Prøv Star Wars: Knights ...

SteamWorld Heist II annon...

N-cast #217: En eksplosio...

LEGO afslører tre nye LE...

N-cast #216: Microsoft br...

N-club Streams: Uge 18

LEGO annoncerer nye LEGO ...

Overblikstrailer for Pape...

Lanceringstrailer for Gro...

Tales of the Shire: A The...

Switch - spilrygter og sp...

Fortnite

Spil på vej til Switch

Amiibo!

Switch 2 - rygter og disk...

Pokémon GO

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Pokémon Unite

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Hvad spiller du nu? Hvor er du? Hvad synes du?

Hassus
Hassus

0
Offline
Level: 22 (Ice Keese)

4
1ups givet

Skrevet 09-12-2010 23:21 - Redigeret 30-05-2018 11:08


Her kan du dele din oplevelser med det spil, som på nuværende tidspunkt optager alt din opmærksomhed! Del din glæde eller frustration. Søg om svar eller giv et godt råd!

Du bedes:

1) Skrive hvad du spiller nu.
2) Skrive hvor du er i spillet (inkluder gerne spoiler-alerts)
3) Skrive hvad du synes om spillet i givende tidspunkt.




[i]Which best describes your opinion about games
I. Mountain Climbing-beyond the hardships lies accomplishment
II. Hiking-the destination can be reached rather comfortably[/i]
Pieyanthikos
Pieyanthikos

2713
Offline
Level: 18 (Twhomp)

1
1ups givet

#4126 - Skrevet 11-05-2021 07:43

Efter at have haft gang i noget salg af Pokemon-kort har jeg fundet Pokemon Sword frem og efterhånden gennemført det. Næste skridt er at få samlet det bedst mulige hold og få udviklet et par af dem i teamet gennem et byt (hvordan gør man egentlig det lettest, uden at risikere ikke at få sin Pokemon tilbage?).

Jeg er meget tilfreds med spillet; det er til den lette side og jeg har endnu ikke prøvet at tabe en kamp, men jeg kunne forestille mig, at indholdet efter main story er mere udfordrende. Måske jeg for første gang investerer i DLC-materialet.


AND
AND

609
Online
Level: 35 (Lakitu)

1
1ups givet

#4127 - Skrevet 09-04-2022 23:41 - Redigeret 09-04-2022 23:42

AND’en har netop gennemført Mario+Rabbids: Kingdom Battle - genialt spil!

De der sidste udfordringer er dog for svære for mig - jeg er ikke engang i nærheden af at klare dem.

Hvad er jeres erfaringer?


ThePatrickBay
ThePatrickBay

8135
Offline
Level: 33 (Hammer Bro)

1
1ups givet

#4128 - Skrevet 10-04-2022 09:38

Som jeg husker det, var jeg også lidt udfordret, men jeg forsøgte forskellige strategier og fandt til sidst frem til noget, der virkede Smiley


JOEP
JOEP

74511
Online
Level: 50 (Torizo)

0
1ups givet

#4129 - Skrevet 10-04-2022 14:43

Jeg husker det som utroligt nemme baner, de sidste der. First try.

Smiley


AND
AND

609
Online
Level: 35 (Lakitu)

1
1ups givet

#4130 - Skrevet 10-04-2022 20:59

Smiley


Dead-Cheese
Dead-Cheese

2012
Offline
Level: 25 (Kokiri)

1
1ups givet

#4131 - Skrevet 11-04-2022 15:16

Jeg endte med at spille Bloodstained efter opdateringen. Aurora - child of Light-figuren spiller okay.
Men som jeg frygtede, så føltes mappet meget tomt. Der er nemlig ingen kister, ingen story, ingen npc'er* og puzzels er oftest klaret. Uden kister er spillet bare tomt. Mange områder kan man kæmpe sig igennem for så ikke at få en belønning, pånær map completion. Mange puzzels som kun Miriam kan klare er klaret så man kan komme rundt.
At begrænse spillet er fin løsning, men det gør spillet mindre sjovt. Jeg vil engetlig hellere spille som Miriam igen, for at få en komplet oplevelse.

*Jeg tror ikke at der er npc'er. Men jeg har ikke lavet en gennemspilning, så jeg ved det ikke.


AND
AND

609
Online
Level: 35 (Lakitu)

1
1ups givet

#4132 - Skrevet 11-04-2022 18:32 - Redigeret 11-04-2022 18:32

^ANDen har også netop kastet sig over Bloodstained - dog er det første gennemspilning, så det er med Miriam.

Håber opdateringerne har fikset performance, som vist var ret skidt, lige da spillet blev lanceret.

Indtil videre er jeg fint underholdt - er kun lige kommet til slottet.

Mit umiddelbare indtryk er, at spillet lægger sig ekstremt tæt op af Aria of Sorrow, men med et crafting system mixet ind. Det er heller ikke noget dårligt spil at trække inspiration fra, men håber alligevel, at spillet vil mere end at være en Castlevania klon, selvom brillante Igarashi er ved roret Smiley


powerfull499
powerfull499

182
Offline
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#4133 - Skrevet 11-04-2022 18:51

JOEP skrev:
Jeg husker det som utroligt nemme baner, de sidste der. First try.

Smiley



Smiley

Jeg fik Kirby til Switch i fødselsdagsgave. Det er til gengæld ekstremt let, - måske lige lidt for let efter min smag, men det kan være, at det bliver bedre senere i spillet Smiley Det får dog mange point for kreativitet! Jeg gad godt at have været med til det møde, hvor de præsenterede idéen om, at Kirby skulle forvandles til en trafikkegle Smiley


JOEP
JOEP

74511
Online
Level: 50 (Torizo)

1
1ups givet

#4134 - Skrevet 11-04-2022 20:04

^Der kommer mere kød på senere, og hvis du går efter at klare bosserne uden at blive ramt kan du nok godt se dig genstarte banerne nogle gange. Smiley Generelt er det dog rimelig let, som det er kotumen med Kirby-spil, men denne gang er det ingen cake-walk i det mindste. I nogle af de gamle spil kunne man jo bare lukke øjnene og så trykke til højre og hoppe/svæve lidt, så var det klaret...


Dead-Cheese
Dead-Cheese

2012
Offline
Level: 25 (Kokiri)

1
1ups givet

#4135 - Skrevet 12-04-2022 11:16

AND skrev:
^ANDen har også netop kastet sig over Bloodstained - dog er det første gennemspilning, så det er med Miriam.

Håber opdateringerne har fikset performance, som vist var ret skidt, lige da spillet blev lanceret.

Indtil videre er jeg fint underholdt - er kun lige kommet til slottet.

Mit umiddelbare indtryk er, at spillet lægger sig ekstremt tæt op af Aria of Sorrow, men med et crafting system mixet ind. Det er heller ikke noget dårligt spil at trække inspiration fra, men håber alligevel, at spillet vil mere end at være en Castlevania klon, selvom brillante Igarashi er ved roret Smiley


God fornøjelse Smiley
Mit brok er også udelukkende i forhold til dlc karaktererne. Spillet som Miriam er en af mine favorit Metroidvania spil Smiley


AND
AND

609
Online
Level: 35 (Lakitu)

0
1ups givet

#4136 - Skrevet 12-04-2022 15:33 - Redigeret 12-04-2022 15:34

^Nice! Glæder mig til at komme videre med det Smiley

Andre ‘Vania anbefalinger?


Dead-Cheese
Dead-Cheese

2012
Offline
Level: 25 (Kokiri)

3
1ups givet

#4137 - Skrevet 12-04-2022 16:18 - Redigeret 13-04-2022 07:17

Jeg er for nylig startet på Batbarian, hvilket har rigtig meget charme.

Der er humor, charmeret animeret fortælling, og et stort map som flyder godt sammen, og giver lyst til udforskning. Man styrer en Babar der har en selvlyssende flagermus. Man er faldet ned i dyb kælder/hulde og derfra prøver man så at finde sin vej ud.
Spillet har et betydeligt fokus på:

  1. at kaste items, mange som interagerer med ens flagermus.
  2. mørke omgivelser, som også benytter den sellyssende flagermus. Bl.a. som lyskilde.
  3. Wonderboy agtig kamp, med et sværd til at stikke sine fjender tæt på, og evner der hjælper til at lave skade.


Det at man bruger sin flagermus til puzzels, navigation, lyskile og senere kamp, giver unikke og sjove situationer.

Det kan besdt beskrives som en blanding af Wonderboy, Yoshi's Island og Metroid. Wonderboy fra hvordan platforming og kamp fungerer, Yoshi fra hvordan man kaster items, og Metroid fordi metroidvania.

Nogle andre anbefallinger jeg hurtigt kan komme i tanken om er:

  • Iconoclasts + Bedst imod bosser & god story - Lidt ensformig verden & fjernder uden impact.
  • Alwa's Awakening + Charmerende NES inspireret grafik & masser af puzzels - Svært at finde rundt, især i starten & Grafikken får mine øjne til at bløde i længere sessioner.
  • Hollow Knight + Virkelig smukt spil, god verden, godt progress system & sequence-breake muligt/opfordret - jeg har ikke noget dårligt at sige til Hollow knigt
  • Kirby & the Amazing Mirror + Kirby, Multiplayer & fede hemmeligheder - Til tider er der en del backtracking & det kan være svært at finde vej, da områder hænger sammen via døre (som det nu er i Kirby spil)



I forhold til min kommentar til Iconolasts bosser, så prøv at se den første boss:


Spillet er værd at spille for det.


AND
AND

609
Online
Level: 35 (Lakitu)

0
1ups givet

#4138 - Skrevet 12-04-2022 18:06

^Fedt, takker - det er helt skørt, at jeg ikke er nået til Hollow Knight endnu! SmileySmiley


niconej
niconej

825
Offline
Level: 5 (Cheep)

1
1ups givet

#4139 - Skrevet 12-04-2022 22:52

Jeg er godt i gang med The Great Ace Attorney Chronicles. Hvis man på noget tidspunkt har spillet et af Phoenix Wright spillene, kan det klart anbefales. Det er virkelig fantastisk! Indtil videre er det tæt på at blive mit yndlingsspil i serien.


JOEP
JOEP

74511
Online
Level: 50 (Torizo)

3
1ups givet

#4140 - Skrevet 13-04-2022 07:22 - Redigeret 13-04-2022 08:37

AND skrev:
^Fedt, takker - det er helt skørt, at jeg ikke er nået til Hollow Knight endnu! SmileySmiley


Ja, det er pænt skørt. Suverænt spil, men forbandet svært, så hvis du ikke har tålmodigheden til at prøve igen og igen på visse områder og bosser, så er det ikke noget for dig.

Alternativt er Ori and the Blind Forest også et godt bud på en god Metroidvania. Sammen med fortsættelsen, Ori and the Will of Wisps. Skide gode spil.

Der er også Guacamelee-spillene, hvoraf især det første er rigtig godt.

Death's Door er også lidt derhenaf, også rigtig godt.

I den klassiske stil finder du også Monster Boy and the Cursed Kingdom. Det var virkelig godt.

Det heldige er, at du finder anmeldelser af alle disse spil her på siden. Smiley

Af lidt nyere titler, som jeg selv har på min ønskeseddel er ENDER LILIES: Quietus of the Knights. Det skulle være blandt sidste års bedste Metroidvanias.