N-club Streams: Uge 40

Spar op til 75 % på over...

N-club Streams: Uge 39

The Legend of Heroes: Tra...

N-cast #146: Er Splatoon ...

Første trailer for Super...

Shovel Knight Dig ude nu

Førstehåndsindtryk af L...

Se mere til verdenen i ny...

NieR: Automate The End of...

Spil på vej til Switch

Cuphead

LEGO Super Mario

Mario Kart Tour

Nintendo Switch

Pokémon Sword / Shield

Pokémon Scarlet & Violet

Pokémon Unite

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Film med videospilsrefere...

K: Dreamcast konsol (Defe...

S: Mario samlerting

S: Starlink inkl figur og...

Tilbudstråden

V: Forseglede Nintendo ti...

Original autentisk ubrugt...

K: The Legend Of Zelda: T...

S: Starlink inkl figur og...

Manualer til Gamecube spi...

K: Zelda BotW

Story of Seasons: Trio of Towns

N-club Juletema 2018

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Mario Party: The Top 100

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

E3-trailer for The Legend of Zelda: The Wind Waker HD

Skrevet af KJ85 - 11-06-2013 20:25

Vi kan selvfølgelig ikke nøjes med én Zelda-trailer på dagen for Nintendos E3-præsentation, så Nintendo kunne også forkæle os med en ny trailer for det kommende HD-remake af GameCube spillet, The Wind Waker. Det blev dog også til lidt ekstra detaljer under præsentationen, og de er måske endda mere interessante end traileren herunder.



Foruden det grafiske kan vi I traileren se, at Nintendo har lyttet og introduceret hurtigere sejlads til dem der bliver træt af de lange ture. Der foruden kunne Iwata fortælle, at spillet kommert til at køre i 1080p, ligesom han introducerede en ny feature – flaskepost. Med Wii U GamePad kan man således skrive beskeder eller tegne noget, der kan sendes af sted, og som andre spillere vil finde på stranden i deres spil.

Yderligere nævnte han kort Tingle tuner, men må indrømme, at han blot forvirrede mig her, for flaskepost-delen lød til at afløse denne særegnede del af spillet.

Herunder kan I se Eiji Aonuma fortælle yderligere om spillet.



Features:
• The Legend of Zelda: The Wind Waker HD features 1080p visuals that will immerse players in the game like never before.

• With the Wii U GamePad controller, it’s easy to manage your inventory and view maps.

• Players will enjoy cruising the open sea with a new sail that gives them 50 percent more speed, bringing them to their next destination and action-packed adventure that much faster.

• Once players receive the “Tingle Bottle” item, they can connect with others by posting comments to Miiverse. Through this new feature, comments or screen shots posted on Miiverse will wash up on the shores of other players’ games. It’s like finding a message in a bottle.

• Players can also take and store more pictures with an improved Pictograph and then post them on Miiverse.

• If the television is already in use, this game can been played off-TV on the Wii U GamePad.



Spillet udkommer til oktober. Skal i have dette Zelda-remake til Wii U?

1
1ups givet

Kommentarer:

#1 - Peblisko

Level: 21 (Paragoomba)

11-06-2013 20:34

Forstår ikke hvorfor Tingle Tuner (en potentiel forbedret multiplayer) skulle erstattes med noget, der ligner det bare kunne laves som del af MiiVerse?
0
1ups givet

#2 - Navn

Level: 19 (Bullet Bill)

11-06-2013 20:40

Flaskeposten lyder ret sjov, men det er et gimmick.

Det ændrer ikke på at spillet bare er et unødvendigt re-release.
2
1ups givet

#3 - KJ85

Level: 58 (Tektite)

11-06-2013 21:14

Nu med udviklerinterview...
0
1ups givet

#4 - AND

Level: 35 (Lakitu)

11-06-2013 22:02

Enig Navn - jeg havde forventet en helt anden form for grafisk udvikling, men det ligner jo fuldstændig originalen...
1
1ups givet

#5 - LocoLogo

Level: 7 (Korok)

11-06-2013 22:14

Havde håbet på noget nyt content, f.eks. en dungeon. Når det er sagt, så kommer jeg jo til at købe det på udgivelsen alligevel...
0
1ups givet

#6 - chessr

Level: 31 (ChuChu)

11-06-2013 22:18

Har aldrig sat mig ind i dette men kan tydelig se en forskel. Dette her ville jeg nemmere kunne sluge
0
1ups givet

#7 - JOEP

Level: 49 (Shy Guy)

11-06-2013 22:28

Spillet var jo flot i sin tid. Det er stadig flot, men opskaleret flot. Dog er jeg ikke helt tosset med den overeksponering, nogle farver synes at have fået.

Selvom jeg har spillet det tre gange, kunne jeg da godt finde på at gøre det igen. Jeg er også spændt på at høre, hvilke nyheder der er implementeret - udover hurtigere sejlads.
0
1ups givet

#8 - Peblisko

Level: 21 (Paragoomba)

11-06-2013 23:29

Lol, så snakker de løs om farven blå... Men det er jo næsten det samme spil? Spillet havde ikke behøvet bloom-effect og flere shaders for at se godt ud i HD :/

ps. it's overkill

EDIT: Jeg fik lige en ide: hvorfor dælen bruger de ikke de der flaskeposter til at forbedre noget nyttigt in-game, som fx de mange, lange sidequests.
Nintendo Gallery quest'en kunne gøres langt mindre tedious ved at man på en eller anden måde kunne sende sine billeder til skulptøren ligesom man har taget dem i stedet for at skulle gå tilbage til ham hver gang. Og der mangler selvfølgelig også mere plads på kameraet.

Det er godt, at sejlet er på B-knappen og at man kan sejle hurtigere (det burde være noget vejrguderne styrede, men altså) og egentlig burde bladet og sejlet være den samme item, da man aldrig bruger dem samtidigt.
0
1ups givet

#9 - LocoLogo

Level: 7 (Korok)

11-06-2013 23:46

Bladet og sejlet kan ikke være det samme item, da man skal bruge sejlet for at nå til Dragon Roost, og bladet får man først i Forest Haven. Hvis sejlet skulle fungere som bladet ville det derfor potentielt fucke Dragon Roost Cavern op. Smiley
0
1ups givet

#10 - Peblisko

Level: 21 (Paragoomba)

12-06-2013 00:00

Det virkede bare åndssvagt, at de tog en plads hver i det gamle spil, men nu kan man sige, at de har fikset det ved at bruge B-knappen. Det var desuden irriterende at bladet skulle bruge magi; dét var der virkelig ingen grund til.
Det var svært nok at bruge bladet i sig selv fordi det var langsomt og dalede ned. Ved at fjerne magi-brug gør man så vidt jeg husker ingen passager for nemme af den grund.
0
1ups givet

#11 - LocoLogo

Level: 7 (Korok)

12-06-2013 00:10

I det originale placerede man selv sejlet på den knap man ønskede. Er det bekræftet at det absolut skal være på b i det nye?
Angående magi, så tænker jeg, at det må være for at forhindre lange glides der kan være sequence breaking. Ved dog ikke lige hvor det skulle være.
0
1ups givet

#12 - KJ85

Level: 58 (Tektite)

12-06-2013 00:51

Opdateret med Nintendos beskrivelse af features. Det samme gælder en del af de andre nyheder fra dagen der gik.
0
1ups givet

#13 - KJ85

Level: 58 (Tektite)

12-06-2013 10:59

Hvorfor Tingle Tuner er ude i kulden:

When asked why the team chose not to use the 3DS as the Tingle Tuner, Aonuma said that the team wanted to focus on the social aspect of Miiverse. The Tingle Tuner was originally used as a way for one player to help the main player through the Game Boy Advance. Now it’s as though the whole world is helping players, so the spirit of the device is left intact.

Aonuma later added that the team didn’t truly try to implement 3DS functionality due to the staff’s focus on Miiverse.

Wind Waker HD essentially replaces the Tingle Tuner from the GameCube original with the new “Tingle Bottle”. This allows players to exchange messages with each other. Once you have access to the item, you can put a message in a bottle, attach a screenshot, and send it off. Messages will be added to Miiverse, and you’ll find comments from other players that wash ashore.


1
1ups givet

#14 - Peblisko

Level: 21 (Paragoomba)

12-06-2013 11:37

^Jeg troede det var sådan MiiVerse fungerede i forvejen. Forstår ikke hvorfor sådan et potentiale skal gå til noget så overflødigt.
0
1ups givet

#15 - BamBamthePyro

Level: 17 (Deku Baba)

13-06-2013 17:21

WOW!!!
0
1ups givet

#16 - Kanin

Level: 23 (Skree)

13-06-2013 19:46

Kun mig der synes det er ironisk at hører Eiji A. fortælle hvordan han følte at Triforce collecting var "cumbersome", når man tænker på at han var producer af Skyward Sword?
3
1ups givet

#17 - Peblisko

Level: 21 (Paragoomba)

16-06-2013 20:39

Dette virker som både en unødvendig og uønsket enhancement.
Jeg vil gerne have gameplay-forbedringerne, men jeg tvivler på hvor omfattende de egentlig bliver. Det er det sidste spil, der trænger til en grafisk polering.
Hvad med det oplagte Majora's Mask HD remake, eller et Smash lignende Zelda II? De spil behøver, modsat TWW, kun en grafisk opdatering og ikke rigtig andet.

Bloom-effekt tilfører næsten ingenting til TWW. Det havde en gennemført stil som det var, men nu synes jeg næsten spillet ser "smudset" ud, fordi der er tilføjet noget, der ikke manglede. Smiley
1
1ups givet

#18 - AND

Level: 35 (Lakitu)

17-06-2013 10:40

Enig Peb - det er godt nok underligt at vælge netop denne titel - men mon ikke det er fordi det var det letteste at smide i HD? Det virker i hvert fald helt sikkert som et billigt trick fra nintendos side.
0
1ups givet

#19 - Magtail

Level: 3 (Koopa-Troopa)

17-06-2013 12:16

Er hent enig med ovenstående - en fuldstændig ligegyldig remake.
0
1ups givet

#20 - AND

Level: 35 (Lakitu)

17-06-2013 18:17

I det hele taget, så synes remakes bare at være spild af tid - især efter Virtual Console blev indført - lad os nu bare få et nyt Zelda!
1
1ups givet

#21 - Peblisko

Level: 21 (Paragoomba)

17-06-2013 22:00

Jo, det er garanteret fordi det var den nemmeste løsning. Hvis de remakede andre spil, kunne de ligeså godt give TWW realistisk, ikke-celshadet grafik (forestil jer TP grafik med et åbent hav, som også ville være imponerende, men overkill).

Det er måske også at tage munden fuld at kalde det for et remake. Det er vel snarere end poleret port, ikke ulig OoT 3D? Gammel vin på nye flasker (kan aldrig huske om ordsproget rigtigt er omvendt).

Men ja, som du siger, mere nyt indhold, tak.
Ved så ikke om TWW HD bliver retail, men en direkte port af TWW til VC havde været tilstrækkeligt. Det solgte ikke dengang, så hvorfor skulle det sælge mere denne gang? Nintendo, keep your expectations lower.
0
1ups givet

#22 - JOEP

Level: 49 (Shy Guy)

18-06-2013 09:49

Spillet solgte ikke godt i sin tid, fordi relativt få mennesker havde en GameCube, og spillet passer meget godt ind i deres fokus på et større marked nu, fordi det er lidt farveladeglad og sådan. Derfor har de valgt at genudgive det, tror jeg. (Der er så færre Wii U-brugere, og endnu færre af dem har ikke prøvet TWW, men det er nok en anden sag. Jeg tror, Nintendo håber på, at dette kan få salget til at blusse lidt op igen.)
0
1ups givet

#23 - AND

Level: 35 (Lakitu)

18-06-2013 16:17

^Lige præcis - om ikke andet, så er det jo en hurtig måde at få smidt Zelda-brandet på banen for Wii U.
0
1ups givet

#24 - Peblisko

Level: 21 (Paragoomba)

21-06-2013 01:37

Sidst jeg tjekkede, klarede Wii U'ens sig værre end GC'en salgsmæssigt. Hvilket er slemt i sig selv, men det gør det endnu mærkeligere at fokusere på GC-spil.
Hvis GC-spil skal kunne spilles igen, forstår jeg ikke hvorfor det ikke er nok med Virtual Console.
0
1ups givet

#25 - stelzig

Level: 23 (Skree)

21-06-2013 01:40

Jeg er ærlig talt stadig spændt på om vi overhovedet kommer til at se GC på virtual console. Det er lidt et problem når vi ikke har analoge triggers mere. Det kunne løses nogenlunde med lidt mapping på ekstra knapper, men... idk.
0
1ups givet

#26 - Peblisko

Level: 21 (Paragoomba)

21-06-2013 01:53

Det virker ubalanceret, at udgive bestemte spil som TWW som en udvidet og poleret port (og vist nok som retail også), hvis så fx Super Mario Sunshine og andre GC-titler "bare" får en almindelig port.
Igen, jeg er ikke modstander af hvis de har tænkt sig at tweake nogle af de irriterende elementer i spillet, men hvorfor lige dét spil? Der er masser af gamle spil at gå i gang med, som man kan bruge tid på at finjustere, men er det tiden værd? Det er skruen uden ende.

Jeg kender det fra når man skriver musik: det er svært at færdiggøre et nummer og så sige "Nu er nummeret komplet" for det er kun et spørgsmål om tid før man tænker "Ej, jeg kunne også tilføje det her" eller "Hvorfor droppede jeg ikke den del?" Det hører man tit også med nogle live versioner af numre, hvor bandet har lavet lidt om på nummeret (som regel fordi de har spillet nummeret så mange gange, at de er trætte af at høre på den samme udgave).
Men nogle gange må man altså bare indse, at NU er produktet færdigt og udgivet. Så må man lave en bedre 2'er, hvis det er. Jeg tror, det gælder i samtlige brancher.

@stelzig
Hehe, de burde lave en deal og udgive dem på PS3, da jeg mener, at Dualshock 3'ens triggers er analoge. De har i hvert fald en form for grad-f'ølsomhed.
0
1ups givet

#27 - JOEP

Level: 49 (Shy Guy)

04-08-2013 21:32

Vi har åbenbart ingen tråd for dette spil, så poster det her i stedet. Stødte på dette billede i dag på nettet, fandt det ret morsomt:



Stort format
3
1ups givet