N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Europa kommer til Switch

Indie-udsalg startet nu

SteamWorld Heist II annon...

Penny's Big Breakaway ude...

Se Indie World Showcase i...

Prøv Eiyuden Chronicle: ...

Tre nye spil til SNES Onl...

Inti Creates annoncerer U...

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Spil på vej til Switch

Pokémon GO

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

F-Zero 99

Legend of Zelda: Tears of...

Legend of Zelda: Breath o...

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Ny The Legend of Zelda: Ocarina of Time 3D trailer

Skrevet af Lukas Skywalker - 03-05-2011 21:19

Et remake af det klassiske The Legend of Zelda: Ocarina of Time er på vej til Nintendo 3DS. Dette kommer nok ikke som en overraskelse for mange herinde, men nu er en ny trailer så udkommet, samtidig med at den officielle hjemmeside er blevet opdateret.

Se den nye trailer herunder:



Du kan tjekke den officielle hjemmeside, der er blevet opdateret med bl.a. nye screenshots, lige her.

0
1ups givet

Kommentarer:

#1 - Dingler_

Level: 3 (Koopa-Troopa)

03-05-2011 21:57




0
1ups givet

#2 - koopi

Level: 7 (Korok)

03-05-2011 22:06

Det eneste jeg er lidt ked af, er lyden. Efter så mange gennemspilninger, er det lidt trist, at jeg ikke kan høre én eneste ny lydeffekt. Smiley
0
1ups givet

#3 - L3G3ND

Level: 12 (Fire Keese)

03-05-2011 22:07

Det ser virkelig godt ud! Er i øvrigt vild med det europæiske cover Smiley
0
1ups givet

#4 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

03-05-2011 22:13

Det gør en nostalgisk at se sådan en video. Jeg har dog spillet OoT, så mange gange, at jeg har svært ved at se, hvorfor jeg skulle investere over 2.500 kr. i hardware og software, for at kunne spille det igen - blot håndholdt.

Som en sidekommentar så gør det mig trist, at jeg kan blive mere ophidset over en trailer af et Zelda-spil, der er tretten år gammelt fremfor Skyward Sword. Oh well.
0
1ups givet

#5 - Lukas Skywalker

Level: 25 (Kokiri)

03-05-2011 22:13

The Legend - Ja, jeg synes også det er rigtig fedt Smiley Synes det er klart bedre end guld-coveret Smiley Jeg tror dog der er nogen der ikke kan lide coveret, da det minder for meget om Spirit Tracks, eller noget Smiley Var det ikke det cover, i hvert fald det europæiske, som så mange var imod Smiley?
0
1ups givet

#6 - Jonas

Level: 15 (Geega)

03-05-2011 23:39

Wow, sjovt at se den her trailer som en, der ikke har noget nostalgisk forhold til OoT. Mindst interessante spiltrailer i lang tid Smiley
0
1ups givet

#7 - Peblisko

Level: 21 (Paragoomba)

04-05-2011 00:01

Grafikken er blevet mere flydende i billede og bevægelse, men detaljerne på Link og Ganon etc. er ikke i nærheden af SSBM. Lidt skuffende.

Og Lukas, det var det cover, de fleste syntes om. Smiley Guld-coveret var det, som jeg personligt syntes lignede et billigt mockup.
0
1ups givet

#8 - Sillyyy

Level: 17 (Deku Baba)

04-05-2011 00:02

Tænkte det samme som Jonas. Synes godt nok det så fesent ud d:
0
1ups givet

#9 - M60dk

Level: 18 (Twhomp)

04-05-2011 00:15

Jeg spillede OoT første gang da det udkom på Wii's VC, og gameplayet holdt stadig - men det var ikke særlig pænt og det synes jeg heller ikke rigtigt at denne grafiske opdatering er.
At alle lyde er identiske med de low-fi midi-agtige lyde fra den originale N64-version får virkelig cash-in alarmen til at ringe i mit hovede.

På trods af alt dette får jeg stadig lyst til at spille det igen, når jeg ser traileren der. Der er et eller andet magisk over det spil her.
0
1ups givet

#10 - Eagle

Level: 21 (Paragoomba)

04-05-2011 00:20

Der er stadig et eller andet ved grafikstilen der irriterer mig. Kan ikke sætte fingeren på det. Kan være jeg ændrer mening senere hen, men...

Ved heller ikke hvor interesseret jeg er i spillet tbh, og jeg ejer jo ikke en 3DS alligevel.
0
1ups givet

#11 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

04-05-2011 00:41

Hvis man skal tro jeres reaktioner, så kommer OoT ikke til at sælge ret mange 3DS-konsoller. Smiley
0
1ups givet

#12 - Dingler_

Level: 3 (Koopa-Troopa)

04-05-2011 08:32

@Eagle - jeg syntes det har et lidt for 'toony'-feel flere steder i traileren. Især grønne områder som Hyrule-field og forest-delene vi har set, er meget farvemættede. Det største problem er sådan set at Links standard tunic er alt for grøn - det distrahere mine øjne meget! Så snart der bliver smækket en rød tunic på ham, bliver det hele noget rarer at se på. Jeg syntes også den lille bid vi ser af Fire Temple er det der ligner OoT mest. Men selv med den røde tunic syntes jeg Link ser alt for highlighted ud i forhold til hans omgivelser - nu må vi se hvad det ender med...

Her er en hurtig sammenligning:


0
1ups givet

#13 - Togbis

Level: 16 (Space Pirate)

04-05-2011 14:32

Ocarina of Time ser efterhånden mere cartoony ud end Wind waker Smiley

0
1ups givet

#14 - HGC

Level: 16 (Space Pirate)

04-05-2011 15:02

Jeg kan nu godt lide grafikstilen.
0
1ups givet

#15 - Oni Nick

Level: 26 (Octopi)

04-05-2011 15:12

Det jeg ikke kan lide er at den er lidt for WoW-agtig, den minder mig mere om WoW end OoT, og det er vel ikke meningen? Med det sagt synes jeg dog denne er bedre end Skyward Swords grafikstil.
0
1ups givet

#16 - Oni Nick

Level: 26 (Octopi)

04-05-2011 15:40

Dette billede viser fint hvad der er 'galt' med den nye stil:
http://www.zeldainformer.com/images/news/zelda_comp-1.png
0
1ups givet

#17 - Navn

Level: 19 (Bullet Bill)

04-05-2011 15:46

Selvom den nye grafik måske er teknisk flottere at se på, har det originale Ocarina of Time stadig et bedre og mere virkelighedstro design, hvilket er ret effektivt når det er et spil der er bygget på indlevelse.
0
1ups givet

#18 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

04-05-2011 16:54

Så kom hardcore gamernes yndlingsord: "indlevelse".
0
1ups givet

#19 - Kristian Mols

Level: ()

04-05-2011 17:49

^jeg troede ikke der fandtes hardcore gemere ;p

Virkelig kedelig trailer though...
0
1ups givet

#20 - Navn

Level: 19 (Bullet Bill)

04-05-2011 17:58

Jeg er normalt ikke for at fodre trolde, men hvad mener du, Alexander?
0
1ups givet

#21 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

04-05-2011 18:26

Mols >> Der findes skam "hardcore gamere", de udnævner sig selv til at være det. Det er casual gamere, der er en myte. Smiley

Navn >> Bedre spørgsmål: Jeg forstår ikke, hvad du mener med "indlevelse". Indlevelse betyder at have evnen til at leve sig ind i og forstå andres tanke- og følelsesmæssige situation. Mener du seriøst, at det er det, du gør, når du spiller Zelda? Og mener du seriøst, at farven på Links dragt har stor betydning for om du kan det eller ej?
0
1ups givet

#22 - Oni Nick

Level: 26 (Octopi)

04-05-2011 18:35

Jeg synes det er meget vag definition af indlevelse du kommer med der Alexander. Navn mener jo tydeligvist at den realistiske stil tiltaler ham mere, fordi den ligger tættere til virkeligheden. Altså har han nemmere ved at blive opslugt af spilverdenen. Jeg synes dog ikke det har så meget at skulle have sagt, man kan leve sig lige så meget ind i cartoony-verdener, men den realistiske stil synes jeg bare subjektivt klæder Zelda bedre.
0
1ups givet

#23 - Oni Nick

Level: 26 (Octopi)

04-05-2011 18:35

d
0
1ups givet

#24 - Jonas

Level: 15 (Geega)

04-05-2011 19:54

"Indlevelse betyder at have evnen til at leve sig ind i og forstå andres tanke- og følelsesmæssige situation."

Det betyder også evnen til at leve sig ind i et fiktivt univers og føle, at begivenhederne i spillet er virkelige.

PS. Hvordan ved du, at Navn definerer sig selv som "hardcore"?
0
1ups givet

#25 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

04-05-2011 20:06

Jonas >> Det ved jeg heller ikke. Jeg skrev bare, det var hardcore gamernes yndlingsord.
0
1ups givet

#26 - PD

Level: 1 (Goomba)

04-05-2011 20:06

Nogle gange bliver Alexander for mærkelig xD
0
1ups givet

#27 - stelzig

Level: 24 (Whomp)

04-05-2011 20:12

Alexander: Den måde du selv har beskrevet hvad der er et godt zeldaspil virker da temmelig meget det samme som det navn siger der. Ud at udforske og end farlig verden med monstre og sådan.

(jeg har ikke selv noget imod grafikstilen, dog synes jeg også græsset/jorden på hyrule field som oni nick viser ser bedre i originalen)
0
1ups givet

#28 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

04-05-2011 21:07

Stelzig >> Jeps, Zelda bør handle om udforskning og at kæmpe mod farlige monstre, fordi det var de originale spils præmis - og fordi det er awesome og sjovt! Du kan selvfølgelig kalde det for indlevelse, men come on.. er det indlevelse at sidde og kigge på 8-bit grafik? Not really. Og det er i hvert fald en anden form for indlevelse end den indlevelse ("immersion" ), som moderne spiludviklere som Kojima (MGS4) og David Cage (Heavy Rain) ønsker.

Jeg mener bare, at videospil bør handle om sjov fremfor indlevelse. Majoriteten af folk bruger videospil som 'en pause' fra den ellers travle hverdag med arbejde og pligter. Grunden til at videospil ikke længere er så populært et medie som i 80'erne og 90'erne, skyldes at alle udviklerne tager sig selv alt for alvorligt og tror, at de skal være Hollywood Light med fokus på indlevelse i et parallelt univers.
0
1ups givet

#29 - The ultimate beast

Level: 20 (Moblin)

04-05-2011 21:47

Jeg må her være på Alexanders side. Jeg ved, han tit har nævnt hvordan OoT ændrede Zelda princippet (i min mening ser jeg snarere LttP som det spil, men det er underordnet). Mange spil i dag fokuserer rigtig meget på den filmiske oplevelser, og jeg synes også at de ofte føles mere storslåede end mange ældre spil, men pointen er at spillene udvikler sig i en retning ligesom film. Jeg synes ofte jeg sidder tilbage med en følelse, som om jeg har set en lang film efter et typisk moderne spil (gælder selvfølgelig ikke alle spil).
Anyways, tilbage til Zelda. Jeg føler at mange af spillene efter OoT forlanger at man skal spille i flere timer for at få noget ud af spillet. Forstå mig ret, for jeg elsker skam OoT og spillene efter, men jeg ser oftere mig selv vende tilbage til de ældste Zelda spil, fordi spillet ikke forpligter at du bruger lang tid på det. Faktisk vil jeg heller "snuppe en runde Zelda" på en arkade agtig måde, frem for at spille helten i et storslået eventyr skrevet af Miyamoto.
Ligemeget hvilken vej Zelda udvikler sig er jeg med. Jeg gider dog ikke købe denne remake af OoT, for spillet er bestemt ikke min yndlings, omend det er et playthrough værd, og jeg nægter at købe en 3DS med de nuværende titler på markedet. Skyward Sword ser jeg dog frem til omend det er Oot (LttP) princippet om igen.
0
1ups givet

#30 - Jonas

Level: 15 (Geega)

04-05-2011 21:58

At du synes det er "awesome" at udforske en virtuel verden og bekæmpe virtuelle fjender viser jo bare dit niveau af indlevelse. På det helt abstrakte plan sidder du bare og trykker på nogle plastikknapper, mens en computer sender AV-signaler til en skærm, men fordi du har en evne til at leve dig ind i spillets verden, fremstår den som en spændende og ukendt verden fyldt med farlige fjender. Det er indlevelse.

Så vidt jeg kan forstå på Navn, så mener han, at denne indlevelse bliver ødelagt, når spillet ligner en tegnefilm.
0
1ups givet

#31 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

04-05-2011 22:12

Jonas >> Indlevelse kan betyde to ting ifølge den danske netordbog:

1) evne til at leve sig ind i og forstå andres tanke- og følelsesmæssige situation

og

2) evne til at fordybe sig i noget og forstå det

Når jeg spiller The Legend of Zelda, så er det rigtigt, at jeg fordyber mig og sætter mig ind i spillet (definition 2), men jeg lever mig ikke ind i et parallelt univers, hvor jeg sætter mig selv i forhold til andre karakterers følelsesmæssige situation (definition 1). Og kom ikke og sig, at andre gjorde det, dengang alt var lavet af simpel 8-bit grafik.

Det betyder dog ikke, at man ikke kan udforske et univers og kæmpe med fjender. Gode spil indeholder altid godt content, som er interessant. Et godt eksempel på, hvordan Zelda har ændret sig i forhold til "indlevelse" er, at de de første par Zelda-spil handlede om, at du som spiller skulle udforske en stor verden og kæmpe mod farlige fjender - og derved skabe din egen historie - hvorimod de moderne Zelda-spil er scriptede med en prædefineret historie, som du som spiller skal "følge" og "indleve dig i". Og fordi Nintendo-udviklere er udviklere (sjovt nok!) og ikke manuskriptforfattere, er de scriptede historier af en meget ringe kvalitet og bygger altid på klicheen om "at gå fra barn til voksen" = Boooring. Det er ikke så underligt, at så mange Zelda-spillere er stoppet med at spille de nye afsnit i serien.
0
1ups givet

#32 - Jonas

Level: 15 (Geega)

04-05-2011 22:15

"Jonas >> Indlevelse kan betyde to ting ifølge den danske netordbog"

Det vil altså sige, at vi er enige?

At du ikke kan leve dig ind i moderne Zelda-spil, der ellers bygger på cinematisk og historiedrevet indlevelse, er interessant fordi det viser, at det er den forkerte måde at angribe indlevelse i videospil på. Gode spil skaber indlevelse gennem godt og sjovt gameplay.
0
1ups givet

#33 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

04-05-2011 22:20

Så er vi enige. Hvad jeg oprindelig angreb var den første definition af "indlevelse", fordi det er den eneste definition ("immersion" ) som spilindustrien selv bruger. "Gaming should be more immersive.. more real.. more feelings.. bla bla bla". (David Cages tale til GDC var helt til grin).

Og du har ret i dine sidste fire linjer. Det er sådan set den kritik, jeg kommer med igen og igen - både i forhold til Zelda, men også i forhold til videospil som medie helt generelt. Grunden til at jeg er fortaler for en tilbagevenden til NES-værdier er ikke fordi, jeg er glad for 8-bit grafik og retro gejl (tværtimod!), men fordi spil dengang byggede på disse værdier, hvorimod spilindustrien i dag er Hollywood Light med en masse spildesignere, der tror, de er genier.
0
1ups givet

#34 - Togbis

Level: 16 (Space Pirate)

04-05-2011 22:54

Heavy Rain er en moderne version af point&click adventure-genren.
Metal Gear Solid er en videreudvikling af den japanske visual novel-genre.

Begge spil er klart de mest interaktive repræsentationer af deres genre, så jeg vil ikke sige at de trækker industrien i en forkert retning.

Zelda er af en helt anden genre, noget action-adventure/hack&slash/RPG/sandbox-agtigt noget, så de kan ikke rigtig sammenlignes, IMO.

Men vi forstår, hvad i mener, så whatever.
0
1ups givet

#35 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

04-05-2011 23:06

Mest interaktive? Heavy Rain er måske det mindst interaktive spil nogensinde. Der er ingen interaktion, udover når David Cage beder dig om at vælge mellem tre prædefinerede valg. "Rul med analogstikken for at børste tænder!" LOL. Alt er prædefineret og forudbestemt.

Og når MGS4 begynder på en mellemsekvens, der varer over en time, så er der heller ikke megen interaktivitet over det. Det er jo blot en film, hvor der er indsat gameplay-sekvenser - og ikke omvendt.

Videospil blev skabt på præmissen om arkadeværdier. Det var det, der gjorde videospil til underholdningsfænomener og skabte gode salgstal. Da industrien gik væk fra det, og begyndte at fokusere på "indlevelse", "historie" og "realisme" stoppede videospil med at være underholdningsfænomener og salgstallene faldt. Wii'en var en "revolution", fordi den i starten af sin levetid var et oprør mod den moderne spilindustri. Tilbage til rødderne: Fokus på lettilgængelighed, sjov og lokal multiplayer, og det gjorde igen videospil til et underholdningsfænomen - Wii-Mania var skabt! Desværre mistede Nintendo fokus hen ad vejen, og gik tilbage til "GameCube"-værdierne, og siden da, har Nintendo kun oplevet én ting: nedgang!
0
1ups givet

#36 - Dead-Cheese

Level: 25 (Kokiri)

04-05-2011 23:12

Aleander, jeg personligt kan ikke lide heavy rain, men det ændrer ikke på at det er mega populært, og havde mange gode ideer og faktisk repræsenterer inovativt i gernen.
Desuden, kan du bevise at netop dise spil trækker salgstallene ned? Jeg tror det er det samme som at sammenligne ost med kage (akadeværiers påvikning på salgstal og "det ny fokus" indflydelse på salgstal). kan kombineres og er bege fødevarer, thats it.
0
1ups givet

#37 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

04-05-2011 23:15

Maxio >> Huh, var Heavy Rain mega populært? Hos hvem?

Heavy Rain har solgt lidt over 2 millioner eksemplarer i hele verden. Til sammenligning har New Super Mario Bros. Wii solgt knap 22 millioner eksemplarer i hele verden.
0
1ups givet

#38 - powerfull499

Level: 18 (Twhomp)

04-05-2011 23:27

Alexander: Jo, man kan sagtens indleve sig i 8-bit grafik. Hvis spillet virkelig er gennemført og har en god historie, så betyder grafikken ikke en skid. Vi kan trække en parallel ind fra sort-hvide- film (med dårlig lyd osv.) kontra en nymodens farvefilm. Hvis den sort-hvide film er god, er det næsten ligefør man glemmer, at der ikke er farver på - Er det måske ikke indlevelse?

Og at hardcore gameres yndlingsudtryk er "indlevelse"? Sikke noget pladder. Indlevelse er noget af det vigtigste, der skal være i et spil. Hvis et spil ikke formår at gribe mig og jeg ikke kan indleve mig i det, så er det et dårligt spil. Indlevelse betyder bare, at man formår at sætte sig ind i en fiktiv verden og forstår den. Er det måske ikke også det man gør, når man læser bøger? Der er jo ingen 'grafik' i bøger, man sætter selv billeder på inde i hovedet.

At grafikken har en betydning for indlevelsen er rigtig, men det variere jo fra person til person hvad man kan lide. Der er fx nogen der bedst kan lide realistisk grafik, mens andre bedre kan lide alternative genrer.
0
1ups givet

#39 - Togbis

Level: 16 (Space Pirate)

04-05-2011 23:42

Mest interaktive sammenlignet med andre spil fra samme genre.

Det med tandbørsten var intet andet end en tutorial-level forklædt som en del af historien. Det var måske ikke det mest interessante, men det er vel bedre end at skulle se en eller anden præsentations video igennem eller spille en bane, der intet havde med resten af spillet at gøre.
Bortset fra det, så påvirker næsten alt hvad du laver gennem spillet den måde historien udfolder sig på.
Den måde som jeg spillede spillet igennem på og den måde som min ven, som jeg lånte det af, spillede det igennem, var totalt forskellig. Min hovedperson nægtede f.eks. at udføre prøverne, dræbte ingen og blev under et flugt forsøg smidt i fængsel, mens min fbi-agent, der kunne have reddet ham, døde fordi jeg gav ham for meget narkotika, så han kunne arbejde hurtigere. Så kvinden måtte klare store dele af spillet selv.
Min ven dræbte derimod alle fjenderne og gennemførte alle ofrings-prøverne. Men hans kvinde endte med at dø.
Når man spiller sidder man konstant og tænker over hvilken retning man ønsker at historien skal fortsætte og vælger sine handlinger derefter. Hvilke items man bruger, personer man taler til og actions man udfører påvirker rent faktisk historien.

Det sker ikke i moderne Zelda, hvor alt er planlagt på forhånd, hvor man kun kan klare spillet i én rækkefølge, historien kun kan foregå på én måde og hvor kun kan bruge bestemte items til at komme videre i den enkelte dungeon.

Jeg synes folk er alt for hårde ved Heavy Rain. Ligefra starten har folk troet at spillet ikke var andet end en film med quicktime events eller en arcadeshooter med railstyring. Selv efter udgivelsen af spillet så man folk skrive "I watched a playthrough of the game on Youtube, this game looks so boring". - Ja, det er da klart, når du sider og ser en interaktiv oplevelse på video!

Folk hader ikke Heavy Rain, men de hader det, som de tror det repræsentere, hvilket er en film uden meget interaktion. Sjovt nok så ser man ingen haté på Zack&Wiki eller Monkey Island.

Angående Metal Gear Solid, så var de spil Kojima arbejdede på før i tiden, visual novels, altså ikke andet end en fiktionstekst med billeder og musik til.
Bortset fra nogle enkelte puzzles, så kunne de i princippet ligeså godt være udformet i bogform.
Metal Gear går derimod ind og gør oplevelsen meget mere spændende ved at få voice-actors til at læse dialogen op, tilføje cutscenes og lade læseren gennemleve de mest intense øjeblikke gennem det stealth og action-gameplay, der fandtes i de originale Metal Gear Spil
Metal Gear Solid er ikke et forsøg på at lave et spil. Men et forsøg på at fortælle en god historie gennem den synæstetik, som spillekonsollen kan levere.

Stealth elementerne fra da Link sniger sig ind på slottet i OoT er forresten inspireret af Metal Gear.


Men jeg forstår godt hvad du mener, Zelda skal være mere arkade og sandbox agtigt.
Mere som det første spil til NES og mindre som Twillight Princess.
0
1ups givet

#40 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

04-05-2011 23:52

Togbis >> Det er en stor misforståelse, hvis man tror, at man træffer valg, når de fremgår direkte i spillet. Fordi de fremgår direkte, så er de jo netop ikke dine valg, men forudbestemt af spiludviklerne. Det er ikke frihed, det er blot et scriptet spil, hvor der er forskellige retninger - men alle de forskellige retninger er stadig lige scriptede og narrative, som hvis der kun var én retning.

Rigtig frihed i et spil er når, du i form af de valg du foretager dig undervejs, skaber din egen historie, som ingen spiludvikler har scriptet og forudbestemt på forhånd.

--

Angående diskussionen omkring "realistisk grafik vs. cute grafik" (måske ikke de bedste definitioner, men I forstår hvad jeg mener), så mener jeg, at spil altid bør gå efter "den gyldne middelvej". Det er en balance, som er vigtig at mestre, hvis du ønsker at sælge spil. Eksempler på at spil bliver for "realistiske og dystre" er de fleste moderne spil til PS3 og X360. Et eksempel på det modsatte - altså for cute - er fx Yoshi's Island eller Wind Waker, hvor en stor del af spilseriernes brugere stod af pga. den artistiske stil. Et godt eksempel på et spil, der har ramt den gyldne mellemvej er WoW. Og se på salgstallene. Jeg er sikker på, at hvis WoW havde en dyster og meget realistisk grafisk stil, så havde de ikke solgt så godt, som det er tilfældet i dag.

I forhold til Zelda kan jeg egentligt bedst lide de tre første spils artwork. Det er en god balance:







Læg i øvrigt mærke til Links udtryk på disse billeder. Han står klar med svær og skjold. Klar til at bekæmpe fjender. Da Wind Waker udkom, ændrede Nintendo Links karakter. Link var ikke længere en ung mand, der var klar til at kæmpe og forsvare kongeriget, men en ung fe dreng, der løb rundt og legede med børn og sejlede i en båd. Det dræbte noget af den originale Zelda ånd. Personer der var over 12 år gammel, fik svært ved at tage det seriøst. Det blev for cute - og den gyldne grafiske balance var brudt.
0
1ups givet

#41 - Dingler_

Level: 3 (Koopa-Troopa)

05-05-2011 00:05

Mangel på beskyttelse giver helt sikkert et renere look, og får også Link til at fremstå mere frygtløs, en helthelt - hans ansigtsudtryk i det øverste billede er fantastisk!

I Twilight var Link simpelthen for gearet op på armor og med random gadgets på hans tunic. Selve spriten fremstod meget kluntet og for rodet simpelthen.

OoT med lidt detalje, og måske et mindre voldsomt skjold ville være et godt bud på noget der kunne gøre mig glad.

Skyward-modellen har jeg som sådan ikke noget imod, jeg var en sucker for TTW-Link, men jeg syntes nu alligevel at han fremstår noget kun for lysegrøn og skinnende, men det kunne være værre.
0
1ups givet

#42 - Togbis

Level: 16 (Space Pirate)

05-05-2011 00:08

@Alex
Spørgsmålet er så om folk helst vil skrive deres egne historier eller læse en historie udført af en professionel forfatter.

Angående grafikken, så er vesten bange for søde ting. Det er ikke maskulint eller voksent at kunne lide wind waker link i vesten.
Mens japanerne derimod har en kulturel baggrund, ungdommens oprør mod de autoritære voksnes opfattelse af at voksne mennesker ikke må opføre sig som unge og Japans rolle som 'lillebror' for USA, der gør at de godt kan lide søde ting.

Når man skal designe en figur, så handler det om at styre uden om 'the uncanny valley', der er stadiet mellem realisme og stilisering.

Jeg tror det der gør OoT lidt mærkeligt at se på er hvordan lyset ikke reflektere rigtigt. Normalt så vil farverne hoppe over på hinanden, hvilket vil betyde at de alle får nogenlunde samme farve. (ligesom i Gears of War, lol)

Derudover så ser det ikke ud som Links tunica er lavet af stof, hans frisure af hår eller hans våben af metal. Det hele ligner plastik. Det eneste der nogenlunde ligner det materiale, som det repræsentere, er jorden og græsset, der trods alt har lidt tekstur.

Concept art'et der repræsentere ret godt firsernes anime Smiley
0
1ups givet

#43 - Dingler_

Level: 3 (Koopa-Troopa)

05-05-2011 00:28

Just to clarify, når jeg snakker om en OoT-Link i min post ovenover, mener jeg kun artwork, altså:


*Still got that mean-face going on!

In-game OoT-Link ville bestemt ikke fungere optimalt i et moderne spil xD
0
1ups givet

#44 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

05-05-2011 00:54

En god tommelfingerregel til at vurdere et spils kvalitet på er følgende:

Jo hurtigere, at MAN som spiller får lov til at sparke røv - dvs. i Zelda-spillenes tilfælde får et sværd og er klar til at kæmpe - jo bedre. Og netop på det område fejlede Wind Waker grusomt. Det bev kun værre i Twilight Princess og jeg gætter, at det bliver endnu værre i Skyward Sword. For jeg er sikker på, at Miyamoto har besluttet, at man starter ud i en lille village, hvor man er et ungt postbud (sky-tema, GET IT?!?!), hvor man så skal igennem et hav af tutorials for at lære at bruge WiiMotion Plus til at løse puzzles med - fx når man skal åbne døre eller kalde på en ørn, der kommer med luftpost. Nøj, hvor er det kreativt.... og kedeligt. Først et par timer inden får man så lov til at få et sværd og et skjold - som man så kan bruge i scriptede kampe 1 mod 1 fra tid til anden.


0
1ups givet

#45 - M60dk

Level: 18 (Twhomp)

05-05-2011 00:38


0
1ups givet

#46 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

05-05-2011 00:43

Og så fik vi lige ødelagt en ellers meget interessant diskussion om grafiske stile og hvilke værdier de udtrykker. Suk.

Tilbage til diskussionen.

Dingler >> Jeg burde faktisk have medtaget Ocarina of Time artworket. Det er quality! Det er en meget interessant detalje, at selv den unge udgave af Link IKKE er en cute lille fedreng. Det underbygger min pointe om, at The Lind Waker var spillet, der for alvor ændrede Zelda - og især Link - til noget andet og dårligere. Selvom Ocarina of Time indirekte berørte temaet, så var det The Lind Waker der tog klicheen om "at gå fra barn til voksen" fuldt ud (i Ocarina of Time styrede vi det selv, det eneste scriptede var de tvugne skit til voksen). Hele den første del af Wind Waker gik ud på, at man skulle lege med børn og "snige" sig rundt uden sværd. Det var virkelig antiklimatisk og jeg tror, at mange old school gamere allerede der opgav spillet - hvis de ikke havde gjort det pga. grafikken.
0
1ups givet

#47 - Dingler_

Level: 3 (Koopa-Troopa)

05-05-2011 00:48

Når du får fixet dine pics PD, så har jeg modgiften her Smiley




Jeg kan sagtens huske første gang jeg spillede Wind Waker - jeg havde en ven på besøg der ikke kendte Zelda og havde fået TWW hjem samme dag - the guy left. Han spurgte mig fire gange hvornår vi skulle slå nogle monstre ihjel, og tilsidst løb hans tålmodighed op (min interesse var måske også andetsteds, but you get the point Smiley). Jeg kom direkte ud af MM til TWW, og var frygtlig skuffet i starten - der var taget enormt tempo ud af spillet, og hele starten var intet andet en frygtelig. Det var ren tortur at blive opdaget for 20. gang af en grisevagt der kastede en tilbage til start, og så kunne de første to timer af spillet gå med det.

Senere viste det sig jo at være en helt anden historie, og vi fik et rigtig godt spil, men det var tydeligt at mærke noget havde ændret sig.
0
1ups givet

#48 - Togbis

Level: 16 (Space Pirate)

05-05-2011 00:51

Det er ret sjovt hvordan Link oprindeligt havde angry-eyes i Twillight Princess concept artet.
Mens han i spillet har store bambi-øjne.

Det viser lidt hvordan de skiftede mening under udviklingen af spillet.
0
1ups givet

#49 - PD

Level: 1 (Goomba)

05-05-2011 01:28

Et spil uden script ville heller ikke være godt og det ved du godt :b
0
1ups givet

#50 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

05-05-2011 09:25

PD >> Hvad er Minecrafts script? Du ved det spil, der indtil videre har solgt over 2 millioner eksemplarer, på trods af det kun er i beta, er download only og slet ikke har haft en marketingskampagne i ryggen. Salgstallet er i øvrigt lig det, som Heavy Rain har solgt - et spil der udkom med en stor marketingskampagne i ryggen og via fysisk distribution - hvilket altid hjælper spil til at sælge.
0
1ups givet

#51 - stelzig

Level: 24 (Whomp)

05-05-2011 15:33

Triforce shard hunting var en meget mere irriterende/kedelig del af wind waker end starten. Omend starten heller ikke var alt for interessant.
0
1ups givet

#52 - Moysen

Level: 16 (Space Pirate)

05-05-2011 18:51

Hvorfor ejer jeg ikke en 3DS og hvorfor har jeg ikke pengene til den! >.< I want this game and I want a 3DS to play it on. Fffffffffffffuuuuuuuuuuuuu
0
1ups givet

#53 - yasw

Level: 1 (Goomba)

06-05-2011 22:06

Tja, hvis jeg endelig skulle få lyst til at kaste mig over Ocarina of Time en dag, vil det nok blive på Wiis Virtual Console og ikke ved at købe en 3DS.
Jeg tror heller ikke det spil kommer til at sælge mange nye 3DS enheder.

I øvrigt synes jeg det viser at spilbranchen åbenbart har lidt samme problem som Hollywood. De kan ikke skabe nyt content, så derfor laver man remakes eller reboots eller filmatiserer tegneserieuniverser osv. 3DS lader til at være det samme. Ridge Racer, Street Fighter og Zelda. Ikke engang nye spil, men gamle eksisterende spil - nu med 3D! Uuuuuhh......
0
1ups givet

#54 - Kristian Mols

Level: ()

07-05-2011 14:23

^ Indeed, jeg glæder mig til at nintendo kommer med noget nyt! (ikke at jeg tror det er noget der snart sker men oh well). Og her mener jeg ikke noget nyt som i zelda/mario/metorid/pokemon/kirby bare med nye idéer eller genbrug af gamle idéer. Nej et reelt nyt spil, sidst de gjorde det var vel Wii-Sports, men det er bare ikke lige min kop te.
0
1ups givet

#55 - KJ85

Level: 58 (Tektite)

17-05-2011 17:56

Der er dukket en længere gameplay video op på tysk, hvis det har interesse:

Link
0
1ups givet