Tales of the Shire: A The...

N-cast #215: Er Indie Dir...

N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Europa kommer til Switch

Indie-udsalg startet nu

SteamWorld Heist II annon...

Penny's Big Breakaway ude...

Se Indie World Showcase i...

Prøv Eiyuden Chronicle: ...

Amiibo!

Pokémon Unite

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Spil på vej til Switch

Pokémon GO

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

F-Zero 99

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Nintendo 3DS passerer 5 millioner i Japan

Skrevet af Lukas Skywalker - 20-02-2012 21:51

Nintendo har nu bekræftet at Nintendo 3DS har passeret fem mio-mærket i Japan, hvilket gør det til den konsol der har nået den milepæl hurtigst.

På 51 uger har Nintendo 3DS'en nået de fem millioner solgte eksemplarer, hvor Nintendos andre konsoller ikke har kunnet formå at nå de fem millioner på under et år.

Klik for stort billede

Nærmeste "modstander" for Nintendo 3DS er PlayStation Portable, der har solgt ca. 7,8 mio. Mon ikke den bliver slået inden alt for længe?

0
1ups givet

Kommentarer:

#1 - koopi

Level: 7 (Korok)

20-02-2012 22:43

Nintendo er tilbage i topform! :3
0
1ups givet

#2 - Darren Hayes

Level: 5 (Cheep)

21-02-2012 00:15

må mildest talt indrømme at jeg slet ik havde troet den ville få succes og at 3ds ville blive den nye Virtual Boy Smiley men har taget fejl... overvejer sku snart at købe en, nu hvor spil udvalget er blevet meget bedre end den utrolige dårlige start!
0
1ups givet

#3 - Gradius

Level: 5 (Cheep)

21-02-2012 09:27

In before fiktionelle salgsstatistik analyser - Godt at høre Nintendo! Sådan!
0
1ups givet

#4 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

21-02-2012 09:38

Det er fantastisk!
0
1ups givet

#5 - Gradius

Level: 5 (Cheep)

21-02-2012 10:03

Håber Nintendo har lært noget af det og ikke gentager sig selv med Wii U (Eller hvad den nu kommer til at hedde!)
Don't underestimate release games! De sælger konsollen og ikke omvendt Smiley
0
1ups givet

#6 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

21-02-2012 10:21

Det er svært at lære af noget, der sker et par år efter, man er begyndt at planlægge.
0
1ups givet

#7 - Gradius

Level: 5 (Cheep)

21-02-2012 10:56

Jeg forstår ikke helt hvad du mener? Hvorfor skulle de ikke kunne lære af 3DS launch?
0
1ups givet

#8 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

21-02-2012 11:16

Hvornår tror du, Nintendo begyndte at planlægge lanceringen af Wii U - heriblandt hvilke typer af spil, der skulle udkomme, hvornår de skulle udkomme osv.? De spil, der lanceres sammen med Wii U, blev valgt tilbage i 2009 eller deromkring.
0
1ups givet

#9 - Gradius

Level: 5 (Cheep)

21-02-2012 11:23

Men det ændrer vel ikke på at 3DS' launch kan få dem til at revurdere deres planer fra dengang d.d.?
0
1ups givet

#10 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

21-02-2012 11:27

Hvad vil du have, at de skal gøre?

Lad os antage, at Nintendo tilbage i 2009 forventede, at gode, old school spil ikke var nødvendige til lanceringen af Wii U (ligesom de ikke forventede det var nødvendigt med 3DS), men at de kunne sælge Wii U på baggrund af konsollens gimmick (uPad) ligesom de troede, at 3D ville sælge 3DS. Lad os antage, at de har fundet ud af, at det er en dårlig ide (hvilket jeg ikke er sikker på de har - ifølge udtalelser omkring 3DS-lanceringen skyder de skylden på kundernes opfattelse af 3D og prisen), hvad skulle de så gøre? De kan ikke udskyde lanceringen af Wii U. Og hvis de vil have kvalitetsspil tager det altså tre år at udvikle.

De kan intet gøre. Der kommer de spil, der blev besluttet i 2009. Hvis Nintendo har lært noget af 3DS-fiaskoen - og det er ikke sikkert de har det - så får vi først ændringen af strategien at se i 2013.
0
1ups givet

#11 - Dead-Cheese

Level: 25 (Kokiri)

21-02-2012 11:42

"Lad os antage, at Nintendo tilbage i 2009 forventede, at gode, old school spil ikke var nødvendige til lanceringen af Wii U (ligesom de ikke forventede det var nødvendigt med 3DS)"
Der var ikke så mange spil, men 3d havde da en del, af de få spil der var.
Pilot wings er en gammel serie, stammer fra snes tiden. Den er teknologisk forbedret, men ideen bag spillet er det samme.
Rayman 3D er ikke ligefrem nyt. Det er tilbage fra ps1 tiden, men er blevet portet mange gange.

Det var vel de vigtigste eksempler. Men det er da old scool spil iblandt. Mange andre spil havde. Andre "old scool" spil var også annoceret dengang.
0
1ups givet

#12 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

21-02-2012 11:46

Du glemmer et vigtigt ord: "gode". Og med gode, mener jeg spil, der sælger hardware.

Og med old school mener jeg bare spil, der handler om at spille. Ikke alle mulige gimmicks. VIDEOSPIL. Og så skal de selvfølgelig være gode.

Eksempler på spil, som Nintendo ikke skal udgive, hvis de gerne vil sælge meget hardware:
- The Legend of Aonuma-spil
- Super Mario Galaxy-spil
- Alle GameCube-spil minus Smash og Mario Kart
- Alle Nintendo 64-spil minus Smash og Mario Kart

*venter på hadebølgen*
0
1ups givet

#13 - Gradius

Level: 5 (Cheep)

21-02-2012 12:08

Du glemmer et vigtigt ord: "gode"
Det er præcis det jeg mener var problemet. Ikke ét eneste af launch spillene interesserede mig. Jeg kunne ikke se en grund til at købe en 3DS da jeg ikke ønskede at spille på den.
Jeg har flere steder læst at Nintendo vil tage ved lære af 3DS' launch, hvad de kan nå at ændre ved vi ikke noget om.
0
1ups givet

#14 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

21-02-2012 12:10

Jo, det ved vi alt. Vi ved, hvor lang tid det tager at udvikle spil.

Du skriver, at du håber, at Nintendo lærer af 3DS i forbindelse med lanceringen af Wii U. Men du mangler at svare på, hvad det helt præcist er de skal gøre?
0
1ups givet

#15 - Dead-Cheese

Level: 25 (Kokiri)

21-02-2012 12:14

oldscool spil og "gode" spil har intet lighedstegn.

Oldscool kan være godt, men ligsom alle andre spil er det langtfra altid tilfælldet.

Launchen stank meget.
0
1ups givet

#16 - Gradius

Level: 5 (Cheep)

21-02-2012 12:26

De skal sørge for at have gode games ved launch.
0
1ups givet

#17 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

21-02-2012 12:34

Nej, tænkte nok, du ikke kunne svare på det. Man kommer bare kun så og så langt med trivielle udsagn. Smiley
0
1ups givet

#18 - Zøvnig

Level: 20 (Moblin)

21-02-2012 12:38

Det er rigtigt at de helt store spil ofte tager 3-5år at udvikle. Men hvis de mener det nok, så kan de jo sætte flere folk på og derved nedbringe udviklingstiden. Spil der ligger under den helt store elite, kan dog sagtens både sælge konsoller og laves på 1-2 år, hvis udviklingsteamet er stort nok.

Det jeg håber og tror på er, at denne situation har bragt dem tættere på tredjepartsudviklerne, så vi måske får et par gigant mainstream titler til udgivelsen, som spotter features som de andre konsoller ikke kan matche eller tilbyde forbrugerne. De skal så vel af mærke give mening og ikke blot være gimmicks.

Jeg fulgte faktisk en debat på et stort battlefield forun hvoraf mange skrev, at de kunne finde på at købe Wii U, hvis de kunne få en konsol version med større antal spillere og hvis skærmen på controlleren blev brugt til, at travle fede statistikker eller hvorfra man hurtigt kunne ændre på våbensammensætningen på ens class.

Jeg er ikke sikker på, at vi får en fejlfri launch på Wii U, men der er oplagte muligheder for at få fede spil på udgivelsesdagen, hvis de vel af mærke lære af tidligere tiders fejl.
0
1ups givet

#19 - Gradius

Level: 5 (Cheep)

21-02-2012 12:46

Nu er det ikke os alle der er synske som dig Alexander eller har uendelige ressourcer af insider viden og pure facts om hvorfor og hvordan Nintendo gør tingene. Jeg siger bare hvad jeg vil have og ikke hvordan Nintendo skal drive deres forretning. Dertil har vi jo eksperter som dig Smiley
0
1ups givet

#20 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

21-02-2012 13:09

Jamen, så vil jeg også sige, hvad jeg gerne vil have. Jeg synes, at Wii U skal lanceres med følgende spil:

- New The Legend of Zelda med 400 timers gameplay
- Super Mario Bros. 6 og 7
- Super Metroid 2
- Donkey Kong Country Returns 2
- Mario Party U
- Super Smash Bros. Universe
- Mario Kart 8
- Diddy Kong Racing 2
- Wii Sports 2
- Wii Fit 2
- Wii Sports Resort 2

Så tror jeg, det bliver en god lancering. Og så synes jeg også, at de skal ændre al teknologien i konsollen OG controlleren. De kan lige nå det. Så bliver det en god lancering.
0
1ups givet

#21 - Gradius

Level: 5 (Cheep)

21-02-2012 13:21

Jamen kan du ikke lige ringe derover og melde det ud? Bedre sent end aldrig!
0
1ups givet

#22 - stelzig

Level: 24 (Whomp)

21-02-2012 14:02

Det ville være en ret fantastisk lancering. Men det ville gøre det utrolig svært at beslutte sig for hvad man skulle købe først Smiley
0
1ups givet

#23 - odensen

Level: 11 (Octorok)

21-02-2012 20:17

3DS er et monster.. Og selvfølgelid har nintendo lært en masse af dens lancering..

Med 3ds Sagde nintendo.. at de ville lade 3. part komme til.. og vente lidt med AAA titlerne.. det ændre de nok lidt på nu.
De sagde også (til e3 2010). at de pga af den positive modtagelse, ville prissætte i den høje ende.. det revurderer de nok også lidt.
Og til folk som siger at de ikke kan nå ditten og dat.. forstå nu at nintendo ikke udgiver et spil, fordi det er er færdigt.. men fordi det passer nintendo.. = De kan godt ændre udgivelses flowet på kort tid..

Og den liste du kommer med der alexander.. Smiley totalt overdrevet.. max 3 AAA titler.. Ellers for de sku ikke nogen 3. part med overhovedet.. og selv inden for det første år, ville det være for meget.. Dårlig business..

0
1ups givet

#24 - Gradius

Level: 5 (Cheep)

21-02-2012 21:04

@Odensen - vedr. listen så tror jeg bare Alexander leger pjatrøv Smiley

Ingen af os ved hvor langt Nintendo er med deres Wii U spil og udviklingen på disse. At Nintendo ikke kan nå at ændre launch strategi er nonsens. Klart de kan da ikke bare udvikle nye GODE spil på rekord tid men der er ingen her der ved hvor langt de er i udviklingen af deres kommende spil. Måske de vil ændre i prioriteten af hvilke spil der er klar ved launch?
No one knows!
0
1ups givet

#25 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

21-02-2012 21:08

Hvordan skal de ændre prioriteten?
0
1ups givet

#26 - Dead-Cheese

Level: 25 (Kokiri)

21-02-2012 21:15

Projekt a hvilket har vist sig ikke at have succes bliver prioteret ned. F.eks. ikke noget nyt zelda med det samme.
Projekt b viser sig at være noget markedet har en mangel af og vil blive arbejdet hårdere på. F.eks. et new super mario bros.

Sådan kan det foregå.
0
1ups givet

#27 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

21-02-2012 21:19

1. Projekterne er ikke udgivet endnu, så det er svært at måle "succesraten".
2. Det er ret dyrt at ændre projekters retning.
3. Nintendos arbejdskraft er ikke fuldt ud mobil - Retro kan ikke bare skifte over og arbejde på et Zelda-spil fx, da de ikke har samme lokation som Zelda-teamet, ikke deler samme kultur eller fremgangsmåde osv.
4. Nintendo opdagede først, at der var noget galt med 3DS i sommers. Folk, der ved en smule om spiludvikling ved, at det er begrænset, hvilke ændringer, der kan nå at laves på lidt over et år.
5. Nogle ting er måske svære/ikke hensigtsmæssigt at lave om. Hvis Nintendo er i gang med en masse gimmick-baserede spil, der bruger controlleren, kan de ikke bare stoppe op med det, fordi det er del af Wii U-konceptet (marketing, omdømme, lovning osv.).

Gradius, jeg venter stadigvæk på et svar.
0
1ups givet

#28 - odensen

Level: 11 (Octorok)

21-02-2012 21:27

Alexander.. du ved godt at nintendo er meget længere i udviklingen af dvs spil, end de siger til offentligheden ikke..? og at de nogle gange venter år på at udgive færdige spil, fordi de har planlagt det sådan..? Ikke at det altid er sådan.. men de har meget liggende i skufferne.. og de kan godt vælge en ny startegi..

Men jeg tror de er på rette vej med wii-u.. og ikke har stress over det.. for fanden de kommer med nye udgaver af de mest populære spil i nyere tid, i hidtil udset grafik, og lækker online..

PS. Har lige læst at der kommer nintendo direct internet broadcasts.. i morgen.. for første gang oversat til engelsk.. og hvor reggie går på 2 timer senere i usa.. hvad mon de har til os denne gang.. ( I ved hvad jeg håber på)


0
1ups givet

#29 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

21-02-2012 21:32

Hvis du tror, at de fx har Super Mario Bros. 6 liggende til når de lige skulle have lyst til at udgive det, så tager du fejl. Det er der slet ikke råd til. At de så kan have nogle ikke-færdige projekter liggende er korrekt. Men disse projekter er netop... ikke færdige! Ofte fordi de ikke er blevet anset til at være gode nok. Kirby til Wii er et eksempel på det. Det stammer fra GameCube'en, men blev udskudt, fordi det ikke virkede godt nok. Og sjovt nok solgte det heller ikke specielt godt, da det så kom ud.

*venter stadigvæk på Gradius*
0
1ups givet

#30 - M60dk

Level: 18 (Twhomp)

21-02-2012 21:34

Nintendo udmelder til E3 at Wii U i virkeligheden er VIRTUAL REALITY og udkommer med alle spil nogensinde i ULTRA 4D HD.
0
1ups givet

#31 - Gradius

Level: 5 (Cheep)

21-02-2012 22:29

Rolig rolig. Har også et liv ved siden af Smiley De skal prioritere efter hvad der fik 3ds salget i gang. Konkurrence dygtig pris på systemet og max fokus på et 1st party release spil som kan sælge produktet.
0
1ups givet

#32 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

21-02-2012 21:36

M60 >> Ser sådan ud. Den kommer til at hedde Wii-R!
0
1ups givet

#33 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

21-02-2012 22:34

1. De kan kun "max fokusere" på 1st party spil, som de begyndte at udvikle i 2009-2010.

2. 3DS viste jo netop, at konkurrere på pris ikke var nok i sig selv (da de satte prisen ned). Det var først, SM3DL og MK7 kom ud, at salget for alvor kom i gang.
0
1ups givet

#34 - Gradius

Level: 5 (Cheep)

21-02-2012 22:53

1. De skal sørge for spillet er klar ved release. Hvordan og hvorledes er op til Nintendo. 2009 til 2012 = 3 år, det er jo den tid du mener det tager at udvikle kvalitets spil?

2. Så det har ingen betydning at prisen er konkurrencedygtig?
0
1ups givet

#35 - odensen

Level: 11 (Octorok)

21-02-2012 22:53

Alexander.. Vi er stort set enig så..Smiley Men grunden (jeg snakker om) er ikke så meget om spil er gode nok eller ej.. men at de eks, ikke udgiver smash bros. samtidig med mortal kombat.. eller aaa titler for tæt på hinanden.. (med mindre det kræves.. som med mariokart 7 og super 3d land)

PS Wii-R for the win..Smiley

0
1ups givet

#36 - chessr

Level: 31 (ChuChu)

21-02-2012 22:58

Alexander ved bedst Smiley han sagde nemlig at ingen ville købe hverken 3ds eller Mario 3D. Så i kan høre han har helt styr på sagerne Smiley en guru nærmest
0
1ups givet

#37 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

21-02-2012 22:59

@Gradius

1. Hvis beslutningen skulle tages i 2009, hvordan skal de så lære af noget i midten af 2011? Du har stadigvæk ikke svaret på det spørgsmål.

2. Priser er intet i sig selv. Det skal sættes i relation til behov og efterspørgsel. Det ved alle. Hvis det er gode spil, som efterspørges (hvilket du selv skriver), så er "en konkurrencedygtig" pris ikke konkurrencedygtig.

@chessr

Det var nu ikke helt det, jeg sagde, men jeg er vant til dit trolleri. Smiley
0
1ups givet

#38 - Gradius

Level: 5 (Cheep)

21-02-2012 23:08

1. Beslutningen om spillets tilblivelse skal naturligvis ske nogle år før. Men ideen om at det måske først skulle komme nogle måneder efter kan ændres så det istedet er klar ved release.

2. Ok, jeg er nu sikker på det har en del at sige om den koster 5000 kr eller 2500 kr. Ja tak alle her har gået på gym eller hhx og er p.t. Enten på uni eller i gang med en længere videregående så udbud/efterspørgsel, swot analyser og itsm metodikker ligger på rygraden af alle N-Club brugere Smiley
0
1ups givet

#39 - odensen

Level: 11 (Octorok)

22-02-2012 00:24

Tilbage på topic...

Nintendo er konger over alle.. De tager aldrig fejl.. Det er nintendo der laver reglerne..

Chessr: Han fik en selv til jul... og så lyset..
0
1ups givet

#40 - PD

Level: 1 (Goomba)

22-02-2012 09:48

Julelyset
0
1ups givet

#41 - M60dk

Level: 18 (Twhomp)

22-02-2012 09:53

BTW: her klokken 12 går Iwata live med nogle nyheder. Og kl. 13 bliver der vidst vist en med undertekster på NOE's hjemmeside.
Der er blevet sendt PushNote-meddelelser ud til amerikanere og japanere, så det er muligvis en lidt større annoncering denne gang.
0
1ups givet

#42 - Shajita

Level: 28 (Skeeter)

22-02-2012 09:59

Jeg må desværre give Petersen ret i den her sag. Da 3DSen havde problemer ud af starthullerne, så var det allerede for sent at ændre noget med hensyn til Wii U'ns launch.

That said, hvis de gjorde noget så snart 3DSens launch ikke var nogen succes, så kunne det sagtens tænke sig at de fik lavede nogle deals med diverse publishers. Som en eller anden her skrev, der er et marked for Fx. Battlefield 3 hvis det kom med sådan en strategi mode hvor Wii U controlleren blev brugt som en radar eller et kort.

Jeg tror virkelig det er Nintendos største chance for succes. Få udgivet nogle PS360 spil der bruger Wii U controlleren på en intelligent måde, også må de leve lidt på os hardcore gamers indtil at det næste Mario Kart er færdigt.
0
1ups givet

#43 - stelzig

Level: 24 (Whomp)

22-02-2012 13:38

m60: Sidder og ser det nu. Er pludselig blevet interesseret i kid icarus efter at have set at der er en mulitplayer mode. Forhåbentlig bliver den også sjov Smiley
0
1ups givet