Skrevet af Grauling - 02-06-2011 21:45
Nintendos E3 2011 konference nærmer sig med hastige skridt, og vi er allerede klar over en del af de titler, der vil blive vist frem i år. Men The Legend of Zelda: Skyward Sword og The Legend of Zelda: Ocarina of Time 3D vil muligvis ikke være de eneste to Zelda spil, som vi kommer til at se til dette års E3.
Efter Masahiro Sakurai, der er direktør for det nye Kid Icarus: Uprising, uploadede to billeder af sit E3 badge til sin Twitter konto, kan man i hvert fald få indtrykket af, at Nintendo vil vise os nyt omkring The Legend of Zelda 25th Anniversary til E3.
De to billeder af Masahiro Sakurais E3 bagde kan ses lige under nyheden. Hvad håber du at The Legend of Zelda 25th Anniversary indeholder?
#2 - M60dk
Level: 18 (Twhomp)
03-06-2011 02:00
Det kommer til at indeholde noget der hedder Zelda Universe#3 - AND
Level: 35 (Lakitu)
03-06-2011 08:35
Bare der ikke dukker ENDNU et MMORPG-piece of crap op, så er jeg glad#4 - Togbis
Level: 16 (Space Pirate)
03-06-2011 08:42
The Legend of Zelda 25th Anniversary er en dato/begivenhed som Nintendo vil bruge til at reklamere for serien.#5 - Ossipoff
Level: 6 (Cucco)
03-06-2011 08:43
Var der ikke også noget med, at i den seneste Iwata Asks sagde de direkte, at der ville være annonceringen af "et nyt Zelda development" til E3?#6 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
03-06-2011 08:58
Jeg har i hvert fald min tvivl om, hvorvidt de har lavet et nyt old school Zelda-spil. Der ville jo være stor 'risiko' for, at folk faktisk ville kunne lide det, og at Nintendos udviklere ville blive tvunget til at lave flere. Det var jo det, der skete med NSMB til DS'en i sin tid. NSMB var oprindeligt blot tænkt som en service til 'retro gamerne' og ikke tænkt som ét spil ud af mange. Men da markedets reaktion viste sig så positivt, kunne Nintendo ikke undgå at lave et til - denne gang til Wii.#7 - chessr
Level: 31 (ChuChu)
03-06-2011 10:20
og det kunne ikke være at de reelt set havde LYST til at lave et 2D mario ? hvorfor altid alle de negative kommentarer samtidig med at du skriver som om du er den der har ret og ved alt om Nintendos interne hemligheder#8 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
03-06-2011 10:26
Hvis du læser mange af Iwata Asks-afsnittene, vil du kunne se, at Miyamoto flere gange giver udtryk for, at han ikke havde lyst til at lave flere 2D Mario-spil efter Super Mario World. I et af afsnittene joker Iwata også med, at "nu bliver jeg jo nødt til at tvinge dig til at lave et nyt NSMB-spil igen". Senest har Miyamoto også givet udtryk for, at Galaxy 2 og det kommende Super Mario 3DS er et forsøg på lokke dem, der kun kan lide 2D Mario til at spille 3D Mario-spil.#9 - Sillyyy
Level: 17 (Deku Baba)
03-06-2011 13:24
Katten på billede to er et skjult hint.#10 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
03-06-2011 13:28
Det er den elskede kat fra Twilight Princess. Det næste Zelda-spil vil kun omhandle katte-og-fiske-puzzles! Yay!#11 - Togbis
Level: 16 (Space Pirate)
03-06-2011 13:32
Problemet er ikke at Alex skriver som om han ved alt, men derimod at ingen har nogle ordentlige argumenter til at sige hans negative postande imod#12 - Oni Nick
Level: 26 (Octopi)
03-06-2011 13:49
Jeg vil jo bare have et ikke lineært 3D-Zelda, hvad er det Nintendo ikke forstår?#13 - LocoLogo
Level: 7 (Korok)
03-06-2011 13:53
Det har jeg. 2D Zelda og 3D Zelda har alle dage solgt lige godt, så der er ikke noget i historiebøgerne der indikerer, at et nyt Zelda ala ALttP ville sælge mere end dem i 3D, mens Mario i 2D altid har solgt mere end Mario i 3D#14 - Togbis
Level: 16 (Space Pirate)
03-06-2011 13:58
@Oni Nick#15 - Oni Nick
Level: 26 (Octopi)
03-06-2011 14:09
Jeg ved ikke hvordan et ikke-lineært Zelda ville se ud, det er jo Nintendos opgave at designe spil. Jeg ved bare at jeg tror det ville være fedt - en realistisk åben verden, hvor vejene ikke er spærret af random sten og porte, fordi plottet skal hænge sammen. I et ikke-lineært Zelda skal udviklerne designe en verden, som spilleren kan udforske for sig selv, og derfor kunne lave sit eget plot indenfor den verdens rammer, hvis du forstår hvor jeg vil hen. Lidt ala det første Zelda, bare på en meget større skala og med mere interaktion i en aktiv historie, fremfor at det bare er "red prinsessen".#16 - PD
Level: 1 (Goomba)
03-06-2011 14:52
Husk nu på at nu har du sagt dit. Hvis der nu kommer et Zelda spil på dén måde, og at du så ikke syntes om det, så husk på det var DIN idé! xD#17 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
03-06-2011 15:54
Son Oni Nick siger, så er det ikke os gamere, der skal forklare, hvordan Nintendo skal lave deres spil. Det skulle de gerne selv finde ud af - det er jo derfor, det er dem, der er spildesignere og -udviklere og ikke os. Det er ligesom, når du går ind på din favorit restaurant. Du ved, hvad din yndlingsret er, men kan ikke opskriften på den. Det er kokkens job.#18 - Nikra
Level: 9 (Bob-omb)
03-06-2011 15:54
Når vi nu alligevel er i gang med gætterierne, hvad så med denne:#19 - LocoLogo
Level: 7 (Korok)
03-06-2011 16:00
@Alex: Tak, men nej tak. Action er kedeligt. Jeg vil have flere puzzles#20 - Dingler_
Level: 3 (Koopa-Troopa)
03-06-2011 16:03
^ Gogo Layton! Jeg spillede det første halvvejs igennem og smed det fra mig - boooooring!!#21 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
03-06-2011 16:07
LOGO >> Fair nok. Jeg tror på, der er flere, der gerne vi have action fremfor puzzles i et Zelda-spil. Og netop af den grund spiller mange af disse gamere ikke Zelda p.t., men vil gøre det, hvis Nintendo begyndte at fokusere på action igen.#22 - LocoLogo
Level: 7 (Korok)
03-06-2011 16:12
Jeg er enig med dig i, at spil der kan genspilles er at foretrække, men de eneste spil jeg kan gøre det i, er spil som f.eks. Mario Kart hvor man altid kan vinde et ræs mere.#23 - Hassus
Level: 22 (Ice Keese)
03-06-2011 16:15
@Henrik Ossipoff:#25 - M60dk
Level: 18 (Twhomp)
03-06-2011 17:08
Personligt synes jeg de seneste Zelda spil har haft en god balance mellem action og puzzles. Begge dele har dog været for nemme. Sværere puzzles og sværere/bedre combat ville gøre mig glad. Jeg er sådanset lidt ligeglad med overworlden, dungeons er det fede i Zelda.#27 - PD
Level: 1 (Goomba)
03-06-2011 17:32
Intet skal laves om ved Zelda! Sådan er det bare! Hvis I vil have det anderledes, så køb et andet spil!#28 - Kristian Mols
Level: ()
03-06-2011 17:35
dungeons er blevet alt for ens! find dungeon map og compas (hvis du gider, besejr miniboss og find item der gør at du kan komme længere ind i dungeon, besejr boss, de kunne lære noget af okami...#29 - Dingler_
Level: 3 (Koopa-Troopa)
03-06-2011 18:05
Man, Okamis Dungeons var geniale!#30 - Dead-Cheese
Level: 25 (Kokiri)
03-06-2011 18:39
Hvis man vil have et svært zelda vil jeg foreslå ikke at samle hart pices op. Så stiger sværhedsgraden betydeligt. Så har man samme situation som en boss, 3 hits and your done.#31 - Jonas
Level: 15 (Geega)
03-06-2011 19:37
Tror kun man kan beskrive action som 'kedeligt,' hvis man har spillet Twilight Princess.#32 - Dead-Cheese
Level: 25 (Kokiri)
03-06-2011 19:47
Syntes nu det var meget fedt at skulle tænke mens man kæmper, hvis man sammenligner med dynasty warrior serien. Hvilket er ren buttonsmash, også underholdende indeed.#33 - Togbis
Level: 16 (Space Pirate)
03-06-2011 22:12
#34 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
03-06-2011 22:28
Ehm, Soul Caliber er et fighting-spil?#35 - LocoLogo
Level: 7 (Korok)
03-06-2011 22:34
Det bør man jo ikke, når Zelda i dag giver gode puzzles. Action er okay mht. boss fights, men de indeholder også puzzle elementer#36 - Togbis
Level: 16 (Space Pirate)
03-06-2011 22:40
Jeg vil mene at Boss fights i Zelda er puzzles ligesom så meget andet i spillet.#37 - Hassus
Level: 22 (Ice Keese)
03-06-2011 23:07
Til alle jeg mærker har en tydelig passion for Zelda-spil af den gamle skole herinde: Action-præget, frie valg, virkeligt look, godt design, originale fjender og ikke mindst udfordrende, kan jeg på det varmeste anbefale Demon's Souls til PS3.#38 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
03-06-2011 23:44
Er der seriøst nogen, der synes at boss fights i de seneste Zelda-spil er fede? Det er jo det samme hver gang. Du får et item, brug det på bossens 'weak point' tre gange og slut. Det er ih så originalt og svært. Eller ikke.#39 - Jonas
Level: 15 (Geega)
04-06-2011 00:06
Super Street Fighter IV er et Final Fight-spil! Cody og Guy er med!#40 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
04-06-2011 00:15
Den måde som bossfights er struktureret på i Zelda-spil viser meget godt Nintendos problem. Der er ingen tvivl om, at de er sjovere at designe og programmere end at spille for os.#41 - Togbis
Level: 16 (Space Pirate)
04-06-2011 00:38
Jeg tror nærmere at udviklerne tænker i forretning, end i hvad der lige er sjovest at lave.#42 - Jaksen
Level: 10 (Bomchu)
04-06-2011 08:35
Jeg synes, hands down, at samtlige Zelda spil har været fantastiske (har dog ikke spillet Spirit Tracks). Jeg er glad for de forskellige retninger de har valgt, og synes, at ligesom med Mario spillene, Nintendo har formået at forny sig konstant.#43 - chessr
Level: 31 (ChuChu)
04-06-2011 12:45
hvorfor er det at hver gang der kommer et nyt spil skal det nærmest være noget man aldrig har set før#44 - Oni Nick
Level: 26 (Octopi)
04-06-2011 13:11
Det der er meget generaliserende. Jeg har intet imod Double Dash. Jeg havde heller ikke noget imod Wind Wakers grafik. Jeg siger bare hvad jeg tror Zelda-serien ville nyde godt af - og det er en ny retning, der ikke er blevet taget endnu. Jeg er ikke imod fornyelse, og selvom jeg gerne ser nogle gamle værdier blive genbrugt, er det fordi at serien i bund og grund netop IKKE har fornyet sig meget, siden OoT. Nintendo ide om fornyelse har været en ny gameplay mechanic - et skib, en ulv og et tog. MM skilte sig lidt ud ved at være mere story og side quest baseret (bemærk, uden brug af heavy cutscenes), og derfor synes jeg det var et godt spil. De andre spil er bare OoT og ALttP i nye klæder. MM var langt det frieste af spillene (selvom main questen stadig var lineær), og det vil jeg gerne se mere af.#45 - stelzig
Level: 24 (Whomp)
04-06-2011 13:25
Jaeh nu er det jo ikke alles mening du får ved at læse kommentare. Folk har bare mere lyst til at skrive når de har noget at beklage sig over. Har absolut intet imod wind waker, double dash eller måden dungeons/bossfights er sat op på i zelda. Den eneste ting jeg fangede da jeg skimmede igennem som jeg er enig i er at visse items ikke bliver brugt for meget/overhovedet efter en dungeon/boss.#46 - Oni Nick
Level: 26 (Octopi)
04-06-2011 13:41
"Det vil ihvertfald tage en del arbejde"#47 - stelzig
Level: 24 (Whomp)
04-06-2011 13:46
Jaeh, men det er jo så også netop et problem når man har items og gerne vil have de skal bruges mere (som jeg jo er enig i), kan ikke helt se hvordan du vil få det til at hænge sammen. Er personligt heller ikke synderligt interesseret i en større historie i selve spillet heller så på det punkt måtte der gerne være mere valgfrihed.#48 - Oni Nick
Level: 26 (Octopi)
04-06-2011 13:55
Det har du helt ret i, men jeg mener også at man slet ikke bør have så mange items. Jeg sad og diskuterede det med Jonas for længe siden, at i det optimale (i følge os) Zelda-spil havde man måske 6 items - dit instrument (warping, magi osv), dit sværd, dit skjold, dine bomber, din bue og en hookshot. Mere har man ikke brug for, hvis man virkelig skræller til. Disse ting bør man så kunne opgradere igennem side quests og udforskning, for at gøre spillet nemmere - ikke fordi det er påkrævet. Men der må gerne være prædeterminerede ting, ting der bliver triggerede af dine handlinger, såsom quests. I disse kunne man få quests items, der skal bruges til disse. Hvis man gjorde det på denne måde, ville man slippe uden om det problem du fremstiller (i stor grad i hvert fald).#49 - stelzig
Level: 24 (Whomp)
04-06-2011 14:03
Slippe uden om mit problem ved at lave et almindeligt zelda inden i det zelda du vil have eller hva? Du laver jo bare den almindelige formel om til ren sidequest så vidt jeg kan se. Det ville da være fint nok med mig også siden så får jeg to spil og sidequests som rent faktisk er sjove siden de er lavet som et zelda-spil, men ser ikke hvordan du egentlig løser det problem jeg nævnte.#50 - Oni Nick
Level: 26 (Octopi)
04-06-2011 14:15
Det problem du nævnte var jo, at "man bare vælger samme løsning/våben hele tiden fordi det er det bedste plain and simple."#51 - Peblisko
Level: 21 (Paragoomba)
04-06-2011 15:04
Hvis man vil have et svært Zelda-esque spil med masser af action og meget valgfrihed i item-brug, vil jeg også pege på God Of War. Her får du al den udfordring, du vil have (4 sværdhedsgrade) samt en mytologi der er på plads, da den er baseret på en allerede eksisterende. Treasure chest-mentalitet og boss-fights fra Zelda + "modenhed" (blod og sex). Det er selvfølgelig et hack'n'slash og har derfor ikke en helt så "åben verden" men du har stadig en del customization for dig selv og ikke mindst i forhold til hvordan du vil gribe de svære kampe an.#52 - Jonas
Level: 15 (Geega)
04-06-2011 15:15
Vil også gerne anbefale GoW, selvom jeg ikke ved helt med 3'eren. Synes der er for mange strækninger i 3'eren, hvor man egentlig ikke laver noget.#53 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
04-06-2011 15:32
God of War har ingenting med Zelda at gøre, så nej tak.#54 - Dead-Cheese
Level: 25 (Kokiri)
04-06-2011 15:36
Jeg syntes boss fights er meget seje i de seneste zelda spil. Man har altid skulle finde et svagt punkt og "skade" den 3 gange (borset fra cdi zelda). De seneste havde mere fokus på puzle i boss fightsne. Fint, det var faktisk lige så udforende som i de gamle spil. Jeg har personligt aldrig svært ved en zelda boss.#55 - Oni Nick
Level: 26 (Octopi)
04-06-2011 16:00
@Pebling: God of War har da intet med Zelda at gøre nej, tror du misforstår?#56 - Jonas
Level: 15 (Geega)
04-06-2011 16:06
Sjovt nok er GoW ikke meget mere lineært f.eks. TP, og man kommer til at gøre nogenlunde de samme ting (udforske dungeons, kæmpe mod fjender, løse gåder, samle items etc.).#57 - Dead-Cheese
Level: 25 (Kokiri)
04-06-2011 16:14
Off topic. "Soul Calibur II er ikke et Zelda-spil. Zelda-spil er ikke defineret af Links karakter - da det sjovt nok er spilleren selv - men mytologien om Hyrule, herunder Prinsesse Zelda og Ganon." skrev Alexander Brock Petersen.#58 - Oni Nick
Level: 26 (Octopi)
04-06-2011 16:16
At to spil har samme form for gameplay (GoW og TP) betyder ikke at de er forfærdeligt ens. Jeg vil ikke have et ikke-lineært GoW men et ikke-lineært Zelda, så forstår ikke hvorfor det skal indblandes i diskussionen. Det sagt vil jeg dog gerne tro at GoW er et godt spil - det er bare ikke det jeg efterspørger.#59 - Jonas
Level: 15 (Geega)
04-06-2011 16:20
Det er også helt i orden, men når man sætter sagen på spidsen, kan man lige så godt spille GoW, som man kan spille TP.#60 - Oni Nick
Level: 26 (Octopi)
04-06-2011 16:23
Det er så der vi er uenige - jeg spillede TP fordi at det var Zelda-universet, og fordi jeg gerne ville spille et Zelda-spil. Det er lidt ligesom at sige, "Hvorfor køber du den cola? Det her er også cola?" Ja, men jeg vil hellere have den anden cola, den smager bedre synes jeg.#61 - Dead-Cheese
Level: 25 (Kokiri)
04-06-2011 16:23
Narg, GoW har ikke et open world som zelda, men meget intens action.#62 - Togbis
Level: 16 (Space Pirate)
04-06-2011 16:37
Det lader til folk nævner selve Zelda-universet, Hyrule, dens indbyggere og mytologien omkring dem som deres primære grund til at de holder af serien. (Aspekter, der alle intet har med selve gameplayet at gøre.)#63 - Oni Nick
Level: 26 (Octopi)
04-06-2011 16:43
Det er korrekt at den primære grund til at jeg spiller Zelda er fordi det er Zelda - men det kan godt ændre sig, hvis spillene fra nu af bliver mere og mere ligesom TP, "Anouma Story Telling Time", og ikke "The Legend of Zelda".#64 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
04-06-2011 17:00
Togbis >> Gameplay og grafik er begge komponenter, der tjener det samme formål: At hive spilleren ind i spillets content - dvs. spillets verden og mytologi. Med andre ord er godt gameplay ikke nok i sig selv.#65 - Oni Nick
Level: 26 (Octopi)
04-06-2011 17:09
Noget af det værste ved Spirit Tracks var, at de gjorde toget magisk, for så længe det er magisk passer det åbenbart ind. Og skinnerne var magiske, så man skulle dræbe de onde, der havde fanget skinnerne. Det spils storyline var tåkrummende dårlig, og kunne slet ikke tage mange af figurerne seriøst.#66 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
04-06-2011 17:16
Noget af det værste man kan gøre inden for fiktion er at bryde universets uskrevne 'regler'. I filmverdenen går instruktørerne og forfatterne meget højt op i, at det ikke sker. I spilindustrien er folk sjovt nok ligeglade, nok fordi de er spildesignere og -udviklere, og derfor ingen tæft har for at skrive fiktion, storylines eller noget i den dur. Hvilket i øvrigt er mit hovedargument for, at spil ikke skal være fyldt op med mellemsekvenser og 'story'. Kvaliteten er elendig, fordi det laves af folk, der er elendige til det.#67 - Oni Nick
Level: 26 (Octopi)
04-06-2011 17:27
"The way how professionals make stories is that they spend a massive amount of time conjuring up the rules of the game (including the characters, the setting). And then, when writing them, they have the main protagonist (or several of them) play that game. The story you are reading are the protagonists playing the author’s game. Think of your favorite book, movie, or TV show, and you will find a cloud of ‘rules’ that are the hands holding the puppet strings."#68 - Peblisko
Level: 21 (Paragoomba)
05-06-2011 22:08
Det lyder bare ikke som om, at I er særligt tilfredse med det Zelda i får, og jeg er selv én af dem der er begyndt at miste troen efter de seneste spil. Jeg nævnte bare God Of War fordi det lyder som om, at det I efterspørger kan findes i andre serier. Og JA, jeg ved godt, "at det ikke er Zelda" og "vi vil have Zeldas univers" men lige meget hvor gode minder, jeg har om figurerne, jeg kender, er jeg ikke bleg for at udvide mit katalog, hvis en anden serie gør tingene bedre - SELVOM det er en anden licens. GOW er hack'n'slash, derfor lineært hvad angår verdner og baner, men de nye Zelda-spil ikke engang er halvt så frie når det kommer til at opgradere våben og have en ordentlig sværhedsgrad. Hvorfor spille et halvdårligt Zelda-spil, når man kan få et gennemført spil, der har alt hvad Zelda burde, undtagen Zelda-licensen?#69 - Oni Nick
Level: 26 (Octopi)
05-06-2011 22:15
Problemet er bare at jeg ikke søger at finde en erstatning, jeg siger bare det kunne være rart, hvis der kom nogen bedre Zelda-spil.#70 - Jonas
Level: 15 (Geega)
05-06-2011 22:23
@Pebling#71 - Hassus
Level: 22 (Ice Keese)
05-06-2011 22:53
Endnu en gang vil jeg krybe til korset og sige at Spirit Tracks er et af mine absolut yndlings Zelda-spil, hvis ikke mit yndlings.#72 - Jonas
Level: 15 (Geega)
05-06-2011 23:01
Havde du en version af spillet, hvor man kan springe togturene over?#73 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
05-06-2011 23:07
Der er mange spil, som jeg absolut ikke selv bryder mig om, men hvor jeg godt kan se, hvorfor nogle måtte synes, de er gode. Men lige netop Spirit Tracks er måske et af de mest forfærdelige spil, Nintendo har udgivet i lang tid. Jeg gad ikke engang at gennemføre det, hvilket siger en del.#74 - Togbis
Level: 16 (Space Pirate)
05-06-2011 23:43
Nu hvor Streets of Rage 2 er gratis for alle PS3'ejere, så er det gået op for mig, hvor ufattelig meget God of War minder om det.#75 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
05-06-2011 23:59
Wow, Journey ser lamt ud. Forfærdelig art style og så er det umuligt at se, hvad spillet går ud på.#76 - PD
Level: 1 (Goomba)
06-06-2011 00:04
Jeg elskede også Spirit Tracks. Det vil jeg også sige er et af de bedste Zelda spil :3#77 - Oni Nick
Level: 26 (Octopi)
06-06-2011 00:27
Hvorfor? Der er intet galt i at have den holdning, jeg er bare nysgerrig efter at vide, hvad der er så outstanding ved ST, lige netop i forhold til ALttP, PH og ja, TMC? Er det sværhedsgraden? Overworlden? Historien? Det eneste gode imo ved ST var, at der var nogle snedige puzzles, men det alene hjælper ikke meget, når resten af spillet er - rent ud sagt - dødssygt og så un-Zelda som noget kan være.#78 - PD
Level: 1 (Goomba)
06-06-2011 01:13
Jeg syntes at historien og figurerne var gode. At man fik Zelda med på sin rejse var også nice, hvilket gjorde at historien rent faktisk var legenden om hende! Jeg kunne også godt lide at Ganondorf ikke var skurken, da de så bare viser at der findes andre onde skabninger i Zelda universet#79 - Jonas
Level: 15 (Geega)
06-06-2011 09:09
Kan nu meget godt lide Journeys art style, men jeg ved stadig ikke, hvad det går ud på. Går man bare rundt i en ørken..?#80 - Hassus
Level: 22 (Ice Keese)
06-06-2011 09:32
Det der gør det godt for mig er i høj grad spillets balance - det løste rigtig mange problemer jeg har haft med Zelda og endte med at være den måske bedste spiloplevelse jeg har haft med et Zelda-spil.#81 - Oni Nick
Level: 26 (Octopi)
06-06-2011 10:16
Ok, jeg brød mig bare ikke om togets natur, mekanik og alt det, som det bragte med sig, ligesom TWW og PH's svaghed var skibet. Det er bare kedeligt, og selvom du siger man kan fare vild, gjorde jeg det nu aldrig. Det er bare ikke Zelda - ikke at kunne gå på opdagelse på to ben er bare en så vigtig del af spillene, at Spirit Tracks virker som et helt andet spil. Jeg er enig med dig i, at sværhedsgraden i templerne var god, omend templerne ikke bar noget specielt præg, og var meget typiske - men det er måske også okay for et håndholdt spil. Jeg følte bare at main questen var træls og blev trukket i langdrag, og side quests gad jeg slet ikke.#82 - Hassus
Level: 22 (Ice Keese)
06-06-2011 11:04
Ok - jeg var også lidt i skepsis overfor toget til at starte med. Jeg var meget skuffet over Phantom Hourglass og som resultat havde jeg ingen planer om at købe det nye. På et tidspunkt gav en ven mig så stor en anbefaling at jeg var nødt til at give det en chance og jeg har takket ham mange gange siden.#83 - Oni Nick
Level: 26 (Octopi)
06-06-2011 11:19
Jo, men Aonuma kunne jo i princippet tilføje en masse til serien, og det ville være canon. Men derfor ville det ikke nødvendigvis passe ind, som vi diskuterede tidligere oppe, fordi at det bryder med det fiktive univers. Lige så vel som at der er fysiske love i vores verden, er der uskrevne regler indenfor fiktionens verden, og jeg synes bare at Aonuma er ude på et skråplan lige nu, hvor han ikke tager hensyn til seriens mytologi, men laver om på alt hvad vi ved om det, fordi hans gameplay gimmicks skal passe ind i historien.#84 - Hassus
Level: 22 (Ice Keese)
06-06-2011 12:12
Problemet med at fokusere på story telling i spil er at spil modsat film og litteratur så er historien ikke "hovedsøjlen", der holder oplevelsen oppe. Gameplay og story telling kan aldrig prioriteres lige højt for før eller siden vil man i udviklingen nå et punkt, hvor man må sætte fokus på enten det ene eller det andet; gameplay eller story telling. Det der gør Nintendo til Nintendo, på godt og ondt, er at de altid prioriterer gameplay højest.#85 - PD
Level: 1 (Goomba)
06-06-2011 12:23
Kan ikke rigtig se hvad der er forkert ved at der findes tog og både i Zelda universet... man er jo nød til at transportere sig på en eller anden måde, og så istedet for at løbe rundt eller ridde på hest, så lad spilleren styre et tog istedet...!#86 - Oni Nick
Level: 26 (Octopi)
06-06-2011 12:37
Jeg taler ikke om at fokusere på storytelling - jeg snakker om at bevare og opretholde den mytologi og det univers, som Nintendo har skabt. Men lad det ligge - jeg er klar over at Nintendo prioriterer gameplay først, så lige netop derfor er det jo katastrofalt for et spil, når gameplayet ikke siger en noget.#87 - Togbis
Level: 16 (Space Pirate)
06-06-2011 12:46
Nu er Zelda spillene jo ikke forbundne på samme måde som spil som God of War eller Metal Gear.#88 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
06-06-2011 14:56
Togbis >> Jeg er overhovedet ikke enig. Det er da netop mytologien, der binder serien sammen. Mytologi har jo intet med kronologisk at gøre. At Zelda-spillene springer i tid, betyder jo ikke, at mytologien ændrer sig. Seriens univers, præmisser og autencitet den samme - undtagen når Aonuma begynder at være for kreativ med toge osv.. Ligeså snart du har med fiktion, vil der altid være uskrevne regler for, hvad skaberen kan tillade sig med universet.#89 - PD
Level: 1 (Goomba)
06-06-2011 15:11
Hvordan ved vi om tog ikke altid har været brugt i Zelda mytologien?#90 - Jonas
Level: 15 (Geega)
06-06-2011 15:16
Underligt spørgsmål. Så vidt jeg ved, er SS det første Zelda-spil, hvor der er toge med.#91 - PD
Level: 1 (Goomba)
06-06-2011 15:18
Jamen de kan da sangtens have været med, men vi har bare aldrig set dem... da de ikke skulle vises frem før Spirit Tracks ;b#92 - Peblisko
Level: 21 (Paragoomba)
06-06-2011 15:46
Først og fremmest: damn, Journey ser episk ud. Jeg elskede Flower, så det her er allerede et must-have for mig. Den ørken ligner noget fra en film. ThatGameCompany forstår minimalisme og formår at udnytte "perfektion" til fulde. Køber det mens jeg venter på Last Guardian!#93 - Togbis
Level: 16 (Space Pirate)
06-06-2011 15:58
@Alex#94 - yasw
Level: 1 (Goomba)
06-06-2011 16:01
Et Zelda-lignende spil i en science fiction setting vil bestemt være noget jeg ville være interesseret i, men omvendt, jeg vil så også være ligeglad med om det hed Zelda, og et publikum til et sådant spil vil nok mere være skeptiske pga. Zelda-navnet end interesserede. Så kunne man ligeså godt opfinde en helt ny spilserie (noget de jo ikke har gjort længe).#95 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
06-06-2011 16:04
Generelt >>Det der binder Zelda serien sammen er at de alle har en god mytologi, ikke nødvendigvis at de alle har den samme mytologi.
Dette citat giver ingen mening. Både Star Wars, Ringenes Herre og Zelda har god mytologi, men derfor er de jo ikke bundet sammen?
Du bliver ved med at snakke om, at gameplay binder Zelda-spillene sammen, men gameplayet i de første Zelda-spil og i fx Spirit Tracks har ikke meget med hinanden at gøre?
#96 - Hassus
Level: 22 (Ice Keese)
06-06-2011 16:57
Zelda-universet og mytologien var oprindeligt inspireret af Ridley Scotts eventyrfilm "Legend". Jeg synes stadig den inspiration skinner igennem den dag i dag.Q: Where does The Wind Waker fit into the overall Zelda series timeline?
Aonuma: You can think of this game as taking place over a hundred years after Ocarina of Time. You can tell this from the opening story, and there are references to things from Ocarina located throughout the game as well.
Miyamoto: Well, wait, which point does the hundred years start from?
Aonuma: From the end.
Miyamoto: No, I mean, as a child or as a...
Aonuma: Oh, right, let me elaborate on that. Ocarina of Time basically has two endings of sorts; one has Link as a child and the other has him as an adult. This game, The Wind Waker, takes place a hundred years after the adult Link defeats Ganon at the end of Ocarina.
#97 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
06-06-2011 17:12
Hassus >> Kernen i denne diskussion er stadig, at det er majoriteten af brugerne, der bestemmer dette - forstået på denne måde, at skaberen bag en fiktionsserie bør ikke implementere noget, som brugerne synes virker ulogisk. Det er klart, at man kan altid finde folk, der synes at toge er det bedste nogensinde i Zelda - især på nettet - men det betyder ikke, det er det mest rigtige for serien.#98 - Hassus
Level: 22 (Ice Keese)
06-06-2011 19:16
@Alexander:#99 - Jonas
Level: 15 (Geega)
06-06-2011 19:48
Og skaberen er måske ikke interesseret i, at folket får del i universet?#100 - PD
Level: 1 (Goomba)
06-06-2011 20:05
Jo, men så er det vel også skaberen selv der bestemmer? Nu er det jo heller ikke de fleste som syntes at Spirit Tracks er dårligt...#102 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
06-06-2011 21:13
Selvfølgelig ejer skaberen universet juridisk. Men hvis universet mister alle sine fans, så er der jo ikke så meget tilbage.#103 - Peblisko
Level: 21 (Paragoomba)
07-06-2011 16:48
Situationen minder mig egentlig lidt om Ghost Trick, men med den gode slutning.#104 - Hassus
Level: 22 (Ice Keese)
07-06-2011 17:55
@Alexander: Det med Lucas er lige præcist det traileren i linket handler om - jeg synes lidt det er den diskussion vi er ude i.