LEGO afslører tre nye LE...

N-cast #216: Microsoft br...

N-club Streams: Uge 18

LEGO annoncerer nye LEGO ...

Overblikstrailer for Pape...

Lanceringstrailer for Gro...

Tales of the Shire: A The...

N-cast #215: Er Indie Dir...

N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Spil på vej til Switch

Amiibo!

Switch 2 - rygter og disk...

Pokémon GO

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Pokémon Unite

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Warren Spector diskuterer den fremtidige problematik ved spiludviklingen

Skrevet af AND - 26-04-2012 18:08

Warren Spector fra Junction Point Studios, som bl.a. udvikler Epic Mickey-spillene, udtaler sig i dag om en af de helt store problematikker, som han selv ser det, ved fremtidig spiludvikling. I denne forbindelse roser han Nintendo.

Spector forklarer at han er bekymret for den udvikling inden for spilindustrien, som han mener foregår lige nu. Her forklarer Spector, hvordan budgetterne for spiludviklerne bliver større og større, efterhånden som den tekniske formåen udvikler sig mere og mere:

“Once we can do Pixar-quality graphics rendered in real time with interactivity, I could see games costing $200 million to make and all of a sudden you have to sell a lot of games just to break even"


Som Spector forklarer, så ligger problematikken i de store budgetter i, at det ikke er nær så profitabelt at udvikle spil, fordi omkostningerne stiger så meget.

Samtidig afviser han at en mulig løsning på dette problem kunne være, at sætte priserne op på spillene. Dette ville, ifølge Spector, nemlig betyde at spilindustrien ville miste mange kunder, og det er man bestemt ikke interesseret i. På et år hvor selv Nintendo kommer ud med kæmpe underskud, bliver det svært for spiludviklerne at hamle op med den voldsomme økonomi, som det kræver at udvikle moderne spil. Spector mener samtidig at den øgede udviklingstid, som moderne spil kræver, er et voksende problem. Med moderne spil som altså både koster langt mere, og tager længere tid at udvikle, så retter Spector således blikket mod Nintendo's konsoller, og roser her Nintendo's fremgangsmåde, i form af en minimalistisk tilgang til hardware-kravene:

“Honestly? I don’t care much about hardware. Nintendo games are some of the best games in the world and from a more graphical standpoint, the Wii can’t do what a PS3 or 360 can do.”


Således giver Specor altså sit bud på, hvad det er Nintendo har gjort rigtigt. Med udgivelsen af den noget kraftigere Wii U senere på året, bliver der dog lavet om på den minimalistiske hardware-tilgang. Som vi også tidligere har bragt en nyhed om, her på N-club, kunne det dog tænkes at Nintendo forsøger at opveje de forøgede udviklingsafgifter, ved at gøre alvor af planen om digitale detail-spil.

Læs hele interviewet med Spector her.

3
1ups givet

Kommentarer:

#1 - Peblisko

Level: 21 (Paragoomba)

27-04-2012 00:13

Et synspunkt mange af os herinde deler, ikke mindst A Brock.
2
1ups givet

#2 - Dennis Høj-Suhr

Level: 26 (Octopi)

08-05-2012 17:57

lad nu vær med at tage problemer på forskud Smiley
0
1ups givet