Overblikstrailer for Pape...

Lanceringstrailer for Gro...

Tales of the Shire: A The...

N-cast #215: Er Indie Dir...

N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Europa kommer til Switch

Indie-udsalg startet nu

SteamWorld Heist II annon...

Penny's Big Breakaway ude...

Switch 2 - rygter og disk...

Amiibo!

Spil på vej til Switch

Pokémon GO

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Pokémon Unite

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Unavngivet

kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

Skrevet 16-12-2011 23:05 - Redigeret 11-05-2012 18:00



Togbis
Togbis

0
Offline
Level: 16 (Space Pirate)

0
1ups givet

#46 - Skrevet 19-12-2011 21:24

Rare har sikkert lavet så dårlige spil i denne generation pga. lave budgetter og stramme deadlines.
Der er vel ingen tvivl om at Epic Games fik mere understøttelse fra Microsoft til Gears of War end Rare gjorde til Viva Piñata.


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#47 - Skrevet 20-12-2011 03:12 - Redigeret 20-12-2011 03:12

Ehm, udviklingen af både Kameo og Perfect Dark Zero startede på GameCube, gik over til Xbox og siden da Xbox 360. Det er ikke just et lille budget. Begge spil var i udvikling i 4-5 år. Det er altså Skyward Sword-niveau vi snakker om her.


arnel925
arnel925

27
Offline
Level: 5 (Cheep)

0
1ups givet

#48 - Skrevet 20-12-2011 03:42

Helt klart rare, banjo kazooie til n64 er mit ynglings spil nogensinde. Har gennemført det spil 88 gange, måske endnu flere, skulle nok lave speedrun på youtube hehe har det også selvfølgelig til xbox 360 som arcade titel. Donkey kong til snes var også klasse alle 3.

Men det var sådan set først da de gik over til 3d at de blev gode altså med n64 spil (det gjorde det hurtigt da de kun var ejet af nintendo fra 1994 til 2002, så det var ikke mange 2D spil de fik lavet for nintendo), og hvis man ikke har haft en n64 så er man sku gået glip af noget og glip af rare's bedste år, med spil som Banjo Kazooie, Banjo-Tooie, Jet Force Gemini, Diddy Kong Racing, Perfect Dark, GoldenEye 007, Conker's Bad Fur Day, Donkey Kong 64... man må bare sige at rare var bedst på det tidspunkt.

Men lige pt. er retro studios meget bedre, og det var så stor skuffelse med banjo kazooie til xbox 360.
Retro studios mangler bare stadigvæk at bevise at de er gode nok og måske er det med wii U at det skal ske. Synes Donkey Kong Country Return var fedt


Peblisko
Peblisko

58
Offline
Level: 21 (Paragoomba)

0
1ups givet

#49 - Skrevet 20-12-2011 06:22

Som studierne ser ud i sag, kan Rare umuligt vinde.

Det er klart Retro der er kongerne.

Jeg synes også mange af Rares spil er overvurderede, men det er nok også fordi jeg ikke er vokset op med dem.


Oni Nick
Oni Nick

25
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#50 - Skrevet 20-12-2011 15:38

Jeg spillede Banjo-Kazooie for første gang for 3 år siden, tror jeg, og jeg er derfor ikke som sådan vokset op med det, men jeg synes stadigvæk det er rigtig godt. Smiley Selvfølgelig, hvis man ikke kan lide spil ala Super Mario 64 er det nok ikke så sjovt igen, men der findes bare ikke nogen rigtige bud på open-world 3D platformere nu om dage...


Dead-Cheese
Dead-Cheese

2007
Offline
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

#51 - Skrevet 20-12-2011 15:51 - Redigeret 20-12-2011 16:30

^the kore gang føler sig meget skuffet nu.


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#52 - Skrevet 20-12-2011 15:52

Jeg har aldrig kunne holde til at spille mere end en halv time af det.


Dead-Cheese
Dead-Cheese

2007
Offline
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

#53 - Skrevet 20-12-2011 15:56 - Redigeret 20-12-2011 16:30

The kore gang er minder meget om n64 platformere.
Grafikken er dog dårlig selv for wii, måske et middel ps2 spil eller sådan noget.
Der er nogle gliches, men det gør ikke virkelig noget. Ikke mere end det gjorde i super mario 64.
Controlsne er udemærkde.
Spillet er linært.
Der er mange sjove elementer, og tutrorial delen er ikke kedelig.


Oni Nick
Oni Nick

25
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#54 - Skrevet 20-12-2011 16:37

Det ser godt nok langsomt ud.


Dead-Cheese
Dead-Cheese

2007
Offline
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

#55 - Skrevet 20-12-2011 16:59 - Redigeret 20-12-2011 17:00

Det følles okay, desuden stiger farten på en selv med karakter 3.

Wow det giver næsten ingen mening det jeg skrev det:
Man får en karakter som kan løbe senere i spillet.

Platforningen skla nogen gange gå meget hurtigt, f.eks. hvis man vil have nogle af de gemte ting. Jeg er et sted hvor man har under et sekund til at klare et motion styret point and jump sted... Men der er 4 i træk. plus en lidt uheldig glitch (hop 2 falder man tit ind i platformen, lol)

Spillet er langt fra perfekt, men har så vidt jeg ved været i produktion siden 2001, måske før. De havde problemmer med at finde en udgiver, og så til wii versionen manglede de en international udgiver, hvilket så er blevet atari.


Peblisko
Peblisko

58
Offline
Level: 21 (Paragoomba)

0
1ups givet

#56 - Skrevet 20-12-2011 17:32

^Det er bare sjovt, hvis det har været planlagt siden 2001, når det ligner en original blanding af Jak & Daxter og Psychonauts. Smiley


Andreas Tarding
Andreas Tarding

7466
Online
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#57 - Skrevet 20-12-2011 18:26

Faktisk ret interessant lige at høre dit perspektiv, Oni, nu hvor du ikke har spillet liggende i "nostalgihukommelsen". Smiley Jeg ser personligt tlbage på en meget stor spilleglæde, i sin tid - men lige så snart jeg overvejer at støve N64+spil af, og prøve det påny, orker jeg det simpelthen ikke, ved tanken om nodesamling og jiggy-jagt. Smiley


Oni Nick
Oni Nick

25
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#58 - Skrevet 20-12-2011 18:38

Jeg synes universet og banerne var det gode i Banjo-Kazooie. De var sjove at udforske, hvilket vel er noget af det vigtigste i en sådan 3D-platformer.


Andreas Tarding
Andreas Tarding

7466
Online
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#59 - Skrevet 20-12-2011 20:10

Områdernes atmosfærer var afgjort iblandt højdepunkterne, ja. Fik vist nævnt det i en anden tråd, men syntes også, at samspillet mellem overworlden og selve banerne var ret godt lavet - f.eks. måden, en bane bliver "teaset" på, ved at instrumentationen fra dens baggrundsmusik fader ind i overworld-musikken, når man er i nærheden af banens indgang, eller puslespillet der unlockede banen. Disse to lå ofte et godt stykke fra hinanden, så man fik ligesom en lille audiovisuel teaser, samtidig med løftet om et "nysgerrigheds-payoff" ved fremgang i spillet.

.. Har selvfølgelig nok boostet indtrykkene en smule, at jeg var 8 år gammel da jeg gennemspillede. Smiley


Abild
Abild

7
Offline
Level: 9 (Bob-omb)

0
1ups givet

#60 - Skrevet 21-12-2011 03:52

Jeg synes også det er rigtig godt, spillede det også først for tre år siden. Især det der brætspil til sidst var jeg helt vild med haha xD

Men banerne var rigtig gode, og de havde en god størrelse. De føltes store, men ikke uoverskuelige (som i Tooie).