Nintendo Switch-efterføl...

Prøv Star Wars: Knights ...

SteamWorld Heist II annon...

N-cast #217: En eksplosio...

LEGO afslører tre nye LE...

N-cast #216: Microsoft br...

N-club Streams: Uge 18

LEGO annoncerer nye LEGO ...

Overblikstrailer for Pape...

Lanceringstrailer for Gro...

Annonceringer af annoncer...

Tetris 99

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Amiibo!

Luigi's Mansion 2

Switch - spilrygter og sp...

Fortnite

Spil på vej til Switch

Switch 2 - rygter og disk...

Pokémon GO

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

IMDb's Top 250

Bo130
Bo130

110
Offline
Level: 38 (Tatori)

0
1ups givet

Skrevet 06-04-2012 10:01

Jeg ved godt vi allerede har en filmtråd herinde, men det er min opfattelse at den primært er til nyere film. Jeg er for nylig blevet lidt besat af at se alle de film der findes som er klassikere eller man af anden grund burde have set. Det startede ud med at jeg ikke havde set The Matrix og Star Wars-filmene, hvilket kom meget bag på mine venner, og så er det lidt bare eskaleret derfra.

På nuværende tidspunkt har jeg set omkring 175 film på listen, og der har været film af meget svingende kvalitet på den indtil videre. Et par af de film jeg har set for nylig, som jeg virkelig godt kunne lide var

- Det er herligt at leve
- Dr. Strangelove
- Dykkerklokken og Sommerfuglen
- Livet er smukt
- Mary & Max
- Mig og annie
- Oldboy

Hvilke film har I set derpå, eller andre klassikere, som I kan enten anbefale eller fraråde folk at se? Smiley

Navnet på denne tråd er ikke helt passende, idet jeg generelt vil snakke om klassiske film som folk har set og hvad de synes om dem, blot med udgangspunkt i IMDb's liste.

Hassus
Hassus

0
Offline
Level: 22 (Ice Keese)

0
1ups givet

#46 - Skrevet 01-05-2012 10:18

Jeg har "Nausicaä - fra vindenes dal" Smiley Den er ret fed og bygger på Miyazakis egen manga - på mange måder minder den om Princess Mononoke som er en af mine yndlingsfilm. Jeg købte den i Stereo Studio, så vidt jeg husker.


Lukas Skywalker
Lukas Skywalker

2193
Offline
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

#47 - Skrevet 01-05-2012 14:39

Svære at skaffe? Jeg kan finde de fleste på Amazon, og til ganske rimelige priser. Ellers er der jo også eBay Smiley


0
0

0
Offline
Level: 23 (Skree)

0
1ups givet

#48 - Skrevet 01-05-2012 14:56

Hvilke tre er ikke på dvd?

De 23 du nævner er skam på dvd og et par af dem er på Blu-ray.


Pieyanthikos
Pieyanthikos

2728
Online
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#49 - Skrevet 01-05-2012 16:15

Jeg så Black Swan (#142 på listen p.t.) forleden - virkelig interessant film (også for mænd) og stort skuespil af Portman. Rigtig mange tematikker at tage fat på, hvis man skulle analysere den nærmere. Og så er slutningen godt skruet sammen narrativt.


Bota
Bota

140
Offline
Level: 20 (Moblin)

0
1ups givet

#50 - Skrevet 01-05-2012 18:49

1-Up til Nausicaä, imo er den på niveau med Princess Mononoke, måske fordi jeg så den uden de store forventninger til den andet end den ville indeholde den sædvanlige "bevar naturen, mennesker er miljøsvin og onde", som mange ældre tegnefilm har som tema. Men den er virkelig god og godt animeret set ift. dens alder.


Bo130
Bo130

110
Offline
Level: 38 (Tatori)

0
1ups givet

#51 - Skrevet 01-05-2012 19:13

Svære at skaffe som i jeg kan finde dem på amazon, men jeg gider ikke have film stående jeg ikke er vilde med fra nu af, så jeg prøver at låne mig frem til de fleste på biblioteker og fra venner. De tre der ikke er på DVD endnu (vist nok) er Nader & Simin, Intouchables og avengers. Jeg fjernede dem fra listen Smiley


Birks
Birks

2
Offline
Level: 13 (Baby Dodongo)

0
1ups givet

#52 - Skrevet 01-05-2012 19:54

Har du prøvet at bestille hjem fra bibliotek.dk? - jeg havde selv opgivet at låne mig til Smiley Smile / Wild Honey kombi-albummet (Beach Boys, ~1966-67), indtil en sød bibliotekar foreslog mig at tjekke bibliotek.dk -- og misandten om ikke Kolding Bibliotek (tror jeg) lå inde med det Smiley


Bo130
Bo130

110
Offline
Level: 38 (Tatori)

0
1ups givet

#53 - Skrevet 01-05-2012 19:58

Der fandt jeg omkring 70% af dem jeg manglede, så det var en stor hjælp, men en del af dem kunne stadig ikke findes. Kan være de har fået dem hjem næste gang jeg undersøger det, krydser fingrer Smiley


Hassus
Hassus

0
Offline
Level: 22 (Ice Keese)

0
1ups givet

#54 - Skrevet 01-05-2012 23:14

Pieyanthikos skrev:
Jeg så Black Swan (#142 på listen p.t.) forleden - virkelig interessant film (også for mænd) og stort skuespil af Portman. Rigtig mange tematikker at tage fat på, hvis man skulle analysere den nærmere. Og så er slutningen godt skruet sammen narrativt.



Hørt! Jeg så den i biografen og det var en stor oplevelse. Har hørt den være beskrevet som en psychological horror forklædt som en psychological thriller, hvilket måske ikke er helt akkurat, men det giver et godt indblik i hvad man kan forvente sig af filmen.
The Wrestler, som er Aronofskys forrige film, skal næsten anbefales i samme åndedrag, da den og Black Swan følges ad mht. tema på mange måder. Jeg mener at have hørt at det på et tidspunkt var planen at de to historier skulle være én film, men at han så besluttede at gøre dem til hver deres film.


Pieyanthikos
Pieyanthikos

2728
Online
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#55 - Skrevet 01-05-2012 23:29

Okay, det vidste jeg slet ikke mht. The Wrestler, den må jeg hellere få set. Jeg har den endda stående på reolen efter at være faldet over den i Tiger..

Det fede ved Black Swan er nok det konstant tvetydige udtryk, hvilket selvfølgelig også eksplicit vises impressionistisk gennem de sindssygt mange spejle - og hvordan Ninas to sider først "fuldenes" i den komplette svane, idet spejlet til sidst smadres. Flere af scenerne og virkemidlerne er næsten også helt surrealistiske. Og så er det selvfølgelig sjovt, at det i credits-listen er anført, at Portman både spiller Nina og svaneprinsesse - og dermed gør filmen til endnu en udgave af Svanesøen, på Thomas Leroys præmisser: "done to death, I know, but not like this".


Hassus
Hassus

0
Offline
Level: 22 (Ice Keese)

0
1ups givet

#56 - Skrevet 02-05-2012 00:00

Deep sh*t Smiley
Jeg må have genset Black Swan på et tidspunkt.

Tvetydigheden og symbolikken i Black Swan har The Wrestler ikke noget af tror jeg. Til gengæld går den lige indtil benet og Mickey Rourke udnytter sine meget personlige oplevelser i filmen, efter han gik fra at være et af de største sexsymboler i 80'erne til at sabotere sin egen karriere i 90'erne. Filmen handler på samme måde om en wrestler, hvis storhedstid er ovre og som drømmer om at gøre et comeback. Temaet jeg mener de har tilfældes er noget lignende "det at sælge sin sjæl til sit håndværk".

Ærgeligt at Aronofsky ikke længere står til at skulle lave "The Wolverine". Det havde været interessant at se hvad han kunne gøre med sådan en type film.


Bo130
Bo130

110
Offline
Level: 38 (Tatori)

0
1ups givet

#57 - Skrevet 12-05-2012 19:15 - Redigeret 12-05-2012 19:27

Så er jeg på 204 film, nærmer mig slutningen. Har godt nok været nogle vilde filmoplevelser undervejs i mit projekt, især fordi jeg også har set videre på ting fra skuespillere og instruktører jeg synes var ekstra gode. Senest har jeg set

The Graduate, Kind Hearts and Coronets og Stalag 17, som jeg synes rigtig godt om. Er der andre herinde der har set dem? Smiley

EDIT: Jeg kan ikke finde tråden til film generelt? Ville ellers gerne fremhæve A.I. Kunstig intelligens fra Spielberg, som virkelig overraskede mig positivt da jeg normalt ikke er til hans film, samt filmen 3 idiots fra Indien, som lyder som den værste omgang B-film nogensinde, men den var også virkelig god. Den er nok lidt mere ukendt, men den handler om 2 drenge der er blevet presset af deres forældre gennem hele livet og nu ender i studiegruppe og på værelse med en person der hedder Rancho på deres ingeniør-uddannelse. Han er ikke presset af sine forældre, men er enormt nysgerrig, elsker at bygge maskiner og er ret flabet. Han læser det kun for at lære mere om det, ikke for at få høje karakterer. Den er enormt hyggelig, sjov og spændende. Kan kun anbefale den Smiley




Bo130
Bo130

110
Offline
Level: 38 (Tatori)

0
1ups givet

#58 - Skrevet 05-07-2012 12:15

SÅ har jeg fået set 225 film på listen og er dermed 90% færdig. Jeg har stadig problemer med at skaffe nogle af de sidste, men af dem der er på listen lige nu kan jeg anbefale følgende mest! Sig endelig til hvis I har set nogle af dem, og hvad I synes om dem Smiley

4. Pulp Fiction
6. Tolv Vrede Mænd
12. Fight Club
26. Forrest Gump
28. Se7en
34. Dr. Strangelove
45. American Beauty
55. Amélie
60. Back to the Future
61. Clockwork Orange
62. La vita è bella
67. Requiem for a Dream
101. The Lion King
128. Sin City
145. Kill Bill vol. 1
176. Good Will Hunting
190. Mary and Max
218. Le scaphandre et le papillon
227. The Truman Show

En del andre film er også nævneværdige,

1. En Verden Udenfor
8. The Dark Knight
10. Gøgereden
29. Psycho
30. It's a Wonderful Life
33. Memento
40. Citizen Kane
50. Paths of Glory
68. Eternal Sunshine of the Spotless Mind
71. The Green Mile
82. Monty Python and the Holy Grail
83. Full Metal Jacket
87. Amadeus
90. Braveheart
92. Oldboy
146. Annie Hall
157. Into the Wild
171. Find Nemo
186. The Graduate
208. Ratatouille
215. Barry Lyndon
216. Stalag 17
221. A Beautiful Mind

Desuden har jeg set to gode film som ikke længere er på listen, Big Fish og 3 Idiots.


Agger
Agger

0
Offline
Level: 3 (Koopa-Troopa)

0
1ups givet

#59 - Skrevet 05-07-2012 17:15

Et hurtigt tjek af listen giver 48 film og 30-40 stk. som Jeg har tænkt mig at få set på et tidspunkt. Jeg skal ærligt indrømme, at der er film Jeg slet ikke forstår er på listen (Kill Bill, Terminator 2 og Inglourious Basterds), men de fleste synes Jeg egentlig er meget gode.

Favoritterne må nok være:

7. Schindler's List
19. Casablanca
53. Pianisten
64. Lawrence of Arabia
71. Den grønne Mil

Desuden synes Jeg, at det er trist, at Doktor Chivago hænger lige udenfor den liste (har 8.0)


Bo130
Bo130

110
Offline
Level: 38 (Tatori)

0
1ups givet

#60 - Skrevet 22-07-2012 18:33

Den har jeg desværre ikke set, men det er det vægtede gennemsnit de bruger til Top 250 (tager blandt andet også højde for antal afgivne stemmer), så det kan godt være den ikke er helt så tæt på igen. Desuden er der VIRKELIG mange film der har 8.0 i snit, har jeg opdaget!

Jeg mangler 18 film nu, hvoraf jeg kan skaffe 9 af dem. Det begynder at nærme sig en komplet liste! Jeg har desuden opdaget af foruden årene 1923, 1929, 1932, 1935 og 1947 har jeg set film fra alle årene mellem 1921 og 2012 Smiley Det synes jeg er lidt sejt Smiley