Overblikstrailer for Pape...

Lanceringstrailer for Gro...

Tales of the Shire: A The...

N-cast #215: Er Indie Dir...

N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Europa kommer til Switch

Indie-udsalg startet nu

SteamWorld Heist II annon...

Penny's Big Breakaway ude...

Switch 2 - rygter og disk...

Amiibo!

Spil på vej til Switch

Pokémon GO

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Pokémon Unite

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

En ny fjende til Mario

Dead-Cheese
Dead-Cheese

2007
Offline
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

Skrevet 16-09-2012 16:45 - Redigeret 03-10-2012 23:11

Mange syntes at Mario spillene har været meget ens, og der især New super Mario bros. serien. Der har været så godt som ingen nye fjender, og alt, bortset fra nye power ups og forskelige game modes, har ikke ændret sig det helt store.
Jeg vil foreslå at vi i dette emne skal diskutere og arbejde sammen om hvordan en ny fjende til Mario skulle se ud.
Vi laver det i forskelige niveauer. Der vil være kreativt arbejde, design arbejde og mest af alt: diskussions arbejde. Til sidst vil vi indsende idéen. Det er ikke i anledning af noget.

Det understregede niveau er det niveau der er i gang
Niveau 1 debat fasen.
Vi skal have diskuteret nødvendigheden for at en ny fjende introduceres til Mario serien.
Niveau 1,5 frit design
Dette er et stimulations niveau, hvor man frit kan foreslå ideer og forslag til en fjende. Knap efter dette niveau vil vi gå i gang med noget der er mere fokuseret.
Niveau 2 Fjendens type
Hvilken type fjende vil i gerne se? En ny type Goomba eller Koopa? Et spøgelse eller fisk? Eller en helt ny type fjende. Vær kreativ og kom med forslag.
Niveau 3 Fjendens funktioner og embede
Idé fasen. Hvad skal denne fjende gøre? Hvordan skal den udgøre en fare, og hvor stor skal faren være? Skal figuren være en loyal soldat for Bowser som alle andre, eller skal den blot være en skov beboer, som er i vejen for Mario?
Niveau 4 Første design fase. Kendetegn
Hvordan skal den se ud, hvad er dens kendetegn? Kom op med nogle kendetegn til den. Ligesom Mario har sit Stach, sin hat, og den kendte farve kombination og en Goomba har vilde øjne, er lille og ligner lidt en brun svamp, så skal vores fjende også have nogle kendetegn. F.eks. en bandana eller et par terninger på en hvid Koopa i orange skjold. Der skal ikke nødvendigvis laves noget i denne fase, men man må gerne illustrere sine forslag med billeder man har fundet, ikke mindst for at kunne vise sine idéer bedre.
Niveau 5 Anden design fase. Det grundlæggende design
De første skitser. Vi har grundlaget. Prøv at lav nogle tegninger til denne figur, Det giver inspiration til andre, og lader os se projektet mere kreativt.
Niveau 6 Personligheden
Nu skal der diskuteres personligheden på fjenden. Skal den være så sur som solen i super Mario bros. 3, eller sky som Boo’s? Prøv at arbejde med personlighed til figuren.
Niveau 7 Baggrundshistorien
Alle i Mario serierne har en historie at fortælle. Vores figur skal også have en kort historie. Kom med forslag til hvad vores figur gør, og hvor den (pludselig) kommer fra.
Niveau 8 tredje design fase. Figuren færdiggøres
Vi skal have lavet det endelige design med den nye personlighed. Vi vil gerne se den i omgivelser tilpasset vores figur og dens historie.
Niveau 9 Sidste fase
Vi sender vores idé til Nintendo. Måske "bare" Bergsala, men ideen er at vi sender den videre, under navnet projekt n-club.

Master of Science
Dead-Cheese
Dead-Cheese

2007
Offline
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

#46 - Skrevet 28-09-2012 22:49

Hey, de fangede ideen før mig! Eller ikke helt. Min boo virker lidt overflødig så.


KJ85
KJ85

21454
Online
Level: 58 (Tektite)

0
1ups givet

#47 - Skrevet 28-09-2012 22:53

Jep, er bedst at have styr på hvilke fjender der findes inden man designer en ny Smiley


Dead-Cheese
Dead-Cheese

2007
Offline
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

#48 - Skrevet 28-09-2012 23:46

Altså den Boo du viste bevæger sig godt nok af og til når man kigger på den, men bevæger sig mest når man ikke kigger.
min vil stå stille når man ikke kigger og kun bevæge sig når man kigger.
Ikke en halv omvæltning af boo, men en komlet omvæltning.
Essentielt er de stadig helt forkskelige.
Det jeg mener med at den er overflødig er ikke at ideen delvis er blevet sat igennem. Nyhdesværdien er væk, og så er det ikke sjovt at arbejde med på forumet.


KJ85
KJ85

21454
Online
Level: 58 (Tektite)

0
1ups givet

#49 - Skrevet 29-09-2012 00:03

Jeg er godt med på at din idé ikke var fuldstændig magen til, men elementerne var de samme. Det ændrer dog ikke på, at det stadig er godt at kende eksisterende fjender først Smiley


Dead-Cheese
Dead-Cheese

2007
Offline
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

#50 - Skrevet 29-09-2012 00:26 - Redigeret 29-09-2012 00:27

New Super Mario Bros. 2 er det eneste spil jeg ikke har spillet. Du har ret, men det lyder virkelig som om du siger jeg ikke ved noget om Mario.
Jeg kender stadig til de resterende Mario Platformere, og de fleste fjender. En eller 2 kan jeg vidst godt glemme af og til.


AND
AND

573
Online
Level: 35 (Lakitu)

0
1ups givet

#51 - Skrevet 29-09-2012 00:33

Dead Cheese skrev:
Hey, de fangede ideen før mig! Eller ikke helt. Min boo virker lidt overflødig så.



Kunne man måske blande den med Hassus' ide om den sorte substans, som en form for Space Boo....? Smiley


Dead-Cheese
Dead-Cheese

2007
Offline
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

#52 - Skrevet 29-09-2012 00:39

Jeg har en idé. Jeg tegner et udkast i morgen.


KJ85
KJ85

21454
Online
Level: 58 (Tektite)

0
1ups givet

#53 - Skrevet 29-09-2012 00:40 - Redigeret 29-09-2012 00:41

Ok, det var nu ikke meningen med det - sorry, hvis det lød sådan.

Jeg har heller ikke spillet det, men lige netop den fjende var nævnt i en masse nyheder på et tidspunkt..

Her er der forresten nogen, der har haft gang i at udtænke ideer til nye fjender.

Prøv engang og se Dark Boo Smiley


Dead-Cheese
Dead-Cheese

2007
Offline
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

#54 - Skrevet 29-09-2012 01:11




AND
AND

573
Online
Level: 35 (Lakitu)

0
1ups givet

#55 - Skrevet 29-09-2012 01:26

Hehe - det billede synes jeg at vi har set et par gange før, oste-fyr - er det et som du selv har tegnet?


Dead-Cheese
Dead-Cheese

2007
Offline
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

#56 - Skrevet 29-09-2012 01:53 - Redigeret 29-09-2012 01:54

nope, det var der første resultat i et google search på fuuu.
Jeg dropper bare udkastet når dark boo er det som jeg ville have lavet.

Edit:
Jeg laver noget andet originalt i morgen hvis jeg har tid.


KJ85
KJ85

21454
Online
Level: 58 (Tektite)

0
1ups givet

#57 - Skrevet 29-09-2012 10:19

"Dark Boo" findes jo ikke i hovedserien. Det de har gjort er jo sådan set bare at tage en fjende fra Paper Mario-serien, og give den andre egenskaber. Det kunne måske godt være vejen frem, hvis man ville komme med et forslag til noget, der reelt set kan implementeres i nye spil.


CAPTAIN N
CAPTAIN N

0
Offline
Level: 16 (Space Pirate)

0
1ups givet

#58 - Skrevet 02-10-2012 11:49

De skulle da bare hive Wart tilbage Smiley


Eller måske Tatanga


De kunne jo også kombinerer alle de gamle Mario skurke. Der er jo næsten nok til at alle ville kunne få deres egen verden (de 8 sædvanlige)

1. World (Donkey Kong) Donkey Kong, Mario VS DK
2. World (Grodus) - Paper Mario: The Thousand Year Door
3. World (Tatanga) Super Mario Land
4. World (Wario) Super Mario Land 2
5. World (Smithy) Super Mario RPG
6. World (King Boo) Luigi's Mansion
7. World (Bowser) ALT andet
8. World: Det kunne så være den skabning som har samlet alle Marios fjender gennem tiden til at udslette ham. Kunne være en ny skurk.... Måske er det Prinsessen selv.



Dead-Cheese
Dead-Cheese

2007
Offline
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

#59 - Skrevet 02-10-2012 12:13 - Redigeret 02-10-2012 12:14

CAPTAIN N skrev:
...
8. World: Det kunne så være den skabning som har samlet alle Marios fjender gennem tiden til at udslette ham. Kunne være en ny skurk.... Måske er det Prinsessen selv.


Eller den meget kreative story twist, den onde twilling... Warupichi!

Bitter sur over ikke at have spillet Tennis med de andre!


Dead-Cheese
Dead-Cheese

2007
Offline
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

#60 - Skrevet 02-10-2012 22:32

Jeg lader lige frit design køre til i morgen. Og så går vi videre til næste niveau!
Hvis der er nogen som stadig har en tegning de vil poste må i gerne poste den efter dead-line, hvis i ikke lige kan nå det.