Minecraft fejrer 15 års ...

N-club Streams: Uge 21

Nintendo World Championsh...

Tre nye Game Boy-titler l...

N-cast #218: Endelig tale...

Salgstal for perioden mar...

Nintendo Switch-efterføl...

Animal Well ude nu - se l...

Endless Ocean Luminous (S...

Prøv Star Wars: Knights ...

Paper Mario: The Thousand...

Amiibo!

Spil på vej til Switch

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Switch - spilrygter og sp...

Super Mario 3D World + Bo...

Switch 2 - rygter og disk...

Nintendo Switch

Annonceringer af annoncer...

Tetris 99

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Mario Kart Wii Pack og Nintendo Selects

Mario Kart Wii Pack og Nintendo Selects

Skrevet af Lukas Skywalker - 05-05-2011 20:10

Følgende er fra en pressemeddelelse nyligt udsendt af Nintendo i Danmark:

For nyligt annoncerede Nintendo, at fire klassiske Wii-spil lanceres på ny den 20. maj til en meget imødekommende pris. Det drejer sig om titlerne WarioWare: Smooth Moves, Wii Sports, Mario Strikers Charged Football og Animal Crossing: Let’s Go To The City, som vil indgå i den prisværdige kollektion under navnet Nintendo Selects.

Desuden vil Nintendo den 20. maj også lancere det populære Mario Kart Wii sammen med konsollen i en Mario Kart Wii Pack, som vil indeholde en hvid Wii, en Wii Remote Plus, en Nunchuk, et Wii Wheel og naturligvis selve spillet Mario Kart Wii.

Nintendo vil desuden sænke prisen på Wii Sports Resort Pack fra den 20. maj.

0
1ups givet

Kommentarer:

#1 - chessr

Level: 31 (ChuChu)

05-05-2011 20:23

Lol i starten ville de ikke lave nogen genudgivelser fordi de mente ikke det var nødvendigt med gode spil xD
0
1ups givet

#2 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

05-05-2011 20:34

chessr >> Det er nemlig rigtigt. Det her er blot endnu et bevis på, at Nintendo har ændret sig og er gået tilbage til "GameCube" måden at gøre tingene på.
0
1ups givet

#3 - Dead-Cheese

Level: 25 (Kokiri)

05-05-2011 20:38

Hvorfor dog putte wii sports i pakken? Kan man overhovedet undgå at eje spillet hvis man har en wii?
0
1ups givet

#4 - Lukas Skywalker

Level: 25 (Kokiri)

05-05-2011 20:43

^ Tjek den anden pakke i nyheden - der medfølger Wii Sports ikke Smiley
0
1ups givet

#5 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

05-05-2011 20:46

... hvilket ikke giver den ret megen mening. Wii'en er på mange måde defineret som Wii Sports, og så fjerner de det fra pakken? Oh well, back to the GameCube values!


0
1ups givet

#6 - M60dk

Level: 18 (Twhomp)

05-05-2011 20:55

Derp

0
1ups givet

#7 - Dead-Cheese

Level: 25 (Kokiri)

05-05-2011 21:04

Lukas; Tja så giver det lidt mening, men hvorfor overhovedet tage spillet væk fra konsollen? Det giver jo ikke mening.

Men det er da altid noget at have alle spillene samlet på en disc Smiley
0
1ups givet

#8 - Slettet

Level: 1 (Goomba)

05-05-2011 21:15

@Alexander

Jeg synes du har mange fine pointer her på sitet ang. Nintendos forretningsstategier og du argumenterer glimrende for din sag. Jeg er i de fleste tilfælde enig i dine synspunkter og synes generelt du bidrager til at bringe en god debat i højsædet herinde. Nok ros for nu Smiley

Du får det nogen gange til at lyde som om at folkene hos Nintendo er dybt debile og ofte foretager nogle tossede forretningsbeslutninger. Måske lidt hårdt skrevet. Men tror du ikke at Nintendo har deres bevæggrunde til at agere som de gør? Og hvad kunne grundene være? Jeg kan ikke gennemskue det.

Kunne godt tænke mig at høre dit syn på det. Du virker til at være interesseret i forretningsstrategier. Jeg ser frem til at høre dit svar Smiley
0
1ups givet

#9 - Lukas Skywalker

Level: 25 (Kokiri)

05-05-2011 21:20

Maxio - Hehe ja, at det ikke giver mening, det er jeg helt enig i Smiley
0
1ups givet

#10 - Zalman

Level: 28 (Skeeter)

05-05-2011 21:20

Jeg er faktisk overrasket over, hvor længe det tog for dem at lave sådan en bundle.
0
1ups givet

#11 - chessr

Level: 31 (ChuChu)

05-05-2011 21:56

jeg tror de gør det for at sprede budskabet om andre slags spil end lige wii sports. De skulle i stedet proppe Super Mario Galaxy 1 og 2 i en pakke. Se det ville sælge konsoller til gamerne
0
1ups givet

#12 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

05-05-2011 21:58

Lazze >> Tak for rosen. Smiley

Angående dit spørgsmål: Jeg går ud fra, at grunden til Nintendo har valgt at gøre dette, er fordi de tror, at "dem der ønsker at spille Wii Sports" allerede har købt en Wii. De handler derfor ud fra en tese om, at der må være nogle mennesker derude, der godt kan lide Mario Kart, men ikke har købt en Wii endnu af den ene eller anden årsag.

Jeg ser det et eller andet sted blot som et signal på, at Nintendo har opgivet Wii'en. Det er ikke et offensivt træk. Hvis de virkelig ønskede at gøre noget ved den nedgang, som konsollen befinder sig i, så burde 'value innovere' fremfor at cutte prisen. Men Nintendo har allerede tankerne på 3DS - og Project Cafe.
0
1ups givet

#13 - Slettet

Level: 1 (Goomba)

05-05-2011 22:40

Selv tak - og tak for svaret. Tror du, at det evt. også kunne have noget at gøre med at Wii Spots har fået konkurrenter i Move- og Kinects sportsspil, som er førstnævnte overlegen? Wiien er jo ikke længere unik (pga konkurrenterne) og derfor er Wii Sports heller ikke længere det oplagte salgsobjekt (kunne ikke finde et bedre ord) for at købe en Wii.

Jeg ser også Wiien som en 'død' konsol - og lur mig om Zelda ikke bliver "det sidste store spil" på Wiien fra Nintendos side af.
0
1ups givet

#14 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

05-05-2011 23:27

Move er en fiasko og Kinect har ikke solgt hardware - forstået på den måde, at det er 360-ejere der har købt Kinect og ikke nye gamere. Så vidt jeg ved, så er der blevet solgt flere Wii-konsoller end 360-konsoller (med Kinect) i Nordamerika i den tid, Kinect har været på markedet. Det siger alt.

Nej, disse nye bundles skyldes, at Nintendo har opgivet Wii'en og mentalt er vendt tilbage til deres gamle "GameCube"-tankegang. Nogle vil så spørge, hvorfor de er vendt tilbage til en tankegang, der ikke virkede, når de har haft så stor succes med Wii-tankegangen? Svaret er, at Nintendo slet ikke ønskede at stoppe med at udvikle GameCube-lignende spil og i stedet udvikle spil som Wii Sports og 2D Mario. De blev tvunget til det, fordi deres markedsandele var blevet så små og de derfor var ved at blive presset ud af markedet af Sony og Microsoft. I og med Nintendo har tjent masser af penge på Wii'en og DS'en, har de fået råderum til at prøve GameCube-strategien af igen (indtil den selvfølgelig bliver en fiasko - du hørte det her først), så nu - arrogante som de er - bevæger de sig ud i den igen. Hvis jeg var Nintendo-investor, ville jeg trække mig NU.
0
1ups givet

#15 - Dead-Cheese

Level: 25 (Kokiri)

06-05-2011 08:40

^tredje parts udviklere har også mere eller mindre givet dem op. Sonic næste spil udkommer f.eks. kun til xbox og ps3, selv om at sonic collors var et godt spil. De fleste udviklere satser mere på ps3 og xbox360.
0
1ups givet

#16 - PD

Level: 1 (Goomba)

06-05-2011 09:09

Det er sikkert bare på grund af at de har bedre grafik - noget som folk gerne vil have :b
0
1ups givet

#17 - Kristian Mols

Level: ()

06-05-2011 10:12

^ikke nødvendigvis men udviklerne vil gerne lave smukke spil fordi de opfatter deres virke som kunst. Om det sælger er så en anden sag...
0
1ups givet

#18 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

06-05-2011 13:24

Maxio >> Tredjepartsudviklerne betyder slet ikke så meget. Se bare hvor populær Wii blev på trods af støtte fra tredjepartsudviklerne.

Kristian >> Læser du også kun bøger, der er "smukt skrevet"?
0
1ups givet

#19 - Dead-Cheese

Level: 25 (Kokiri)

06-05-2011 13:56

^det er et problem på længere sigt, som de kommer til at bære nag af i lang tid nu.
Wii havde ikke brug for at have gode spil, den er som tit en substituernede konsol. og derfor havde folk ikke brug for mange spil til wii, når de havde noget andet som f.eks. xbox eller ps3. Andre havde bare nok i wii sports.
Det med at de bærer nag af det kan man se på at der ikke er annoceret mange spil til 3ds'en endnu, og der formodentlig vil gå noget tid før vi ser et solidt spil udvalg.
0
1ups givet

#20 - yasw

Level: 1 (Goomba)

06-05-2011 22:10

Vel meget naturligt når man har en ny konsol på trapperne, at man så sætter priserne ned og genudgiver de store spil. Det er jo set før.
0
1ups givet

#21 - Kristian Mols

Level: ()

07-05-2011 14:19

Alexander >> Nej, men der er også en forskel da bøger ikke er et visuelt medie. En langt bedre sammenligning vil være film, hvor jeg foretrækker at de er godt lavet - filmens plot og historie er dog vigtigere, ligesom gameplay er langt vigtigere end grafik, men når nu udviklerne her har muligheden for at lave det samme gameplay (minus motion control gimmicks) på de andre konsoller bare flottere, så kan jeg da godt forstå de vælger det, da det IMO, giver et bedre produkt.
0
1ups givet

#22 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

07-05-2011 14:45

Kristian Mols >> Du skriver at bedre grafik giver et bedre produkt. Dvs. at hvis Wii Sports var udkommet i 720p i stedet for 480p, så havde det været bedre? Eller hvis Super Mario Galaxy 2 havde haft et par ekstra lyseffekter, så havde det været bedre? Åh Gud.

Fair nok, at du synes det, men det er kun de allermest "hardcore" gamere, der har det sådan. Resten af os går op i om spil er sjove eller ej.
0
1ups givet

#23 - Dead-Cheese

Level: 25 (Kokiri)

07-05-2011 15:22

Kristian Mols og Alexander, jeg blander mig lige, wii sports i 720p= bedre? JA! Ville være langt bedre til nye fjernsyn. ekstra lyseffekter i mario? Det har det ikke brug for. Men grafiske ændringer gør tingene bedre.
Jeg spiller meget retro, men jeg får hovedpine af for meget minecraft, dårlig grafik. Det kan give en bedre oplevelse, og det er en god oplevelse man vil have ikke?
Men Alexander har ret i at man vil have et sjovt spil, ligesom kristian siger at gameplay er vigtigere end grafik
Men kristian har ret, kan man vælge samme spil til forskellige konsoller, vil jeg som oftest vælge den der er grafisk bedst.
Faktisk mener jeg man burde dele grafik kategorien op i anmeldelser. Noget med grafik funktionalitet, inhold (landskaber, design valg), opløsning, effekter og mere endnu. Grafik er jo ikke bare grafik.
0
1ups givet

#24 - HGC

Level: 16 (Space Pirate)

07-05-2011 15:44

Jeg føler, at god grafik kun er vigtig, hvis det er en realistisk grafikstil (f.eks. generiske shooters som Cock of Stupid og Battlefield). Det mere tegneserieagtige look (Mario, Kirby og til dels Zelda, f.eks.) behøver, for mit vedkommende i hvert fald, ikke bedre grafik end det, der kan laves på GameCube og Wii. Det skader selvfølgelig ikke, hvis den bliver bedre, det er bare ikke noget must.

Jeg taler selvfølgelig om 3D-spil. I 2D-spil (eller 2D-platformers) betyder grafikken stort set intet. For min skyld kunne New Super Mario Bros.-spillene sagtens have brugt samme grafikmotor som det originale Super Mario Bros.
0
1ups givet

#25 - stelzig

Level: 24 (Whomp)

07-05-2011 15:52

Jeg tror ikke du repræsentere forbrugeren længere når du prøver at påstå at to fuldstændig ens spil bortset fra at det ene er pænere virkelig er lige "gode". Det er ikke bare "hardcore" gamere der ville gå efter det spil de mener er pænest (bedst grafik) hvis de pludselig fik valget og der ikke skulle gives noget som helst ekstra for grafikken.
For at sammenligne med bøger igen såeh gælder det samme faktisk også dem og deres omslag (eller hardback). Igen ikke det store tab hvis du ikke kan få det flotte omslag (endda nok et mindre tab end grafik), men hvis du kunne få det uden ekstra omkostninger eller besvær så ville enhver vælge det. Kan godt være at det ikke har den store betydning i sidste ende, men det er en luksus og gør produktet "bedre".
0
1ups givet

#26 - Dead-Cheese

Level: 25 (Kokiri)

07-05-2011 16:00

Stezig kunne ikke have mere ret.
0
1ups givet

#27 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

07-05-2011 16:20

Stelzig >> Du fordrejer diskussionen. Du opstiller et tænkt eksempel, hvor en forbruger får mulighed for at vælge mellem to produkter, hvor det ene "indeholder mere" end det andet. Ja, selvfølgelig vil forbrugeren vælge det, der indeholder mere - "more is better", hvis han får det gratis. Men det betyder ikke, at det gør produktet bedre for ham, eller at det har noget med rigtig købsadfærd at gøre.

Du ser gang på gang folk købe inferiøre produkter, bare de er "gode nok" til det, forbrugeren ønsker at bruge dem til. I 2006 købte folk Wii-konsoller til 2.199,- stykket, selvom det meste af hardwaren var fire-fem år gammel, og man kunne få "bedre" hardware til den samme - eller en sågar billigere - pris.

Problemet med din tese er, at den bygger på en antagelse om, at teknologi og features definerer et produkts værdi. Jo mere, jo bedre. Det er en meget gammeldags måde at anskue tingene på, og en måde som mange virksomheder er gået væk fra. De fleste mennesker anser ikke et produkts værdi som værende højere, blot fordi producenten propper flere features i det. Et godt eksempel på det, er fx PlayStation 3.

Grundlæggende køber mennesker produkter, fordi de har et behov, der skal dækkes. Produktet skal med andre ord "gøre et helt specifikt job" for forbrugeren. Videospil tilhører underholdningsindustrien, og videospils job er derfor at underholde. Grafik er ikke underholdende i sig selv. Det handler om, at selve spiloplevelsen skal være underholdende.
0
1ups givet

#28 - stelzig

Level: 24 (Whomp)

07-05-2011 16:28

Kristians eksempel var altså også udelukkende DET SAMME GAMEPLAY bare pænere. Ikke andet. Det er fuldkomment latterligt at du prøver at overbevise folk på et nintendo forum om at de skulle værdsætte grafik umådeligt meget højere end "casuals" når det er dem der i årevis har sagt at gameplay er langt langt mere vigtigt end grafik (lang tid før termerne casual og hardcore overhovedet blev populære). Jeg er meget overbevist om at der findes casuals (som der også findes til andre konsoller og pc) som er meget mere fikseret på grafik. Det har sin betydning og det vil den altid have. Kan godt være den er minimal, men når forbrugeren vælger den må den jo have en eller anden form for indflydelse - for ikke at nævne at hvis nogen kan lave noget der er lige så godt, men pænere og derved altså sælge bedre siden du selv mener at folk vil vælge det jamen så er det stadigvæk det rigtige valg.

Det her handler sådan set bare om finpusning. At forkæle forbrugeren med det der ekstra som er lidt halvoverflødigt, men som folk gerne vil have alligevel.
0
1ups givet

#29 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

07-05-2011 16:42

Stelzig >> Du skriver, at folk er fikseret på grafik - hvor er det, du ser det henne?

Og så skriver du, at grafisk finpudsning er vigtigt? En af de største successer lige nu er Minecraft, der er alt andet end finpudset. Og hvad med WoW - er det grafisk finpudset? Eller NSMBW, eller Wii Sports, eller Mario Kart? Nu har vi nærmest lige været alle de bedst sælgende spil i denne generation igennem. Modern Warfare er undtagelsen, men sælger det spil godt på grund af sin grafik eller sit gode multiplayer-mode?
0
1ups givet

#30 - stelzig

Level: 24 (Whomp)

07-05-2011 16:49

Nej jeg skriver at det ikke er vigtigt, men at det er en god service at give og at hvis man kan lave det pænere så er det ikke en helt dårlig idé siden du stadigvæk konkurrere med andre som kan lave lige så god kvalitet på de andre punkter. Hvis der kom en grafisk opgradering til say minecraft (et spil jeg ikke spiller, synes det ser pænt kedeligt ud Smiley) så tror jeg nu at ret mange stadig vil sætte pris på den omend det ikke er noget der savnes gevaldigt.

Omkring folk der er fikseret på grafik - nej. Men folk der vægter grafik - ja. Og de findes uanset hvor meget tid de bruger på gaming og gælder specielt for folk der gamer på xbox (ps. FPS er ikke kun populært blandt "hardcores" ). Du kan godt regne med at enhver der købte wii i sin tid (også i begyndelsen, vi var godt klar over hvor inferior den var teknisk) købte den fordi de netop ikke mener at grafikken er vigtigst og fordi de "hardcore" nintendo gamere forventede bedre spil på wiien end på de andre - de "hardcore" spillere som købte nintendo på release... Tror de færreste købte den på grund af deres wagglemote lol.
0
1ups givet

#31 - Esmun

Level: 8 (Pirahna Plant)

07-05-2011 18:04

Nu er "et par ekstra lyseffekter" jo ikke det eneste en stærkere konsol tilføjer til oplevelsen. Når snakken falder på Next-gen konsoller, synes jeg altid det bliver drejet over i at vi ikke har brug for pænere grafik, men bedre gameplay. Men tag nu bare et spil som eksempelvis Dead Rising. Det er et spil der måske grafisk er på niveau med Wii'en, men gameplay mæssigt vil det umulig kunne lade sig gøre på en svag konsol. Hele oplevelsen står og falder på hvor mange zombier der kan klemmes ind på skærmen.
Det er meget mere spændende at se på de nye konsoller som nye muligheder for udviklerne for at skabe gameplay udfra features som ikke var mulige før, i stedet for bare at designe de samme spil men med mere AA og pænere teksturer.

0
1ups givet

#32 - Kristian Mols

Level: ()

08-05-2011 09:00

Om Wii Sports ville være bedre i 720? Ja det ville, det ville ikke ændre gameplayet synderligt, true, men alt i alt et bedre produkt, om end sansynligvis ikke meget lige i Wii Sports tilfælde. Andre har jo argumenteret godt for mit synspunkt.
0
1ups givet

#33 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

08-05-2011 11:13

Mols og Stelzig >> Nu da Nintendo snart lancerer en "forbedret" HD-konsol, så kan vi jo se, om alle deres "forbedrede" produkter så som det næste 3D Mario og Mario Kart sælger bedre end deres forgængere til Wii. Hvis de gør det, så har I jo ret, hvis ikke.. sååå.. Smiley
0
1ups givet

#34 - Dead-Cheese

Level: 25 (Kokiri)

08-05-2011 15:54

Lige tilbage til det der med om grafik er vigtigt eller ej, så kommer det an på spillet.
Sådan noget som bioschok, shadow of colosus eller final fantasy er grafikken altafgørende. Det er mest for at få en story, og få en flot oplevelse at man spiller de spil.
De er langt flottere og det er ikke på grund af gameplay at de spil er virkelig gode.
Angry birds og minecraft har ikke brug for flot grafik eller noget, de er som de er og de fleste er ligeglade. Man spiller også normalt kun den type spil i små perioder af gangen, hvor mange prøver at spille final fantasy non stop. Det kan ses løsligt, men det er en generalisering.

Alexander; Det med at det skal stille et behov er rigtigt, men de vælger som oftest et segment af spillere de henvender sig til. Når de segmenterer finder de jo den genrelle forbruger som skulle købe spillet. Det går desværre ikke så godt i pracsis, men fungerer (næsten) kun i teori. Mario har et kæmpe publikum, hvor der ikke er segmenteret meget, mens heavy rain har en meget begrænset segment. Minecraft tror jeg ikke har valgt noget segment, hvilket man kan se på friheden, man kan så vælge at sige at det er til kreative folk, som vil skabe.
Lyder det ikke meget rigtigt?
0
1ups givet

#35 - Kristian Mols

Level: ()

08-05-2011 22:28

Alexander >> Hvis du nu lige kan glemme dine elskede salgstal et kort øjeblik og prøve at forstå min argumentation.

Spil er 90% Gameplay 10% Grafik (Jeg betrag historie som en del af Gameplayet i genrer hvor det giver mening (RPG-spil for eksempel) - i sådanne kan grafik faktisk også være en del af gameplayet IMO).

Om de næste 3D Mario og Mariokart kommer til at sælge bedre kommer til at afhænge af mange ting (markedet har ændret sig, den nye konsol kommer ikke til at sælge ligeså mange enheder som Wii fordi målgruppen er en anden, mindre målgruppe (efter hvad vi ved nu) og så håber jeg da der er tale om andre og bedre spil, MarioKart Café er jo ikke MarioKart Wii.)

Min pointe er blot at hvis MarioKart Wii i sin tid var udkommet i to fuldstændig ens eksemplarer, eneste forskel, det ene har pænere grafik, er vi så ikke enige om, at versionen med den pæne grafik er det bedste spil?
0
1ups givet

#36 - Kanin

Level: 23 (Skree)

09-05-2011 09:29

Kristian - samme spil med "bedre grafik" bliver da ikke "bedre" som spil fordi grafikken er "pænere/ mere teknisk avanceret"? Jeg kunne ikke forstille mig at OoT 3D er "bedre" end OoT til N64.....

0
1ups givet

#37 - Dead-Cheese

Level: 25 (Kokiri)

09-05-2011 10:52

^Jeg mener det bliver et bedre spil. Se det teknisk som en anmeldekse. grafik er en af hovedpunkterne, altså normalt 1/5 af det spillet vurderes på.
0
1ups givet

#38 - Kristian Mols

Level: ()

09-05-2011 12:36

Thomas > Jo det mener jeg faktisk det gør, det bliver flottere og det gør oplevelsen større.
Jeg tror OOC 3D bliver bedre, men det er fordi jeg er vild med tanken om store verdener på håndholdte maskiner. Jeg gider ikke binde mig til mit fjernsyn hvis samme oplevelse kan tages med overalt.


OBS: Bedre Grafik er ikke lig med mere realistisk, blot pænere indenfor de rammer spillets stil dikterer.


0
1ups givet

#39 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

09-05-2011 12:55

Kristian Mols >> Du skriver jo flottere grafik, jo større bliver oplevelsen. Dvs. for hvert ekstra polygon, der bliver tilføjet til et spil, jo bedre bliver din personlige oplevelse. Det lyder... specielt! Hvis Nintendo genudgav Wii Music til Project Cafe med grafik flottere end Crysis, hvor meget ville spillet så blive bedre? 80% ?

Oh well. Jeg tror ikke, vi bliver enige. Det er fair nok, at du har det sådan. Kom bare ikke at sig at normale mennesker anskuer spil på samme måde... eller.. det har du allerede skrevet, men det er forkert, kan jeg så fortælle dig. Og argumenterne hvorfor det er forkert, er efterhånden blevet kørt igennem i denne tråd.
0
1ups givet

#40 - Sillyyy

Level: 17 (Deku Baba)

09-05-2011 15:39

^Og din subjektive holdning er den rigtige holdning, fordi du siger det. (:
0
1ups givet

#41 - Kanin

Level: 23 (Skree)

09-05-2011 19:45

Så fordi jeg havde en virkelig fremragende oplevelse med OoT tilbage på N64, så bliver min oplevelse af spillet endnu større fordi jeg nu kan få det i 3D? (som faktisk er på en skærm der er "mindst" 10 gange mindre end mit gamle CTR tv....).

Vil i mene at min oplevelse af Perfect Dark på Xbox Live var "bedre" fordi jeg nu kunne spille Perfect Dark i HD?

Er tetris mere underholdene fordi der kom farver på ?

... Jeg kan godt se jeres pointe i, at story driven spil, der slår på realisme - kan få et ekstra pift med grafikken.... Men let's be hornest. Hvis grafikken er det eneste som holder spillet "oppe" i de gode lag, ja så er der ikke meget at komme efter når det er gennemspillet og man som spiller har set det hele.

Hell - Crysis har jeg spillet igennem én gang.... Også følte jeg ikke for det mere....
0
1ups givet

#42 - Hassus

Level: 22 (Ice Keese)

09-05-2011 20:01

Spil Rayman 3D hvis I vil vide en af grundene til hvorfor det har fået nyt look siden 90'erne. Der er visse ting, der bare ikke oversættes godt fra de gamle programmeringer til inkluderingen af dybdedimensionen. Sådan er det.

Angående hvorfor det har fået et mere kulørt udseende, har det bl.a. noget at gøre med at det er på en håndholdt konsol, tror jeg. Nintendo har selv været inde på det, ved grundene til hvorfor Wind Waker Link nu hører til på de håndholdte. Det er vigtigere at kunne se ting tydeligt når skærmen er lille, udsat for lys og i bevægelse.
0
1ups givet

#43 - Kristian Mols

Level: ()

10-05-2011 08:49

*suk* - hvis jeg lige skal citere mig selv:

"Spil er 90% Gameplay 10% Grafik (Jeg betrag historie som en del af Gameplayet i genrer hvor det giver mening (RPG-spil for eksempel) - i sådanne kan grafik faktisk også være en del af gameplayet IMO)."

Thomas - alle de eksempler er remakes, så jeg vil mene din argumentation ikke holder, du er jo farvet af nostalgi. Hvis nintendo udgav Skyward Sword i 2 udgaver, en med en lidt dårligere grafik end det andet, ville du så, hånden på hjertet kunne sige at det overhovedet ikke betød noget?
0
1ups givet

#44 - yasw

Level: 1 (Goomba)

10-05-2011 09:15

Det bliver jo meget subjektivt om man nu faktisk synes den "bedre" grafik er bedre. Et spil har jo også en vis stil, og simple puzzle spils som Tetris eller klassisk Pacman, vil af mange nok blive set som ødelagt, hvis det fik over-the-top 3D avanceret texture grafik.
Så det er jo en temmelig meningsløs teoretisk diskussion når det ikke er givet på forhånd hvad der skulle være "bedre" grafik for et givent spil.
0
1ups givet

#45 - Kanin

Level: 23 (Skree)

10-05-2011 09:41

Kristian - jeg er muligvis farvet, men det ændre vel ikke på min pointe. Men jeg tænkte nok at din holdning ikke var at grafik betød bedre spil Smiley

Synes det er fjollet at ligge det op således - at hvis Skyward Sword "skulle" komme i 2 udgaver, så ville endhver tage "den gode"... Faktum er at det ikke kommer til at ske.
De spil hvor det sker, Fifa XX, fx, har udgaver med teknisk "dårligere" grafik - fordi de udgivese på andre platforme (PS3 er bound til at have højere opløsning end DS udgaven).
I sådan et tilfælde har grafikken intet at skulle have sagt. Platformen er hvad der bestemmer folks valg.
0
1ups givet

#46 - Dead-Cheese

Level: 25 (Kokiri)

10-05-2011 09:55

^Hvis jeg vælger spil som bilspil, går jeg hverken efter platform, eller styring. Jeg vælger den grafisk bedste. Jeg er ligeglad med at wii controlleren kan bruges som ret, jeg tager den grafisk bedste, fordi det ser bedre ud. Det kan godt være der ikke er den store forskel, men når man har flere platforme at vælge i mellem vælger de fleste den der er grafisk bedst. Det samme når jeg finder retro spil. eks. hvis jeg skal finde adventure island/wonderboy, 2 forskellige navne næsten samme spil, jeg ville vælge wonderboy, fordi det er langt flottere. Det findes også til commodore 64, men jeg ville stadig vælge sms versionen da den er flottere.
Der er sikkert mange der har det sådan, men grafik er betydeligt.
Jeg begynder et andet sted nu. i en anmeldelse er grafik tit 1/5 af det et spil bedømmes på. får det bedre anmeldelser flere steder fra, fordi spillet har en god grafik, vil spillet oftest sælge bedre. Dermed et "bedre" spil.
Hvorom om det egentligt er et bedre spil kan tages med et gran salt, men teoretisk er det nu et bedre spil.
0
1ups givet

#47 - Togbis

Level: 16 (Space Pirate)

10-05-2011 16:24

Vil lige tilføje at grafik og gameplay essentielt er det samme.
Samt at variabler som antallet af polygoner eller teksturopløsningen næsten intet har at gøre med den grafiske proces under udviklingen af et spil.
Det er programmørarbejde og afhænger mest af alt af hvilken spilmotor firmaet benytter og hvilket hardware det kører på.
0
1ups givet