Ny Partner Showcase onsda...

Nintendo Direct Partner S...

Flere Rare-titler tilføj...

World of Goo 2 kommer til...

Endless Ocean Luminous af...

Suika Game får ny multip...

Ender Magnolia: Bloom of ...

Disney's Epic Mickey Rebr...

Pocket Card Jockey: Ride ...

Monster Hunter Stories ge...

Pokémon-tråd

Switch 2 - rygter og disk...

Switch - spilrygter og sp...

Alternative nyheder

Nintendo Direct

Amiibo!

Sony og Microsofts næste...

Spil på vej til Switch

Switch Online

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Iwata snakker om skuffende 3DS-salgstal og Wii-markedsføring

Skrevet af Lukas Skywalker - 27-04-2011 09:09

I forbindelse med et finansmøde kunne Satoru Iwata fortælle at han var lidt skuffet over 3DS-salget indtil videre, og samtidig fortalte han bl.a. også om, at de måske ikke i fremtiden skal lægge alt for meget vægt på deres egne skuldre.

Satoru Iwata kunne fortælle at selvom salget for Nintendo 3DS var ganske solidt, så var han stadig ikke helt tilfredsstillet. 3DS havde ved udgangen af marts solgt 3,61 millioner eksemplarer, hvilket var et stykke under de forventede 4 millioner.

Mht. Wii, så fortæller Iwata at Wiis skæbne måske ville have ændret sig, hvis den blev markedsført anderledes. Det lyder derfor som om, at Iwata fortryder lidt, at de ikke valgte en ekstern markedsfører for Wii:

"I now regret that we didn't tie up with someone outside the company to market the Wii. If we had done that, the fate of the Wii might have been different. Now I am aware that we should not rely too much on ourselves. You will see what I mean by this when we market the 3DS and the Wii in the future."

- Satoru Iwata

0
1ups givet

Kommentarer:

#1 - Navn

Level: 19 (Bullet Bill)

27-04-2011 11:13

Den havde nok solgt bedre med nogle interessante titler.
0
1ups givet

#2 - Jonas

Level: 15 (Geega)

27-04-2011 11:14

Nej Navn, det var helt klart manglen på markedsføring og partnerskab med andre firmaer, den er gal med Smiley

Smiley Smiley Smiley
0
1ups givet

#3 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

27-04-2011 11:58

Nintendo er i selvfornægtelse. "Forbrugerne forstår ikke den value, der er i stereoskopisk 3D uden briller, vi må kommunikere det bedre ud". Jo, Iwata, vi forstår den godt, men vi tillægger det bare ikke nogen større værdi.

For første gang har Nintendo ikke længere det håndholdte marked, som garanteret succes. Det var det marked, der reddede dem under GameCube-tiden. Det bliver spændende at se, hvad der sker med Project Cafe, nu når de ikke længere har et ligeså stærkt håndholdt marked at støtte sig op ad.


0
1ups givet

#4 -  

Level: 1 (Goomba)

27-04-2011 12:08

alexander, jeg vil dog gerne påpeje at der er mange der simpelthen ikke tror på 3D effekten uden briller. jeg har vist min 3ds til mange der faktisk blev overrasket over at det faktisk virkede, og det er lidt det jeg tror miamoto "irretere" sig over
0
1ups givet

#5 - chessr

Level: 31 (ChuChu)

27-04-2011 12:09

Alexander lad nu lige 3Dsen komme igang inden du dømmer at de ikke har et marked der.
0
1ups givet

#6 - PD

Level: 1 (Goomba)

27-04-2011 12:32

Ja tag det dog roligt og se hvad der sker... hvorfor altid tro det på det værste? Det gør min mor altid og det er pisse irriterende... det syntes vi også :b

Og ja, hvis de ikke får noget ud af det, så kan man jo håbe på Project Cafe vil hjælpe! Og hvorfor, som kunde, bekymre sig om fremtiden? Det er jo deres job, ikke dit xD
0
1ups givet

#7 - Kristian Mols

Level: ()

27-04-2011 13:19

^det bliver hans problem som kunde hvis de går nedenom og hjem Smiley

Jeg tror helt sikkert det skyædes titlerne, deres største målgruppe (børn) køber ikke konsollen før den får et Mario eller et pokemon spil.
0
1ups givet

#8 - HGC

Level: 16 (Space Pirate)

27-04-2011 13:40

Launch line-uppet er synderen. Jeg forudser, at ligeså snart Ocarina of Time 3D, Starfox 3D, Kid Icarus: Uprising og Super Mario 3D udkommer, vil salget af 3DS stige betydeligt. Hvor mange herinde har ikke sagt, at de venter med at købe 3DS, fordi de ingen interesse havde i launchtitlerne?
0
1ups givet

#9 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

27-04-2011 13:52

Foruden Mario 64 så har 3D Mario-spil aldrig solgt hardware. Hvis du kigger på udgivelserne af Galaxy 1 og 2 og på salget af Wii i samme periode, så var der ingen effekt.

Ocarina of Time får nok en lille positiv effekt pga. nostalgi, men den bliver ikke vedvarende. Tilbage er der så Star Fox 3D og Kid Icarus, som jeg ser som ubetydelige, da det ene er et remake, og det andet er en gamle serie, som man pludselig har ændret gameplayet på.
0
1ups givet

#10 - Dead-Cheese

Level: 25 (Kokiri)

27-04-2011 14:16

Bare bedre og flere titler vil gøre mig glad Smiley
Jeg har ikke købt da launch var død pølse for mig. Klart at salgstallene ser dårlige ud. Mario og co. vil sikkert hjælpe, men de har brug for langt mere kød for at fodre en løve, med det mener jeg at der skal nogle gode titler til, ingen af de spil der er kommet har fået nogen vidre gode bedømmelser. Street figther er en remake og klarer sig vidst nok bedst, det er ikke godt nok... Kød på tak.
0
1ups givet

#11 - M60dk

Level: 18 (Twhomp)

27-04-2011 14:28

Hvis Super Mario 3D var en launch titel havde jeg nok købt den på launch. Super Mario 3D sælger altså mindst 1 stykke hardware Smiley
0
1ups givet

#12 - PD

Level: 1 (Goomba)

27-04-2011 15:17

Som sagt ved I jo ikke noget om fremtiden. ALT kan ændre sig :b

Hvorfor altid se negativt på tingene?
0
1ups givet

#13 - Peblisko

Level: 21 (Paragoomba)

27-04-2011 15:44

^Fordi så kan det kun gå bedre Smiley
Ej, jeg er enig, PD, det er lidt nedern. Smiley
0
1ups givet

#14 - stelzig

Level: 24 (Whomp)

27-04-2011 16:30

Tror nu grunden til at galaxy ikke solgte konsoller var at målgruppen allerede havde en konsol. Som det nævnes her er der indeed ret mange der har valgt 3ds fra indtil videre på grund af mangel på spil og ret sikker på at flere end bare m60 af dem kunne fristes hvis der kom et mario spil 3D eller ej. Smiley

Personligt regner jeg med at købe den når de får paper mario og mario kart udgivet.
0
1ups givet

#15 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

27-04-2011 16:34

Det er selvfølgelig korrekt, at hvis en stor del af "GameCube-gamerne" ikke har købt en 3DS, men ynder at gøre det, når 3D Mario kommer, så får det en effekt, men det er næppe noget, der booster 3DS-salget på lang sigt.
0
1ups givet

#16 - MINI

Level: 4 (Stalkid)

27-04-2011 17:19

Jeg er enig med Navn..
Plus der kommer en opgradering der er meget bedre og har bedre batteri levetid.
Så jeg venter, men 3DS'en er virkelig nice.. glæder mig til at få fat i en Smiley
0
1ups givet

#17 - Zalman

Level: 28 (Skeeter)

27-04-2011 20:30

Opgraderingen kommer sikkert først i 2013, siden Nintendo nok vil fokusere på Project Cafe i 2012. Jeg kan i hvert fald ikke vente så længe.
0
1ups givet

#18 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

28-04-2011 01:47

Chart over salg af 3DS i Europa indtil videre.
0
1ups givet

#19 - M60dk

Level: 18 (Twhomp)

28-04-2011 01:48

Haha, den graf ser slem ud.
0
1ups givet

#20 - Jonas

Level: 15 (Geega)

28-04-2011 08:44

Ret typisk for Nintendo-hardware før Wii og DS. Salget dør tidligt, fordi alle fansne er tidligt ude for at købe en, og så er der ingen til at fortsætte med at købe.
0
1ups givet

#21 - Zøvnig

Level: 20 (Moblin)

28-04-2011 13:09

Den første DS havde også et rimelig elendigt lineup. Det var først da nintendogs udkom, at den virkelig begyndte at sælge. Jeg er super glad for min 3DS, men om den er en succes eller ej er umuligt at bedømme allerede nu. Husk samtidig på, at prisen på en DS i Danmark var prissat til 1.299,-ved udgivelsen, hvilket er 800-900 kr. billigere end en 3DS.
0
1ups givet

#22 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

28-04-2011 13:37

Zøvnig >> Ja, men den originale DS udkom i 2005, så du skal lige medregne inflation. I øvrigt er det med den højere pris bare en dårlig undskyldning. Hvis folk synes, den er "for dyr", så er det jo fordi, de ikke mener, at 3DS har en ligeså høj value, som Nintendo selv mener. Det viser jo bare, at Nintendo har fejlvurderet markedet.

Nu kan jeg ikke huske salgstallene for den originale DS, da den udkom (hvis nogen af jer har dem, så post dem!), men man skal lige huske på, at dengang var Nintendo DS-brandet helt nyt, dvs. det havde ingen brandværdi, og derudover var den i skarp konkurrence med PSP'en - som i øvrigt overgik den i salg det første lange stykke tid. 3DS i dag har ingen stor konkurrence, og ydermere er DS-brandet meget værdifuldt pga. de sidste seks års succes. Alligevel har 3DS skuffet. Not good.
0
1ups givet

#23 - mr.miyagi

Level: 1 (Goomba)

28-04-2011 18:39

Jeg er en af dem som ikke er interesseret i 3ds'en.

Tilbage i 89 da nintendo udgav den første gameboy, købte jeg den, jeg syntes det var en fed maskine og det var noget nyt. Siden da har jeg købt en gameboy color, den første version af gameboy advanced og derefter den føste version af DS'en.

Siden dengang har Nintendo spyttet en million nye versioner ud af DS'en, hvilket gjorde at jeg mistede interessen for maskinen.
Da 3DS'en så kom var min første tanke "Damn endnu en ny version i rækken" og sådan ser jeg den stadigvæk lidt, det vil nok ændre sig over tid.

Ud over det så gider jeg simpelthen ikke at smide penge efter en maskine som jeg ved at der kommer en ny version af om et års tid igen og måske endnu en ny version igen efter endnu et år.

Hvorfor skal der laves så mange nye versioner af den samme maskine.

0
1ups givet

#24 - Dead-Cheese

Level: 25 (Kokiri)

28-04-2011 22:57

^virkeligt godt spørgsmål. Nogen kan lide det, og på mange måder kan det ses som en opdatering (forbedring) af den forrige version. Jeg har normalt altid den første version af tingene. Men de har altid gjort det:
gameboy - gamboy pocket
GBA - GBA SP
Ved ds blev det bare brugt langt mere. Men igen forbedringer, bortset fra at de fjernede gba slotet... Grunden til ikke at købe en dsi, frem for ældre modeller.
psp bruger det også, men det er mest design der bliver ændret, lige indtil psp go, hvor de fjernede umd slotet og man skulle downloade spil fra ps network.
0
1ups givet

#25 - stelzig

Level: 24 (Whomp)

29-04-2011 07:08

^Forbedringer, bortset fra at DS lite havde utrolig dårlige knapper og gik meget nemmere i stykker. DSi lidt bedre, men holdbarhed var klart bedst på den første DS. På de to næste blev deres fokus på design åbenbart så stort at der skulle spares på materialet...
0
1ups givet

#26 - Dead-Cheese

Level: 25 (Kokiri)

29-04-2011 08:23

Enig med Stelzig.
0
1ups givet

#27 -  

Level: 1 (Goomba)

29-04-2011 11:49

altså mr.miyagi jeg er da glad for at de istedet for at vente til de kan udvikle den ultimative maskine (om 50-70 år) at de så udgiver maskiner løbene som de opdatere deres teknologi.

og du siger jo selv at du både har købt gameboy, gameboy color og gameboy advance men ingen af de fancy mellem led så kan jeg ikke forstå at du ikke køber 3ds'en da den er lige så meget en ny maskine som gameboy til gameboy color

tror det her har mere at gøre med at være konservativ end det har at gøre med kvalitet.
0
1ups givet

#28 -  

Level: 1 (Goomba)

29-04-2011 11:51

stelzig, der vil jeg gerne påpeje at den første ds var utrolig skrøblig, den skulle tabes på gulvet (trægulvet btw) en gang, og så var de to skerme seperæret, hvorimod ds liten havde en væsentlig stærkere binding mellem de to skerme, og den kunne godt holde til at man tabte den et par gange.
0
1ups givet

#29 - stelzig

Level: 24 (Whomp)

29-04-2011 11:54

Hmm? Tvivler jeg nu på, men du har ret i at de to skærme var bedre sammensat på lite (det er lidt en del af design også). Men det var så også den eneste forbedring. Samtlige knapper blev løse utrolig hurtigt (specielt skulderknapper og det meget dårligere d-pad) hvilket er et langt større problem. Lige fra starten af kan du faktisk mærke at d-paddet bare ikke sidder ordentligt fast og det er specielt det der er bedre på den originale DS.

Omkring miyagis kommentar så har han da ret i at man godt kan føle sig snydt hvis en opdateret udgave af noget man har investeret i sættes i salg kort tid efter, men så længe spillene stadig kan køres på hans burde det naturligvis ikke rigtig gøre en forskel.

Edit: Fandt lige min DSPhat frem og jeg tvivler nu stadigvæk på at det at tabe den skulle smadre den, selv hvis man skulle tabe den mens den var åben (hvilket i hvert fald kræves). Er lidt fristet til at prøve siden jeg alligevel har en DSi og min phat er lidt i stykker alligevel (hvis man trykker A for hårdt ned kortslutter den)
Du skal også huske at den er tungere. Smiley
0
1ups givet

#30 - Dead-Cheese

Level: 25 (Kokiri)

29-04-2011 12:13

Min ds (den første model) har jeg tabt en del gange, uden at komme til skade, lige indtil jeg tabte den så den ramte sidenlæns ned, brækkede et lille side stykke af siden, noget ubetydeligt. Knaperne er ikke behagelige men holbare. De er også små. Der er designet bedre på en lite.
lite modellen har flere lys justeringer.

Jeg har aldrig haft bøvl med min, men min søster kan ikke kalibrere hendes ds (den ælste model), den bliver ved med at være i menuen og går aldrig vidre til finish, men jeg har aldrig læst noget om det problem, og jeg tror det kan opstå på alle dser, uden at have belæg.
0
1ups givet

#31 - HGC

Level: 16 (Space Pirate)

29-04-2011 13:09

Jeg har nu også tabt min DS Phat et par gange, hvor det længste har været næsten to meter, og der er ingen skader sket på den overhovedet. Den øverste skærm har siddet en lille smule løs (den kan rykkes ca. 1 mm til siden) siden jeg fik den, men det er ikke noget, der har generet mig. Som tidligere nævnt, så har DS Phat, hands down, også de bedste knapper i DS-familien. DSi'ens knapper er dog også udmærkede. Apropos knapper, hvordan er 3DS'ens knapper så? Er de ligesom på DSi?

Jeg bruger dog sjældent den gode, gamle DS efter jeg har fået en DSi. Skærmen er virkeligt så meget bedre på DSi, at det er helt utroligt. Til spil, som belaster den trykfølsomme skærm, derimod, bruger jeg stadig min DS Phat, da dennes skærm allerede er ridset Smiley

At vente med at købe en 3DS, kun fordi man gætter på, at der kommer en opdateret version om et par år, synes jeg er tåbeligt. Men hvis man ikke synes, man har noget stort behov for en 3DS lige nu, kan jeg godt se logikken.
0
1ups givet

#32 - Zøvnig

Level: 20 (Moblin)

29-04-2011 13:59

Alexander: Der er sket noget prismæssigt siden 2005, men vi har så også haft en økonomisk krise i mellem tiden. Folk havde generelt flere penge til forbrug i 2005, hvorimod mange i 2011 tænker mere over hvordan de bruger deres penge.

PSP udkom 12. decemer 2004, hvorimod DS udom 21. november 2004. DS kunne allerede dengang læne sig meget op af, at mange mennesker forbandt Nintendo med håndholdte konsoller. Når forældre eller børn kom ind og skulle have en gameboy eller Nintendo DS, så spurgte de altid efter "den der Nintendo" maskine og ikke efter en "Advance" eller DS. Jeg vil sige at PSP startede helt fra bunden da ingen forbandt Sony med håndholdte konsoller.

Der er tydeligt nok, at 3DS ikke har solgt som forventet og vi kan alle gætte en masse på hvorfor. Jeg tror på, at det er fordi det er svært at reklamere og vise en feature som ikke kan ses på en normal skærm, men jeg kan jo i sidste ende tage fejl. Dybest set ved jeg ikke ved en disse om de præcise grunde Smiley
0
1ups givet

#33 - Jonas

Level: 15 (Geega)

29-04-2011 14:13

3D er en salgsgimmick, der kun virker på folk, der er interesseret i 3D - og de ved i forvejen godt, hvad 3DS'ens 3D-skærm kan.
Desuden ville 3DS, selv uden 3D-skærm, sælge godt, hvis den havde nogle gode spil.
0
1ups givet

#34 - yasw

Level: 1 (Goomba)

29-04-2011 14:34

Mon ikke en del af forklaringen skal findes her?
http://toucharcade.com/2011/04/15/smartphone-platforms-continue-to-grab-share-of-portable-gaming-market/

At smartphones tager stadig en større og større del af det håndholdte spilmarked. Hvilket nok ikke er væk lige foreløbig, eftersom det ikke er unormalt at selv ret små børn har en smartphone i dag. Mens vi andre måske er vokset op i en tid hvor det var en GameBoy man havde Smiley

Jeg spiller også selv på min iPhone langt mere end både konsoller og PC, og har overhovedet ingen interesse i 3DS eller nogen af dens spil. Jeg kan ikke se det som andet end en gimmick til at dække over ringe indhold, præcis ligesom den seneste trend med 3D film, der så godt som hver gang virker som om det blot er til for at dække over en temmelig ringe film.
0
1ups givet

#35 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

30-04-2011 12:49

Jeppe >> Jeg spiller også på min iPhone, men det betyder ikke, at jeg ikke efterspørger andre og bedre håndholdte spiloplevelser. Faktisk føler jeg mig sjældent tilfredsstillet efter et køb på AppStore, men jeg gør det i mangel af bedre.

Problemet med det håndholdte marked lige nu, er at Nintendo overskyder markedet. Nintendo 3DS er for dyr og den tilbyder for 'sofistikerede spil' (underforstået jeg gider slet ikke at spille spil som MGS og Resident Evil på en håndholdt).

Når firmaer overskyder et marked, betyder det, der bliver plads til disruption, dvs. firmaer der kommer nede fra og kan tilbyde et low-end produkt (ikke ment negativt). Hvis et andet firma kom på banen og udgav en konsol, der havde en hardware, der svarede til PSP'ens - dog med en touchscreen - så ville sådan en konsol ikke koste mere end 1300 kroner. Hvis vi nu forestillede os, at sådan en håndholdt konsol fik to fokuser: fokus på multiplayer og fokus på 'easy to pick up and play'-spil, som vi har kendt det fra GameBoy'en til den originale Nintendo DS, så er jeg sikker på, at den ville sælge.

Forestil dig, at der blev udgivet en masse klassiske platformsspil, FPS-spil plus mere moderne spiltyper som man kan få til iPhone og den originale Nintendo DS. Og forestil dig, at man havde adgang til et VC-bibliotek på samme måde, som AppStore er lavet. Jeg ville slet ikke kunne stoppe med at købe NES eller SNES-spil! Jeg elsker VC til Wii, men problemet er, at det er for besværligt at starte det hele op og spille 15 minutter af et gammelt NES-spil. Men hvis jeg havde adgang til noget lignende på en konsol, jeg kunne have på mig hele tiden og tage med mig, oh boy, jeg ville spille.

Men det er heller ikke fordi, der skal gå retro i det. Sådan en maskine ville være utrolig billig at udvikle til, så spilflowet til sådan en konsol ville blive meget større. Forestil dig muligheden for nye typer af platform-, adventure- bil-, RPG-spil og hvad udviklerne nu kunne finde på. Fantastisk!
0
1ups givet

#36 - yasw

Level: 1 (Goomba)

30-04-2011 18:02

Alexander >> Smartphones succes som spilplatform viser i hvert fald at der er et hul. iPhone er jo ikke blevet markedsført, designet eller noget med henblik på spil. Alligevel har den fået skabt et enormt spilmarked. Så der er bestemt potentiale hvis nogen satser fuldt ud på en mobil spillemaskine.

Men det skal først og fremmest være nemt at få spil. 3DS fastholder brugen af fysiske spilmedier, hvilket i hvert fald gør at min interesse er endnu mindre. Man vil jo gerne have hele sit spilkatalog med sig uden at skulle have en stak fysiske carts med oveni. Ligeledes er det jo genialt at man med få tryk kan have et nyt spil og være i gang med at spille det inden for få minutter.

Nintendo har jo desværre bare fejlet ret hårdt med deres tilgang til download af spil. WiiWare er jo noget crap uden lige. DSiWare kender jeg ikke det store til, men jeg tvivler på det er meget bedre, og næppe nemmere.

Måske Sony PlayStation Phone kan være inde på noget af det rigtige. Selvom den nok er for dyr i og med det også skal være en telefon.
0
1ups givet

#37 - mr.miyagi

Level: 1 (Goomba)

01-05-2011 13:29

Jeppe Larsen:
De fysiske spilmedier er netop grunden til at jeg fortrækker denne form for maksiner frem for en iphone, jeg vil gerne kunne forsætte med at spille spillene om 10 år til 15 år, hvilket jeg rent faktisk gør med mine eksisterende maskiner, det sker jeg tager min gamle gameboy frem fra '89 og spiller en omgang mario og tetris.

vedr. Sony playstation Phone kan godt se ideen med den men Damn den er elendig designet, det er umuligt at trykke på skulderknapperne uden at skulle holde maskinen på en akavede måde.
-------------------------------------------------------
Maxio: Ja de har altid gjort det men ikke i samme grad som med DS'en.
Jeg kunne heller ikke forstå Gameboy pocket.

Gba SP var ok da de tilføjede baggrundsbelysning hvilket var en stor mangelvare ved den første GBA model.
-----------------------------------------
thedbp
Det kan godt være, men jeg kan ikke se hvad der var "need to have" ved DSL frem for DS, det eneste de havde ændret var designet og så at man kunne ændre baggrundsbelysningen. Nintendo skulle have ventet med de ting til DSI'en, det var jo ikke noget folk savnede ved den første model.

Jeg kan forstå hvorfor de lavede DSI, da den havde en del mere at byde på, og det var også noget kunderne begyndte at efterspørge.

DSXL var da en total meningsløs maskine.

Syntes de mange modeller var lidt at røvrende deres kunder som lige havde invisteret i en DS.

Når jeg køber en spillemaskine er jeg ikke interesseret i at købe en model som allerede er forældet året efter, hvilket er grunden til at jeg ikke gider at købe en 3DS i første omgang.

0
1ups givet

#38 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

01-05-2011 14:00

De fysiske spil er her for at blive. Folk foretrækker stadig at købe deres spil fysisk. Det er derimod industrien selv, der gerne vil gå helt over til digital distribution, fordi de derved kan fratage os diverse rettigheder som forbrugere, fx vedrørende ejerskab osv. (jf. Xbox Live og diverse DRM-intiativer).

Det bedste eksempel på, at markedet afviser digital distribution, er PSP Go, der jo som bekendt er endt med at være en kæmpe fiasko.

De seneste sikkerhedsproblemer på PSN gør det næppe nemmere for industrien at gå fuldt ud med digital distribution.
0
1ups givet

#39 - yasw

Level: 1 (Goomba)

01-05-2011 14:09

Jeg tror folk der foretrækker fysiske spil, særligt til håndholdte enheder, bliver mere og mere et mindretal med tiden. Specielt når der efterhånden ikke er nogen videre teknisk begrundelse til det. Så bliver det bare til besvær og primært noget for nostalgikere. Igen godt eksempliciferet med smartphones store del af det håndholdte spilmarked, og det endda uden at de er blevet solgt eller markedsført som værende spilmaskiner.
For de fleste er de problemer og ulemper med digital distrobution primært teoretiske. Hvis noget bare virker nemmere og hurtigere, så vil det være et mindretal der bekymrer sig om de nu også kan spille deres spil stadigvæk om 10 år.
0
1ups givet

#40 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

01-05-2011 15:04

Jeppe >> Det er ikke "tekniske begrundelser", der styrer markedet, men brugernes efterspørgsel. Det er sælgerne, der gerne vil gå digitalt, fordi de kan spare distributionsomkostninger, men så længe forbrugerne ikke vil, så går den ikke - jf. PSP Go.

Angående det mobile spilmarked så mener jeg stadig ikke, du kan drage en direkte parallel til det traditionelle håndholdte spilmarked. Brugernes adfærd er ikke den samme i de to markeder. Det er rigtigt, at det mobile spilmarked er vokset, men har det været på bekostning af det traditionelle håndholdte marked? Jeg tror ikke det er meget, men det kræver selvfølgelig en større analyse. Som jeg ser det, er det mobile markedet vokset, samtidig med, at PSP'en og den originale DS nu er i nedgang på grund af deres naturlige levetidscyklus (begge konsoller har nu været på markedet i over seks år).

Når det er sagt, så tror jeg, det håndholdte marked fortsætter sin nedgang i den nye generation, da hverken PSP eller Nintendo 3DS leverer tilfredsstillende håndholdte spiloplevelser for det store mainstream publikum.
0
1ups givet

#41 - yasw

Level: 1 (Goomba)

03-05-2011 12:35

Og markedet viser da netop at der er fremgang i downloads, når Apple kan tage en stadig større del af det håndtholdte spilmarked, og det helt uden at markedsføre sig som spillemaskine. De har fundet et nyt marked der vinder på "convenience". Selvfølgelig dør fysiske medier ikke foreløbig, men Nintendo har i hvert fald ikke just udvidet deres markedsandel med deres absolute elendige tilgang til WiiWare.

Det er selvfølgelig ikke de samme type spillere begge steder, men det handler jo også om at skabe nye markeder for sine spil. Få andre folk ind end den tradiotinelle kundegruppe. I hvert fald hvis man vil vokse og ikke bare være i stilstand.

En Nintendo mand har jo selv været ude at sige at særligt de meget billige mobilspil truer deres håndholdte marked. Det er de nødt til at tage seriøst, for vel nok kan de retfærdigvis sige at deres spil er større og bedre, men jeg tror det er tvivlsomt hvorlænge de kan bruge det til at retfærdiggøre en pris der er 40-50 gange højere. Eller også skal de bare til at lave spil der rent faktisk er det meget bedre.
0
1ups givet