Lanceringstrailer for Har...

Ugens Downloads: Uge 9 20...

Pyra/Mythra kommer til Su...

Blaster Master Zero 3 ann...

Bravely Default II (Switc...

Nintendo eShop highlights...

Husk: Sakurai viser Pyra/...

N-cast #79: Tingles skabe...

E3 2021 er officielt afly...

Ny trailer for Monster Hu...

Alternative nyheder

Super Smash Bros. Ultimat...

Pokémon-tråd

Nintendo Switch

Spil på vej til Switch

Pokémon Legends: Arceus

Tetris 99

New Pokémon Snap

Mario Golf: Super Rush

Dinosaur Planet

Tilbudstråden

K: The Legend of Zelda: M...

Zelda Collectors Edition ...

K: Wii remote plus

Tank! Tank! Tank (Wii U) ...

Vurdering af Pokemon kort

S: Diverse spil

K / B: Wii U titler

Super Mario 3D All-Stars ...

K: Nintendo/Playstation M...

N-club Juletema 2018

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Story of Seasons: Trio of Towns

Mario Party: The Top 100

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Nintendo Switch

O-train
O-train

326
Level: 35 (Lakitu)

2
1ups givet

Skrevet 16-10-2015 15:03 - Redigeret 23-01-2017 14:44

Udgivelsesdato: d. 3. marts 2017

Pris: 2649-2999 kr

Specifikationer - endnu ukendt

Liste af forskellig 3rd party support:

Tråden hvor vi diskuterer Nintendos nyeste hardware, som står til at udkomme i marts 2017!

Mit forhold til Nintendo er kompliceret ;I
JOEP
JOEP

36750
Level: 47 (Boo)

0
1ups givet

#1621 - Skrevet 25-11-2020 19:21

Endnu en quiz-video:

JOEP
JOEP

36750

0
1ups givet

#1622 - Skrevet 28-11-2020 07:41

Reklamer!

JOEP
JOEP

36750

0
1ups givet

#1623 - Skrevet 17-12-2020 06:50 - Redigeret 17-12-2020 06:51

Nintendo of America har kommenteret lidt på JoyCon drifting-problemerne:

“First and foremost, we want every consumer to have a great experience with their Nintendo Switch and with the games they play on Nintendo Switch. That’s of utmost importance to us. Our mission is to put smiles on faces. And we want to make sure that happens. If consumers have any issue with our hardware and/or software, we want them to contact us, when we will work through the proper solution to get them up and running as fast as possible.

Specific to the Joy-Cons themselves, we’ve been working very closely with consumers if and when they might have issues, whether it’s a replacement or repair. And then, what I will say, as we look at our repair cycles, we’re always looking at what is being sent in and for what reasons, and understanding that better. And without going into any details, it always gives us an opportunity to make improvements as we go forward.”

Andreas Tarding
Andreas Tarding

3545
Level: 17 (Deku Baba)

0
1ups givet

#1624 - Skrevet 17-12-2020 12:51 - Redigeret 17-12-2020 12:52

Det bliver næsten en reel forventning, om Joy-Cons får nogen form for update af deres design, hvis der skulle laves mid-life revsionen af Switch (der jo nærmer sig sit 4. år.)

Rygterne flammer jo løs som altid. Senest lyder den så, "we'll know in a few weeks if there's anything" - hvilket vist mere eller mindre har været et fast narrativ i to års tid, cirka. Smiley Dog kunne man jo argumentere for, at timingen af en "Switch Pro" eller "Switch 2" passer, mht. Sony og MS' nye generation. Men Nintendo har jo altid kørt deres egen rytme, så det er der jo næppe meget i. Den skulle hedde 2H 2021 for nogen form for Switch hardware release, hvis det sker, i alt fald - evt. inkl. et nyt Joy-Con design.

(ResetEras evige Switch Pro-rygte-tråd. 10 måneders knagen, 214 sider. Kan anbefales, hvis man mangler noget ekstremt langhåret/semi-uforståelig tech-snak, og den sædvanlige tilførsel af "insidere" med rygter om Nintendo og Nvidias planer. Smiley)

JOEP
JOEP

36750

0
1ups givet

#1625 - Skrevet 07-01-2021 09:34

Flere Pro-rygter, denne gang fra et datamine af firmwaren på den nuværende Switch-model - ja, det er altså lidt langt ude, så det er rimelig massive mængder salt, du skal tage.

Her er det fulde indhold:

Nintendo actually is working on a new model with upgraded display stuff and has been for ~1.5-2 years. I personally believe it's 4K given the signs I'm seeing in the firmware, but that's not confirmed yet and could be wrong.

The new hardware is codenamed Aula, it's using a Mariko SoC. There's a bunch of references to it in code (atmosphere supports the new display already in theory).

The tablet itself definitely has an upgraded display, I don't know if it's 4K.

Aula has firmware support some Realtek chip that advertises itself as a "4K UHD multimedia SoC", too, hence my belief it's 4K. That chip might be inside a new dock and not inside the tablet, though, there's no way to tell from the firmware code yet.

Aula explicitly supports handheld mode. It is not docked only; that's calcio, which seems like it's for internal only/never releasing since Calcio has no gamecard slot and no battery.

You can check boot sysmodule display code if you're curious. The new display doesn't support power management pwm, it has its own vendor specific bs I had to reverse engineer and implement a month or two ago.

Mariko has *substantially* better cooling and battery life. It's a bona fide die shrink over the original generation.

My best guess (pure speculation, no firmware indication this is the case) is that if they need extra performance, they'll push it to higher clock rates across the board.

But yeah, I speculate games will be like "DSi enhanced" games were, or like how some games benefited from PS4 Pro despite working on PS4.

Checked my previous discussions with hexkyz, the upgraded tablet display is an OLED screen. Probably not higher resolution on tablet itself, so I guess the 4k realtek chip is more likely to be new dock than I thought it was.

Vanilla probably won't.

We're in the realm of speculation. Aula has new GPIO that redbox doesn't related to support for this, so I would tentatively guess that redbox units won't support the new thing.

Fra ResetEra.

JOEP
JOEP

36750

1
1ups givet

#1626 - Skrevet 07-01-2021 09:42 - Redigeret 07-01-2021 09:43

Udover det er der også lidt omkring udgivelserne på Switch i 2020:

Jonezy
Jonezy

1439
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#1627 - Skrevet 07-01-2021 10:40

^Fandme mange gode Nindier oplevelser i blandt dem der. Smiley

Andreas Tarding
Andreas Tarding

3545

1
1ups givet

#1628 - Skrevet 07-01-2021 12:51 - Redigeret 08-01-2021 21:53

Det dataminerede "læk" af Switch Pro-info, får jo en smule vægt af, at det var præcis samme måde, man opdagede Switch Lite på i sin tid.

Det undrer mig så, at den angiveligt bruger "Mariko" chippen, som der omtales. Dennes generiske navn er Tegra X1+, og det er præcis samme chip, som allerede bruges i de "nye" Switch-maskiner - her benyttes dennes bedre specs, bare kun til, at forbedre batteritiden.

Idéen skulle så være, at de i stedet overclocker den nu - hvilket med andre ord vil sige, at de "tager et skridt tilbage" på batteritid, og så "bytter" dette til højere ydeevne, eller grafik.

Det skulle kun kunne give mening, i, at "opgraderingen" så bliver ekstremt lavmælt, eller som han skriver: "DSi Enhanced-agtig", dvs. meget marginal forbedring af grafikken. Det ved jeg simpelthen ikke, om de ville slippe afsted med, i forhold til at beholde samme forhold i styrken til konkurrenterne, som den oprindelige Switch havde ift. PS4 og Xbox One, når nu PS5 og Xbox Series X nu er ude. De vil i dette tilfælde blive fastfrosset på, at nu være to, og ikke kun én, generation bagud i grafik, i de næste 4 år, og det vil begynde at få implikationer fra især third-party udviklere.

Folk er vist også lidt skeptiske - Nintendo er kendt for lavt fokus på grafik, men størrelsesordenen virker for ekstrem, ift. hvor langt bagud, de vil ende. Nintendo har jo altid været ca. én generation bagud i grafik, siden Wii, og nogenlunde kunnet slippe afsted med dette - men to generationer bagud, i de næste 4 år, begynder at strække den.

Der mangler nok dele af billedet - det ville ligne Nintendo langt mere, at der var én eller anden ny "gimmick"-feature med i pakken, som man simpelthen ikke kan se i lækket dér.

JOEP
JOEP

36750

3
1ups givet

#1629 - Skrevet 03-03-2021 13:49

I dag er det 4 år siden, at Switch udkom. Der er godt nok sket noget siden denne nyhed fra dagen - en nyhed der viser nogle af menuerne frem. Sjovt nok er der dog ikke sket så meget på menuerne selv!

Jeg har nu engang været rigtig glad for min Switch, men jeg kan godt forstå, at de der havde en Wii U og ville bruge Switch som sekundær konsol til Nintendos egne spil godt kan være rimelig skuffede over maskinen. De sidste par år har outputtet fra Nintendo selv været meget ringe for os, der støttede dem under Wii U. Jeg selv har mest spillet indie-spil og tredjepartsspil, så det har passet mig fint, men savner nu også de der storslåede nye spil fra Nintendo.

Nemy
Nemy

6584
Level: 25 (Kokiri)

1
1ups givet

#1630 - Skrevet 03-03-2021 14:48

Det er vildt at tænke på. Det har godt nok været vilde 4 år. Tror ikke jeg har spillet så meget på en Nintendo-maskine siden Gamecuben Smiley

Andreas Tarding
Andreas Tarding

3545

0
1ups givet

#1631 - Skrevet 04-03-2021 12:52

.. Husker godt vores tilbagevendende kommemoreringer, af samtlige af disse jubilæer, herinde Smiley

Kan da klart huske min "unboxing-dag" (som man vel husker med de fleste konsoller, og gadgets, man har glædet sig til at prøve), og hele oplevelsen med den.

Har egentlig haft en overordnet negativ oplevelse med Switch, pga. service - overgang af coil whine til maskinens lydkort, "knitrende lyd", hvilket Bergsala åbenbart ikke ville anerkende - så Switch har egentlig markeret et lidt underligt skift i min holdning, til både Nintendo og distributøren i Danmark.

.. Det har så stadig ikke ændret på, at Switch har anledt mig til enorme mængder af indie-spil - som du også skriver, JOEP. Mine bedste minder med maskinen, er uden tvivl titler som Celeste og Hollow Knight, samt øvrige ting, skaffet på div. tilbud. (Og, Hades ryger jo nok også med på denne liste.)

Switch er simpelthen endt som en "Game Boy til indie-spil", som jeg oplever det - hvilket vel egentlig var helt utroligt på sin plads, og virkelig tiltrængt. Det var simpelthen en uudfyldt niche - smartphones mangler knapper og en distributionsplatform til traditionelt-prissatte spil, og dén niche fangede Nintendo vel så.