SteamWorld Heist II annon...

N-cast #217: En eksplosio...

LEGO afslører tre nye LE...

N-cast #216: Microsoft br...

N-club Streams: Uge 18

LEGO annoncerer nye LEGO ...

Overblikstrailer for Pape...

Lanceringstrailer for Gro...

Tales of the Shire: A The...

N-cast #215: Er Indie Dir...

Spil på vej til Switch

Amiibo!

Switch 2 - rygter og disk...

Pokémon GO

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Pokémon Unite

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

The Legend of Zelda: Skyward Sword

Wii
Wii

0
Offline
Level: 2 (Keese)

0
1ups givet

Skrevet 15-06-2010 18:08 - Redigeret 11-07-2014 01:41

Værsgo' at diskutere! Smiley

Cell shaded! Så fedt!

Link kan LØBE!

Beetle FTW !

Wii!
Oni Nick
Oni Nick

25
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#946 - Skrevet 29-09-2011 14:12 - Redigeret 29-09-2011 14:13

Det er ikke fordi at der ikke er gode elementer med i Skyward Sword. Jeg synes f.eks. det er fedt, at man kan lave forskellige skjolde osv. Hvordan de implementerer denne funktion er så en anden sag, og det er en af de ting, man er nødt til at spille spillet for at vide. Lige nu kan jeg bare sige, "fet, jeg kan lave mine egne skjolde, cool."

Jeg har også sagt, at Skyloft ser meget interessant ud som by. Jeg kunne godt lide Clock Town, ligesom Thomas Dyregaard her på siden, og ser da frem til, at der er noget at lave i denne del af spillet. Desværre ser det dog ud til, at Nintendo bevidst har hæmmet byens dynamik med det nye dag/nat-system, og jeg ved ikke om byens content er godt endnu. Dér skal jeg spille spillet. Nu kan jeg bare sige, "En by ligesom Clock Town? Cool nok."

Som I kan se kan jeg godt danne mig holdninger om spillet, positive som negative. Jeg forudsiger hvad jeg tror er godt og dårligt ved spillet. Disse holdninger kan der blive rykket på, når jeg så sidder med spillet og har prøvet det. Men derfor kan jeg godt danne mig et indtryk, ud fra de Nintendo sender ud før release.

Der er bare så mange elementer af det indhold, som Nintendo sendt ud, der gør, at jeg ikke tror det bliver et særligt godt spil. Kan ikke se hvorfor det ikke skulle være legit at skrive om dette på et Nintendo-site. Jeg synes kampsystemet ser horribelt ud, overworlden ser horribel ud, historien ser horribel ud... Og det er nogen af de væsentligste elementer i et Zelda-spil. So what at jeg kan upgrade mine ting og customize? So what at byen har noget interessant content? Hvis kerneelemnterne i spillet er dårlige, så redder det ikke oplevelsen.


Andreas Tarding
Andreas Tarding

7481
Offline
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#947 - Skrevet 29-09-2011 14:22 - Redigeret 29-09-2011 15:13

Nintendos hemmelige slave IGN poster 3 nye trailere. TEH NEW MUSIC i nr. 2 - lidt rigelig plads til sådan noget love theme, men det er vel næppe nogen større nyhed. Smiley

Edit: Preview af spillet fra samme. Som altid i en tåge af IGN bias, men han beskriver da spillets tutorial som mindre hjernedød ift. Twilight Princess.


Magtail
Magtail

21
Offline
Level: 3 (Koopa-Troopa)

0
1ups givet

#948 - Skrevet 29-09-2011 14:30

Oni Nick skrev:
Det dér er om noget en gang troll logic.


Jeg ved ikke hvad det betyder - men den lå da lige til højrebenet og var mest ment som en spøg Smiley

Oni Nick skrev:Og hvad er det i tråden som er vrøvl?.


Ordvalget var måske lidt rigelig negativt betonet, men der er i mine øjne igen grund til at gentage at de fleste nye tiltag er noget skidt, og at det skulle være som i gamle dage, når det ikke bliver sådan.
Som sagt er der blevet sagt mange interessante ting i tråden men det bliver vel først rigtig intessant med kritikken når vi har gennemført spillet og kan vurdere helhedsoplevelsen, også selvom vi har diverse videoer at kigge på. Skal lige nævnes at jeg ikke har gidet at bruge min tid på at se dem, da jeg spiller spillet ligemeget hvad.
Tror egentlig mest at jeg valgte at blande mig, da jeg blev træt af at glasset for det meste var halvt tomt i stedet for halvt fyldt, hvis i forstår.


[8-Bit] MoNkEy
[8-Bit] MoNkEy

1879
Online
Level: 31 (ChuChu)

0
1ups givet

#949 - Skrevet 29-09-2011 14:37

halvvejs Off-topic: Så er der dømt "Four Swords" folkens!!
Hop ind i éShoppen (på 3DS) eller DSiWare kanalen (DSi-XL) og download denne lille godbid allerede NU!

hep hep



Oni Nick
Oni Nick

25
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#950 - Skrevet 29-09-2011 15:22

Magtail skrev:
Jeg ved ikke hvad det betyder - men den lå da lige til højrebenet og var mest ment som en spøg Smiley



Troll logic: http://trollphysicscomic.com/page/22


Jeg syntes bare, at det var en dum logik at sige, at jeg ville nyde Skyward Sword, fordi jeg nyder at diskutere spillet. At det så var en joke, ok. Bare husk en smiley næste gang, ellers er det mega svært at læse sarkasme på nettet. Smiley


Ordvalget var måske lidt rigelig negativt betonet, men der er i mine øjne igen grund til at gentage at de fleste nye tiltag er noget skidt, og at det skulle være som i gamle dage, når det ikke bliver sådan.



Det er et lidt pointless argument... Jeg er engageret i Zelda-serien. For mig handler det ikke om, hvorvidt Aonuma læser det jeg skriver. Det handler om at have en sjov debat (i det mindste synes jeg den er sjov) med andre Nintendo-fans. Dog havde jeg en sjov drøm den anden nat, hvor jeg mødte Aonuma, der sjovt nok sad og lavede nogle lydtest til SS, hvor han vendte sig om sagde, "Oni Nick..." på en rigtig hadefuld måde, lol. Smiley


Sådan så Aonumas ansigt ud.

Som sagt er der blevet sagt mange interessante ting i tråden men det bliver vel først rigtig intessant med kritikken når vi har gennemført spillet og kan vurdere helhedsoplevelsen, også selvom vi har diverse videoer at kigge på. Skal lige nævnes at jeg ikke har gidet at bruge min tid på at se dem, da jeg spiller spillet ligemeget hvad. Tror egentlig mest at jeg valgte at blande mig, da jeg blev træt af at glasset for det meste var halvt tomt i stedet for halvt fyldt, hvis i forstår.



Bestemt bliver det interessant at se, hvordan spillet bliver, når man har spillet. Det bliver netop interessant i kraft af, om det lever op til de forventninger man havde før man begyndte. Det er Zelda - selvfølgelig har næsten alle der spiller det forventninger. Og derfor denne diskussion har været så lang efterhånden.

Og hvad mener du med, at glasset er halvt tomt? Den forstod jeg ikke, nej. Hvis du hentyder til, at du er uenig med mine udsagn, så må jeg jo personligt synes at glasset er halvt fyldt.

Er det dét du mener? Smiley Forstår det ikke helt.


PD
PD

0
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

#951 - Skrevet 29-09-2011 15:42

Andreas Tarding skrev:
Nintendos hemmelige slave IGN poster 3 nye trailere. TEH NEW MUSIC i nr. 2 - lidt rigelig plads til sådan noget love theme, men det er vel næppe nogen større nyhed. Smiley


Kunne VIRKELIG godt lide den første trailer! MAND det ser altså bare SÅ godt ud! Glæder mig seriøst... skal til at betale for min pre-order fra ShopTo (vil betale før jeg får brugt pengene på noget andet) og har jeg virkelig noget stort at komme hjem til den 18! Smiley

Den anden trailer var også meget god, jeg kan godt lide at Zelda ikke bare er en figur som kræver Links hjælp til at stoppe ondskaben, fra starten af, men istedet er hans barndomsven og hun ser ud til at være lun på ham... det er helt anderledes Smiley


Oni Nick
Oni Nick

25
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#952 - Skrevet 29-09-2011 15:52 - Redigeret 29-09-2011 15:56

Heh, Skyward Sword bliver 80% fan service. Dvs. fan service for dem, der stadigvæk køber Zelda. Zelda har jo allerede tabt mange af de gamle fans.

Så jeg rigtigt, var der en sekvens hvor Link kørte i mine cart ligesom i Donkey Kong og Mario Party? Ved godt der også er mine carts med i andre spil, men det der så godt nok vildt ud lol.

Men er du gal hvor er der meget fan service og referencer til Ocarina of Time.

Edit: Der var også en motorbåd og en glidebane! Ja, Link kan sagtens, hva'? Skulle dette spil ikke foregå før Hyrule blev rigtigt befolket? x)


Jonas
Jonas

204
Offline
Level: 15 (Geega)

0
1ups givet

#953 - Skrevet 29-09-2011 15:55

Kragh skrev:


OoT: Hyrule field fungerer som en hub, der forbinder alle de væsentlige dele af spilverdenen.
SS: Skyloft fungerer som en hub, der forbinder alle de væsentlige dele af spilverdenen.

Når man tænker over det, er forskellen ikke så stor.


Oni Nick
Oni Nick

25
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#954 - Skrevet 29-09-2011 15:58 - Redigeret 29-09-2011 16:01

Men Jonas, det var langt mere praktisk, og du følte at du i hvert fald havde en form for overworld. Ved godt at Hyrule Field var tom og stor, og at overworlden i ALttP var den overlegen. Men man kunne ikke udnytte 3D'en så godt på det tidspunkt. Prøv at forestil dig en overworld som i ALttP i 3D, og så se på skyverden i SS.

Jeg ved godt, hvad jeg ville foretrække.

Det handler jo ikke om, at vi vil have et nyt OoT, men blot et bedre Zelda-spil. Og et bedre Zelda-spil indebærer en overworld, der var bedre end den i OoT og SS.

Anyway, udover de elementære sværdkampe og alle referencerne, ligner SS ikke rigtigt et Zelda-spil mere... Minder mig mere om Jak and Daxter og Mario Party (lol).


PD
PD

0
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

#955 - Skrevet 29-09-2011 16:01

Jonas skrev:
OoT: Hyrule field fungerer som en hub, der forbinder alle de væsentlige dele af spilverdenen.
SS: Skyloft fungerer som en hub, der forbinder alle de væsentlige dele af spilverdenen.

Når man tænker over det, er forskellen ikke så stor.


Altså... ja, du har ret, men det skal nu nærmere samlignes med at Hyrule field er ligesom Sky field... men ja, du har faktisk ret i at Hyrule field i OoT var ligesom en hub :b


Abild
Abild

7
Offline
Level: 9 (Bob-omb)

0
1ups givet

#956 - Skrevet 29-09-2011 17:07 - Redigeret 29-09-2011 17:08

Hvad er definitionen på en hub egentlig?
Jeg kender den ikke. I mine øjne er der eksempelvis ret stor forskel på Super Mario Galaxys hub, og så Hyrule Field i OoT, selvom jeg godt kan se ligheder funktionsmæssigt.

Noget jeg selv synes er væsentligt, er også det aspekt, at en stor tom verden i sig selv var imponerende, da OoT udkom. Jeg var super imponeret over den store 3D verden i sig selv - hvad der var af content var bare en sekundør bonus. Derfor havde den, dengang, en positiv effekt, fordi den gav en illusion af noget grandiøst. I dag, ca. 13 år efter (hvis jeg husker rigtigt), er vi ikke længere tilfredse med dét. Nu forlanger vi mere.

Hvorfor skriver jeg det? For at komme ende alle "hvis du godt kan lide OoT kan du lide tomme hubs" argumenter. Tiden er en anden, og derfor skal spillene også være det.

Denne tråd er nu om hubs og hoppebolde!



kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#957 - Skrevet 29-09-2011 17:47

Denne tråd er episk - det mener jeg virkelig. Der er nogle brugere, der brokker sig over, at jeg "brokker" mig, men aktiviteten i denne tråd - bl.a. på grund af nye/tilbagevendende aktive brugere er blevet så stor, at jeg - som plejer at føre en monolog med mig selv - eller i hvert fald OniNick - ikke kan følge med mere og nå at svare på alt.

Tænk over, hvor meget vi har været omkring på det sidste. Vi har haft alle mulige diskussioner om Zelda, spiludvikling, spilmusik, spilindhold og ting der har at gøre med underholdningsindustrien i det hele taget. Jer, der kun går op i, at rose Aonuma og Zelda, får måske ikke så meget ud af det, men vi andre gør.

Keep up the good work, everybody. Smiley


Eagle
Eagle

3
Offline
Level: 21 (Paragoomba)

0
1ups givet

#958 - Skrevet 29-09-2011 17:55 - Redigeret 29-09-2011 17:56

NGamer says it’s the toughest Zelda yet



Rainbow energy aside, var der ingen der bed fat i det her?

Det må da siges at være lovende, omend jeg ikke ved hvor meget jeg skal give for deres holdning, siden jeg ikke har kendskab til dem. Jeg ville da i hvert fald blive glad for et eventuelt løft i sværhedsgraden, uanset om det bliver puzzles eller kamp, jeg kan godt lide begge dele.

Det skal lige siges at jeg ikke har set diverse trailere, så det er lidt svært for mig at vurdere ud fra hvad vi har set indtil videre.


Oni Nick
Oni Nick

25
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#959 - Skrevet 29-09-2011 17:58

Jeg tror ikke på det. Det kan UMULIGT overgå AoL i sværhedsgrad. Det er simpelthen ikke realistisk.


Eagle
Eagle

3
Offline
Level: 21 (Paragoomba)

0
1ups givet

#960 - Skrevet 29-09-2011 18:02

Det tvivler jeg også på, men selv om det bare var indenfor 3D Zelda ville jeg være ret glad.

Som jeg sagde tidligere var AoL også bare cheap difficulty for det meste. Man kan godt lave sværere spil på en sjov måde.