LEGO afslører tre nye LE...

N-cast #216: Microsoft br...

N-club Streams: Uge 18

LEGO annoncerer nye LEGO ...

Overblikstrailer for Pape...

Lanceringstrailer for Gro...

Tales of the Shire: A The...

N-cast #215: Er Indie Dir...

N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Spil på vej til Switch

Amiibo!

Switch 2 - rygter og disk...

Pokémon GO

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Pokémon Unite

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Helt ærligt - Er Wii U en fiasko?

Bo130
Bo130

110
Offline
Level: 38 (Tatori)

0
1ups givet

Skrevet 31-07-2013 09:36

Længe har folk overalt på nettet snakket om dommedagsprofetier for Nintendo da Wii U ikke klarede sig så godt som mange håbede. Det er dog ret tydeligt at lige meget hvor skidt det går for Wii U, så kan Nintendo stadig sagtens holde sig oven vande - både pga deres kæmpe formue, men også fordi det kører ret godt for Nintendo 3DS for tiden.

Med de seneste salgstal, der viser at Wii U har solgt sølle 160.000 de seneste tre måneder, herunder kun 10.000 i Europa og Australien, ser det efterhånden mere sort ud for Wii U end nogensinde før. Maskinen har visse gode spil allerede, og flere på vej, men de er stadig langt nok væk til at det ikke ser lyst ud i de kommende måneder.

Mit spørgsmål er derfor hvilke mere drastiske løsninger I kan se Nintendo tage. Både hvilke I mener der er nødvendige, men også hvilke I mener Nintendo måske kunne tage. På kort sigt, snakker vi så prisfald? På længere sigt, kan Wii Fit U, Mario Kart eller andre enkeltspil så redde maskinen, eller er det for sent nu?

Hvis det ikke bliver meget bedre end det er nu, tror I så Nintendo kunne finde på at give op? Eventuelt komme med en ny maskine snart? Eller blot rykke fokus til 3DS og komme med færre nye spil til Wii U?

KJ85
KJ85

21475
Offline
Level: 58 (Tektite)

0
1ups givet

#106 - Skrevet 31-10-2013 11:46

Who cares about DLC? Jeg gider i hvert fald ikke betale ekstra efter at have købt et spil med mindre jeg virkelig godt kan lide det.

Desuden ser det ud til, at Wii U-versionen af AC: IV er pænere end PS360-versionerne. Det fylder så også næsten det dobbelte, men så har vi noget der taler begge veje på det spil.


Madskimo
Madskimo

1812
Online
Level: 11 (Octorok)

0
1ups givet

#107 - Skrevet 31-10-2013 11:51

KJ85 skrev:
Who cares about DLC? Jeg gider i hvert fald ikke betale ekstra efter at have købt et spil med mindre jeg virkelig godt kan lide det.

Desuden ser det ud til, at Wii U-versionen af AC: IV er pænere end PS360-versionerne. Det fylder så også næsten det dobbelte, men så har vi noget der taler begge veje på det spil.



Det tror jeg utrolig mange udviklere gør Smiley DLC = Penge lige ned i lommen... Udviklerne er jo trods alt på markedet for at tjene penge, og jeg tror ikke de ser Wii U som er særlig attraktiv platform for dette.


KJ85
KJ85

21475
Offline
Level: 58 (Tektite)

0
1ups givet

#108 - Skrevet 31-10-2013 12:32

Fra en udviklers synspunkt har du da helt sikkert ret. Jeg forstår bare stadig ikke, hvorfor folk finder sig i, at indhold, der mange gange burde have været der fra start skal koste ekstra. Men det er jo så bare min personlige holdning til det.


JOEP
JOEP

74424
Online
Level: 50 (Torizo)

0
1ups givet

#109 - Skrevet 31-10-2013 13:04

KJ85 skrev:
Fra en udviklers synspunkt har du da helt sikkert ret. Jeg forstår bare stadig ikke, hvorfor folk finder sig i, at indhold, der mange gange burde have været der fra start skal koste ekstra. Men det er jo så bare min personlige holdning til det.


Det er også DLC done wrong. Når DLC er ekstra udvidelser til et spil, så er jeg egentlig fint tilfreds med det, så længe prisen ikke er alt for høj.


Peblisko
Peblisko

58
Offline
Level: 21 (Paragoomba)

0
1ups givet

#110 - Skrevet 31-10-2013 13:20

^Men det er lidt en gråzone, for det som forbrugeren mener skulle være en del af vanilla-oplevelsen, kan udviklerne meget nemt præsentere som en ekstra ting, så på den måde kan de bestemme ved at tilbageholde nogle ting til DLC, som de godt kunne have inkluderet tidligere. De vælger hvor meget de vil vise.

Hvis udgiverne kan slippe af sted med at tjene penge på den måde, så gør de det. Så må kunderne så straffe dem ved ikke at købe de spil, hvis de føler, at det "færdige" produkt er mangelfuldt.


ThePatrickBay
ThePatrickBay

8125
Online
Level: 33 (Hammer Bro)

0
1ups givet

#111 - Skrevet 09-03-2014 14:35

Relevant for emnet:



O-train
O-train

326
Offline
Level: 35 (Lakitu)

0
1ups givet

#112 - Skrevet 09-03-2014 15:24 - Redigeret 09-03-2014 15:27

Det en debat uden ende. Jeg vil give ham i videoen ret: det blandt nogle af systemets problemer, og nogle af de vigtigste. Nogle af tingene er ikke så relevante længere, men hovedsageligt så er det bare et uattraktivt produkt i folks øjne. Det leverer ikke en visuel oplevelse, som præsenterer sig selv som unik. Asymmetrisk gaming kan lyde nok så sejt, men i sidste ende, så er det bare endnu en måde at spille på, hvorfor absolut den suveræne? Jeg kan ikke tage side med Nintendo, heller ikke selvom jeg til tider finder min Wii U underholdende. Den kan ikke opfylde mine krav som gamer, og jeg er ikke engang særlig krævende i første omgang. Men der vil altid være folk, som synes Nintendo kan tilgives på trods af deres 30 år i industrien. Altid være dem som mener at innovation er vigtigst frem for kvalitet. Nintendo har nok revolutioneret med LCD skærme, analog sticks og og triggers, men dette er ikke ting som prøvede at ændre hele spilgenre, men derimod forstørre dem, forny dem, forbedre dem. Asymmetrisk gameplay skulle være absolut revolutionerende... og ét spil har demonstreret potentialet. Én glorificeret techdemo. Jeg er kæmpe Nintendofan, men ifølge fanboys, så er jeg bare "endnu en hater", fordi jeg anser Wii U for at være et produkt, som går på kompromis med grafik, ydeevne, og realistisk potentiale, frem for en dårlig tablet controller, som varer i 3,5 time og hverken har multitouch eller analog triggers; to f------ standard ting... Nintendo kører deres eget ræs, og de kører før eller siden af kløften, men de har sgu penge nok til at ride den ud, og nok fans til at forsvare dem på trods af åbenlyse fejltrin - det skal nok gå og jeg glæder mig bare til de bliver "normale" for det er deres software, og det er noget af det bedste det nogensinde har været.


Shajita
Shajita

338
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#113 - Skrevet 09-03-2014 15:40

^


O-train
O-train

326
Offline
Level: 35 (Lakitu)

0
1ups givet

#114 - Skrevet 09-03-2014 18:27

Var lige henne på Nintendolife og læste artiklen: "Soapbox: The Nintendo Wi-Fi Disconnection Reminds Us Why Local Multiplayer Still Matters"

Egentlig siger forfatteren, at Nintendo bør overveje at implementerer mere online, men at han bestemt er glad for at Nintendo også fokuserer på en god local multiplayer funktion.

PRÆCIS sådan jeg har det. De laver suveræne co-op spil, men om jeg sidder i sofaen eller på den anden side af kloden, det gør ikke spillet dårligere, bare giv mig en mulighed.

Naturligvis sidder det fanboys på artiklen, som ikke har læst dette og praiser Nintendo som altid, men seriøst...

Hvorfor er det at hver gang Nintendo gør noget så åndssvagt som at implementerer 3D-effekt eller en tablet-controller, så skal man hører dette argument "Nintendo tør rent faktisk at være innovative og bryde murene ned", men når det kommer til standardfunktioner som online, så går de et skridt tilbage i tiden, og alligevel sidder de selv samme folk og praiser deres primitivitet. Hahahaha... Hyklerisk uden lige.