Nintendo World Championsh...

N-cast #218: Endelig tale...

Salgstal for perioden mar...

Nintendo Switch-efterføl...

Animal Well ude nu - se l...

Endless Ocean Luminous (S...

Prøv Star Wars: Knights ...

SteamWorld Heist II annon...

N-cast #217: En eksplosio...

LEGO afslører tre nye LE...

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Switch - spilrygter og sp...

Super Mario 3D World + Bo...

Switch 2 - rygter og disk...

Nintendo Switch

Annonceringer af annoncer...

Tetris 99

Amiibo!

Luigi's Mansion 2

Fortnite

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Hvad spiller du nu? Hvor er du? Hvad synes du?

Hassus
Hassus

0
Offline
Level: 22 (Ice Keese)

4
1ups givet

Skrevet 09-12-2010 23:21 - Redigeret 30-05-2018 11:08


Her kan du dele din oplevelser med det spil, som på nuværende tidspunkt optager alt din opmærksomhed! Del din glæde eller frustration. Søg om svar eller giv et godt råd!

Du bedes:

1) Skrive hvad du spiller nu.
2) Skrive hvor du er i spillet (inkluder gerne spoiler-alerts)
3) Skrive hvad du synes om spillet i givende tidspunkt.




[i]Which best describes your opinion about games
I. Mountain Climbing-beyond the hardships lies accomplishment
II. Hiking-the destination can be reached rather comfortably[/i]
JOEP
JOEP

74665
Online
Level: 50 (Torizo)

0
1ups givet

#3946 - Skrevet 11-11-2018 15:30

Jeg veksler lidt mellem forskellige spil for tiden. Spiller stadig Octopath Traveler, og har netop færdiggjort Therions historie og går nu efter Ophilias. Der er blevet længere mellem mine sessioner i spillet, fordi det er blevet lidt for ensformigt her hen mod de 40 timer. Det ærgrer mig inderligt.

Så er der Diablo III som jeg stadig hygger mig med til tider. Altid godt lige at fiske frem.

Har også tændt for Tony Barbarian DX, som godt nok er et svært spil. Har klaret første kapitel, men skal lige være i humør til noget svært, før jeg fortsætter. Det er dog ganske tight.

Til sidst spillet jeg Mario Kart 8 mod svære computere på 8 random baner for at forberede mig til turnering på arbejdet på torsdag. Hehe.


Marddos91
Marddos91

1091
Online
Level: 15 (Geega)

0
1ups givet

#3947 - Skrevet 11-11-2018 22:59

Nemy skrev:
Er gået i gang med Mafia III, som jeg har haft liggende ret længe. Det er faktisk ret fængende så det kommer jeg nok til at bruge noget tid på Smiley Derudover er jeg begyndt på et game Divinity II med et par gutter Smiley



Er det "farligt" at gå i gang med Mafia III? Jeg har også haft det liggende længe, men føler ikke, jeg har tiden til at forpligte mig 100%, men hvis først jeg går i gang og det fanger, så er søvnen nødt til at blive en mangelvare Smiley


Nemy
Nemy

9591
Offline
Level: 27 (Beetle)

0
1ups givet

#3948 - Skrevet 12-11-2018 10:56

Haha på den måde er det farligt Smiley Jeg kan i hvert fald sagtens se mig selv blive bidt af det. Er kun et par timer inde, men regner helt sikkert med at køre det helt igennem ud fra den smagsprøve Smiley


MC
MC

770
Offline
Level: 4 (Stalkid)

0
1ups givet

#3949 - Skrevet 12-11-2018 11:11 - Redigeret 12-11-2018 11:16

Lige for tiden spiller jeg Hollow Knight. Jeg er kommet til en boss battle som er fuldstændig umulig for mig; Lost Kin. Er der nogen der har et tip til at klare ham?

(Det er et fantastisk spil. Jeg havde aldrig drømt om at en platformspil kunne være så "stort" og gennemarbejdet.)


JOEP
JOEP

74665
Online
Level: 50 (Torizo)

0
1ups givet

#3950 - Skrevet 12-11-2018 11:35

^Jo flere Nail-opgraderiner, jo bedre. Hvilke charms har du sat på? Det er en god idé med lidt ekstra længde på den. Og så prøv at se, om du kan ignorere de små orange blopper, der dukker op, indtil de er tættere på dig, så du ikke skal bruge så meget energi på at fjerne dem.

Dream Version af den boss er super nedern. Hehe.


MC
MC

770
Offline
Level: 4 (Stalkid)

0
1ups givet

#3951 - Skrevet 12-11-2018 21:32

Det er netop Dream Version der er problemet. Han er fuldstændig utilregnelig...

Jeg har kun opgraderet Nail 1 gang, og jeg har ikke så mange charms. Jeg kan ikke nå at heale i figthen, så jeg er begyndt at prøve med Joni's blessing for at få max HP.

Kan man bruge det der "dream"-angreb (tror det er x-knappen) mod ham, når han er "nede"/immobil?



JOEP
JOEP

74665
Online
Level: 50 (Torizo)

1
1ups givet

#3952 - Skrevet 12-11-2018 21:36

^I så fald skal du lade den ligge. Dream Versions af bosser er ment som end-game indhold, altså når du er ved at være klar til at klare sidstebossen. Lost Kin er en af de sværere Dream Versions, for øvrigt, så du bør helt sikkert gå videre i spillet og komme tilbage, når du har fået flere charms og opgraderinger.


MC
MC

770
Offline
Level: 4 (Stalkid)

0
1ups givet

#3953 - Skrevet 13-11-2018 00:44

Det er godt at vide. Jeg troede bare jeg var dårlig... Smiley

Jeg er spændt på hvilke forskellige charms der findes, da jeg kun har ca. 1/3 af alle!


Pieyanthikos
Pieyanthikos

2748
Online
Level: 18 (Twhomp)

1
1ups givet

#3954 - Skrevet 24-11-2018 18:39

Jeg havde aldrig prøvet kræfter med Metroid på NES, så jeg har spillet det igennem de sidste par dage på NES Online. Det er faktisk et rigtig fint spil med overraskende meget indhold for et NES-spil - og ganske udfordrende! Havde egentlig tænkt mig at spille det igennem uden at hente et kort, men gav hurtigt op efter at have forsøgt at tegne alle mine ruter ned. Det er nærliggende at finde Super Metroid frem igen; det har jeg ikke spillet i snart 10 år.

Pokemon Let's Go lokker også, men med tanker på en travl december i sigte og Ultimate lige om hjørnet bliver det for tæt.


martinmartin
martinmartin

1033
Offline
Level: 12 (Fire Keese)

1
1ups givet

#3955 - Skrevet 24-11-2018 19:18

Jeg har over det sidste stykket tid spillet Castlevania: Requiem "samlingen" på PS4, der indeholder Rondo of Blood og Symphony of the Night i samme udgave, som PSP opsamlingen Castlevania: The Dracula X Chronicles - om end uden remaket af Rondo of Blood.

Rondo of Blood er stadig mit favorit af de klassiske Castlevania spil. Sværhedsgraden er høj, men også inden for rækkevidde. Soundtracket er fantastisk og jeg er ret vild med TurboGrafx-16 grafikken. Symphony of the Night bliver jeg og mere og mere træt af. Hitboxene er ikke så gode, som i de senere Castlevania spil, samt at det har enormt meget fyld, som trækker længden ud. Sværhedsgraden er i den lave ende (hvilket vel tematisk passer med at spilleren er Draculas søn, men...). Den største problem ved Symphony of the Night er dog, at level designet i spillets sidste halvdel ender, som et gimmick, der ikke er særlig spændende at bevæge sig rundt i.

Med tiden må jeg nok indrømme, at jeg synes at man skal spille Aria of Sorrow, i stedet for Symphony of the Night. I min optik er Aria of Sorrow nærmest en kondenseret version af Symphony of the Night, hvor at alt det ligegyldige er skåret fra.

Jeg håber, at Nintendo lige laver en deal med Konami, så alle de håndholdte Castlevania kan komme på Switch, men det er vist mere ønsketænkning end meget andet.

Ellers spiller jeg Dragon Quest VI: Realsm of Reverie på DS, der er et virkelig solidt Dragon Quest. Jeg kan bedre lide historien i det end i Dragon Quest V. Class systemet i Dragon Quest VI gør det muligt at bygge ens party op på en måde, der minder om Final Fantasy V eller Final Fantasy Tactics. Jeg er selvfølgelig helt vild med den del af det, om end det også er med til at gøre det mere grindy, end f. eks. Dragon Quest V.


Sillyyy
Sillyyy

3066
Online
Level: 17 (Deku Baba)

1
1ups givet

#3956 - Skrevet 26-11-2018 15:38

Chrono Trigger. Jeg spillede det første gang til DS for 10+ år siden, og nu købte jeg det på Steam. Det er super skønt!


Andreas Tarding
Andreas Tarding

7531
Offline
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#3957 - Skrevet 06-12-2018 15:01 - Redigeret 06-12-2018 15:02

Celeste-spillet - som jeg, heldigvis, fik taget mig sammen til at købe;

Jeg er egentlig kun 3 baner inde - men der skulle simpelthen ikke mere til, før jeg føler, at jeg har fanget "hook"et. Det er simpelthen længe siden, jeg reelt har moret mig med et videospil, som med dette; Det hele er jo utroligt simpelt, og jeg synes måske, at det mest fantastiske er, at spillet "gør det sjovt at dø" - det nedsætter friktionen til fejl totalt, så der simpelthen ikke er nogen barriere imod, at blot sidde og suge gameplayet i sig.

Jeg fanger mig selv i, at bare sidde og grine hysterisk, (inkl. evt. publikum), over, hvor fuldstændigt overdrevet meget, man dør i nogle af afsnittene. Det er nærmest første gang i årevis, (inkl, ærligt talt, for alle Switch-spil, jeg har prøvet), at jeg har følt mig fordybet - jeg sidder og nyder de intense knaptryk på Pro Controlleren, (som jeg endda ellers ikke bryder mig specielt meget om.) Meget imponeret, og jeg kan egentlig godt følge, hvorfor, man har nomineret "Matt og venner" til hovedprisen ved Game Awards her.


AND
AND

356
Online
Level: 35 (Lakitu)

0
1ups givet

#3958 - Skrevet 07-12-2018 09:04

@Pieyanthikos - Sejt! Er Metroid mere overkommelig i den nye NES Online-version? Selv har jeg til gode at komme meget længere end til at klare de første par sub-bosser på den version, som jeg i sin tid hentede ned på Wii'ens virtual console. Jeg vender dog tilbage til spillet med jævne mellemrum; der er bare noget over Metroid-serien, som bliver ved med at drage.

@ martinmartin - Aria of Sorrow er genialt! Men spændende nok at høre, at ikke alle er helt ekstatiske over Symphony of the Night, som jeg ofte synes bliver nævnt, som det bedste spil i serien. Selv har jeg det til gode.

Jeg er efterhånden igennem Donkey Kong 64, som hvor jeg mangler enkelte gyldne bananer hist og her - de fleste af dem fra det dersens hyrde-bævere-minispil - som jeg ikke har tænkt mig at klare. Så vidt jeg kan gennemskue, skal man have klaret begge de gamle NES-spil, som er inkluderet i Donkeys rejse, hvor jeg fortsat mangler at komme langt nok i det originale Donkey Kong til at få den mønt man skal bruge, for at få adgang til den sidste boss key - lidt omstændigt, især fordi man skal genåbne minispillet ved at lade Donkey hive i et håndtag og se den samme lille introfilm, hver eneste gang man bliver game over!


Pieyanthikos
Pieyanthikos

2748
Online
Level: 18 (Twhomp)

1
1ups givet

#3959 - Skrevet 07-12-2018 09:35

Save-funktionen gør oplevelsen federe, tænker jeg - ellers havde jeg ikke haft tålmodighed til det og dermed blot lagt det på hylden Smiley


The ultimate beast
The ultimate beast

2807
Offline
Level: 20 (Moblin)

0
1ups givet

#3960 - Skrevet 08-12-2018 10:29

Jeg er kommet i et Final Fantasy humør, så jeg er både i gang med at spille XV på PS4 og IV til GBA. Jeg har dog spillet IV før, men jeg bliver gentagende gange ved med at gå tilbage til det spil i håbet om, at det nu denne gang vil klikke for mig. Det er ikke en af mine største favoritter i serien, men det er meget populært, så jeg føler, jeg går glip af noget ved ikke at være helt så vild med det.