N-cast #215: Er Indie Dir...

N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Europa kommer til Switch

Indie-udsalg startet nu

SteamWorld Heist II annon...

Penny's Big Breakaway ude...

Se Indie World Showcase i...

Prøv Eiyuden Chronicle: ...

Tre nye spil til SNES Onl...

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Spil på vej til Switch

Pokémon GO

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

F-Zero 99

Legend of Zelda: Tears of...

Legend of Zelda: Breath o...

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Unavngivet

kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

Skrevet 09-12-2011 23:29 - Redigeret 11-05-2012 17:49

.

AND
AND

547
Online
Level: 35 (Lakitu)

0
1ups givet

#1 - Skrevet 09-12-2011 23:42 - Redigeret 09-12-2011 23:47

Fortsat fra Miyamoto-nyheden:

Oni Nick og Alexander, I to bliver ved med at tro at det handler om hvor vidt vi er en flok fanboys som vil bortsensurere al kritik af Zelda. Dette er ikke tilfældet.
Derimod beklager jeg den trivielle gentagelse af de samme to pointer hele tiden.
Som det nok er tydeligt, så er jeg ikke ene om denne kritik.

Alexander:
1. Jeg har intet imod kritiske brugere og har aldrig bedt dig om at gøre noget som helst ved disse...?

2. Jeg har aldrig sagt at der er noget galt med kritik i trådene eller at et emne kan ændre sig - derimod kritiserer jeg det faktum at de samme to-tre brugere skriver det samme i alle tråde og derved drejer trådende ind på det samme, meget specifikke emne. At andre brugere som respons vælger ikke at deltage i disse tråde, burde blot understøtte min pointe omkring det demotiverende i de evindelige gentagelser af de samme pointer. Helt ærligt - hvem gider at diskutere de samme ting 98 gange?

3. Min pointe med at oprette en tråd for denne meget specifikke kritik af moderne Zelda.spil var netop at SKABE PLADS til alt anden form for kritisk diskussion - også gerne om Zelda, bare der er nyt at sige.

Lad være med at stille det op som om at jeg vil censurere kritik af Zelda - jeg synes at det er helt fint - jeg har endda flere kritikpunkter selv, men jeg gentager dem ikke til hudløshed i hvert eneste Nintendo-relateret emne som dukker op på n-club...

@Togbis: Der er ingen som kræver at Alexander eller Oni Nick, eller nogen som helst andre for den sags skyld, skal skrive noget som de ikke har lyst til - jeg påpeger blot det faktum at ingen herinde har brug for at læse det samme stive argument 67 gange i forskellige nyheder.
Jeg synes at der bliver oprettet rigtigt mange gode tråde herinde, og jeg deltager selv når jeg finder det relevant og opretter også selv emner, men når emnet tit og ofte bliver drejer væk og centreret omkring det faktum at moderne Zelda-spil er scriptede og har for mange cut-scenes og for lidt content, så mister jeg bare interessen totalt for det var en diskussion som jeg selv tog dengang den dukkede op, for snart et par år siden... Jeg tager gerne diskussionen igen, men det kræver altså mere end at jeg konstant skal forholde mig til præcis de samme argumenter - al respekt for den originale diskussion som på daværende tid var både ny og oplysendeSmiley


Oni Nick
Oni Nick

25
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#2 - Skrevet 09-12-2011 23:44 - Redigeret 09-12-2011 23:44

Alternativet er, at N-club står stille, fordi Nintendo ikke giver os særlig mange spil at diskutere. Ikke udover Mario Kart 7 i hvert fald for øjeblikket...


Sillyyy
Sillyyy

2949
Offline
Level: 17 (Deku Baba)

0
1ups givet

#3 - Skrevet 09-12-2011 23:48

Problemet er, at I (Hovedsagligt Oni Nick og Alex - Ja, jeg vil godt nævne navne) er så søde at minde os om hvor ond Miyamoto er, hvor dårligt Zelda er blevet siden 80'erne, og ikke mindst hvor dumme en mindre gruppe af Nintendos fans er. Men når jeg bliver mindet om det ved hver eneste anledning, selvom det slet ikke er relevant i forhold til nyheden, synes jeg I kører jeres overbevisninger for langt ud.

Det er ikke selve det, at I fremstår så negative, der er problemet. Jeg vil blive lige så irriteret på en bruger, hvis vedkommende udtrykker, hvor fantastisk Skyward Sword er etc. over_alt på siden. Til denne bruger er der kommet "Appreciation" trådene, hvilket er en fantastisk løsning på det! Men vent, der er ingen på nuværende tidspunkt, som føler for at udtrykke, hvorfor Nintendo er så fantastiske over_alt på siden. - Men der er jer.

Derfor mener jeg, at det er nødvendigt med en "Nintendo/Miyamoto had"-tråd til jer og dem, der virkelig ikke går ind for det, de foretager sig. Der har så vidt jeg ved, ikke været en bruger af N-club, som har følt sig stødt over "Maelstrom"-emnet. Hvorfor mon? Fordi det ikke vedkommer andre, og det bliver samlet under et emne. Der kan kritiseres og jokes alt hvad der ønskes derinde. Emnet er ikke henvendt til mig, så jeg er personligt ligeglad med det, og føler mig ikke provokeret. Derfor er reaktionen også stor, når emnet og holdningerne kommer ud af emnet og ind på resten af siden, hvor dem der faktisk holder af "Moderne Nintendo" bliver konfronteret med, hvor dumme vi er.


Oni Nick
Oni Nick

25
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#4 - Skrevet 09-12-2011 23:48

Igen, jeg har aldrig kritiseret dem der spiller og kan lide Nintendos nye spil. Jeg har kritiseret spillene. Jeg er VIRKELIG ikke ude på at kalde nogen her på siden dumme.


AND
AND

547
Online
Level: 35 (Lakitu)

0
1ups givet

#5 - Skrevet 09-12-2011 23:48 - Redigeret 09-12-2011 23:53

Oni Nick skrev:
Alternativet er, at N-club står stille, fordi Nintendo ikke giver os særlig mange spil at diskutere. Ikke udover Mario Kart 7 i hvert fald for øjeblikket...



Det er jo ikke et reelt argument - vi kan godt diskutere Zelda hvis I ønsker det, men så skal der bare tilføjes noget nyt til debatten og det føjer jeg personligt ikke at der gør.


Oni Nick
Oni Nick

25
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#6 - Skrevet 09-12-2011 23:52 - Redigeret 09-12-2011 23:55

Alle debatter udspringer fra forskellige problemstillinger, og ingen debatter er ens. Vores holdninger er ens. Og jeg kan stadigvæk ikke se, hvad problemet er. Er det fordi folk føler sig stødte over kritikken? Føler I at den er møntet på bestemte personer? I så fald er dette beklageligt.

Men hvad er det reelle problem, der gør N-club dårligere? Hvorfor er den tilbagevendende kritik så forfærdelig? Hvis I deltog i diskussionerne, som der også er mange der gør, det er slet ikke det, så ville I jo kunne bruge det til noget, i stedet for bare at kritisere det. Det er det et forum handler om.

Edit: Hvorfor er det ikke et argument, AND? Er det bedre at der ikke sker noget på n-club da?


Sillyyy
Sillyyy

2949
Offline
Level: 17 (Deku Baba)

0
1ups givet

#7 - Skrevet 10-12-2011 00:00

Oni Nick skrev:
Igen, jeg har aldrig kritiseret dem der spiller og kan lide Nintendos nye spil.


Det er jeg heller ikke i tvivl om, men det kommer for mig til at fremstå sådan. Jeg vil ikke logge ind på et kristent community og ved enhver anledning fortælle dem, hvorfor Gud er forkert, og have dem til at bevise det modsatte, selvom jeg ikke går ind for det synspunkt på nogen måde. Jeg har ikke noget at gøre derinde, andet end at tilføje en masse turbulens til siden. På den anden side føler jeg mig stødt, når nogen logger ind på et LGBT-community og fortæller mig, hvorfor jeg er forkert. Hvad laver han i et community, som han ikke kan respektere?

Det var for at sætte det i perspektiv. Det er ikke rettet personligt, men det rammer en alligevel.


Dead-Cheese
Dead-Cheese

2007
Offline
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

#8 - Skrevet 10-12-2011 00:01

Problemmet er at det ikke altid er reel kritik men en opsumering fra andere gennemdiskuterede tråde. Normalt fra en tidshorisont på en måned, hvor nyt og gammelt blandes regelmæssigt.
Nogen gange stopper det, som med argumentet med at nintendo ikke støtter 2d mario, men andre gange bliver det ved, som med miamoto og arouamea (Jeg gider seriøst ikke google deres navne... Så I ved bare hvem jeg mener!).

Igen jeg siger ikke noget af det er forkert, eller rigtigt, men det er en holdning i står fadst ved, og det er meget fedt!
Mange har en holdning de står fadst ved, de laver bare en signatur ud af det. Jeg syntes ikke i ligefrem behøver at stoppe, men nærmere lave en analyse istedet for (og det her mener jeg!) at bruge malmstrom som kilde... Han er nok noget af det mest tvivlsomme jeg har set. Måske har han lavet gode artikler, men jeg syntes det nuværende ligner en troll. Han har pointer, men han laver sjældent "faktuel virkelige" analyser.

meh... Jeg bruger aligevel for meget tid herinde. Den ville jeg nok ikke bruge hvis jeg ikke ville lave de her diskusioner.


Gradius
Gradius

22
Offline
Level: 5 (Cheep)

0
1ups givet

#9 - Skrevet 10-12-2011 00:08

Min problem som jeg har skrevet i mange andre tråde er at det her er et Nintendo fan site. Det er da klart at når folk herinde, inklusive mig selv, gang på gang som Amber og And også skriver skal konfronteres med at det vi nu engang godt kan li' er en gang crap så bliver det trivielt til tider. Jeg er da heller ikke 100% tilfreds med hvad de har gang i, specielt ved deres release af 3DS som jeg mener var hovedløs!!!

Men selv tråde som Alexander selv har oprettet med "Appreciation" som emne ender han med at trolle i (Her et link til And om hvad fænomenet TROLL er: http://da.wikipedia.org/wiki/Troll)

Og nej jeg kan på forhånd sige at det at man stiller sig kritisk over for et produkt m.m. er ikke at være en TROLL.

Jeg er ikke socialdemokrat og derfor ser jeg ingen mening i at tilmelde mig deres forum og begynde at kritisere deres holdninger og hvad deres formand foretager sig (om det så er hende eller hendes stab der træffer beslutningerne vides ikke Smiley) Så finder jeg da hellere et andet parti?


Oni Nick
Oni Nick

25
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#10 - Skrevet 10-12-2011 00:10 - Redigeret 10-12-2011 00:12

Amberrr skrev:

Oni Nick skrev:
Igen, jeg har aldrig kritiseret dem der spiller og kan lide Nintendos nye spil.


Det er jeg heller ikke i tvivl om, men det kommer for mig til at fremstå sådan. Jeg vil ikke logge ind på et kristent community og ved enhver anledning fortælle dem, hvorfor Gud er forkert, og have dem til at bevise det modsatte, selvom jeg ikke går ind for det synspunkt på nogen måde. Jeg har ikke noget at gøre derinde, andet end at tilføje en masse turbulens til siden. På den anden side føler jeg mig stødt, når nogen logger ind på et LGBT-community og fortæller mig, hvorfor jeg er forkert. Hvad laver han i et community, som han ikke kan respektere?

Det var for at sætte det i perspektiv. Det er ikke rettet personligt, men det rammer en alligevel.



Så tror jeg du har misforstået formålet med vores kritik. Vi er her ikke for at skabe turbulens, lol. At gå ind på en kristen side, og sige, "Hør her, gud er bare dum man lolol" ville jo mere være at trolle end reelt at bidrage med noget til siden. Jeg kan godt lide Nintendo, og er vokset op med Nintendo, men jeg kan bare bedre lide de spil de lavede før i tiden, og forstår ikke hvorfor de ikke bare er blevet ved med at lave disse spil. Nu om dage er det næsten kun Mario Kart man kan regne med. Min kritiks formål er ikke at trolle, eller at få mig til at fremtå som en bedrevidende person, der synes at mine interesser er mere værd end andres. Jeg vil bare gerne have det gamle Nintendo tilbage, fordi jeg tror det vil opfylde mange af mine behov bedre, end det Nintendo har gang i for tiden.

ps. Denne post er også henvendt til Gradius.


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#11 - Skrevet 10-12-2011 00:19 - Redigeret 10-12-2011 00:19

Jeg synes ikke sammenligning med et kristent site er så god. På et kristent site findes der en håndbog i, hvordan man skal være kristen. Men på et Nintendo-site findes der altså ikke en håndbog i, hvordan man skal være Nintendo-fan.

Og selv på kristne sites, er der faktisk mange diskussioner om tolkninger af Biblen osv.

Når det er sagt, er jeg åben over for kritikken. At oprette en anti-Miyamoto tråd synes jeg dog er at gå lidt for vidt. Men nu må vi se. Smiley


Gradius
Gradius

22
Offline
Level: 5 (Cheep)

0
1ups givet

#12 - Skrevet 10-12-2011 00:22

@Oni Jeg ville også ønske at gaming var som jeg følte det for 10 år siden Smiley

Jeg har som sagt også været med lige fra starten af!

Men things change desværre. Jeg er p.t. ved at gennemføre Ocarina på min 3DS som jeg heldigvis ikke har spillet i mange mange år (forstås således at jeg ikke kan huske det hele Smiley). Jeg kan stadig ikke afgøre om det er følelsen af ren nostalgi eller om spillet stadig holder efter alle disse år. Som jeg har skrevet før er jeg ikke sikker på man får den samme følelse af spil som man gjorde da man var dreng.

Jeg tager ikke kritikken af Nintedo personlig da Miyamoto og N ikke skal ses som ikoner eller noget. De har leveret nogle af de bedste spil i verden og har været frontløber for konsol industrien i mange år og jeg håber da også de vil gøre det i fremtiden.

Det eneste jeg kommenterer på er ofte den "smarte" og om det er intentionen eller ej de til tider lidt nedladende svar der kommer når brugere forsvarer de spil/konsoller de nu engang stadig er glade for.
Som fx i går hvor vi jokede med LOL Smiley
Fint med mig, jeg tager det som sagt ikke alvorligt men som jeg tolker kommentaren fra Alexander: "Gradius >> Tror du selv Miyamoto udviklede Nintendogs? Eller Wii Sports? LOL."
I min verden tolkes det således: "Er du virkelig så dum du tror han har lavet de spil helt selv haha?"
Det sådan set fint nok, jeg sov gange fint som altid MEN, det er bemærkninger som disse der gør at lange debatter og off-topis emner osv. løber løbsk.


Sillyyy
Sillyyy

2949
Offline
Level: 17 (Deku Baba)

0
1ups givet

#13 - Skrevet 10-12-2011 00:37 - Redigeret 10-12-2011 00:38

Jeg vil bare gerne have det gamle Nintendo tilbage, fordi jeg tror det vil opfylde mange af mine behov bedre, end det Nintendo har gang i for tiden.


Jeg er jo ikke imod, at du er kritisk. Min pointe er bare, at det ikke skal smides i hovedet på brugerne hele tiden, at du er utilfreds. Jeg følte det som om, at selve N-club kørte den over et-årige skræmmekampagne mod Skyward Sword, for der var virkelig skrevet voldsomme varsler om spillet over det hele. Det var ren pessimisme for mig. Havde det været på sidelinjen i eget debat emne ville det ikke føles på samme måde, da det er samlet for dem, der vil tage diskussionen op og tage stilling til det hele. Den valgfrie mulighed har der ikke været.

Alexander Brock Petersen skrev:
Jeg synes ikke sammenligning med et kristent site er så god. På et kristent site findes der en håndbog i, hvordan man skal være kristen. Men på et Nintendo-site findes der altså ikke en håndbog i, hvordan man skal være Nintendo-fan.


Det var nu heller ikke meningen, at eksemplet skulle analyseres på den måde. (: Det var for at kunne perspektivere til, hvorfor nogen brugere af et Nintendo community føler sig provokeret af jer.


AND
AND

547
Online
Level: 35 (Lakitu)

0
1ups givet

#14 - Skrevet 10-12-2011 00:42 - Redigeret 10-12-2011 00:45

Oni Nick skrev:
Hvorfor er det ikke et argument, AND? Er det bedre at der ikke sker noget på n-club da?



Det er et retorisk spørgsmål, Oni Nick - jeg går da ikke ud fra at alternativet til den samme Zelda-kritik med de samme to-tre kritik-punkter er at der ingenting foregår herinde. Tvært imod! Hvis debatten ikke blev drejet over på den samme kritik hele tiden, ville der i stedet blive plads til eksempelvis en anden form for kritik.
Her synes jeg at den Mario-tråd som omhandlede de bedste Mario-spil er et godt eksempel - jeg havde eksempelvis en rigtig gode debat omkring Party-spillene derinde Smiley

EDIT: Og igen; kritiser alt hvad I har lyst til - som Alexander siger så er det sundt for debatten. Jeg kunne ikke være mere enig. Men hvis man vil deltage i en debat er det normal praksis at man har noget nyt at bidrage med. Det har ikke været tilfældet med Zelda-kritikken.


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#15 - Skrevet 10-12-2011 00:45 - Redigeret 10-12-2011 00:49

Amber >> Fordi nogle er kritiske, forhindrer det ikke dig eller andre i at være positive.

Hvis inaktive brugere har et problem med kritikken, så bør de skrive noget ukritisk. Hvis ikke, jamen så er der ingen forskel, da de alligevel ikke ønsker at skrive noget. Så kan de bare lade kritikken gå ind af det ene øre og ud af det andet.

Når det er sagt, har mange af de kritiske indlæg endt ud i nogle spændende diskussioner, som har trukket nogle nye brugere til.

Derudover finder jeg det spøjst, at mange af dem, der er utilfreds med den til tider kritiske tone, bruger 80 % af deres indlæg på at kommentere på min eller OniNicks person. Jeg har ikke noget problem med det, men jeg finder det bare spøjst. Det er kun med til at forstærke den kritiske diskussion. Hvis de i sidste brugte energien på at skrive deres egen dagsorden, tror jeg ikke vi ville have et problem. Smiley