Skrevet af JOEP - 26-07-2013 11:46
I Melee havde vi Adventure Mode, der gav en form for sammenhængende historie udfoldet i de forskellige karakterers universer, mens vi i Brawl havde The Subspace Emissary. Mange har derfor spekuleret over, hvad der ville ske i Super Smash Bros. for 3DS og Wii U.
Nu kan Sakurai imidertid fortælle, at der ingen historie eller mellemsekvenser vil være i det kommende spil. Hans begrundelse er, at spilleren alligevel får historien og mellemsekvenserne spoleret på Youtube, så der vil ingen belønning være i at spille det selv, da man ifølge ham ingen glæde har af at se en mellemsekvens igen.
Det lader altså til, at spillets single-player mode nu blot bliver en række kampe på forskellige sværhedsgrader.
I samme ombæring fortalte Sakurai dog også, at der vil være en anden måde at spille på end bare versus med 3DS", men hvad det indebærer, ville han ikke ud med. Han kunne også bekræfte, at 3DS-versionen og Wii U-versionen ikke indeholder de samme baner. Slutteligt bekræftede han også, at man ville kunne personliggøre sine figurer til en vis grænse, som også kunne påvirke karakterernes evner.
#1 - Dennis Høj-Suhr
Level: 26 (Octopi)
26-07-2013 12:35
ingen story-line i Smash er et kæmpe minus fra mig...#2 - Bo130
Level: 38 (Tatori)
26-07-2013 13:29
Synes det er en dårlig grund, men er egentlig glad for beslutningen. Synes Subspace Emissary havde så stort potentiale, men nøøøøj hvor jeg kedede mig da jeg skulle spille det.#3 - KJ85
Level: 58 (Tektite)
26-07-2013 13:31
Han fortalte også i samme ombæring, at de i stedet gør et stort arbejde ud af Character Introduction-sekvenserne..#4 - JOEP
Level: 50 (Torizo)
26-07-2013 14:18
KJ85 skrev:
Han fortalte også i samme ombæring, at de i stedet gør et stort arbejde ud af Character Introduction-sekvenserne..
Ja, jeg valgte dog, at det var lidt irrelevant for nyheden, men fint som kommentar.
---
Personligt er jeg lidt ambivalent; TSE var en knald-god idé, og det er sjovt at putte figurer ind i et miljø, de slet ikke normalt associeres med, men jeg er også enig i, at TSE var halv-dårligt udført. En form for single-player vil jeg dog gerne have i spillet, da det jo ikke er hele tiden, man har venner på besøg, og man har oftere lyst til at spille SSB, end man har venner på besøg (her er man = jeg).
Jeg håber dog, de dropper trofæer på den måde, de var implementeret i Brawl; fik aldrig samlet alle, fordi de var irriterende at samle i TSE. Det samme gælder egentlig stickers.
#5 - Bo130
Level: 38 (Tatori)
26-07-2013 14:30
Trofæer tilbage som de var i Melee, ligeledes med Break the Targets og Events. Smash er også bliver et high-score/dyst spil for mig, så hvis jeg kan slå rekorder mod mig selv i nogle udfordringer og spille mod en ven/ukendt online i et generelt sjovt spil, så er jeg meget tilfreds!#6 - Peblisko
Level: 21 (Paragoomba)
26-07-2013 19:56
Fornuftigt. Story hører ikke med i en cross-over serie. De skal bare fokusere på alt det, der gør Smash populært og så gemme historie-elementerne til en eventuel film, hvis noget.#7 - Zalman
Level: 28 (Skeeter)
26-07-2013 20:12
^Enig. Jeg kommer dog alligevel til at savne Brawls cutscenes. De var virkelig fede, syntes jeg.#8 - AND
Level: 35 (Lakitu)
27-07-2013 12:04
Story mode har da altid været totalt ligegyldigt i de spil - de var bare irriterende, fordi man var nødt til at spille dem, for at samle collectables.#9 - E
Level: 4 (Stalkid)
27-07-2013 14:26
Det var da et fuldstændigt hullet argument for ikke at have story-mode med.. Tænkt hvis alle tænkte sådan. Suk.#10 - Kylar Saissore
Level: 12 (Fire Keese)
27-07-2013 14:43
Jeg ser personlig ingen problemer for ikke at have en story-mode i spillet. Spil serien startede ud med at have en række kampe hvor modstanderne blev bedre og bedre.. og nu går spil serien tilbage til rødderne og forsøger at genopfinde spillet med de ting der gjorde det populært og komme nogle nye ting i så som cross console.#11 - O-train
Level: 35 (Lakitu)
27-07-2013 16:31
MEGA ligeglad#12 - MINI
Level: 4 (Stalkid)
29-07-2013 18:26
Problemet er faktisk kun grunden til det er blevet fjernet.#13 - Mimeer
Level: 10 (Bomchu)
30-07-2013 23:51
Jeg syntes personligt at Subspace emissary var en rigtig fed story mode - det kan også have noget at gøre med at jeg har altid haft en ven over til at spille den når vi ikke gad versus mode længere.#14 - DaneWolf
Level: 7 (Korok)
31-07-2013 17:56
Okay... Ingen storyline skuffer mig sgu lidt! Nogen der ved om man kan spille cross platform?? Altså en gut på Wii u mod en gut på 3DS??#15 - Shajita
Level: 28 (Skeeter)
31-07-2013 18:03
^ Kan man ikke, da begger versioner ikke vil have de samme baner.#16 - Navn
Level: 19 (Bullet Bill)
01-08-2013 06:39
Klassisk Sakurai. At gøre de rigtige ting af forkerte grunde. Anyway, ingen storymode betyder mere gennemarbejdet multiplayer, hvilket er fantastisk. Alt gameplay-relateret skal desuden være unlocket fra start. Figurer, modes, items, options. Nintendo skal gå all-in på multiplayer-aspektet, både hvad angår offline og online.#17 - JOEP
Level: 50 (Torizo)
01-08-2013 08:21
Jeg kan nu godt lide, at man kan låse op for figurer, det er hyggeligt. Men fra et mp-perspektiv, ja, så skal de være der fra starten.#18 - Bo130
Level: 38 (Tatori)
01-08-2013 09:06
Synes det ville være hyggeligt at skaffe dem, hvis ikke det var fordi jeg kendte til alle de hemmelige figurer på forhånd..#19 - Kanin
Level: 23 (Skree)
01-08-2013 14:51
Fokus på community services og balancen i spillet ville være super svedigt.