LEGO afslører tre nye LE...

N-cast #216: Microsoft br...

N-club Streams: Uge 18

LEGO annoncerer nye LEGO ...

Overblikstrailer for Pape...

Lanceringstrailer for Gro...

Tales of the Shire: A The...

N-cast #215: Er Indie Dir...

N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Spil på vej til Switch

Amiibo!

Switch 2 - rygter og disk...

Pokémon GO

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Pokémon Unite

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Super Street Fighter IV 3DS touchskærm detaljer

Skrevet af Lukas Skywalker - 17-10-2010 22:02

Vi har godt nok allerede set lidt til touchskærm-delen i Super Street Fighter IV 3D Edition, men hvordan den helt præcist fungerer, ved vi først nu! Capcom har nemlig i form af den officielle hjemmeside kunnet fortælle os, hvordan systemet egentlig fungerer.

På touchskærmen vil der hele tiden i kampene være fire store felter, hver med deres nummer. Når man trykker på en af disse, vil ens karakter udføre præcist hvad man selv har programmeret den til!


Dette kan være alt lige fra Ultra Combos, kast, Focus Attacks, eller specielle angreb. Du kan selvfølgelig også sætte den til f.eks. at trykke på alle tre sparke- eller slåknapper på én gang, når du trykker på en af de fire touchknapper.

En europæisk udgivelsesdato for Super Street Fighter IV 3D Edition er, ligesom for Nintendo 3DS' udgivelsesdato, endnu ukendt.

0
1ups givet

Kommentarer:

#1 - Oni Nick

Level: 26 (Octopi)

17-10-2010 22:25

Gør det ikke spillet dårligere?
0
1ups givet

#2 - Lukas Skywalker

Level: 25 (Kokiri)

17-10-2010 22:25

^ Hvordan forestiller du dig det?
0
1ups givet

#3 - PD

Level: 1 (Goomba)

17-10-2010 22:32

Kan ikke se hvordan det kan gøre det "dårligere".... :b
0
1ups givet

#4 - Grauling

Level: 23 (Skree)

17-10-2010 22:34

Smart Smiley det er ligesom i Tekken hvor man kan programmere hvilke kombinationer skal være på bagerste knapper Smiley!
0
1ups givet

#5 - Shajita

Level: 28 (Skeeter)

17-10-2010 22:44

Jeg kan godt se et problem med det. Nogle figurere har "Charge" angreb, som du udføre ved at holde styrepinden i en bestemt retning, og efter et sekund skubber du den i en anden retning og klikker på en angrebsknap.

Hvis du bare skal klikke på en knap for at få et special angreb ud kan Charge figurerne bliver latterligt overpowered. Guile har et super hurtigt projektil angreb i hans Sonic Boom, og hvis han bare kan spamme det uden at skulle lade det op først kan det blive svær at komme ind til ham.
Hvad værre er, han har også Flash Kick som virker som et anti-air, så hvis nogen prøver at hoppe over en Sonic Boom kan de blive ramt af et flash kick med det samme.

For at have et andet eksempel, Zangief's ultra angreb udføres ved at rotere styrepinden 360 grader 2 gange og klikke på alle 3 slå knapper. Det input command gør at han hopper når man prøver at gøre det stående, så man er nød til at komme ind tæt på med fx. hans hard kick, eller hoppe ind og bruge det når han lander. Igen, hvis du bare skal klikke på en knap på touch skærmen bliver det meget lettere at lande angrebet.
0
1ups givet

#6 - M60dk

Level: 18 (Twhomp)

17-10-2010 22:49

Taget i betragtning at programmerbare controllere typisk er forbudt til turneringer er det lidt underligt at sådan en feature bliver inkluderet.
0
1ups givet

#7 - aidbit

Level: 27 (Beetle)

17-10-2010 23:16

Fedt! Det kan gøre versionen til 3DS så meget mere interessant, fordi læringskurven kan forkortes, så flere kan blive motiveret til at gå hardcore, så flere af dem der allerede er hardcore kan udfordres til at gå super hardcore i mere krævende combos og taktikker - bl.a. for at udnytte preindtastede spam-combos til modangreb Smiley
0
1ups givet

#8 - Jonas

Level: 15 (Geega)

17-10-2010 23:34

Det skal lige siges, at 3DS-versionen aldrig vil blive brugt til turneringer eller andre seriøse kampe - hvorfor spille på en DS, når man kan sidde foran en stor TV-skærm med sit arcade stick (eller ved et arkadekabinet)?

For at være helt ærlig, tror jeg ikke, at det kommer til at fungere heeelt sådan, som det er beskrevet i nyheden. Capcom ved godt, at 720s, charge-angreb og supers/ultras ikke skal kunne laves med et enkelt knaptryk, men det lyder stadig som et underligt tiltag.
0
1ups givet

#9 - Lukas Skywalker

Level: 25 (Kokiri)

18-10-2010 02:31

Jeg tror også der er nogle begrænsninger, måske i form af bevægelseskommandoer, men ved det ikke mere specifikt, da jeg ikke forstår Japansk Smiley
0
1ups givet

#10 - MINI

Level: 4 (Stalkid)

18-10-2010 12:45

Måske bliver det godt.. måske bliver det mindre godt.. ved nærmere eftertanke tror jeg at jeg venter med at købe spillet til det falder i pris da jeg har Super Street Fighter IV til PS3..
0
1ups givet

#11 - stelzig

Level: 24 (Whomp)

18-10-2010 16:34

Ja jeg tvivler da godt nok også stærkt på at du faktisk kan mappe hele ultra combos ind på de knapper. Alt andet der bliver nævnt som FA, grab, 3 knapper er dem der også kan mappes på en almindelig controller... Så gad vide om det ikke bare er præcis det samme som der? Smiley
0
1ups givet

#12 - Jonas

Level: 15 (Geega)

18-10-2010 17:02

Lyder mere sandsynligt, da DS'en kun har seks knapper i stedet for 8.
0
1ups givet

#13 - stelzig

Level: 24 (Whomp)

18-10-2010 17:16

Det er dog stadigvæk 4 af disse knapper modsat 2 på ps3 (og jeg antager stick og xbox).
0
1ups givet