Skrevet af Lukas Skywalker - 26-08-2010 07:48
Game Informer har haft den fornøjelse at snakke med Warren Spector, og det er der kommet et langt og informativt interview ud af. Se et udpluk herunder:
Game Informer: Lige efter E3 2010 fortalte du hvor meget du elskede Nintendo 3DS. Nu hvor du har haft mere tid til at tænke over det du så med 3DS'en, og nok også har leget mere med den, hvad mener du så nu?
Warren Spector: Jeg er lige så spændt som dengang til E3, hvis ikke endda mere. Ægte 3D uden briller, storslået visuel kvalitet, og mulighed for at skrue op og ned for 3D'en - come on, det er et fantastisk lille kræ. Jeg besøger Amazon mere eller mindre hver eneste dag, for at se om de modtager forudbestillinger. Dagen hvor de gør det, trykker jeg på "buy". Jeg elsker Nintendo 3DS, jeg synes den er fantastisk.
Game Informer: Som spildesigner, hvordan griber man 3D an? Hvad tillader det en at gøre, teoretisk set, selvfølgelig, som du ikke kan gøre normalt? Er det bare en rar visuel bonus, eller kan man rent faktisk gøre ting mekanisk, som ganske enkelt ville være umulige før?
Warren Spector: Det fedeste ved Nintendo 3DS og den stereskopiske 3D uden briller er, at jeg ikke har nogen anelse om hvad jeg skal gøre med det. Jeg vil på ingen måde sige at spiludvikling er et på forhånd løst problem. Med film har selve skelettet ikke rigtigt ændret sig i de sidste 100 år, ikke? At lave film er et på forhånd løst problem, det handler om at skabe interessant indhold. Spildesign og udvikling er endnu ikke nået der, men det er dog tæt på. Jeg ved temmelig godt hvordan jeg begynder, hvilken slags spil jeg vil lave, og også nogenlunde hvordan jeg laver dem, samt hvor lang tid det tager og hvem du har brug for. Og så tænker jeg over hvilken indflydelse 3D vil have på, hvad jeg arbejder med til daglig, men jeg tænker bare "Jeg har ingen anelse".
[link=
http://gameinformer.com/b/news/archive/2010/08/25/i-m-feeling-pretty-psyched-about-games-right-now.aspx]Du kan se hele interviewet på Game Informer her[/link].