Farewell North annonceret...

Lanceringstrailer for Pri...

Aksys Games annoncerer ad...

Prøv Vampire Survivor ga...

N-cast #210: Fuglen(e) sy...

Lanceringstrailer for Kin...

Paper Mario: The Thousand...

Lugii's Mansion 2 HD udgi...

Tre Game Boy-spil med Mar...

Mario-dagen fejres med ny...

Legend of Zelda: Tears of...

Legend of Zelda: Breath o...

Splatoon 3

Super Mario Bros. Wonder

Nintendo i medierne

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Switch - spilrygter og sp...

Super Mario Run

Spil på vej til Switch

Load spil fra extern hard...

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

En ny fjende til Mario

Dead-Cheese
Dead-Cheese

1967
Offline
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

Skrevet 16-09-2012 16:45 - Redigeret 03-10-2012 23:11

Mange syntes at Mario spillene har været meget ens, og der især New super Mario bros. serien. Der har været så godt som ingen nye fjender, og alt, bortset fra nye power ups og forskelige game modes, har ikke ændret sig det helt store.
Jeg vil foreslå at vi i dette emne skal diskutere og arbejde sammen om hvordan en ny fjende til Mario skulle se ud.
Vi laver det i forskelige niveauer. Der vil være kreativt arbejde, design arbejde og mest af alt: diskussions arbejde. Til sidst vil vi indsende idéen. Det er ikke i anledning af noget.

Det understregede niveau er det niveau der er i gang
Niveau 1 debat fasen.
Vi skal have diskuteret nødvendigheden for at en ny fjende introduceres til Mario serien.
Niveau 1,5 frit design
Dette er et stimulations niveau, hvor man frit kan foreslå ideer og forslag til en fjende. Knap efter dette niveau vil vi gå i gang med noget der er mere fokuseret.
Niveau 2 Fjendens type
Hvilken type fjende vil i gerne se? En ny type Goomba eller Koopa? Et spøgelse eller fisk? Eller en helt ny type fjende. Vær kreativ og kom med forslag.
Niveau 3 Fjendens funktioner og embede
Idé fasen. Hvad skal denne fjende gøre? Hvordan skal den udgøre en fare, og hvor stor skal faren være? Skal figuren være en loyal soldat for Bowser som alle andre, eller skal den blot være en skov beboer, som er i vejen for Mario?
Niveau 4 Første design fase. Kendetegn
Hvordan skal den se ud, hvad er dens kendetegn? Kom op med nogle kendetegn til den. Ligesom Mario har sit Stach, sin hat, og den kendte farve kombination og en Goomba har vilde øjne, er lille og ligner lidt en brun svamp, så skal vores fjende også have nogle kendetegn. F.eks. en bandana eller et par terninger på en hvid Koopa i orange skjold. Der skal ikke nødvendigvis laves noget i denne fase, men man må gerne illustrere sine forslag med billeder man har fundet, ikke mindst for at kunne vise sine idéer bedre.
Niveau 5 Anden design fase. Det grundlæggende design
De første skitser. Vi har grundlaget. Prøv at lav nogle tegninger til denne figur, Det giver inspiration til andre, og lader os se projektet mere kreativt.
Niveau 6 Personligheden
Nu skal der diskuteres personligheden på fjenden. Skal den være så sur som solen i super Mario bros. 3, eller sky som Boo’s? Prøv at arbejde med personlighed til figuren.
Niveau 7 Baggrundshistorien
Alle i Mario serierne har en historie at fortælle. Vores figur skal også have en kort historie. Kom med forslag til hvad vores figur gør, og hvor den (pludselig) kommer fra.
Niveau 8 tredje design fase. Figuren færdiggøres
Vi skal have lavet det endelige design med den nye personlighed. Vi vil gerne se den i omgivelser tilpasset vores figur og dens historie.
Niveau 9 Sidste fase
Vi sender vores idé til Nintendo. Måske "bare" Bergsala, men ideen er at vi sender den videre, under navnet projekt n-club.

Master of Science
Dead-Cheese
Dead-Cheese

1967
Offline
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

#16 - Skrevet 17-09-2012 21:52

Rigtig fedt!
Her er den første teaser:



KJ85
KJ85

21311
Offline
Level: 58 (Tektite)

0
1ups givet

#17 - Skrevet 17-09-2012 22:07

@Dead Cheese: Jeg synes det er et cool nok emne, men da jeg ikke selv er den kreative type vil jeg ikke presse valg ned over de deltagenes hoveder ved at svare på dit spørgeskema. Lykke til med projektet og +1 for initiativet Smiley


AND
AND

457
Offline
Level: 35 (Lakitu)

0
1ups givet

#18 - Skrevet 18-09-2012 18:02

Jeg har smidt et bidrag til dit spørgeskema, Monkey-boy!Smiley Skide godt initiativ, men hvordan vil du egentlig føre det ud i virkeligheden?


Dead-Cheese
Dead-Cheese

1967
Offline
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

#19 - Skrevet 18-09-2012 19:30

Fedt Smiley
Lige nu er vi kun ved at debattere det, men hvilket niveau er det du vil høre mere om?


Dead-Cheese
Dead-Cheese

1967
Offline
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

#20 - Skrevet 18-09-2012 20:47

Er der nogen som ville have noget imod at få resultaterne offentliggjort?
Det er jo ikke ligefrem fortrolige informationer eller sådan noget, og vi bruger det jo som et fællesskab, men jeg vil lige lave en forespørgsel først.


AND
AND

457
Offline
Level: 35 (Lakitu)

0
1ups givet

#21 - Skrevet 19-09-2012 10:39

Dead Cheese skrev:
Fedt Smiley
Lige nu er vi kun ved at debattere det, men hvilket niveau er det du vil høre mere om?



Jeg forstår ikke helt spørgsmålet? Men for min skyld kan du bare offentliggøre de der spørgeskema-resultater - jeg ville have skrevet de samme ting, hvis spørgsmålene havde indgået direkte i denne tråd fra starten Smiley


Hassus
Hassus

0
Offline
Level: 22 (Ice Keese)

0
1ups givet

#22 - Skrevet 19-09-2012 11:25

Jeg har heller ikke noget imod at gøre mine svar offentlige. Ellers kunne du evt. lave en opsummering af de vigtigste pointer du drager fra undersøgelsen.


Dead-Cheese
Dead-Cheese

1967
Offline
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

#23 - Skrevet 23-09-2012 13:41 - Redigeret 23-09-2012 15:14

Det er sidste chance for at svare, eller sidste chance inden offentlig gørelsen. Undersøgelsen bliver ikke lukket, alle kan stadig frit svare hvis de har lyst.
Undersøgelsen kan findes her: http://www.surveymonkey.com/s/DNZ5GVQ
Sent i aften eller tidligt i morgen vil jeg poste resultaterne.

Jeg tror vi bygger et ekstra niveau ind. Et uafhængigt design niveau, hvor alle kan sende forslag ind. Lidt ligsom en tegnetime hvor man bare kan sende forlag ind. Det er for at vi kan dele inspiration. Denne kommer inden niveau 2, hvor vi slår typen fast.
Husk at undersøgelsen kun er til for at kunne få mere debat, og kun er underbygende for niveau 2.


Dead-Cheese
Dead-Cheese

1967
Offline
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

#24 - Skrevet 23-09-2012 22:12 - Redigeret 23-09-2012 22:13









Dead-Cheese
Dead-Cheese

1967
Offline
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

#25 - Skrevet 23-09-2012 22:27

I 3, hvad kan gøres bedre, bedes der om mere specifikke spørgsmål vedrørende tema til fjenden m.m. Det vil blive diskuteret i niveau 3, 4, 6 og 7. Tanken er at vi kan arbejde med individuelle bagrunde til fjenden indtil de pågældende niveauer. I må meget gerne kommentere på om det skal omstruktureres.

Derefter er der en som godt kunne tænke sig fuldt demokrati. Jeg har kontaktet personen og diskuteret om min ondskabsfulde diktatur, hvor vi sammen blev enige om at mine første udtalelser var for heftige, og at de er ugyldig gjort. Jeg mener også det er bedst hvis dette emne er et fælles projekt for N-club, end et mit projekt hvor i arbejder. Dette er på ingen måde et projekt der er afhængig af mig, i er alle velkommen til at føre styringen hvis i har lyst. Jeg føler mig kun ansvarlig fordi jeg startede emnet. Alle forslag og tilføjelser er velkommen, og vi debatterer selvfølgelig om alle store valg.
Det eneste jeg kan, som i ikke umiddelbart kan er at ændre det officielle niveau vi arbejder med.


Dead-Cheese
Dead-Cheese

1967
Offline
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

#26 - Skrevet 24-09-2012 21:02

Efter at have i hvert fald 5 medlemmer som gerne vil deltage, og er kommet med en del forslag træder vi nu til det et mellem niveau hvor vi lige kan få lov til at arbejde med nogle ideer:

Niveau 1,5 frit design
Dette er et stimulations niveau, hvor man frit kan foreslå ideer og forslag til en fjende. Knap efter dette niveau vil vi gå i gang med noget der er mere fokuseret.



Debater, design eller debatere andres designs er det som foregår i dette niveau. Dette niveau er til for at give nogle nye ideer til hinanden, samt at kunne slippe sin fantasi løs.

Ud fra jeres besvarelser vil jeg klargøre noget til niveau 2, som kan gøre indsnævringen af fjenden en del lettere.



Hassus
Hassus

0
Offline
Level: 22 (Ice Keese)

0
1ups givet

#27 - Skrevet 24-09-2012 21:53

Spændende!


Dead-Cheese
Dead-Cheese

1967
Offline
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

#28 - Skrevet 24-09-2012 22:28

Jeg fik lyst til at miske den her bad ass sammen:


Prøv at se hvad i kan lave Smiley


Hassus
Hassus

0
Offline
Level: 22 (Ice Keese)

0
1ups givet

#29 - Skrevet 25-09-2012 01:02

Lidt for at give en form for billede på min kommentar om "en ny og mærkværdig fjenderace, der kunne præge stemningen i hele spillet":




AND
AND

457
Offline
Level: 35 (Lakitu)

0
1ups givet

#30 - Skrevet 25-09-2012 08:10

Den er fed, Hassus! Smiley Der er sådan lidt metroid over sådan en mystisk, svævende entitet, synes jeg - her tænker jeg mest på den sorte, den hvide/blå er lidt underlig...? Smiley