KuvertN-cast #226: Luigi’s Ma...

KuvertLanceringstrailer for Arr...

KuvertLEGO Mario & Yoshi afslø...

KuvertSNK vs. Capcom: SVC Chaos...

KuvertLanceringstrailer for Bo:...

KuvertNy trailer for Sonic x Sh...

KuvertLanceringstrailer for Nin...

KuvertNintendo afslører horror...

KuvertPrøv Mario + Rabbids Spa...

KuvertBasketball kommer som gra...

KuvertSpil på vej til Switch

KuvertHvad spiller du nu? Hvor ...

KuvertSwitch - spilrygter og sp...

KuvertSplatoon 3

KuvertFortnite

KuvertLegend of Zelda: Echoes o...

KuvertMetroid Prime 4: Beyond

KuvertSuper Mario Run

KuvertTetris 99

KuvertDit seneste køb

KuvertTilbudstråden

KuvertS: Switch spil + amiibo

KuvertK: Diverse 3ds spil

KuvertV: Wii U Basic med Wii Fi...

KuvertS: Starlink inkl figur og...

KuvertS: Mario samlerting

KuvertGBxCart eller lignende GB...

KuvertSwitch spil købes

KuvertS Bayonetta 3

KuvertK> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

En ny fjende til Mario

Dead-Cheese
Dead-Cheese

2205
Offline
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

Skrevet 16-09-2012 16:45 - Redigeret 03-10-2012 23:11

Mange syntes at Mario spillene har været meget ens, og der især New super Mario bros. serien. Der har været så godt som ingen nye fjender, og alt, bortset fra nye power ups og forskelige game modes, har ikke ændret sig det helt store.
Jeg vil foreslå at vi i dette emne skal diskutere og arbejde sammen om hvordan en ny fjende til Mario skulle se ud.
Vi laver det i forskelige niveauer. Der vil være kreativt arbejde, design arbejde og mest af alt: diskussions arbejde. Til sidst vil vi indsende idéen. Det er ikke i anledning af noget.

Det understregede niveau er det niveau der er i gang
Niveau 1 debat fasen.
Vi skal have diskuteret nødvendigheden for at en ny fjende introduceres til Mario serien.
Niveau 1,5 frit design
Dette er et stimulations niveau, hvor man frit kan foreslå ideer og forslag til en fjende. Knap efter dette niveau vil vi gå i gang med noget der er mere fokuseret.
Niveau 2 Fjendens type
Hvilken type fjende vil i gerne se? En ny type Goomba eller Koopa? Et spøgelse eller fisk? Eller en helt ny type fjende. Vær kreativ og kom med forslag.
Niveau 3 Fjendens funktioner og embede
Idé fasen. Hvad skal denne fjende gøre? Hvordan skal den udgøre en fare, og hvor stor skal faren være? Skal figuren være en loyal soldat for Bowser som alle andre, eller skal den blot være en skov beboer, som er i vejen for Mario?
Niveau 4 Første design fase. Kendetegn
Hvordan skal den se ud, hvad er dens kendetegn? Kom op med nogle kendetegn til den. Ligesom Mario har sit Stach, sin hat, og den kendte farve kombination og en Goomba har vilde øjne, er lille og ligner lidt en brun svamp, så skal vores fjende også have nogle kendetegn. F.eks. en bandana eller et par terninger på en hvid Koopa i orange skjold. Der skal ikke nødvendigvis laves noget i denne fase, men man må gerne illustrere sine forslag med billeder man har fundet, ikke mindst for at kunne vise sine idéer bedre.
Niveau 5 Anden design fase. Det grundlæggende design
De første skitser. Vi har grundlaget. Prøv at lav nogle tegninger til denne figur, Det giver inspiration til andre, og lader os se projektet mere kreativt.
Niveau 6 Personligheden
Nu skal der diskuteres personligheden på fjenden. Skal den være så sur som solen i super Mario bros. 3, eller sky som Boo’s? Prøv at arbejde med personlighed til figuren.
Niveau 7 Baggrundshistorien
Alle i Mario serierne har en historie at fortælle. Vores figur skal også have en kort historie. Kom med forslag til hvad vores figur gør, og hvor den (pludselig) kommer fra.
Niveau 8 tredje design fase. Figuren færdiggøres
Vi skal have lavet det endelige design med den nye personlighed. Vi vil gerne se den i omgivelser tilpasset vores figur og dens historie.
Niveau 9 Sidste fase
Vi sender vores idé til Nintendo. Måske "bare" Bergsala, men ideen er at vi sender den videre, under navnet projekt n-club.

Master of Science
Hassus
Hassus

0
Offline
Level: 22 (Ice Keese)

0
1ups givet

#31 - Skrevet 25-09-2012 09:04 - Redigeret 25-09-2012 09:06

Det er også en ret Metroid-inspireret tanke jeg havde Smiley
Den mærkelige kasse satte jeg ind fordi jeg syntes der manglede et eller andet der indikerede at Mario's verden er blevet overtaget af en underlig og fremmed magt. Den er ikke ment som en fjende, til gengæld ved jeg heller ikke hvad den egenskaber kunne være. Det var mest for at bidrage til helhedsindtrykket jeg lagde den ind.

Edit: Det er 90% Metroid Prime 2: Echoes-inspireret, hehe.


AND
AND

688
Online
Level: 35 (Lakitu)

0
1ups givet

#32 - Skrevet 25-09-2012 09:28

Nice ide med en fjende som decideret går ind og overtager dele af banerne - det kan være at man skal besejre den aktuelle fjende, for at få adgang til indholdet af kassen?Smiley


Dead-Cheese
Dead-Cheese

2205
Offline
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

#33 - Skrevet 25-09-2012 09:36 - Redigeret 25-09-2012 09:36

Og indholdet skulle være en ny Mario form? Måske få fjendens kræfter?


AND
AND

688
Online
Level: 35 (Lakitu)

0
1ups givet

#34 - Skrevet 25-09-2012 12:15

Det kunne sagtens være en mulighed - det kunne også være at man skulle besejre fjenden for at få adgange til alle blocks i et givent område - altså, således at Mario ikke får nogen decideret ny power-up, men derimod først bliver i stand til at få nogen som helst form for power-up, efter at man har nedlagt fjenden. Det ville i hvert fald være et interessant perspektiv - især hvis det var valgfrit om man ville nedlægge fjenden (hvilket naturligvis skulle kræve en stor ekstra indsats) eller om man hellere ville springe det over, og dermed være tvunget til at gennemføre et givent område (måske tre baner, eller en hel verden?) helt uden mulighed for coins, 1-ups og power-ups.


Hassus
Hassus

0
Offline
Level: 22 (Ice Keese)

0
1ups givet

#35 - Skrevet 25-09-2012 23:02

Det er da nogle spændende ideer. Det kunne også være en slags kasse, der er gemt i forskellige baner og som er med til at tiltrække/beskytte den sorte substans. For at åbne op for en bestemt rute, der er blokeret af det sorte stads, kunne det evt. kræve at man først ødelagde en håndfuld af kasserne i de forskellige baner hvorefter substansen ville forsvinde.


AND
AND

688
Online
Level: 35 (Lakitu)

0
1ups givet

#36 - Skrevet 26-09-2012 16:22

Det er også en fed ide - især det der med, at man får en belønning i form af at man kan komme til nye baner/ruter. Man kunne evt. toppe det, med en boss-fight som blev tilgængelig mod den sorte substans, efter at man havde ødelagt alle kasserne.


Dead-Cheese
Dead-Cheese

2205
Offline
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

#37 - Skrevet 26-09-2012 17:29

Jeg syntes kunne lyde som fedt bane design, men fjenden virker lidt overflødig. Det ville være sjovere bare at finde kasserne og få en hemmelig bane, end en ukendt fjende som vil forhindre en i det... Syntes jeg.


Hassus
Hassus

0
Offline
Level: 22 (Ice Keese)

0
1ups givet

#38 - Skrevet 27-09-2012 19:25

Er der nogen måder fjendens design kan forbedres tænker jeg på(hint: ja det er der)?

For mit vedkommende kunne den godt bruge nogle flere interessante features og nogle lidt flere farver.


Dead-Cheese
Dead-Cheese

2205
Offline
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

#39 - Skrevet 27-09-2012 19:38

I stedet for en stor kunne det vare mange små, med et knap så dystert/skummelt udtryk. Et slips ville være meget sejt til en fjender der er helt sort. Eller nogle vinger.


Hassus
Hassus

0
Offline
Level: 22 (Ice Keese)

0
1ups givet

#40 - Skrevet 27-09-2012 20:07

Det kunne faktisk være meget sjovt hvis de havde slips. Det kunne være lige som The Blob, der kommer fra en anden planet, mens disse egentlig forsøger at være civiliserede og slå sig ned i Mushroom Kingdom. Måske kan de imidlertid ikke lade være med at optage plads og twiste omgivelserne så længe de er her, så Mario skal have sendt dem tilbage til rummet.


Dead-Cheese
Dead-Cheese

2205
Offline
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

#41 - Skrevet 27-09-2012 20:40

Det kunne være meget sjovt Smiley


AND
AND

688
Online
Level: 35 (Lakitu)

0
1ups givet

#42 - Skrevet 28-09-2012 08:34

Hassus skrev:
Måske kan de imidlertid ikke lade være med at optage plads og twiste omgivelserne så længe de er her, så Mario skal have sendt dem tilbage til rummet.



Fed ide - så er der også lidt af en reference, til Galaxy-serien gemt i fjendenSmiley


Hassus
Hassus

0
Offline
Level: 22 (Ice Keese)

0
1ups givet

#43 - Skrevet 28-09-2012 20:02 - Redigeret 28-09-2012 21:48

Apropos, her er et andet spilkoncept med en mystisk sort fjende fra rummet, der overtager verden:



Spillet er blevet rykket til 2013 pga. store ændringer der er blevet foretaget, efter fans af gamle Xcom-spil gav konceptet en stor tommelfinger nedad. Jeg synes det er ærgerligt hvis de vælger at droppe det koncept fuldstændigt, hvilket nok ikke er nogen overraskelse hvis man tænker på de spil jeg kan lide.

Edit: Er godt klar over at det ikke helt rammer Super Mario-stemningen Smiley

Edit 2: Anyway, sidder I inde med nogle ideer til en ny fjende?


Dead-Cheese
Dead-Cheese

2205
Offline
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

#44 - Skrevet 28-09-2012 22:10 - Redigeret 28-09-2012 22:15

Jeg syntes det kunne være fedt med en omvendt boo der jagtede mario når man kiger på den. Det ville give nogle sjove situationer når man skal holde dem væk i haunted mansions. Desværre ville charmen af en boo der er sky ikke være den samme.
Måske kunne den stivne, og se lidt ud som det her

Så ville den være sur over ikke at få opmærksomhed, men ligesom normale boos have det mærkelige ansigtsudtryk. Designet skal der så lige arbejdes på.

Edit:
Lige med konceptet til en sort mystisk fjende, tror jeg ikke den ville kunne være med i et spil. Det vil nok minde for meget om LocoRoco, som også bliver overtaget af sorte monstre



KJ85
KJ85

21872
Offline
Level: 58 (Tektite)

0
1ups givet

#45 - Skrevet 28-09-2012 22:44

^ Din beskrivelse lyder lidt som Boohemoth i NSMB2: