N-cast #215: Er Indie Dir...

N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Europa kommer til Switch

Indie-udsalg startet nu

SteamWorld Heist II annon...

Penny's Big Breakaway ude...

Se Indie World Showcase i...

Prøv Eiyuden Chronicle: ...

Tre nye spil til SNES Onl...

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Spil på vej til Switch

Pokémon GO

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

F-Zero 99

Legend of Zelda: Tears of...

Legend of Zelda: Breath o...

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Ingen story-mode i Smash 4

Skrevet af JOEP - 26-07-2013 11:46

I Melee havde vi Adventure Mode, der gav en form for sammenhængende historie udfoldet i de forskellige karakterers universer, mens vi i Brawl havde The Subspace Emissary. Mange har derfor spekuleret over, hvad der ville ske i Super Smash Bros. for 3DS og Wii U.

Nu kan Sakurai imidertid fortælle, at der ingen historie eller mellemsekvenser vil være i det kommende spil. Hans begrundelse er, at spilleren alligevel får historien og mellemsekvenserne spoleret på Youtube, så der vil ingen belønning være i at spille det selv, da man ifølge ham ingen glæde har af at se en mellemsekvens igen.

Det lader altså til, at spillets single-player mode nu blot bliver en række kampe på forskellige sværhedsgrader.

I samme ombæring fortalte Sakurai dog også, at der vil være en anden måde at spille på end bare versus med 3DS", men hvad det indebærer, ville han ikke ud med. Han kunne også bekræfte, at 3DS-versionen og Wii U-versionen ikke indeholder de samme baner. Slutteligt bekræftede han også, at man ville kunne personliggøre sine figurer til en vis grænse, som også kunne påvirke karakterernes evner.

2
1ups givet

Kommentarer:

#1 - Dennis Høj-Suhr

Level: 26 (Octopi)

26-07-2013 12:35

ingen story-line i Smash er et kæmpe minus fra mig...

kan rigtigt godt li en god story-line og den der var i brawl var ellers super god så forstår ikke at Nintendo gå væk fra det igen Smiley
0
1ups givet

#2 - Bo130

Level: 38 (Tatori)

26-07-2013 13:29

Synes det er en dårlig grund, men er egentlig glad for beslutningen. Synes Subspace Emissary havde så stort potentiale, men nøøøøj hvor jeg kedede mig da jeg skulle spille det.

Spændende med den sidste paragraf! Smiley
0
1ups givet

#3 - KJ85

Level: 58 (Tektite)

26-07-2013 13:31

Han fortalte også i samme ombæring, at de i stedet gør et stort arbejde ud af Character Introduction-sekvenserne..
0
1ups givet

#4 - JOEP

Level: 50 (Torizo)

26-07-2013 14:18

KJ85 skrev:
Han fortalte også i samme ombæring, at de i stedet gør et stort arbejde ud af Character Introduction-sekvenserne..


Ja, jeg valgte dog, at det var lidt irrelevant for nyheden, men fint som kommentar.

---

Personligt er jeg lidt ambivalent; TSE var en knald-god idé, og det er sjovt at putte figurer ind i et miljø, de slet ikke normalt associeres med, men jeg er også enig i, at TSE var halv-dårligt udført. En form for single-player vil jeg dog gerne have i spillet, da det jo ikke er hele tiden, man har venner på besøg, og man har oftere lyst til at spille SSB, end man har venner på besøg (her er man = jeg).

Jeg håber dog, de dropper trofæer på den måde, de var implementeret i Brawl; fik aldrig samlet alle, fordi de var irriterende at samle i TSE. Det samme gælder egentlig stickers.

0
1ups givet

#5 - Bo130

Level: 38 (Tatori)

26-07-2013 14:30

Trofæer tilbage som de var i Melee, ligeledes med Break the Targets og Events. Smash er også bliver et high-score/dyst spil for mig, så hvis jeg kan slå rekorder mod mig selv i nogle udfordringer og spille mod en ven/ukendt online i et generelt sjovt spil, så er jeg meget tilfreds! Smiley
2
1ups givet

#6 - Peblisko

Level: 21 (Paragoomba)

26-07-2013 19:56

Fornuftigt. Story hører ikke med i en cross-over serie. De skal bare fokusere på alt det, der gør Smash populært og så gemme historie-elementerne til en eventuel film, hvis noget.
3
1ups givet

#7 - Zalman

Level: 28 (Skeeter)

26-07-2013 20:12

^Enig. Jeg kommer dog alligevel til at savne Brawls cutscenes. De var virkelig fede, syntes jeg.
0
1ups givet

#8 - AND

Level: 35 (Lakitu)

27-07-2013 12:04

Story mode har da altid været totalt ligegyldigt i de spil - de var bare irriterende, fordi man var nødt til at spille dem, for at samle collectables.

Til gengæld holder youtube-argumentet jo ikke rigtigt; jeg har da i hvert fald aldrig spillet et spil, for at få lov til at se cut-scenes?! Sakurai forveksler vist videospil og videofilm her... -_-
1
1ups givet

#9 - E

Level: 4 (Stalkid)

27-07-2013 14:26

Det var da et fuldstændigt hullet argument for ikke at have story-mode med.. Tænkt hvis alle tænkte sådan. Suk.

Story-mode har aldrig været det bærende element i spillene, men at komme med sådan en grund til ikke at have den med, det er ringe. Hvorfor ikke bare sige, at de ikke gider lave det? Eller at de har prioriteret noget andet ved spillet?
0
1ups givet

#10 - Kylar Saissore

Level: 12 (Fire Keese)

27-07-2013 14:43

Jeg ser personlig ingen problemer for ikke at have en story-mode i spillet. Spil serien startede ud med at have en række kampe hvor modstanderne blev bedre og bedre.. og nu går spil serien tilbage til rødderne og forsøger at genopfinde spillet med de ting der gjorde det populært og komme nogle nye ting i så som cross console.

Jeg syntes det er fantastisk at Nintendo gør noget helt anderledes i stedet for at lave alle efterfølgerne helt ens men med bedre grafik og en anden storyline. og med et spil som Super Smash er en story line nok ikke det nemmeste at finde på .
1
1ups givet

#11 - O-train

Level: 35 (Lakitu)

27-07-2013 16:31

MEGA ligeglad Smiley Det her skal bare være mit online-multiplayer spil! Vi ses online, hvor jeg tæsker jeres røv! Smiley Smiley Smiley
1
1ups givet

#12 - MINI

Level: 4 (Stalkid)

29-07-2013 18:26

Problemet er faktisk kun grunden til det er blevet fjernet.
Personligt elsker jeg de pre-rendered cutscenes i Subspace.
Dog synes jeg det var som en middelmådig 2D sidescroller i Smash enginen og tillig med var gameplayet reduceret hastighedsmæssigt.

Jeg synes det er et kæmpe plus det er væk, siden jeg spille smash for at konkurrere mod andre.
Storymoden spillede jeg kun for at unlocke characters, og det var nærmest kun en chore.

Men som sagt, de pre-rendered cutscenes var awesome, og dem kommer jeg til at savne.
Men det er sgu en slatten attitude Sakurai.. værste begrundelse nogensinde.
0
1ups givet

#13 - Mimeer

Level: 10 (Bomchu)

30-07-2013 23:51

Jeg syntes personligt at Subspace emissary var en rigtig fed story mode - det kan også have noget at gøre med at jeg har altid haft en ven over til at spille den når vi ikke gad versus mode længere.

Grunden som alle siger er giver ingen mening. Hvis han bare havde sagt at det var for at have mere plads til flere karaktere (fordi den åndsvage 3DS også skulle kunne klare det) ville det være ok
0
1ups givet

#14 - DaneWolf

Level: 7 (Korok)

31-07-2013 17:56

Okay... Ingen storyline skuffer mig sgu lidt! Nogen der ved om man kan spille cross platform?? Altså en gut på Wii u mod en gut på 3DS??
0
1ups givet

#15 - Shajita

Level: 28 (Skeeter)

31-07-2013 18:03

^ Kan man ikke, da begger versioner ikke vil have de samme baner.
0
1ups givet

#16 - Navn

Level: 19 (Bullet Bill)

01-08-2013 06:39

Klassisk Sakurai. At gøre de rigtige ting af forkerte grunde. Anyway, ingen storymode betyder mere gennemarbejdet multiplayer, hvilket er fantastisk. Alt gameplay-relateret skal desuden være unlocket fra start. Figurer, modes, items, options. Nintendo skal gå all-in på multiplayer-aspektet, både hvad angår offline og online.

Alt andet er unødvendigt, omend jeg gerne så nogle solide single-player highscore modes, og en masse æstetiske unlockables (skins, colors, musik)
2
1ups givet

#17 - JOEP

Level: 50 (Torizo)

01-08-2013 08:21

Jeg kan nu godt lide, at man kan låse op for figurer, det er hyggeligt. Men fra et mp-perspektiv, ja, så skal de være der fra starten.
0
1ups givet

#18 - Bo130

Level: 38 (Tatori)

01-08-2013 09:06

Synes det ville være hyggeligt at skaffe dem, hvis ikke det var fordi jeg kendte til alle de hemmelige figurer på forhånd.. Smiley
0
1ups givet

#19 - Kanin

Level: 23 (Skree)

01-08-2013 14:51

Fokus på community services og balancen i spillet ville være super svedigt.
Level editors og online tournament-system ville være fede tilføjelser til Smash.

Ville jeg hellere fortrække end nogen form for Single player. Når det kommer til unlockable characters er jeg lidt blandet. De fedeste minder jeg har fra Melee var overraskelsen ved de nye karaktere... Men i dag er al slags overraskelse af den slags stort set væk. Så hvorfor ikke bare have det hele unlocked som Navn siger...?
0
1ups givet