Skrevet af Lukas Skywalker - 25-04-2011 12:33
Forleden kunne vi skrive om IGN, der blandt andet kunne fortælle at vi ville se den kommende Nintendo-konsol ved E3 2011. Nu er det så blevet officielt bekræftet af Nintendo of Japan.
Konsollen vil udkomme i 2012, og vil både blive annonceret og fremvist i en spilbar version (om man rent faktisk kan spille på den ved E3 2011, vides ikke), ved den kommende E3 messe her til juni.
"We will show a playable model of the new system and announce more specifications at the E3 Expo, which will be held June 7-9, 2011, in Los Angeles."
- Nintendo of Japan
Det er endnu uvidst hvad konsollens navn bliver eller hvordan den kommer til at se ud, men hos IGN har man fra adskillige kilder fået fortalt at den vil være langt mere kraftfuld end Xbox 360 og PlayStation 3, at den vil have en ny tablet-agtig controller, med en touch screen indbygget. Navnet der spekuleres i er Stream (eller Nintendo Stream), da man efter rygterne vil kunne streame indhold direkte fra konsollen til controlleren, mens alt tyder på at projektnavnet er Café.
Tak til Lazze, der tippede os om nyheden.
#1 - 0
Level: 23 (Skree)
25-04-2011 12:58
Jeg fandt det her billede for lidt siden - er det monstro de kommende controllers, og eventuelle design af maskinen? If so, so er jeg ikke hooked. Den controller er for grim :/#2 - Slettet
Level: 1 (Goomba)
25-04-2011 13:00
Selv tak#4 - Moses
Level: 3 (Koopa-Troopa)
25-04-2011 13:17
Første fake billeder af konsollen http://wiihdrumors.com/leaked-the-first-look-at-the-project-cafe-console/#5 - M60dk
Level: 18 (Twhomp)
25-04-2011 13:32
Nintendo har også opfundet LED'en der kan lyse uden strøm?#6 - Togbis
Level: 16 (Space Pirate)
25-04-2011 13:33
Billederne, tegningerne som Galactico linkede til, er sikkert af en tidlig prototype. Dem Moses linkede til er nok bare nogen der har lavet en 3D-model baseret på tegningerne og photoshoppet den ind i et photo.#7 - Lukas Skywalker
Level: 25 (Kokiri)
25-04-2011 13:24
^ Det ser ekstremt fake ud - på begge billeder ligner det mest af alt at konsollen er på størrelse med et DS-spil, se f.eks. på den ekstremt lave detaljegrad i Nintendo-logoet. I baggrunden ser vi selvfølgelig nogle kontorstole, så det ligner det er taget til et møde hvor den er blevet fremvist.#8 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
25-04-2011 13:39
Så blev det bekræftet: Nintendo er officielt gået tilbage til deres Nintendo 64- og GameCube-strategi, og jeg forudser, at det kommer til at resultere i nedgang for dem. Det gik ikke godt i 1996 og 2001, og jeg forudser, at det heller ikke vil gå godt i 2012. Markedet for "GameCube" - eller såkaldte "hardcore" spil er ikke blevet større siden 2001, kun mindre.#9 - Ossipoff
Level: 6 (Cucco)
25-04-2011 13:41
Én ting mere ved vi i hvert fald; de benytter projektnavnet "Café" til den internt, hvilket i mine øjne endnu mere konfirmerer rygterne fra IGN.#10 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
25-04-2011 13:45
Var det ikke IGN, der mente, at konsollen ville være klar til oktober, eller husker jeg forkert?#12 - Lukas Skywalker
Level: 25 (Kokiri)
25-04-2011 13:58
Alexander - Blot at den ville kunne spyttes ud af fabrikken til midt-oktober/start-november#13 - Ossipoff
Level: 6 (Cucco)
25-04-2011 14:26
Alexander, det var en fejlfortolkning flere medier lavede fra IGN. Jeg mener, ligesom Lukas, at de bare skrev at den var klar til produktion i oktober.#14 - PD
Level: 1 (Goomba)
25-04-2011 15:13
Jeg tror faktisk at der er noget om snakken omkring den dér konsol vi har set til i noget tid, den som Moses linker til. Vi har set den 3 gange nu, på et foto af et scan, på en "plakat" og nu rigtige billeder af den... jeg tror faktisk det er en prototype af den :b#15 - Zalman
Level: 28 (Skeeter)
25-04-2011 15:18
Det er muligt. Jeg tror dog bare, at folk har baseret deres mock-ups på tidligere, hvilket er grunden til, vi ser de samme designs igen og igen.#16 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
25-04-2011 15:28
Zalman >> Og det fortsætter de næste par måneder indtil E3. Forvent at hele gamer community'et går fuldstændig i selvsving. Hype-toget kan ikke stoppes.#17 - Zøvnig
Level: 20 (Moblin)
25-04-2011 15:49
Så blev det bekræftet: Nintendo er officielt gået tilbage til deres Nintendo 64- og GameCube-strategi#18 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
25-04-2011 16:02
Zøvnig >> Ved at droppe Wii'en og lancere en ny konsol?#19 - odensen
Level: 11 (Octorok)
25-04-2011 16:15
Playable til E3... NICE..#20 - Zalman
Level: 28 (Skeeter)
25-04-2011 16:15
@ Alexander - Hvem siger de dropper Wii'en? Den vil da højst sandsynligt fortsætte med at være i produktion i noget tid. Desuden kan de sagtens blive ved med at fokusere på casuals, selvom de lancerer en ny konsol.#21 - Lukas Skywalker
Level: 25 (Kokiri)
25-04-2011 16:17
Alex - Øh, hvordan skulle de så nogensinde kunne bevare den samme strategi, hvis de ikke kan lancere en ny konsol uden at det betyder at de skifter til den gamle strategi ?#22 - PD
Level: 1 (Goomba)
25-04-2011 16:19
Ja de er jo stadig igang med Wii'en... den holder jo nok også i noget tid... jeg ser heller ikke noget negativt ved dette :b#23 - Ossipoff
Level: 6 (Cucco)
25-04-2011 16:33
@ Alex#24 - Dingler_
Level: 3 (Koopa-Troopa)
25-04-2011 16:40
Spændende! Glæder mig meget til at se om det bliver en konsol der på en eller anden vis er kombatibel med Wii'en eller om den bliver stand-alone og kommer til at sælge sideløbende med Wii.#25 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
25-04-2011 16:54
Selvfølgelig fortsætter Nintendo med at producere Wii-konsoller ligesom Sony fortsatte med at producere PS2-konsoller. Problemet er, at Nintendo ikke har ressourcerne til at levere nok kvalitetsspil til tre forskellige platforme. De har problemer nok med at levere nok kvalitetsspil til to platforme. Det er kun et par måneder siden, at Reggie var ude at sige, at grunden til at vi ikke så nogle nye Wii-udgivelser var, at Nintendo havde nok at se til med at udvikle Nintendo 3DS-spil (og nok også Project Cafe-spil).#26 - Togbis
Level: 16 (Space Pirate)
25-04-2011 17:01
Køber casual-spillere overhovedet software til Wii længere?#27 - Lukas Skywalker
Level: 25 (Kokiri)
25-04-2011 17:11
Alex - Det er meget fint med de A- og B-hold, men hvor befandt holdene sig før? På Wii? Hvad er så forskellen? Hvorfor går de hardcore nu hvor de lancerer en ny konsol der har A-hold, havde Wii ikke også A-hold?#28 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
25-04-2011 17:15
Henrik >> Hov, jeg så ikke lige din kommentar inden jeg skrev mit indlæg, så du får lige et svar her.#29 - odensen
Level: 11 (Octorok)
25-04-2011 17:27
Alex.. Men nintendo kan også hyrer folk, og/eller lade andre stå for udviklingen..#30 - Peblisko
Level: 21 (Paragoomba)
25-04-2011 17:29
Jeg kunne forestille mig, at de gør ligesom da Sony med overgangen til PS3 stadig udgav og solgte PS2 hardware + software. Wii'en vil være der så længe folk køber det, og i mellemtiden bygger Café sig op ligesom PS3'en brugte noget tid på.#31 - Togbis
Level: 16 (Space Pirate)
25-04-2011 17:38
Det virker lidt pudsigt at Nintendo siger at de ikke har udviklere nok.#32 - Zalman
Level: 28 (Skeeter)
25-04-2011 17:44
Nintendo havde svært ved at få nok hardcore spil på Wii, da det var op til dem selv at tilfredsstille deres fans. Mange third party udviklere ignorerede den fuldstændig og fokuserede i stedet på PS3/X360. Selv hvis de ikke gjorde, købte gamere bare spillene til de andre maskiner, da de oftest havde den bedre version.#33 - odensen
Level: 11 (Octorok)
25-04-2011 17:51
Togbiz. Nintendo har gigant mange penge... så det er ikke derfor..#34 - Peblisko
Level: 21 (Paragoomba)
25-04-2011 18:00
@Zalman#36 - Oni Nick
Level: 26 (Octopi)
25-04-2011 19:44
Hmm, hvad er disse NES-idealer, Alexander? Kan ikke se hvad du finder så negativt i Project Café. Syntes SNES, N64 og GameCube var langt mere spændende end NES og Wii, og jeg synes at have læst at mange ikke bruger deres Wii... Er det så ikke bedre at udvikle en konsol som folk gider spille på, med teknologi, der er tidssvarende?#37 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
25-04-2011 20:45
Zalman >> Du opstiller en præmis om, at hvis Nintendo bare laver en konsol, hvor der optræder flere "hardcore" spil, så ville Nintendo klare sig bedre end de gør nu. Belæg tak? Her kommer nogle belæg for, at det kke er sådan.#38 - Togbis
Level: 16 (Space Pirate)
25-04-2011 21:21
Hmm, hvis Nintendo nu går hardcore igen. Betyder det jo at de efterlader en masse casual-spillere på markedet.#39 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
25-04-2011 22:04
Togbis >> Lige en kommentar omkring begrebet "casual" gamer. Begrebet "casual" bliver kun brugt af folk, der ser sig selv som hardcore gamere. Konnotationen er egentligt bare "idiotisk gamer", fordi de synes, at alle andre, der ikke kan lide samme type spil som dem selv, er idioter. Derfor ødelægger brugen af udtrykket "casual gamer" de fleste spildiskussioner, fordi begrebet ikke rigtig siger noget om en egentlig gameradfærd. Hvad man i stedet bør kigge på, er hvilke værdier de enkelte spil repræsenterer. Hvilke værdier er repræsenteret på fx Wii? Hvis man laver sådan en analyse, bliver man meget klogere - men det er de fleste hardcore gamere ikke interesseret i. De ranter bare.#40 - Oni Nick
Level: 26 (Octopi)
25-04-2011 22:31
Hvad er NES-idealet? Hvad er det? Hvis du har nævnt det, så undskyld, kunne umiddelbart ikke finde et svar på det.#43 - Togbis
Level: 16 (Space Pirate)
25-04-2011 22:38
Når jeg bruger udtrykket casual, så tænker jeg her på universelt underholdende brugervenlige spil, der kan få folk, der normalt ikke gamer, til at have det sjovt med computer-spil.#44 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
25-04-2011 22:46
Oni Nick >> NES værdier er egentligt bare arkadeværdier dvs.: sjovt, fast-paced, lettilgængeligt (ikke ens betydende med let!), stor/stigende udfordring, multiplayer, universel genspilningsværdi, underholdende at se på selvom man ikke spiller.#45 - Kristian Mols
Level: ()
25-04-2011 22:53
^Tsk Alexander, du plejer ellers at være så vel dokumenteret, men vis mig en eneste dokumentation på at en d-pad sælger spil?#46 - Kanin
Level: 23 (Skree)
25-04-2011 23:00
"På samme måde som Apple's Macintosh var et forsøg på at få ikke-nørder til at bruge en computer."#47 - Togbis
Level: 16 (Space Pirate)
25-04-2011 23:43
Apple har været helt enormt casual lige siden begyndelsen.#48 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
25-04-2011 23:46
Kristian >> Tjaah, Wii-remote'en ligner NES-controlleren med sin d-pad, og det gik da meget godt med 85 millioner solgte konsoller? Alle Nintendos håndholdte konsoller har også været blandt de mest populære spilkonsoller i historien?#49 - Eagle
Level: 21 (Paragoomba)
26-04-2011 00:34
blablabla#50 - M60dk
Level: 18 (Twhomp)
26-04-2011 00:39
Haha ja, hold da op. Før der er annonceret nogen spil, kan ingen da vurdere præcist hvad Nintendo vil med den her konsol.#51 - Oni Nick
Level: 26 (Octopi)
26-04-2011 00:44
Men der er én ting jeg ikke forstår Alexander, hvad er det egentlig, der er så dårligt ved det vi har hørt om Project Café indtil videre?#53 - Hassus
Level: 22 (Ice Keese)
26-04-2011 07:05
Jeg så lige nogen diskutere om "Café" og Wii kunne være to supplerende hjemmekonsoller og føler en trang til at pege tilbage på Nintendo DS' udgivelse. DS'en var oprindeligt ment som en maskine, der kunne leve side om side med Gameboy-brandet, men udenfor Nintendos hænder overtog den helt markedet i stedet.#54 - Hassus
Level: 22 (Ice Keese)
26-04-2011 07:07
(det er morgen)#55 - stelzig
Level: 24 (Whomp)
26-04-2011 13:36
"sjovt, fast-paced, lettilgængeligt (ikke ens betydende med let!), stor/stigende udfordring, multiplayer, universel genspilningsværdi, underholdende at se på selvom man ikke spiller."#56 - Oni Nick
Level: 26 (Octopi)
26-04-2011 07:08
Ok. Tjah, jeg synes da mange af tingene virker lovende, men det er sgu svært at sige noget før der er vist nogen spil som det også er pointeret ovenover. Synes nu det er okay at Nintendo siger, at det er rigtigt at de har en ny konsol, men at nogle af rygterne ikke er rigtige, således at deres E3 ikke bliver ødelagt af høje forventninger. Men ved ikke hvordan jeg skal tolke dit problem med annonceringen.#57 - Kristian Mols
Level: ()
26-04-2011 11:20
Nu lægger du ord i min mund, jeg betragter ikke nogen som "dumme" casual spillere. Det jeg mener når jeg fremhæver Angry Birds er at det falder ind i den kategori som vi oftest forbinder med casual gamere. Det betyder ikke at det ikke kan være dybt eller at man ikke kan spille det intensivt, det kan man sagtens, men det ændrer ikke på genren.#59 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
26-04-2011 22:03
Kristian Mols >> Du skriver, at "casual gaming" er en adfærd, som alle gamere kan udvise. I så fald giver det vel heller ikke mening at dele markedet op i henholdsvis en "casual" eller "hardcore" kasse. Lad det nu bare ligge.#60 - Dead-Cheese
Level: 25 (Kokiri)
26-04-2011 22:39
Jeg syntes ikke nintendo har et problem med spil udviklingen, jeg tænker starfox som noget eksperimentielt og at metroid havde brug for et nyt look. Jeg er ikke tilfreds men syntes det er ok. Det kan skyldes at de ville fange en yngre målgruppe, som skal have det nemmere med det første spil, vi ser vel snart noget svæere igen.#62 - mr.miyagi
Level: 1 (Goomba)
26-04-2011 22:47
fandt lige denne artikel#63 - Zøvnig
Level: 20 (Moblin)
27-04-2011 00:38
"Udviklerne skal lave det, som brugerne gerne vil have, og ikke hvad de selv gerne vil have. Og det er problemet med Miyamoto og Sakamoto. De to tosser tror, at de er kunstnere og har en særlig vision, som vi dumme gamere ikke altid forstår"#64 - Jonas
Level: 15 (Geega)
27-04-2011 00:53
Den ultimative død for hele branchen må vel være, at folk helt holdt op med at købe spil. Du siger altså, at hvis udviklerne lavede spil, som folk ville have, så ville folk holde op med at købe spil?#65 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
26-04-2011 23:21
Metroid havde brug for et nyt look? LOL! Det mente Sakamoto også, og hvordan gik det lige? Other M har ikke engang solgt over en million eksemplarer. Det er jo så latterligt lidt, når man tænker på, at der er 85 millioner Wii-ejere i hele verden, og at Metroid var en okay populær serie.#66 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
27-04-2011 01:15
Haha, Jonas said it. Sorry, Zøvnig, men du vrøvler altså for meget.#67 - M60dk
Level: 18 (Twhomp)
27-04-2011 01:44
Ernæringseksperter er da dem der siger man skal spise sundt, ikke kultiveret#68 - Kristian Mols
Level: ()
27-04-2011 13:08
Alexander er du ikke selv en af dem du elsker at hade, jeg synes jeg hører dig sige at spil med arkade værdier og d-pad er det eneste rigtige? Det lyder lidt som om at du synes at alle i verden burde tænke som dig? Selvfølgelig giver det mening at opdele markedet i hardcore og casual, ligesom det giver mening at opdele film i action og familiefilm og opdele literatur i digte og romaner. Det kan godt være at du ikke mener at folk har ret til at synes om forskellige ting og at alle bør mene det samme er godt som flertallet, sådan et markede ønsker jeg dog ikke.#69 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
27-04-2011 13:18
Kristian >> Pointen er ikke, at kokken ikke må udvikle sine produkter, men det skal jo altid passe til min smag, for ingen gider at spise noget, man ikke kan lide (det er selv du enig i, eller vil du gerne have, at jeg tvinger hummus og tofu ned i kæften på dig, fordi jeg som madintersseret selv godt kan lide det?). Hvis kokken fx puttede lidt bacon og ekstra olivenolie på min pizza en dag, så ville jeg blive positivt overrasket, fordi han havde forstået, hvad jeg godt kunne lide - måske uden jeg vidste det på forhånd.#70 - Dead-Cheese
Level: 25 (Kokiri)
27-04-2011 14:10
Jeg srev en post længre oppe, og der blev kommenteret... Men kun det med metroid. Det jeg mener er at metroid ikke ville fungere som sidescroller til nyere konsoller, det ville ende som blade kitten eller jeg ved ikke hvad, det fungerer bare ikke så godt med den stil de havde før. Deres 3d spil pasede serien bedre, men var samtidigt noget nyt for serien. Metroid other m blandede sidescrolling med first person, desværre uden held. Jeg er ikke den store metroid fan, men må sige at metriod fusion er min ynglings.#71 - Zøvnig
Level: 20 (Moblin)
27-04-2011 16:09
Hold da op... Får du lige luftet et par fordomme der Alexander?#72 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
27-04-2011 17:06
Zøvnig >> Du forsøger at få mig til at fremstå som om, at jeg er imod innovation. Det er forkert, og det har jeg også argumenteret for adskillige gange nu.#76 - HGC
Level: 16 (Space Pirate)
27-04-2011 17:19
Det kan godt være, du synes, at Galaxy-spillene er ringe, men alle anmeldere siger altså det modsatte. Det kan også godt være, de ikke har solgt lige så godt som 2D-spillene, og det skyldes, ja, at 2D-Mario har et større publikum.De fleste gamere klager over Galaxy-spillene, fordi de er for lineære, simple og uden udfordring.
Lineære: En smule, indrømmet, men jeg synes ikke, det er noget der ødelægger spillet.
Simple: Ja, selve gameplayet er simpelt, men hvornår er det blevet skidt? Hvis simpelt gameplay er lig dårligt spil, så må næsten alle Nintendos spil godt nok være forfærdelige.
Uden udfordring: Har du overhovedet spillet Super Mario Galaxy 2? Jeg vil gerne se dig gennemføre The Perfect Run på mindre end fem forsøg og sige Galaxy 2 er uden udfordring. Og The Perfect Run er ikke det eneste eksempel på en høj sværhedsgrad i Galaxy-serien.
#77 - Kanin
Level: 23 (Skree)
27-04-2011 17:26
HGC: Alex vil fortælle dig dette: Den almene bruger, deler ikke samme holdning som den alene anmelder. En almen anmelder kunne være næsten hvem som helst fra N-club (dig eksempelvis) og fungere derfor ikke særlig godt, som eksempel på Nintendos kerne købere....#78 - Oni Nick
Level: 26 (Octopi)
27-04-2011 21:59
Alexander: Jeg ser da Sunshine som en ægte efterfølger til SM64. Det var ikke mere lineært end det første, det havde store baner og var fandens svært.#79 - Jonas
Level: 15 (Geega)
27-04-2011 23:41
Det er som om, den ene halvdel af spillet er sjove og udfordrende platform-baner, mens den anden halvdel bare er kedeligt samleri :/#80 - Oni Nick
Level: 26 (Octopi)
27-04-2011 23:55
Ja, det var ikke lige så godt som SM64, men ud fra de kriterier Alexander stiller var det en rigtig efterfølger.#81 - Oni Nick
Level: 26 (Octopi)
28-04-2011 00:22
Ok, men konceptet var nu præcist det samme som i SM64, er enig i at level designet var meget dårligere tho.#82 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
28-04-2011 00:00
Jeg synes ikke, Sunshine mindede særlig meget om Super Mario 64. Kedelig content, kedelige baner og kedeligt gameplay-gimmick. Det eneste, der var en smule sjovt, var de der bonus-baner.#83 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
28-04-2011 00:31
Jeg synes ikke, at Super Mario Sunshine mindede eller føltes som Super Mario 64. De gode ting ved et videospil er tit ting, der er svære at beskrive. Hvad er det fx, der gør Super Mario Bros. bedre end mange andre 2D platformsspil fra den tid? Det er faktisk ikke så nemt at beskrive. Det handler om "et feel" og en "balance" af gameplayet. På samme måde føles Sunshine bare slet ikke ligeså godt som Super Mario 64, og jeg tvivler på, at jeg er den eneste, der har det sådan.#84 - Jonas
Level: 15 (Geega)
28-04-2011 00:40
Det er åbenbart vigtigt for dig, hvor spillet foregår henne, og hvilke figurer der er med.#85 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
28-04-2011 00:42
Ja, det kaldes content. Vel noget af det vigtigste i underholdningsindustrien - noget som videospil er en del af.#86 - chessr
Level: 31 (ChuChu)
28-04-2011 10:33
Aaaaaah content er ikke figurer og områder.#88 - Lukas Skywalker
Level: 25 (Kokiri)
28-04-2011 16:59
Haha, jeg må indrømme at jeg ikke helt forstår din kommentar... Synes du modsiger dig selv i slutningen#89 - chessr
Level: 31 (ChuChu)
28-04-2011 19:12
Nå så må jeg omformulere mig næste gang jeg kommer til pcen kan godt de hvad du mener#90 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
06-05-2011 00:15
Miyamotos seneste udtalelser om "Project Cafe":"Nowadays I think it’s really important that designers are really unique and individual. It’s costly if you are focussing on similar ideas, so that uniqueness is important. You can get more budget for games, but your energy must be focussed, otherwise it won’t last. Don't focus on how many stages it's got. Tell me if you’ve seen it before. That’s the challenge for me."
Udtalelsen bekræfter desværre to af mine teser om Nintendo:¨
1. De er besat af at skulle "overraske" os.
2. De værdsætter ikke content særlig højt.
Miyamoto siger det jo direkte: "Det er vigtigere, at vi konstant gør tingene anderledes end at levere mange baner, dvs. content".
Det er derfor, at vi ser stereoskopisk 3D som hovedfeaturen i 3DS. Det er "nyt" og "overraskende". Den medfølgende software til 3DS er fx meget spændende, men der er intet content. Det er blot gameplay-mekanismer. Og det var det samme problem med mange af Wii-spillene:
-Wii Sports: Spændende gameplay-mekanisme, men meget lidt content.
-WiiFit: Spændende gameplay-mekanisme, men meget lidt content (netop af den grund var de nødt til at udgive WiiFit Plus - med nye øvelser)
-Wii Sports Resort: Spændende gameplay-mekanisme (og forbedret i forhold til Wii Sports), men meget lidt content.
Wii Music: Spændende gameplay-mekanisme (kan måske diskuteres), men INTET content.
Hvis vi kigger på Mario og Zelda er det noget lignende, der er problemet. Serierne er bygget op omkring at hvert kapitel skal udskille sig i form af et nyt gimmick (med undtagelse af Galaxy 2). Så skal Mario have en vandpumpe. Så skal Mario være i rummet. Jooo, det er da meget godt, men hvad med selve spillets content? Er det sjovt, er der nok udforskning i banerne, lærer vi nok nyt om Mushroom Kingdom? Er der nye fjender? Er der forskellige måder at spille spillet på? Med andre ord: Er der nok nyt content?
Og det er det samme med Zelda: Så skal Link sejle i en båd. Så skal Link være en vareulv. Så skal Link køre i tog. Men hvad med spillets content? Er der nok udforskning og udfordring, lærer vi nok nyt om Hyrule osv.?
Grunden til at mange er utilfredse med især Zelda-serien, er fordi de nye spil ikke leverer tilfredsstillende content. Der er ikke nok interessante ting man kan gøre. Der er ikke nok content at udforske eller fjender at kæmpe med. Vi ser ikke nok af universets mytologi. I stedet følger vi blot en scriptet historie med nogle plottwists, som kun er "overraskende" første gang, man oplever dem.
Men Miyamoto er ligeglad. Han går mere op i "overraskelser" - altså at Skyward Sword nu foregår i mellemøstelige omgivelser og at Link kan flyve end spillets indhold.
Problemet med overraskelser er, at de kun er sjove første gang, man oplever dem. Derefter mister de underholdningseffekten.
#91 - PD
Level: 1 (Goomba)
06-05-2011 00:35
Hvorfor bliver du ved med at skrive content? Jeg troede dette var en dansk side... hvorfor ikke bare sige det mest normale "indhold"?#92 - Dead-Cheese
Level: 25 (Kokiri)
06-05-2011 08:34
Jeg tænker ikke så meget over at de ikke vil levere indhold, jeg tænker at de langt hellere vil give spilleren en unik føelse af nintendo spil frem for xbox og sony spil. Der skal nye funktioner og ting man skal lære, altså noget eksperimentielt. Jeg kan godt lide at man f.eks. i TP skulle lære at bruge den enkelte våben samtidigt med at man altid skulle vende tilbage til sværd og skjold. God blandning.