Skrevet 16-09-2012 16:45 - Redigeret 03-10-2012 23:11
Mange syntes at Mario spillene har været meget ens, og der især New super Mario bros. serien. Der har været så godt som ingen nye fjender, og alt, bortset fra nye power ups og forskelige game modes, har ikke ændret sig det helt store.#31 - Skrevet 25-09-2012 09:04 - Redigeret 25-09-2012 09:06
Det er også en ret Metroid-inspireret tanke jeg havde#32 - Skrevet 25-09-2012 09:28
Nice ide med en fjende som decideret går ind og overtager dele af banerne - det kan være at man skal besejre den aktuelle fjende, for at få adgang til indholdet af kassen?#33 - Skrevet 25-09-2012 09:36 - Redigeret 25-09-2012 09:36
Og indholdet skulle være en ny Mario form? Måske få fjendens kræfter?#34 - Skrevet 25-09-2012 12:15
Det kunne sagtens være en mulighed - det kunne også være at man skulle besejre fjenden for at få adgange til alle blocks i et givent område - altså, således at Mario ikke får nogen decideret ny power-up, men derimod først bliver i stand til at få nogen som helst form for power-up, efter at man har nedlagt fjenden. Det ville i hvert fald være et interessant perspektiv - især hvis det var valgfrit om man ville nedlægge fjenden (hvilket naturligvis skulle kræve en stor ekstra indsats) eller om man hellere ville springe det over, og dermed være tvunget til at gennemføre et givent område (måske tre baner, eller en hel verden?) helt uden mulighed for coins, 1-ups og power-ups.#35 - Skrevet 25-09-2012 23:02
Det er da nogle spændende ideer. Det kunne også være en slags kasse, der er gemt i forskellige baner og som er med til at tiltrække/beskytte den sorte substans. For at åbne op for en bestemt rute, der er blokeret af det sorte stads, kunne det evt. kræve at man først ødelagde en håndfuld af kasserne i de forskellige baner hvorefter substansen ville forsvinde.#36 - Skrevet 26-09-2012 16:22
Det er også en fed ide - især det der med, at man får en belønning i form af at man kan komme til nye baner/ruter. Man kunne evt. toppe det, med en boss-fight som blev tilgængelig mod den sorte substans, efter at man havde ødelagt alle kasserne.#37 - Skrevet 26-09-2012 17:29
Jeg syntes kunne lyde som fedt bane design, men fjenden virker lidt overflødig. Det ville være sjovere bare at finde kasserne og få en hemmelig bane, end en ukendt fjende som vil forhindre en i det... Syntes jeg.#38 - Skrevet 27-09-2012 19:25
Er der nogen måder fjendens design kan forbedres tænker jeg på(hint: ja det er der)?#39 - Skrevet 27-09-2012 19:38
I stedet for en stor kunne det vare mange små, med et knap så dystert/skummelt udtryk. Et slips ville være meget sejt til en fjender der er helt sort. Eller nogle vinger.#40 - Skrevet 27-09-2012 20:07
Det kunne faktisk være meget sjovt hvis de havde slips. Det kunne være lige som The Blob, der kommer fra en anden planet, mens disse egentlig forsøger at være civiliserede og slå sig ned i Mushroom Kingdom. Måske kan de imidlertid ikke lade være med at optage plads og twiste omgivelserne så længe de er her, så Mario skal have sendt dem tilbage til rummet.#41 - Skrevet 27-09-2012 20:40
Det kunne være meget sjovt#42 - Skrevet 28-09-2012 08:34
Hassus skrev:
Måske kan de imidlertid ikke lade være med at optage plads og twiste omgivelserne så længe de er her, så Mario skal have sendt dem tilbage til rummet.
Fed ide - så er der også lidt af en reference, til Galaxy-serien gemt i fjenden
#43 - Skrevet 28-09-2012 20:02 - Redigeret 28-09-2012 21:48
Apropos, her er et andet spilkoncept med en mystisk sort fjende fra rummet, der overtager verden:#44 - Skrevet 28-09-2012 22:10 - Redigeret 28-09-2012 22:15
Jeg syntes det kunne være fedt med en omvendt boo der jagtede mario når man kiger på den. Det ville give nogle sjove situationer når man skal holde dem væk i haunted mansions. Desværre ville charmen af en boo der er sky ikke være den samme.#45 - Skrevet 28-09-2012 22:44
^ Din beskrivelse lyder lidt som Boohemoth i NSMB2: