Overblikstrailer for Pape...

Lanceringstrailer for Gro...

Tales of the Shire: A The...

N-cast #215: Er Indie Dir...

N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Europa kommer til Switch

Indie-udsalg startet nu

SteamWorld Heist II annon...

Penny's Big Breakaway ude...

Switch 2 - rygter og disk...

Amiibo!

Spil på vej til Switch

Pokémon GO

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Pokémon Unite

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Rygte: Kommer Smash Bros. 4 til at hedde Super Smash Bros. Universe?

Skrevet af Lukas Skywalker - 21-09-2011 21:38

Et billede fra en anonym kilde er dukket op, og det viser måske logoet og navnet på det kommende spil i den populære Super Smash Bros.-serie.

Hvis billedet er ægte, så lyder navnet Super Smash Bros. Universe. Dermed er det tilsyneladende slut med flere synonymer for slagsmål, efter at Nintendo allerede har brugt Melee og Brawl. Billedet viser både det japanske og amerikanske logo.

Det er dog helt sikkert, ligemeget hvad spillet kommer til at hedde, at det udkommer til både Wii U og Nintendo 3DS - dette blev afsløret ved E3 2011.

Det omtalte billede kan ses ovenover, men også nedenunder i fuld størrelse. Billedets troværdighed kendes som sagt endnu ikke.

0
1ups givet

Kommentarer:

#1 - Navn

Level: 19 (Bullet Bill)

21-09-2011 21:54

Ej, det kan sku ikke passe. Har en anonym kilde her der siger at det kommer til at hedde SUPER SMASH BORS ULTRA SONIC POWER

http://img843.imageshack.us/img843/5479/ssbusp.png
0
1ups givet

#2 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

21-09-2011 22:05

Hvis det er rigtigt, så passer navnet "Universe" fint med, at fokus skifter fra udelukkende at være på kampene (jf. titlerne "Melee" og "Brawl" ) til også at være på karakterne, universet (RPG-elementer og brugergenerede indhold, HERE WE COME)
0
1ups givet

#3 - PD

Level: 1 (Goomba)

21-09-2011 22:19

Hvordan kan man forbinde ordet Universe med RPG?
0
1ups givet

#4 - Gradius

Level: 5 (Cheep)

21-09-2011 22:30

@pd - Er det ikke ligemeget? Det vigtigste er at have negativ mening om en nyhed vedr. Nintendo... Også når nyheden kun drejer sig om et endnu ikke bekræftet spilnavn Smiley
0
1ups givet

#5 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

21-09-2011 22:36

Der var ikke noget negativt i min kommentar. Det negative overlader jeg til det danske Smash-community, når spillet engang lander.
0
1ups givet

#6 - L3G3ND

Level: 12 (Fire Keese)

21-09-2011 22:37

Haha, du dødsdømmer simpelthen spillet allerede udfra en mulig titel?


0
1ups givet

#7 - Gradius

Level: 5 (Cheep)

21-09-2011 22:38

Lad os nu se hvad de finder på. Det er trodsalt et meget udefinerbart ord... Universe.

0
1ups givet

#8 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

21-09-2011 22:39

Åh, come on. Jeg har ikke dødsdomt noget som helst. Jeg skriver bare, at jeg synes, at navnet - hvis det er sandt - passer meget godt med de ting, der er blevet sagt fra Nintendos side. Smiley
0
1ups givet

#9 - Oni Nick

Level: 26 (Octopi)

21-09-2011 22:40

Jeg tror Universe hentyder til, at fysikken bliver Brawl x3.

Dvs. at når du hopper er figuren så let og floaty, at du rent faktisk ender i universet, hvor størstedelen af kampen foregår.

Ligesom super mario galaxy!!! Smiley
0
1ups givet

#10 - Gradius

Level: 5 (Cheep)

21-09-2011 22:44

Jeg tror bare de forsøger at ramme et navn hvor de kan klemme et U ind. As in Wii U Smiley
0
1ups givet

#11 - Oni Nick

Level: 26 (Octopi)

21-09-2011 22:44

Super Smash bros. Upsmash ville være meget bedre, i så fald. Smiley
0
1ups givet

#12 - L3G3ND

Level: 12 (Fire Keese)

21-09-2011 22:47

Du har da tidligere udtalt dig meget negativt om disse RPG-elementer iirc. Og det der "HERE WE COME" ser ikke helt vildt neutralt ud Smiley

Som jeg ser det, er det ikke nødvendigvi dårligt, hvis de tilføjer de elementer, som du nævner. De har allerede opskriften på at lave et godt fighting-spil, så det kan umuligt gøre andet, end at forlænge holdbarheden. Tvivler på at de udgiver et spil, hvor fighting-delen er elendig, bare fordi de har brugt mere tid på en evt. RPG-del.
0
1ups givet

#13 - Oni Nick

Level: 26 (Octopi)

21-09-2011 22:49

Men Legend, det var jo det de gjorde med Brawl. Også selvom du GODT kan lide Brawls fysik var kampdelen fyldt med fejl.
0
1ups givet

#14 - L3G3ND

Level: 12 (Fire Keese)

21-09-2011 22:58

Men Oni Nick, var det så fordi, de fokuserede alt for meget på Subspace Emissary? Jeg siger bare, at det næppe tager dem mange ressourcer at lave kampdelen, at den bliver dårlig, fordi de evt. fokuserer på en RPG-del.
0
1ups givet

#15 - Togbis

Level: 16 (Space Pirate)

21-09-2011 23:05

Jeg tror titlen 'Universe' hentyder til øget connectivity.

Både online og WiiU/3DS imellem.
0
1ups givet

#16 - Oni Nick

Level: 26 (Octopi)

21-09-2011 23:06

Det er et kendt faktum at de i Melee fokuserede MEGET på kampsystemet, fysikken osv. Man har angiveligt fundet så mange programmeringskoder og alt sådan noget til, at spillets meget dybe gameplay umuligt kan have været helt tilfældigt. Dette fokus blev fjernet med Brawl. Det er bare på ingen måde lige så dybt.

I og med at Sakurai synes at det er smart at prøve at få spillenes skill levels ned er det vel et tegn på, at han ikke går lige så meget op i at lave et avanceret kampspil mere, men at han hellere vil fokusere på nye features som Spectator, Subspace Emissary osv.
0
1ups givet

#17 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

21-09-2011 23:09

Togbis >> Det tror jeg helt sikkert, du har ret i.
0
1ups givet

#18 - L3G3ND

Level: 12 (Fire Keese)

21-09-2011 23:09

Så forstår hvad du mener.

Jeg håber i hvert fald at online bliver godt. Navnet kunne, som Togbis siger, godt hentyde til det.
0
1ups givet

#19 - Togbis

Level: 16 (Space Pirate)

21-09-2011 23:09

@Oni Nick
Jeg tror han gjorde mere ud af adventure mode i Melee end Subspace Emissary i Brawl.
Generelt gjorde han bare mere ud af melee.

Jeg forstår ikke helt hvordan Brawl kan være 'nemmere'.
Så længe der er to spillere, der dyster under samme forhold, så kan spillet vel ikke blive nemmere eller sværere i multiplayer?
Singleplayer har jo altid været nemt i Smash.
0
1ups givet

#20 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

21-09-2011 23:10

Togbis >> Nu er jeg ikke en Smash-ekspert, men jeg tror ikke problemet nødvendigvis er, at Brawl er nemmere. Det er bare ikke ligeså godt lavet. Det er dårligere håndværk.
0
1ups givet

#21 - Oni Nick

Level: 26 (Octopi)

21-09-2011 23:11

Det er det sjove ved det!

Brawl er ikke nemmere! Det kræver stadigvæk at du dedikerer din tid til det, så Sakurais mission er ikke lykkes.

Melee går bare meget hurtigere, der er meget mere arkaderæs over det, så det er bare sjovere.
0
1ups givet

#22 - Jonas

Level: 15 (Geega)

21-09-2011 23:12

Der er masser af dybde i Brawl, det er bare sådan nogle underlige ting, man skal være god til Smiley
0
1ups givet

#23 - Togbis

Level: 16 (Space Pirate)

21-09-2011 23:12

@Alexander

Det har du sikkert ret i.

Jeg kan dog godt lide at fysikken er lidt floaty. Det er langt sjovere at spille med Toon Link og svæve rundt i luften end at falde til jorden som en sten med Young Link.

Jeg kan dog godt se hvorfor det måske pisser dem, der har dedikeret deres liv til Melee, rimligt af at skulle vende sig til en ny tyngdekraft.
0
1ups givet

#24 - Moysen

Level: 16 (Space Pirate)

21-09-2011 23:18

Syntes mærket ser latterligt ud. Håber det rigtige ser anderledes ud og slet ikke har det der grimme "U" på Smiley Jeg husker heller ikke at de andre spil i serien inkluderede deres navne i spillet (ud over 64'ern, som havde sit navn i godt og vel alle) :I Find på noget bedre. Men som sagt, så er det jo heldigvis kun et rygte. :]
0
1ups givet

#25 - Abild

Level: 9 (Bob-omb)

21-09-2011 23:28

Jeg forventer et spil jeg ikke gider spille. Intet Nintendo har udtrykt vedrørende dette spil - hvilket ikke er meget - har givet mig nogen tro på, at det bliver det jeg vil have.

Så jeg kan jo, i sagens natur, stort set kun blive glædeligt overrasket. Hvis det ender med at overraske mig negativt, er det en fantastisk bedrift.
0
1ups givet

#26 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

21-09-2011 23:31

Men hvis man tænker over det, giver det bare god mening.

Hele Wii U-filosofien handler om, at konsollen fokuserer på DIG. Du kan tage spillet med dig, hvis andre skal bruge fjernsynet. Du kan spille for dig selv. I mit hoved lægger det bare ekstrem meget om til at man kan customize ens karakter og indhold på Wii U-controlleren. Det er jo ikke fordi, at Wii U-controlleren er specielt behagelig at spille et fightingspil med, men vi skal jo bruge den til et eller andet, ikke? Så lad os da fokusere på noget andet end selve kampene. Så jeg forventer fokus på at man kan sidde og trykke på touch-skærmen, mens man interagerer med DS-versionen - eventuelt et eller anden auto-random fight-spil, som vi så til SF IV på 3DS. Så kan man vinde lidt trofæer på den måde. Og så kan man måske sidde og male lidt på ens karakter osv. Og RPG-elementer. Så kan man sidde og trykke på en pil op eller en pil ned afhængig af, hvordan man vil styke sin karakter. Det er jo super intuitivt, når man bruger touch-skærmen. Selv Miyamotos kone kan finde ud af det! Det er sådan nogle ting, som Nintendo synes er sjove at fokusere på, hvis du spørger mig.

Måske de også gør ligesom i SFIV til 3DS, hvor alle de svære ting er vist som ikoner på touch-skærmen. Så kan man bare trykke på skærmen, hvis man ikke kan finde ud af det andet.
0
1ups givet

#27 - PD

Level: 1 (Goomba)

22-09-2011 00:59

Alex du har jo ikke selv prøvet kontrolleren til Wii U, hvordan ved du at den ikke er god at bruge til Fighting spil? Du bliver sikkert meget overasket ;b
0
1ups givet

#28 - Oni Nick

Level: 26 (Octopi)

22-09-2011 01:00

Jeg har personligt heller ingen ide om, hvordan man bliver god til Smash på en tablet controller.

Så vil jeg hellere bruge Classic Pro, når Nintendo nu er så stædige og har stoppet supporten til GC.
0
1ups givet

#29 - PD

Level: 1 (Goomba)

22-09-2011 01:03

Jamen for pokker mennesker... i har jo ikke selv prøvet kontrolleren, I ved jo ikke om den er god eller ej! :b
0
1ups givet

#30 - chessr

Level: 31 (ChuChu)

22-09-2011 06:50

Plejer man ikke at få credit for at tippe en nyhed Smiley ?
0
1ups givet

#31 - Lukas Skywalker

Level: 25 (Kokiri)

22-09-2011 07:43

chessr - Jo, men du har ikke tippet mig om den Smiley Jeg har været i Manchester en uge, og fandt selv nyheden i går Smiley
0
1ups givet

#32 - Moysen

Level: 16 (Space Pirate)

22-09-2011 08:19

Du skal garanteret trykke og drejer fingrene rundt på tabletten når du skal slås... Smiley Ærgeligt :I
0
1ups givet

#33 - PD

Level: 1 (Goomba)

22-09-2011 08:27

Moysen hvor ved du det fra? Hvem fra Nintendo har offentliggjort det?
0
1ups givet

#34 - Lukas Skywalker

Level: 25 (Kokiri)

22-09-2011 08:35

PD - Mon ikke han gætter Smiley
0
1ups givet

#35 - stelzig

Level: 24 (Whomp)

22-09-2011 08:46

Selvfølgelig kan et spil godt være nemmere selvom man spiller mod hinanden og jo brawl er nemmere end melee. Også kedeligere ja, men det er bestemt også nemmere. Og hvis det næste bliver turbaseret pokemon-style RPG så bliver det endnu nemmere. Der er folk i det danske smashcommunity der på ingen tid kom blandt toppen på pokemon online fordi det er et nemmere spil, færdig.

Ikke dermed sagt at jeg er fantastisk god til brawl dog. Men jeg ville faktisk ikke blive overrasket hvis jeg var relativt bedre til det i forhold til de bedste spillere - selvom jeg aldrig spiller det!

Der er langt større niveau-forskel i melee og det tager de fleste 2 år eller mere bare at blive ok til spillet. At lave en fejl (som forresten er meget sværre at undgå) kan betyde helt vildt meget i melee, mens du i brawl måske får 10% ekstra skade og det er så det.

Det bliver så kombineret med at brawl så alligevel er helt vildt defensivt fordi der ikke er nogen ordentlig belønning i at forsøge at angribe modstanderen og fordi at spillet simpelthen går for langsomt til det. Det betyder at vi så stadigvæk ender med at skulle få den anden til at lave fejl, hvilket kan gøre kampene rigtig langtrukne. Det defensive forøges også i at spotdodging og airdodging er bedre, powershielding er nemmere og at du kan angribe med hvad som helst ud af dit skjold hurtigere - forestil dig hvis stun på blokerede angreb i street fighter eller lignende blev halveret.

Melee og alle andre kampspil er også defensive, men balancen er meget bedre i melee end i brawl.

Edit: Det er faktisk ikke engang noget der rigtig er op til diskussion da selv nogle af de bedste brawlspillere åbent indrømmer at melee er et bedre kompetitivt spil, men at de enten 1) bare bedre kan li' brawl eller 2) synes melee er for svært.

Edit2: Og ja toon link er en af de sjovere figurer i brawl, der er jeg helt enig. Det er jo så tildels dog også fordi det er en figur de har forbedret fra melee. Melees dårlige figurer (young link er desværre i blandt) kan hurtigt blive kedelige at spille med fordi de også er ret begrænsede.
0
1ups givet

#36 - chessr

Level: 31 (ChuChu)

22-09-2011 09:15

Lukas nå ok Smiley
jeg smed den til Alexander igår også nemlig hehe Smiley
0
1ups givet

#37 - PD

Level: 1 (Goomba)

22-09-2011 09:30

Lukas@ Jamen det er altså ikke okay at gætte :]
0
1ups givet

#38 - Oni Nick

Level: 26 (Octopi)

22-09-2011 10:32

Jeg synes nu stadigvæk Brawl er pissesvært.

Jeg holder bare Dew som mit bevis på det.
0
1ups givet

#39 - stelzig

Level: 24 (Whomp)

22-09-2011 11:00

At være mega god til et spil er normalt ikke nemt og det gælder selvfølgelig også brawl. Men at sige at alle spil er lige nemme/svære i multiplayer er lidt det samme som at sige at tiers ikke eksistere.

Som sagt er jeg ikke selv fantastisk til brawl. Smiley

Dew er ekstremt god til smash generelt (natural). Han kan faktisk også bruges som argument for at brawl er nemmere igen siden jeg tror han ville komme til bracket og måske endda klare sig temmelig godt i en stor turnering i brawl selvom han ikke har lagt SÅ meget arbejde i det. Smiley
0
1ups givet

#40 - odensen

Level: 11 (Octorok)

22-09-2011 13:03

Ang styringen... Regn med det bliver ligesom mk.. Altså masser af muligheder..

Derud over (når det kommer til styring) har nintendo sagt at de vil gå mere efter hardcore spillerne denne gang... OG de har jo vundet retten til at lave (den meget populære) blue bird controller igen.. Så regn med den også..
0
1ups givet

#41 - Jonas

Level: 15 (Geega)

22-09-2011 14:05

Blue Bird?
0
1ups givet

#42 - odensen

Level: 11 (Octorok)

22-09-2011 14:10

wave bird... ved ikke lige hvor blue kom fra..Smiley
0
1ups givet

#43 - Jonas

Level: 15 (Geega)

22-09-2011 14:16

Wii U kommer ikke til at være kompatibel med GC-controllere eller andet GC-udstyr. Det har Nintendo allerede bekræftet.
0
1ups givet

#44 - aidbit

Level: 27 (Beetle)

22-09-2011 21:20

Måske de gør det muligt at vi kan købe retro hardware ligesom med retro software. Det ville nok også være for kompliceret for os inkarnerede fans hvis vi kunne smide vores spil og joypads fra tidligere Nintendo-konsoller til deres kommende Wii U Smiley
0
1ups givet

#45 - Dead-Cheese

Level: 25 (Kokiri)

22-09-2011 21:24

http://bozz.dk/popup_image.php?pID=2893
Heldigvis kan man altid selv finde en løsning!
Det her var så en snes controller converter, men den er nok ikke kompatibel med meget andet end snes spil fra virtual console.
0
1ups givet

#46 - stelzig

Level: 24 (Whomp)

22-09-2011 21:41

Kunne dog være meget fedt hvis de fik lavet en converter så man kunne sætte sin GC-controller i wiimoten som classic controller ^x^
0
1ups givet

#47 - Lukas Skywalker

Level: 25 (Kokiri)

22-09-2011 21:31

^ Wii U har ikke GameCube-indgange Smiley Og det der er da en NES-controller converter Smiley
0
1ups givet

#48 - Dead-Cheese

Level: 25 (Kokiri)

22-09-2011 22:01

Det var mere for at pointere at fans (og ikke mindst tredjeparts firmaer) altid finder en løsning. Som stelzig hentyder til, var det jeg havde forstillet mig Smiley
Jeg fandt bare billedet for at vise at en snes controller også kunne bruges som en gc controller (meget inskrænket), og dermed påpege at noget ligende sikkert vil ske til wii-u.
0
1ups givet

#49 - Moysen

Level: 16 (Space Pirate)

22-09-2011 22:28

PD: Hvorfor må jeg ikke gætte? xD Ej, jeg kunne bare forestille mig at Nintendo kunne finde på noget lignende det jeg skrev tidligere Smiley Men jeg håber de holder den samme stil som sidste spil. Lige bortset fra online-delen, og så det med at man kan glide og falde... (._.)?
0
1ups givet

#50 - powerfull499

Level: 18 (Twhomp)

25-09-2011 18:12

Spændende, men kommer ikke til at spille det, da jeg ikke vil købe en Wii U. Nintendo er no-go for mig med det de har på markedet og det de har planer om.

Desuden det der med gætteri: Det ville da være kedeligt, hvis man ikke måtte gætte xD? Det er jo det man gør hele tiden, når man diskuterer kommende ting.
0
1ups givet