken ændrer sig jo ikke decideret af at man putter 3D på? I så fald må du gerne poste et "before and after" billede af det.
0
1ups givet

#18 - Dead-Cheese

Level: 25 (Kokiri)

19-10-2011 01:07


3d look alike.


Normal.

Jeg kan jo ikke rigtig vise 3d med billeder, men det er sådan ca. forandringen ser ud.
og nej selvføllig viser billedet dig ikke mere i 3d, men ved hjælp af 3d, kan der vises mere, og i en meget mere flydende overgang.
Og med det kan brug af 3d give en mere information i billederne, som her lygterne.
0
1ups givet

#19 - Togbis

Level: 16 (Space Pirate)

19-10-2011 01:08

Super Mario 3D Land bliver nok den første originale titel, der rigtigt gør brug af 3D på konsollen. Alle tidligere titler har været ports, techdemos eller mindre projekter, hvor 3D hovedsageligt har været en niché.

Det bliver spændende at se om Miyamoto og co. så kan leve op til alle deres argumenter om at 3D-Mario bliver langt bedre, når man kan se dybde.
0
1ups givet

#20 - Jonas

Level: 15 (Geega)

19-10-2011 01:24

Det sjove er, at Nintendo tit har været ude for at gøre opmærksom på, at 3D-platformere bliver meget nemmere at spille, når man bedre kan se dybde ved hjælp af 3D, og så foregår meget af det første rigtige Mario-spil til konsollen i baner, der er set fra siden som i 2D-Mario.
0
1ups givet

#21 - Togbis

Level: 16 (Space Pirate)

19-10-2011 01:39

I det mindste bringer de flyvedelen fra SM64 tilbage, da man nu frit kan flyve rundt i sin tanooki sui-- HEY, WAIT A MINUTE! D:<
0
1ups givet

#22 - Anch1989

Level: 8 (Pirahna Plant)

19-10-2011 10:31

Jeg forstår det ihvertfald ikke.

Personligt mener jeg at 3D på TV heller ikke er vejen frem. Giver kun møg dårligt billede og kanon hovedpine.
0
1ups givet

#23 - Esmun

Level: 8 (Pirahna Plant)

19-10-2011 17:49

Ja jeg holder altså også med dem der siger at 3D-billedet faktisk tilføjer mere information. Et eksempel er dette screenshot, som er fra Super Mario 3D Land.

http://media.tumblr.com/tumblr_lrher7XWyh1qzpbds.jpg

Når man ser det i 3d, så ser man tydeligt hvordan banen hænger sammen og hvor man kan gå og ikke kan gå. Det kan man altså ikke på det 2D-screenshot soim jeg har linket til. Der imod fremstår det som et umuligt objekt.

OnTopic: Jeg håber godt nok at de tilføjer online-play hvis det udkommer i vesten. Men det vil jeg også mene der er en god chance for. Det kostede jo også penge at spille MH Tri online i Japan, modsat EU og US hvor det var gratis.
0
1ups givet

#24 - Lukas Skywalker

Level: 25 (Kokiri)

19-10-2011 03:19

Jonas - Jeg så en reklame for Super Mario 3D Land (og en række andre spil) tidligere i dag, hvor stemmen netop sagde "Nu er det nemmere at styre Mario end nogensinde før" eller sådan noget Smiley
0
1ups givet

#25 - Lukas Skywalker

Level: 25 (Kokiri)

19-10-2011 18:30

^ Du holder med dem der siger at 3D ikke tilføjer ekstra information, men alligevel poster du et screenshot hvor der netop skal 3D til, for at det bliver forståeligt Smiley?

Jeg tror at det Alex prøver på at sige, er at der ikke er forskel på "ægte" og "falsk" 3D. Og det kan man ikke vise ud fra screenshots, da falsk 3D i bevægelse kan være lige så godt som ægte 3D - om end ægte 3D vil føles mere, ja, ægte. Nå, det var vist nok off-topic Smiley
0
1ups givet

#26 - Esmun

Level: 8 (Pirahna Plant)

20-10-2011 11:23

^ Aner ikke hvad du snakker om Smiley

*Lister stille væk*
0
1ups givet

#27 - Peblisko

Level: 21 (Paragoomba)

23-10-2011 15:14

^Jeg er selv en del af koret, der ser sig en smule skeptisk på 3D som andet end en gimmick, men jeg må sige, at I har nogle velovervejede argumenter for, hvorfor 3D giver en udvidet spiloplevelse. Både med Esmuns billede og Hassus' videnskabelige iagttagelser. Jeg argumenterer selv i dag for, hvorfor motion controls, særligt i shooters, er bedre end joypads, selvom der også er mange skeptikere.

On-topic:
Jeg ventede med at købe Tri til Wii da jeg hørte det kom til 3DS, men det lyder som om, at det er Tri man netop skal have til Wii og så 4'eren til 3DS. Altså droppe portsne og få de spil der er lavet til konsollen.
0
1ups givet