Skrevet af Lukas Skywalker - 03-05-2011 21:19
Et remake af det klassiske The Legend of Zelda: Ocarina of Time er på vej til Nintendo 3DS. Dette kommer nok ikke som en overraskelse for mange herinde, men nu er en ny trailer så udkommet, samtidig med at den officielle hjemmeside er blevet opdateret.
Se den nye trailer herunder:
Du kan tjekke den officielle hjemmeside, der er blevet opdateret med bl.a. nye screenshots, lige her.
#2 - koopi
Level: 7 (Korok)
03-05-2011 22:06
Det eneste jeg er lidt ked af, er lyden. Efter så mange gennemspilninger, er det lidt trist, at jeg ikke kan høre én eneste ny lydeffekt.#3 - L3G3ND
Level: 12 (Fire Keese)
03-05-2011 22:07
Det ser virkelig godt ud! Er i øvrigt vild med det europæiske cover#4 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
03-05-2011 22:13
Det gør en nostalgisk at se sådan en video. Jeg har dog spillet OoT, så mange gange, at jeg har svært ved at se, hvorfor jeg skulle investere over 2.500 kr. i hardware og software, for at kunne spille det igen - blot håndholdt.#5 - Lukas Skywalker
Level: 25 (Kokiri)
03-05-2011 22:13
The Legend - Ja, jeg synes også det er rigtig fedt#6 - Jonas
Level: 15 (Geega)
03-05-2011 23:39
Wow, sjovt at se den her trailer som en, der ikke har noget nostalgisk forhold til OoT. Mindst interessante spiltrailer i lang tid#7 - Peblisko
Level: 21 (Paragoomba)
04-05-2011 00:01
Grafikken er blevet mere flydende i billede og bevægelse, men detaljerne på Link og Ganon etc. er ikke i nærheden af SSBM. Lidt skuffende.#8 - Sillyyy
Level: 17 (Deku Baba)
04-05-2011 00:02
Tænkte det samme som Jonas. Synes godt nok det så fesent ud d:#9 - M60dk
Level: 18 (Twhomp)
04-05-2011 00:15
Jeg spillede OoT første gang da det udkom på Wii's VC, og gameplayet holdt stadig - men det var ikke særlig pænt og det synes jeg heller ikke rigtigt at denne grafiske opdatering er.#10 - Eagle
Level: 21 (Paragoomba)
04-05-2011 00:20
Der er stadig et eller andet ved grafikstilen der irriterer mig. Kan ikke sætte fingeren på det. Kan være jeg ændrer mening senere hen, men...#11 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
04-05-2011 00:41
Hvis man skal tro jeres reaktioner, så kommer OoT ikke til at sælge ret mange 3DS-konsoller.#12 - Dingler_
Level: 3 (Koopa-Troopa)
04-05-2011 08:32
@Eagle - jeg syntes det har et lidt for 'toony'-feel flere steder i traileren. Især grønne områder som Hyrule-field og forest-delene vi har set, er meget farvemættede. Det største problem er sådan set at Links standard tunic er alt for grøn - det distrahere mine øjne meget! Så snart der bliver smækket en rød tunic på ham, bliver det hele noget rarer at se på. Jeg syntes også den lille bid vi ser af Fire Temple er det der ligner OoT mest. Men selv med den røde tunic syntes jeg Link ser alt for highlighted ud i forhold til hans omgivelser - nu må vi se hvad det ender med...#13 - Togbis
Level: 16 (Space Pirate)
04-05-2011 14:32
Ocarina of Time ser efterhånden mere cartoony ud end Wind waker#15 - Oni Nick
Level: 26 (Octopi)
04-05-2011 15:12
Det jeg ikke kan lide er at den er lidt for WoW-agtig, den minder mig mere om WoW end OoT, og det er vel ikke meningen? Med det sagt synes jeg dog denne er bedre end Skyward Swords grafikstil.#16 - Oni Nick
Level: 26 (Octopi)
04-05-2011 15:40
Dette billede viser fint hvad der er 'galt' med den nye stil:#17 - Navn
Level: 19 (Bullet Bill)
04-05-2011 15:46
Selvom den nye grafik måske er teknisk flottere at se på, har det originale Ocarina of Time stadig et bedre og mere virkelighedstro design, hvilket er ret effektivt når det er et spil der er bygget på indlevelse.#18 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
04-05-2011 16:54
SÃ¥ kom hardcore gamernes yndlingsord: "indlevelse".#19 - Kristian Mols
Level: ()
04-05-2011 17:49
^jeg troede ikke der fandtes hardcore gemere ;p#20 - Navn
Level: 19 (Bullet Bill)
04-05-2011 17:58
Jeg er normalt ikke for at fodre trolde, men hvad mener du, Alexander?#21 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
04-05-2011 18:26
Mols >> Der findes skam "hardcore gamere", de udnævner sig selv til at være det. Det er casual gamere, der er en myte.#22 - Oni Nick
Level: 26 (Octopi)
04-05-2011 18:35
Jeg synes det er meget vag definition af indlevelse du kommer med der Alexander. Navn mener jo tydeligvist at den realistiske stil tiltaler ham mere, fordi den ligger tættere til virkeligheden. Altså har han nemmere ved at blive opslugt af spilverdenen. Jeg synes dog ikke det har så meget at skulle have sagt, man kan leve sig lige så meget ind i cartoony-verdener, men den realistiske stil synes jeg bare subjektivt klæder Zelda bedre.#24 - Jonas
Level: 15 (Geega)
04-05-2011 19:54
"Indlevelse betyder at have evnen til at leve sig ind i og forstå andres tanke- og følelsesmæssige situation."#25 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
04-05-2011 20:06
Jonas >> Det ved jeg heller ikke. Jeg skrev bare, det var hardcore gamernes yndlingsord.#27 - stelzig
Level: 24 (Whomp)
04-05-2011 20:12
Alexander: Den måde du selv har beskrevet hvad der er et godt zeldaspil virker da temmelig meget det samme som det navn siger der. Ud at udforske og end farlig verden med monstre og sådan.#28 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
04-05-2011 21:07
Stelzig >> Jeps, Zelda bør handle om udforskning og at kæmpe mod farlige monstre, fordi det var de originale spils præmis - og fordi det er awesome og sjovt! Du kan selvfølgelig kalde det for indlevelse, men come on.. er det indlevelse at sidde og kigge på 8-bit grafik? Not really. Og det er i hvert fald en anden form for indlevelse end den indlevelse ("immersion" ), som moderne spiludviklere som Kojima (MGS4) og David Cage (Heavy Rain) ønsker.#29 - The ultimate beast
Level: 20 (Moblin)
04-05-2011 21:47
Jeg må her være på Alexanders side. Jeg ved, han tit har nævnt hvordan OoT ændrede Zelda princippet (i min mening ser jeg snarere LttP som det spil, men det er underordnet). Mange spil i dag fokuserer rigtig meget på den filmiske oplevelser, og jeg synes også at de ofte føles mere storslåede end mange ældre spil, men pointen er at spillene udvikler sig i en retning ligesom film. Jeg synes ofte jeg sidder tilbage med en følelse, som om jeg har set en lang film efter et typisk moderne spil (gælder selvfølgelig ikke alle spil).#30 - Jonas
Level: 15 (Geega)
04-05-2011 21:58
At du synes det er "awesome" at udforske en virtuel verden og bekæmpe virtuelle fjender viser jo bare dit niveau af indlevelse. På det helt abstrakte plan sidder du bare og trykker på nogle plastikknapper, mens en computer sender AV-signaler til en skærm, men fordi du har en evne til at leve dig ind i spillets verden, fremstår den som en spændende og ukendt verden fyldt med farlige fjender. Det er indlevelse.#31 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
04-05-2011 22:12
Jonas >> Indlevelse kan betyde to ting ifølge den danske netordbog:#32 - Jonas
Level: 15 (Geega)
04-05-2011 22:15
"Jonas >> Indlevelse kan betyde to ting ifølge den danske netordbog"#33 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
04-05-2011 22:20
Så er vi enige. Hvad jeg oprindelig angreb var den første definition af "indlevelse", fordi det er den eneste definition ("immersion" ) som spilindustrien selv bruger. "Gaming should be more immersive.. more real.. more feelings.. bla bla bla". (David Cages tale til GDC var helt til grin).#34 - Togbis
Level: 16 (Space Pirate)
04-05-2011 22:54
Heavy Rain er en moderne version af point&click adventure-genren.#35 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
04-05-2011 23:06
Mest interaktive? Heavy Rain er måske det mindst interaktive spil nogensinde. Der er ingen interaktion, udover når David Cage beder dig om at vælge mellem tre prædefinerede valg. "Rul med analogstikken for at børste tænder!" LOL. Alt er prædefineret og forudbestemt.#36 - Dead-Cheese
Level: 25 (Kokiri)
04-05-2011 23:12
Aleander, jeg personligt kan ikke lide heavy rain, men det ændrer ikke på at det er mega populært, og havde mange gode ideer og faktisk repræsenterer inovativt i gernen.#37 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
04-05-2011 23:15
Maxio >> Huh, var Heavy Rain mega populært? Hos hvem?#38 - powerfull499
Level: 18 (Twhomp)
04-05-2011 23:27
Alexander: Jo, man kan sagtens indleve sig i 8-bit grafik. Hvis spillet virkelig er gennemført og har en god historie, så betyder grafikken ikke en skid. Vi kan trække en parallel ind fra sort-hvide- film (med dårlig lyd osv.) kontra en nymodens farvefilm. Hvis den sort-hvide film er god, er det næsten ligefør man glemmer, at der ikke er farver på - Er det måske ikke indlevelse?#39 - Togbis
Level: 16 (Space Pirate)
04-05-2011 23:42
Mest interaktive sammenlignet med andre spil fra samme genre.#40 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
04-05-2011 23:52
Togbis >> Det er en stor misforståelse, hvis man tror, at man træffer valg, når de fremgår direkte i spillet. Fordi de fremgår direkte, så er de jo netop ikke dine valg, men forudbestemt af spiludviklerne. Det er ikke frihed, det er blot et scriptet spil, hvor der er forskellige retninger - men alle de forskellige retninger er stadig lige scriptede og narrative, som hvis der kun var én retning.#41 - Dingler_
Level: 3 (Koopa-Troopa)
05-05-2011 00:05
Mangel på beskyttelse giver helt sikkert et renere look, og får også Link til at fremstå mere frygtløs, en helthelt - hans ansigtsudtryk i det øverste billede er fantastisk!#42 - Togbis
Level: 16 (Space Pirate)
05-05-2011 00:08
@Alex#43 - Dingler_
Level: 3 (Koopa-Troopa)
05-05-2011 00:28
Just to clarify, når jeg snakker om en OoT-Link i min post ovenover, mener jeg kun artwork, altså:#44 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
05-05-2011 00:54
En god tommelfingerregel til at vurdere et spils kvalitet på er følgende:#46 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
05-05-2011 00:43
Og så fik vi lige ødelagt en ellers meget interessant diskussion om grafiske stile og hvilke værdier de udtrykker. Suk.#47 - Dingler_
Level: 3 (Koopa-Troopa)
05-05-2011 00:48
Når du får fixet dine pics PD, så har jeg modgiften her#48 - Togbis
Level: 16 (Space Pirate)
05-05-2011 00:51
Det er ret sjovt hvordan Link oprindeligt havde angry-eyes i Twillight Princess concept artet.#49 - PD
Level: 1 (Goomba)
05-05-2011 01:28
Et spil uden script ville heller ikke være godt og det ved du godt :b#50 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
05-05-2011 09:25
PD >> Hvad er Minecrafts script? Du ved det spil, der indtil videre har solgt over 2 millioner eksemplarer, på trods af det kun er i beta, er download only og slet ikke har haft en marketingskampagne i ryggen. Salgstallet er i øvrigt lig det, som Heavy Rain har solgt - et spil der udkom med en stor marketingskampagne i ryggen og via fysisk distribution - hvilket altid hjælper spil til at sælge.#51 - stelzig
Level: 24 (Whomp)
05-05-2011 15:33
Triforce shard hunting var en meget mere irriterende/kedelig del af wind waker end starten. Omend starten heller ikke var alt for interessant.#52 - Moysen
Level: 16 (Space Pirate)
05-05-2011 18:51
Hvorfor ejer jeg ikke en 3DS og hvorfor har jeg ikke pengene til den! >.< I want this game and I want a 3DS to play it on. Fffffffffffffuuuuuuuuuuuuu#53 - yasw
Level: 1 (Goomba)
06-05-2011 22:06
Tja, hvis jeg endelig skulle få lyst til at kaste mig over Ocarina of Time en dag, vil det nok blive på Wiis Virtual Console og ikke ved at købe en 3DS.#54 - Kristian Mols
Level: ()
07-05-2011 14:23
^ Indeed, jeg glæder mig til at nintendo kommer med noget nyt! (ikke at jeg tror det er noget der snart sker men oh well). Og her mener jeg ikke noget nyt som i zelda/mario/metorid/pokemon/kirby bare med nye idéer eller genbrug af gamle idéer. Nej et reelt nyt spil, sidst de gjorde det var vel Wii-Sports, men det er bare ikke lige min kop te.#55 - KJ85
Level: 58 (Tektite)
17-05-2011 17:56
Der er dukket en længere gameplay video op på tysk, hvis det har interesse: