Overblikstrailer for Pape...

Lanceringstrailer for Gro...

Tales of the Shire: A The...

N-cast #215: Er Indie Dir...

N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Europa kommer til Switch

Indie-udsalg startet nu

SteamWorld Heist II annon...

Penny's Big Breakaway ude...

Switch 2 - rygter og disk...

Amiibo!

Spil på vej til Switch

Pokémon GO

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Pokémon Unite

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

NintendoLand annonceret

Skrevet af Zøvnig - 05-06-2012 19:24

Sidst i dagens store pressekonfeence fra Nintendos side, blev det helt nye spil NintendoLand annonceret. Det er Wii U's svar på Wii Sports og er en samling minigames, sat op i en ramme omkring et NintendoLand med forskellige temaer, der ser ud til at bygge på de klassiske titler.

Det positive er, at ældre klassiske titler bliver brugt som grundlag for den del af de minspil der er med. Eksempelvis er der er minispil der tager udgangspunkt i det klassiske Donkey Kong, mens et andet bygger på Animal Crossing. Der vil derudover være 7-8 andre minispil ifølge Iwata.

Derudover er det svært at se, hvorfor Nintendo brugte en større del af konferencen på dette spil, men der er ingen tvivl om, at det betyder meget for dem og så vidt det er oplyst, følger spillet med sammen med din Wii U når du køber den.

3
1ups givet

Kommentarer:

#1 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

05-06-2012 19:29

Misvisende billede, Lukas.
0
1ups givet

#2 - Zøvnig

Level: 20 (Moblin)

05-06-2012 19:30

Der kommer et andet senere. Vi kan ikke indsende nyheder uden der er et billede med Smiley
0
1ups givet

#3 - Lukas Skywalker

Level: 25 (Kokiri)

05-06-2012 19:30

#1 Find et bedre, så smider jeg det op Smiley
0
1ups givet

#4 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

05-06-2012 19:48

#3 Hvorfor skulle jeg? Det er dit ansvar, ikke mit.
0
1ups givet

#5 - odensen

Level: 11 (Octorok)

05-06-2012 20:02

Hvis det følger med.. er det perfekt..
Og asymmetric er genialt.. i party spil som dette.. (eller sende de andre på svedetur i just dance 4) men glæder mig også til at se det brugt i fps.
0
1ups givet

#6 - Zøvnig

Level: 20 (Moblin)

05-06-2012 20:04

Jeg er ikke 100% sikker på det, men jeg synes det lød som om. Men skulle jeg have hørt helt forkert, må det rettes i nyheden Smiley
0
1ups givet

#7 - Gradius

Level: 5 (Cheep)

05-06-2012 20:06

@Alexander - Ta' dig nu sammen mand Smiley

Hmmm jeg er ikke imponeret over Wii U ind til videre... Jeg kan godt se ideen men er ikke sikker på det er det jeg vil have!
0
1ups givet

#8 - Navn

Level: 19 (Bullet Bill)

05-06-2012 20:09

Skuffende konference. At benytte dette spil som deres sidste trumf var ubeskriveligt dumt.

I det mindste skuffer Alexander aldrig. Vi kan alle lære meget af hans ihærdighed.
2
1ups givet

#9 - HGC

Level: 16 (Space Pirate)

05-06-2012 20:10

Hvis det følger med konsollen, er det fint nok, for det er ikke et spil, jeg nogensinde kunne finde på at betale penge for.
0
1ups givet

#10 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

05-06-2012 20:13

Navn >> Bedre sent end aldrig at i opnåede fuld erkendelse.
0
1ups givet

#11 - Navn

Level: 19 (Bullet Bill)

05-06-2012 20:19



Jeg har opnået erkendelse af at det var en dårlig konference. Det kvalificerer næppe som "fuld erkendelse".

Du glemmer at jeg er sådan én der værdsætter Gamecube værdier, så jeg glæder mig til at nyde Paper Mario & Luigi's Mansion 2.

Men jeg er laaaaangt fra solgt på WiiU. Ligesom jeg ikke var solgt på 3DS før der begyndte at dukke interessante spil op til den.
4
1ups givet

#12 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

05-06-2012 20:21

Jeg havde forventet mere.
0
1ups givet

#13 - Gradius

Level: 5 (Cheep)

05-06-2012 20:25

@Navn - Du skal huske at man ikke kan have et nuanceret syn på Nintendo eller verden generelt. Enten er ALT ringe eller også er ALT godt, so says the laws of the professional Troll.

Jeg er skam meget enig med Navn, jeg er på ingen måde hyped eller spændt på Wii U og køber den ret sikkert ikke på launch dagen, der er p.t. ikke noget spil der interesserer mig. NSMB spillene er stadig IMHO en tynd kop the, men de sælger jo godt så det er klart de bliver ved med at spytte dem ud.
2
1ups givet

#14 - Agger

Level: 3 (Koopa-Troopa)

05-06-2012 22:40

Zøvnig skrev:
Jeg er ikke 100% sikker på det, men jeg synes det lød som om. Men skulle jeg have hørt helt forkert, må det rettes i nyheden Smiley



Må sige, at Jeg mere forstod det som, at det var klar til udgivelse ved release af konsollen...

0
1ups givet

#15 - Moysen

Level: 16 (Space Pirate)

05-06-2012 22:40

Min reaktion efter Nintendos E3
1
1ups givet

#16 - Oni Nick

Level: 26 (Octopi)

05-06-2012 22:44

Det her spil så bare... unappealing ud. Det har ikke det der clean look som Wii Sports havde - det er rodet og grimt og ser ud til at være lige så fladt som Wii Play. Det er ikke noget man kommer til at spille mange år frem.
0
1ups givet

#17 - Mr. Mario

Level: 23 (Skree)

05-06-2012 22:50

Jeg tænkte også på Wii Play, da jeg så det. Det har samme formål, nemlig at vise hvilke muligheder, der ligger i Wii U.

Men det bliver da spændende at se den endelige liste over minispil.
0
1ups givet

#18 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

05-06-2012 22:51

Wii Play kunne du vise til normale mennesker. Det kan du ikke med det her - jo hvis de er under fem år gamle.
3
1ups givet

#19 - Oni Nick

Level: 26 (Octopi)

05-06-2012 22:58

Det ligner en Banjo Kazooie på Xbox 360, og det spil er virkelig, virkelig grimt. Som Malstrom lige har skrevet i dag, Wii Sports kunne du spille på en bar - prøv at sæt dette spil på. Yeah.
0
1ups givet

#20 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

05-06-2012 23:00

Eller endnu bedre.. prøv at fremvis det her spil på din første date (de mange hardcore geeks verden over har måske svært ved at forholde sig til dette her, men whatever). Farvel date.

En anden ting jeg har lagt mærke til er, at Nintendo nu er begyndt at udhule deres brands. De mange minispil hedder trademarked navne som The Legend of Zelda og Donkey Kong etc. Puha, de får ødelagt consumer trust ved det her, da der helt sikkert er mange der vil blive interesseret af navnet for derved at finde ud af, at det slet ikke har noget med Zelda eller Donkey Kong at gøre.
2
1ups givet

#21 - odensen

Level: 11 (Octorok)

05-06-2012 23:37

21# video spil er ikke så godt, når man skal imponere en date.. Og slap nu af.. nintendo har ret sikkert mere styr på deres brand end du har..
scor - slap af.. scor - slap af..
4
1ups givet

#22 - 0

Level: 23 (Skree)

06-06-2012 00:12

odensen skrev:
nintendo har ret sikkert mere styr på deres brand end du har..



Funny, for mig ser det ellers ud som om at de officielt skylte det ud i toilettet idag Smiley

2
1ups givet

#23 - HGC

Level: 16 (Space Pirate)

06-06-2012 01:49

Baggrundsmusikken i Zelda-minispillet er Dark World-temaet fra A Link to the Past. Så er der da noget godt ved dette spil, er der ikke?

Mit største problem ved Nintendo Land er, at Miis i kostumer bare ikke ser godt ud.
0
1ups givet

#24 - Peblisko

Level: 21 (Paragoomba)

06-06-2012 13:59

Man KAN vel godt hive Wii Sports frem på en date, men ved ikke om det er ideelt.

#24: Nej, nemlig, man vil hellere spille med de rigtige figurer. Forstår ikke Mii-forblændingen.
0
1ups givet

#25 - Moysen

Level: 16 (Space Pirate)

06-06-2012 14:12

E3 var godt dengang det var en ren showcase for fans. Nu til dato er det bare en masse spilfirmaer der viser tredjepartsfirmaerne hvad deres konsol kan. Er der overhoved acces for fans mere til E3? :/
0
1ups givet

#26 - odensen

Level: 11 (Octorok)

06-06-2012 17:01

Nu også med F-zero minigame
http://www.ign.com/articles/2012/06/06/e3-2012-the-f-zero-franchise-joins-the-nintendo-land-line-up
0
1ups givet

#27 - Peblisko

Level: 21 (Paragoomba)

06-06-2012 19:21

#27: Ved så ikke om jeg hellere slet ikke havde set noget nyt fra F-Zero. Intet nyt er muligvis bedre end dårligt nyt.
0
1ups givet

#28 - 0

Level: 23 (Skree)

06-06-2012 22:43

Moysen skrev:
E3 var godt dengang det var en ren showcase for fans. Nu til dato er det bare en masse spilfirmaer der viser tredjepartsfirmaerne hvad deres konsol kan. Er der overhoved acces for fans mere til E3? :/



E3 var godt dengang det var showcase, ja. Idag er det bare et show, de mangler bare Miyamoto i klovnekostume, men mine kilder siger mig at det sker næste år.

0
1ups givet

#29 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

06-06-2012 22:51

E3 anno 2012:
- Film
- Stand-up
- Infomercial
- Random geeks på scenen, der ikke kan snakke engelsk
- Film
- Infomercial
- Film
- Informecial
- Standup
- Usher (2pac)
- Farvel
0
1ups givet

#30 - 0

Level: 23 (Skree)

06-06-2012 22:54

Mine kilder siger at da Nintendo fandt ud af at Microsoft havde fået Usher til at optræde, prøvede de at få Pitbull til at performe lidt mens Reggie beatboxede. Pitbull gad ikke.
1
1ups givet

#31 - 0

Level: 23 (Skree)

06-06-2012 22:55

odensen skrev:

scor - slap af.. scor - slap af..



Det er mit nye catchphrase Smiley

2
1ups givet

#32 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

06-06-2012 22:56

Jonas Brothers havde passet bedre til en lille performance imens NickelodeonLand blev fremvist.
0
1ups givet

#33 - Peblisko

Level: 21 (Paragoomba)

07-06-2012 10:35

Hahahah, hvad var det du mente med det der, odensen? "scor - slap af"
Lyder som en afstresningskursus, man skulle prøve.
0
1ups givet

#34 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

07-06-2012 10:53

Folk herinde er angiveligt for unge til at forstå odensens lille intertekstuelle reference.
1
1ups givet

#35 - Pieyanthikos

Level: 18 (Twhomp)

07-06-2012 12:14

Så kører vi Carlos - ved man med sikkerhed, om NintendoLand bliver bundlet med konsollen?
0
1ups givet

#36 - KJ85

Level: 58 (Tektite)

07-06-2012 12:15

^Nope, det er ikke noget Nintendo har besluttet endnu..
0
1ups givet

#37 - Bo130

Level: 38 (Tatori)

07-06-2012 13:51

Det ser umiddelbart bedre ud end først antaget synes jeg, men tror ikke det kan hamle op med hvor meget sjov jeg havde med Wii Sports. Donkey Kong-spillet er det der ser sjovest ud indtil videre, er ret spændt på hvor mange baner der er. Frygtede én, men har set to indtil videre.
0
1ups givet

#38 - Togbis

Level: 16 (Space Pirate)

07-06-2012 14:41

Virker meget sjovt. Lidt som Wii Play, Mario Party eller Wario Ware. Bare med flere franchises.

Husk de tre es'er: cutscenes, creativity og lækkert hår! :reggie2:
1
1ups givet

#39 - Peblisko

Level: 21 (Paragoomba)

08-06-2012 20:40

Okay, så det er en Peter Mygind reference, lol, talk about 90s kitsch.

Jeg troede, det var det her: http://www.movingminds.dk/vaerktoejskassen/energizers/scor--slap-af.aspx
0
1ups givet

#40 - Peblisko

Level: 21 (Paragoomba)

08-06-2012 20:43

Underligt at nyhedsbanneret har Mega-Man og ikke Capt. Falcon. Havde været sjovt hvis de kunne få ham med i spillet, tho.
0
1ups givet

#41 - Togbis

Level: 16 (Space Pirate)

08-06-2012 23:57

Tror bare det er random fanart, der lige passede til nyheden.

Har de vist noget fra Zelda-minispillet?
Tænkte om det kunne være det der retro-sprite-zelda spil som Aunoma hintede til i et billede for et stykke tid siden.
0
1ups givet

#42 - AND

Level: 35 (Lakitu)

09-06-2012 00:00

Jeg mener at IGN har vist et par mini-spil, som viiist nok var inspireret af Link's Adventure, men jeg kan lige tjekke op på det...
1
1ups givet

#43 - AND

Level: 35 (Lakitu)

09-06-2012 00:04

Arh okay... Jeg var så et lille stykke fra... Det her var i hvert fald det eneste jeg lige umiddelbart kunne finde:


1
1ups givet

#44 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

09-06-2012 00:09

Her er en anden video:

Der har tit været forvirring herinde om, hvad content er.
Battle Quest er et eksempel på en udvidelse af content i forhold til fægtespillet i Wii Sports Resort. Okay, det har Zelda-malling på, men altså pointen er, at gameplay-mekanismerne er stort set de samme som i Wii Sport Resorts fægtedele, men der er mere content. Multiplayer, varierende kontekst.

Et online RPG (et rigtigt Zelda!) som byggede på denne ide, tror jeg kunne blive meget, meget, meget succesfuld. Gameplayet i Wii Sports Resort er guld værd. Det skal bare sættes ind i en kontekst med nok content, så kører bussen.
0
1ups givet

#45 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

09-06-2012 00:09



(fordi man ikke kan redigere)
1
1ups givet

#46 - AND

Level: 35 (Lakitu)

09-06-2012 00:10

Jeg kan ikke se din video, alexander...?
0
1ups givet

#47 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

09-06-2012 00:12

Det er fikset nu. Battle Quest ser allerede bedre ud end Skyward Sword. Arkadestrukturen er der. Fri styring og en overworld, så kører bussen (endnu hurtigere).
0
1ups givet

#48 - AND

Level: 35 (Lakitu)

09-06-2012 00:17

Hvordan tænker du, at online-delen af Zelda ville fungere, Alex? Skulle det være sådan noget World of Warcraft-noget eller skulle online-funktionen bestå i mere klassisk multiplayer...?
0
1ups givet

#49 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

09-06-2012 00:24

Jeg har aldrig spillet WoW, såååh.

Jeg tænker bare, at strukturen i spillet skulle være det samme om det var single-player eller multiplayer. Det ville selvfølgelig kræve lidt balance på en eller anden måde i forhold til mængden af fjender etc., men det er ikke noget, som dygtige programmører ikke kan klare.

Men det kunne være en måde at redde Zelda på. Fortsætter Zelda som en anime med puzzles, så dør lortet.

Battle Quest minder jo lidt om det originale Zelda, når jeg ser det. Motion controls er allerede på plads. Så skal der selvfølgelig være fri styring. Hvad med forskellige slags våben? Skjold, magi, sværd, bue etc.? Så bliver det jo først sjovt, fordi man så kan specialisere sig i de forskellige ting. Hvad hvis der kun er én bue? Så kommer der lidt strategi ind i det. Hvem skal have den? Wupti. Så har vi pludselig CONTENT - mange interessante muligheder - GENSPILSNINGSVÆRDI. Især hvis spillet ikke er scriptet og ekstremt lineært. Så ville du få et scenarie som i Minecraft (ikke at det kulle være ligeså åbent og "tomt" som i Minecraft), hvor hvert genspilning ville være interessant og anderledes. Dungeons i forskellige rækkefølger. Autogenering af fjender. Der skal selvfølgelig stadigvæk være en forhistorie og nogle hovedpunkter, der får spillet til at bevæge sig fremad, men du forstår pointen.

Alt dette kunne selvfølgelig også laves bare som i et singleplayer-soil (minus våbendelingen). Det var det, jeg havde forventet af Skyward Sword. I stedet fik vi som bekendt en anime med puzzles, som de færreste gider at spille igennem ret mange gange, endsige gennemføre?

Min pointe er bare, at hvis Zelda skal op at sælge +10 millioner igen, så skal det altså ikke være noget bare for anime-fans og hardcore fans af de gamle GameCube-spil. Det skal være et spil med holdbarhed, som er sjovt også et år efter det er udkommet. Og som er forholdsvis nemt at gå til. Børn, voksne etc.
4
1ups givet

#50 - AND

Level: 35 (Lakitu)

09-06-2012 00:28

I see - god pointe, synes jeg. Hvor meget skulle hele Zelda-mytologien så fylde, og hvordan kunne den komme til udtryk, på en fornuftig måde, i relation til det åbne gameplay, som du lægger op til?
0
1ups givet

#51 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

09-06-2012 00:31

Zelda mytologien skal fylde meget. Så meget som muligt. MEN DET SKAL IKKE VÆRE EN FILM.

Hvis jeg var Iwata ville jeg gå ned til Zelda-teamet og sige. Vi kører en workshop nu. I skal lave et nyt Zelda-spil, der skal fortælle om mytologien som aldrig før, men I må ikke bruge én eneste cutscene eller dialogboks.

Sådan nogle ting, gjorde Iwata faktisk i 2003-2005, bl.a. i forbindelse med Brain Training. Nogle gange er begrænsninger den bedste måde at innovere på. I dag er han ligeglad. Nu bruger de teknologi til at innovere, hvilket sjældent ender godt, hvis det står alene.
1
1ups givet

#52 - Pieyanthikos

Level: 18 (Twhomp)

09-06-2012 00:38

Præcis, begrænsninger kan godt bruges konstruktivt - hvad enten det er gennem dogmer, økonomisk etc. Det må være lektien, som alle de store firmaer kan gå hjem og læse på her efter E3.
0
1ups givet

#53 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

09-06-2012 00:41

Zelda alarmklokken burde have ringet for længst. Større og større budget. Længere og længere udviklingstid. Det er ikke sundhedstegn.

Nintendo er så frusterende. Jeg er sikker på, at Battle Quest ender med at være en tom skal ligesom Wii Sport Resort. Det er fedt, men der er ikke nok content. De har opskriften på en stor succes, de skal bare fylde på. Det kunne være en rå skabelon til et Zelda-spil. I stedet får vi Ocarina of Time part 8, hvor de bare har prøvet at ændre en masse af de mindre dele, men som i det store og det hele stadigvæk har samme struktur.

Måske man bare snart skulle stoppe med at spille og gå op i det, da de alligevel aldrig formår at gøre tingene anderledes.
0
1ups givet

#54 - AND

Level: 35 (Lakitu)

09-06-2012 00:44

Er der ikke en eller anden mulighed for, at man ville kunne præsentere sådan et forslag til Nintendo på en eller anden måde? Altså, nårh ja, ikke at man kan gå op, banke på Iwatas dør og fortælle ham om planen, men mon ikke at der er mulighed for en eller anden form for skriftlig respons, eller lignende? Hvad med Nintendo.com - de havde et community for år tilbage - har de mon ikke også nogle kontaktformer, som man ville kunne benytte sig af? Det er da forsøget værd, synes jeg - for det er jo nogle relevante pointer som du præsenterer, Alex.
0
1ups givet

#55 - Togbis

Level: 16 (Space Pirate)

09-06-2012 00:45

Et moderne Zelda-spil, som Alex ikke mener er en total hån mod menneskeheden og alt hvad det står for?! Smiley
Nintendo Land lyder allerede lovende.
0
1ups givet

#56 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

09-06-2012 00:51

And >> Det her handler ikke kun om vilje, men forståelse. Når firmer vokser sig så store, som Nintendo har gjort sig og består af så mange ældre herre, som har opnået så meget i livet, så resulterer det i en slags silo-tænkning, der bygger på en ens måde at forstå og agere på. Den kan ikke bare ændres - og hvis den skal det, kræver det at lederen (Iwata) gør nogle drastiske ting såsom at skære i budgetter eller opstille eksplicitte barrierer som i et eksemplet før.

Nintendo virker til at anse udviklingsprocessen som en slags workshop, hvor udviklerne får ideer til gimmicks etc. og så sætter dem sammen. Finder på en historie der passer (Wii Motion = sværd = historie om sværd) og så prøver de at sætte det hele sammen + finpudser i 3 år.

Mit forslag vil kræve en langt mere strukturel tilgang til udviklingen.
0
1ups givet

#57 - AND

Level: 35 (Lakitu)

09-06-2012 00:55

Hm, ja - mit forslag var måske lidt naivt, men jeg kan i hvert fald sagtens følge din frustration her, Alex. Til trods for at jeg selv nok mest tilhører N64/GCN-generationen, så lyder det jo som et appellerende forslag.
0
1ups givet

#58 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

09-06-2012 01:00

Bliver det gjort rigtigt og markedsført ordentligt, så tror jeg sagtens det kunne sælge mellem 8-15 millioner eksemplarer.

De burde gøre som LEGO. Ideen om at lave en mere "mild" eller alternativ udgave af GTA er genial. På samme måde burde Nintendo lave en alternativ (læs: arkade-udgave) af Diablo. Diablo er et fantastisk spil med mange gode elementer, men det er ikke et arkadespil, da det ikke bygger på reflekser. Der er helt sikkert en stor gruppe, der er interesseret i sådan et spil. Så Nintendo: Kig på Diablo, men lav det med arkadeværdier.

Det paradoksale er, at Diablo og lignende spil er inspireret af det første Zelda-spil og lignende RPG-spil fra dengang, hvis man kigger på det i en historisk kontekst. Oh well.
0
1ups givet

#59 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

09-06-2012 01:01

Før nogle misforstår eller ønsker at misforstå, når jeg laver disse sammenligninger, skal de ikke forstås ordret. Et nye Zelda skal selvfølgelig ikke være en kopi af Diablo, men nogle af de bagvedliggende strukturer kunne i særdeleshed bruges.
0
1ups givet