Overblikstrailer for Pape...

Lanceringstrailer for Gro...

Tales of the Shire: A The...

N-cast #215: Er Indie Dir...

N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Europa kommer til Switch

Indie-udsalg startet nu

SteamWorld Heist II annon...

Penny's Big Breakaway ude...

Switch 2 - rygter og disk...

Amiibo!

Spil på vej til Switch

Pokémon GO

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Pokémon Unite

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Hvad spiller du nu? Hvor er du? Hvad synes du?

Hassus
Hassus

0
Offline
Level: 22 (Ice Keese)

4
1ups givet

Skrevet 09-12-2010 23:21 - Redigeret 30-05-2018 11:08


Her kan du dele din oplevelser med det spil, som på nuværende tidspunkt optager alt din opmærksomhed! Del din glæde eller frustration. Søg om svar eller giv et godt råd!

Du bedes:

1) Skrive hvad du spiller nu.
2) Skrive hvor du er i spillet (inkluder gerne spoiler-alerts)
3) Skrive hvad du synes om spillet i givende tidspunkt.




[i]Which best describes your opinion about games
I. Mountain Climbing-beyond the hardships lies accomplishment
II. Hiking-the destination can be reached rather comfortably[/i]
KJ85
KJ85

21454
Online
Level: 58 (Tektite)

0
1ups givet

#3211 - Skrevet 29-02-2016 20:57

^De største Resident Evil-fans vil fortælle dig, at det netop var en del af charmen ved de gamle spil i serien. Capcom har mere eller mindre ødelagt det serien stod for ved at gå over til mere action-prægede spil, hvor du ikke i samme grad skal tænke over, hvad du foretager dig.

De eneste spil i hovedserien jeg har spillet, det er faktisk RE: Zero og RE - begge på Wii, og jeg synes det er super gode spil, selv om de er ganske udfordrende. Man tvinges til at tage nogle beslutninger, og ja, så kan det godt være, at man bliver nødsaget til at vende tilbage til nogle steder igen for at hente ting, men ødelæggende var det altså ikke for spiloplevelsen - tværtimod Smiley


Aneira
Aneira

531
Offline
Level: 18 (Twhomp)

1
1ups givet

#3212 - Skrevet 29-02-2016 22:01

^ Fuldstændig enig!

Jeg er selv hardcore Resident Evil fan helt tilbage fra serien så sit lys første gang. 4'eren, 5'eren og 6'eren har intet med survival horror at gøre og kan på ingen måde sammenlignes med de tidligere spil i serien.

Der var flere ting der gjorde de gamle spil i serien sublime.

1: Spillene var spækket med puzzles.
2: Ammo var i den grad sparsomt og misbrugte du bare en smule, så var du virkelig udfordret på den lange bane.
3: Kameravinklerne var fantastiske. De kunne virkelig sætte horrorskalaen ud af proportioner, som ingen andre spil har evnet siden.
4: Savesstates var også sparsomme og frygten for at dø og skulle starte langt tilbage var i sig selv sindssygt uhyggeligt.
5: Spændende historie og karakterer, hvis man gider at læse de forskellige dokumenter og secrets man kan opstøve undervejs.

Alle disse elementer sparkede denne fantastiske serie på en klar første plads indenfor genren - kun udfordret af Silent Hill 2 (som indeholder mange af de samme elementer).

Siden 128 bit æraen har det ganske enkelt været umuligt, at holde denne genre i live. Som KJ85 siger, så er de nye entries i serien ikke andet end action-præget shooters. Man skulle ellers mene, at der var rigeligt af den slags i forvejen. Men nej RE skulle bare ødelægges. True survival horror eksisterer ikke længere.

For dem der i øvrigt gerne vil grave sig ned i serien, så vil jeg anbefale Code Veronica, som er det ubetinget bedste spil i serien. Men er man typen der godt kan lide, at følge med i historien, så tager man dem selvfølgelig i rækkefølge. Zero bør egentlig spilles tilsidst, selvom det er en prequel til hele serien, da den afslører nogen ting i utide, hvis man starter ud med denne.


Angus101
Angus101

203
Offline
Level: 13 (Baby Dodongo)

1
1ups givet

#3213 - Skrevet 29-02-2016 22:24

Pokemon blue, hvor jeg er nået til S.S. Anne.


Izarus
Izarus

0
Offline
Level: 5 (Cheep)

0
1ups givet

#3214 - Skrevet 29-02-2016 22:54

Pokemon Crystal, er sådan set igennem det, grinder bare de sidste otte Pokemon Smiley
Fantastisk spil, dog desværre ikke lige så svært som første generation, hvilket de dog gør op for med replayability og større kort.


Scrapper
Scrapper

251
Offline
Level: 32 (Pebblit)

0
1ups givet

#3215 - Skrevet 29-02-2016 23:24

^Var første generation svært? Har du prøvet med en psychic type? Seriøst har du en psychic type har du pretty much gennemført gen 1.


TheSonicolas
TheSonicolas

476
Offline
Level: 23 (Skree)

0
1ups givet

#3216 - Skrevet 01-03-2016 11:11

#3302 og #3303: Jeg kan godt følge jer. Mit resident evil debut var 4'eren, hvilket jeg selv syntes var et godt spil, men skal nok give de gamle spil en chance Smiley Jeg ved godt at de er langt fra hinanden gameplaywise.


Izarus
Izarus

0
Offline
Level: 5 (Cheep)

0
1ups givet

#3217 - Skrevet 01-03-2016 11:23 - Redigeret 01-03-2016 11:26

@Scrapper jeg er enig i at spillet let kan gennemføres, min pointe var at jeg havde forventet samme sværhedsgrad i Generation II da jeg gennemførte det første gang. Saa da jeg ramte ligaen med en Level 66 Kadabra blæste jeg bare igennem dem xD

Edit: Har rettet Tyranitar til Kadabra, da jegj vrøvlede i starten xD


TheSonicolas
TheSonicolas

476
Offline
Level: 23 (Skree)

0
1ups givet

#3218 - Skrevet 01-03-2016 13:18

#3302 og #3303: Jeg kan godt følge jer. Mit resident evil debut var 4'eren, hvilket jeg selv syntes var et godt spil, men skal nok give de gamle spil en chance Smiley Jeg ved godt at de er langt fra hinanden gameplaywise.


KJ85
KJ85

21454
Online
Level: 58 (Tektite)

0
1ups givet

#3219 - Skrevet 01-03-2016 13:22

^Hvorfor poster du nogle gange det samme svar igen efter nogle timer? Er ikke første gang jeg har set det..


JOEP
JOEP

74310
Online
Level: 50 (Torizo)

0
1ups givet

#3220 - Skrevet 01-03-2016 13:29

Forestiller mig, at han har set, at hans svar er på forrige side, og da I ikke har reageret, så poster han det igen, så det er på den nye side. (Uden at tænke over, at siderne er individuelle, jeg har f.eks. 30 posts pr. side, mens andre har 25 eller 15.)


Madskimo
Madskimo

1797
Online
Level: 11 (Octorok)

0
1ups givet

#3221 - Skrevet 01-03-2016 13:47

KJ85 skrev:
^Hvorfor poster du nogle gange det samme svar igen efter nogle timer? Er ikke første gang jeg har set det..



Han skal bruge coins til at vinde Zelda !


Scrapper
Scrapper

251
Offline
Level: 32 (Pebblit)

0
1ups givet

#3222 - Skrevet 01-03-2016 14:51 - Redigeret 01-03-2016 14:52

Izarus skrev:
@Scrapper jeg er enig i at spillet let kan gennemføres, min pointe var at jeg havde forventet samme sværhedsgrad i Generation II da jeg gennemførte det første gang. Saa da jeg ramte ligaen med en Level 66 Kadabra blæste jeg bare igennem dem xD

Edit: Har rettet Tyranitar til Kadabra, da jegj vrøvlede i starten xD



Nå ja, men det er så fordi ligaen er lavt level, men Kanto regionen er det altså sjældent jeg klarer uden at grinde en del (specielt når der jo også lige er Red på Mt. Silver) Smiley


Izarus
Izarus

0
Offline
Level: 5 (Cheep)

0
1ups givet

#3223 - Skrevet 01-03-2016 15:46

@Scrapper Enig, naar du kommer til Kanto begynder der at komme blod paa tanden, samt en masse replayability. Og den del kan jeg rigtig godt lide ^^


TheSonicolas
TheSonicolas

476
Offline
Level: 23 (Skree)

0
1ups givet

#3224 - Skrevet 01-03-2016 22:57

Madskimo skrev:

KJ85 skrev:
^Hvorfor poster du nogle gange det samme svar igen efter nogle timer? Er ikke første gang jeg har set det..



Han skal bruge coins til at vinde Zelda !



Lol, det kunne godt være det, men tror, at JOEPs skud forklarer det bedre Smiley


KJ85
KJ85

21454
Online
Level: 58 (Tektite)

0
1ups givet

#3225 - Skrevet 10-03-2016 16:21

Efter omkring 80 timers spiltid er jeg nu ved at være gennem den primære historie i SMT: Devil Survivor 2: Record Breaker. Det har været rigtig underholdende, men også til tider ret svært, og I skal nok få detaljer, når jeg får bikset anmeldelsen sammen.

Selv om der er endnu en historie at følge bagefter, så bliver jeg vist nødt til at indse, at det vil kræve for meget også at gennemspille den, før en anmeldelse leveres, så jeg nøjes nok med at spille dele af den første dag, så jeg kan sige en smule om den. Er længe siden jeg har spillet så omfattende et spil Smiley