Tales of the Shire: A The...

N-cast #215: Er Indie Dir...

N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Europa kommer til Switch

Indie-udsalg startet nu

SteamWorld Heist II annon...

Penny's Big Breakaway ude...

Se Indie World Showcase i...

Prøv Eiyuden Chronicle: ...

Amiibo!

Pokémon Unite

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Spil på vej til Switch

Pokémon GO

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

F-Zero 99

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Nintendo Switch

O-train
O-train

326
Offline
Level: 35 (Lakitu)

3
1ups givet

Skrevet 16-10-2015 15:03 - Redigeret 23-01-2017 14:44



Udgivelsesdato: d. 3. marts 2017

Pris: 2649-2999 kr

Specifikationer - endnu ukendt

Liste af forskellig 3rd party support:



Tråden hvor vi diskuterer Nintendos nyeste hardware, som står til at udkomme i marts 2017!


Mit forhold til Nintendo er kompliceret ;I
JOEP
JOEP

74220
Online
Level: 50 (Torizo)

1
1ups givet

#1621 - Skrevet 07-01-2021 09:42 - Redigeret 07-01-2021 09:43

Udover det er der også lidt omkring udgivelserne på Switch i 2020:




Jonezy
Jonezy

4635
Online
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#1622 - Skrevet 07-01-2021 10:40

^Fandme mange gode Nindier oplevelser i blandt dem der. Smiley


Andreas Tarding
Andreas Tarding

7439
Online
Level: 18 (Twhomp)

1
1ups givet

#1623 - Skrevet 07-01-2021 12:51 - Redigeret 08-01-2021 21:53

Det dataminerede "læk" af Switch Pro-info, får jo en smule vægt af, at det var præcis samme måde, man opdagede Switch Lite på i sin tid.

Det undrer mig så, at den angiveligt bruger "Mariko" chippen, som der omtales. Dennes generiske navn er Tegra X1+, og det er præcis samme chip, som allerede bruges i de "nye" Switch-maskiner - her benyttes dennes bedre specs, bare kun til, at forbedre batteritiden.

Idéen skulle så være, at de i stedet overclocker den nu - hvilket med andre ord vil sige, at de "tager et skridt tilbage" på batteritid, og så "bytter" dette til højere ydeevne, eller grafik.

Det skulle kun kunne give mening, i, at "opgraderingen" så bliver ekstremt lavmælt, eller som han skriver: "DSi Enhanced-agtig", dvs. meget marginal forbedring af grafikken. Det ved jeg simpelthen ikke, om de ville slippe afsted med, i forhold til at beholde samme forhold i styrken til konkurrenterne, som den oprindelige Switch havde ift. PS4 og Xbox One, når nu PS5 og Xbox Series X nu er ude. De vil i dette tilfælde blive fastfrosset på, at nu være to, og ikke kun én, generation bagud i grafik, i de næste 4 år, og det vil begynde at få implikationer fra især third-party udviklere.

Folk er vist også lidt skeptiske - Nintendo er kendt for lavt fokus på grafik, men størrelsesordenen virker for ekstrem, ift. hvor langt bagud, de vil ende. Nintendo har jo altid været ca. én generation bagud i grafik, siden Wii, og nogenlunde kunnet slippe afsted med dette - men to generationer bagud, i de næste 4 år, begynder at strække den.

Der mangler nok dele af billedet - det ville ligne Nintendo langt mere, at der var én eller anden ny "gimmick"-feature med i pakken, som man simpelthen ikke kan se i lækket dér.


JOEP
JOEP

74220
Online
Level: 50 (Torizo)

3
1ups givet

#1624 - Skrevet 03-03-2021 13:49

I dag er det 4 år siden, at Switch udkom. Der er godt nok sket noget siden denne nyhed fra dagen - en nyhed der viser nogle af menuerne frem. Sjovt nok er der dog ikke sket så meget på menuerne selv!

Jeg har nu engang været rigtig glad for min Switch, men jeg kan godt forstå, at de der havde en Wii U og ville bruge Switch som sekundær konsol til Nintendos egne spil godt kan være rimelig skuffede over maskinen. De sidste par år har outputtet fra Nintendo selv været meget ringe for os, der støttede dem under Wii U. Jeg selv har mest spillet indie-spil og tredjepartsspil, så det har passet mig fint, men savner nu også de der storslåede nye spil fra Nintendo.


Nemy
Nemy

9491
Offline
Level: 27 (Beetle)

1
1ups givet

#1625 - Skrevet 03-03-2021 14:48

Det er vildt at tænke på. Det har godt nok været vilde 4 år. Tror ikke jeg har spillet så meget på en Nintendo-maskine siden Gamecuben Smiley


Andreas Tarding
Andreas Tarding

7439
Online
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#1626 - Skrevet 04-03-2021 12:52

.. Husker godt vores tilbagevendende kommemoreringer, af samtlige af disse jubilæer, herinde Smiley

Kan da klart huske min "unboxing-dag" (som man vel husker med de fleste konsoller, og gadgets, man har glædet sig til at prøve), og hele oplevelsen med den.

Har egentlig haft en overordnet negativ oplevelse med Switch, pga. service - overgang af coil whine til maskinens lydkort, "knitrende lyd", hvilket Bergsala åbenbart ikke ville anerkende - så Switch har egentlig markeret et lidt underligt skift i min holdning, til både Nintendo og distributøren i Danmark.

.. Det har så stadig ikke ændret på, at Switch har anledt mig til enorme mængder af indie-spil - som du også skriver, JOEP. Mine bedste minder med maskinen, er uden tvivl titler som Celeste og Hollow Knight, samt øvrige ting, skaffet på div. tilbud. (Og, Hades ryger jo nok også med på denne liste.)

Switch er simpelthen endt som en "Game Boy til indie-spil", som jeg oplever det - hvilket vel egentlig var helt utroligt på sin plads, og virkelig tiltrængt. Det var simpelthen en uudfyldt niche - smartphones mangler knapper og en distributionsplatform til traditionelt-prissatte spil, og dén niche fangede Nintendo vel så.


Marddos91
Marddos91

992
Online
Level: 15 (Geega)

0
1ups givet

#1627 - Skrevet 26-03-2021 11:56

Jeg har ikke spillet på min Switch i nogle uger, men den har siddet til i docken.

Nu kan jeg ikke tænde den - selv efter at have siddet i oplader i noget tid eller med opladerstikket sidende i.

Er der nogen, der ved, hvad jeg kan gøre? Har aldrig haft problemer med den Smiley


JOEP
JOEP

74220
Online
Level: 50 (Torizo)

0
1ups givet

#1628 - Skrevet 26-03-2021 12:05 - Redigeret 26-03-2021 12:06

Har du prøvet at holdet tænd-knappen inde i lidt tid?

Ellers prøv at tage den ud af dock og sæt opladeren direkte i konsollen og se, om du kan tænde den (evt. efter 10 minutter).


KJ85
KJ85

21436
Online
Level: 58 (Tektite)

0
1ups givet

#1629 - Skrevet 26-03-2021 13:46

Jeg havde også problem med at lade min Switch sidste år, og der var jeg nødt til at indsende den til reparation. I mit tilfælde havde fem myrer fundet vej ind i konsollen og lavet en kortslutning..

Denne form for skade var desværre ikke omfattet af nogen form for garanti eller forsikring, og da den defekte komponent ikke var blandt Nintendos reservedele, så kostede det mig 2000 kr. for en ombytning Smiley


JOEP
JOEP

74220
Online
Level: 50 (Torizo)

1
1ups givet

#1630 - Skrevet 06-04-2021 07:32

Switch firmware er blevet opdateret til version 12.0.0. Men det er en meget kedelig opdatering:

We fixed the issue with the save data backup feature, where in rare cases, the automatic backup of save data is interrupted if a communication error occurs during completion of the save data backup process.




AND
AND

557
Offline
Level: 35 (Lakitu)

0
1ups givet

#1631 - Skrevet 06-04-2021 10:29

Ak, stadig ingen mapper...


Andreas Tarding
Andreas Tarding

7439
Online
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#1632 - Skrevet 06-04-2021 15:53 - Redigeret 06-04-2021 16:01

Én på ResetEra linkede en vist meget fornuftig forklaring på, hvorfor versionstallene jo tilsyneladende stiger fuldstændig uhæmmet, trods de færreste synlige nye funktioner:

Given a version number MAJOR.MINOR.PATCH, increment the:

MAJOR version when you make incompatible API changes,
MINOR version when you add functionality in a backwards compatible manner, and
PATCH version when you make backwards compatible bug fixes.


Med andre ord - de ændrer reelt ting af omvæltende størrelsesorden, "behind the scenes", og det kan vist (som også tidligere) ikke udledes andet end, at det er opdateringer af DRM-, cracking- og kopi-/piracy-beskyttelse, osv.

Det fungerer jo også som incitament for 3rd party-udgivere, til at udgive spil på Switch - så, det er vel et fornuftigt-nok fokus, når porting jo netop har et større modstandstryk på Switch, med dens lavere specs, der evt. er en udfordring at arbejde med.

That said - dataminere er vist allerede i gang med, at kigge opdateringen igennem, efter de sædvanlige "flags", som de hedder, der afslører kommende hardware. (Som var måden, man opdagede Switch Lite på i sin tid.) Selvf. i hele "Switch Pro"-anledningen, for tiden her. Smiley

Edit: Flere beretter om, at eShop er blevet mærkbart hurtigere, at browse igennem - for én ting.


JOEP
JOEP

74220
Online
Level: 50 (Torizo)

0
1ups givet

#1633 - Skrevet 06-04-2021 17:19

Ja, det virker som en voldsomt lille opdatering, der samtidig opdaterer versionsnummeret totalt (fra 11 til 12). Det kunne tyde på nogle større omvæltninger i selve softwaren, som gør den klar til noget mere, som bare ikke er klar endnu. Det bliver spændende at se, hvad dataminere finder i softwaren.


JOEP
JOEP

74220
Online
Level: 50 (Torizo)

0
1ups givet

#1634 - Skrevet 07-04-2021 06:30

Der var alligevel lidt interessant i koden: det viser sig formentlig, at Nintendo har gjort det muligt at opdatere firmware i selve Dock'en - hvilket er lidt sjovt, eftersom der næsten ikke er nogen software i den. Nu må vi se, hvad dét skal bruges til.


Andreas Tarding
Andreas Tarding

7439
Online
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#1635 - Skrevet 07-04-2021 11:35

Ja, de kaster lidt rundt med det derinde, der sker egentlig en hel del. Der er tilsyneladende en større mængde spændende ændringer, som versionsnummeret jo også henledte til.

Mht. dock-firmwaren, har gravet flag'et frem "CrdA" - hvad de mener er forkortelse for "Cradle", der er det interne navn for dock'en, og så "Aula", der er et ukendt nyt hardwarekodenavn, som med Switch Lite i sin tid. Smiley

Nogen mener yderligere, at have fundet strengen: "[𝚞𝚜𝚋!𝟺𝚔𝚍𝚙_𝚙𝚛𝚎𝚏𝚎𝚛𝚛𝚎𝚍_𝚘𝚟𝚎𝚛_𝚞𝚜𝚋𝟹0]". Forkortet "USB 4K DisplayPort" i første segment. xD

Tvivlen ligger mest på, at der sagtens kan være tale om flags for internt udstyr, der ikke er ment til udgivelse - altså f.eks. development kit-opdateringer. Men - flammerne tager vist lidt til. Smiley