Prøv Star Wars: Knights ...

SteamWorld Heist II annon...

N-cast #217: En eksplosio...

LEGO afslører tre nye LE...

N-cast #216: Microsoft br...

N-club Streams: Uge 18

LEGO annoncerer nye LEGO ...

Overblikstrailer for Pape...

Lanceringstrailer for Gro...

Tales of the Shire: A The...

Luigi's Mansion 2

Switch - spilrygter og sp...

Fortnite

Spil på vej til Switch

Amiibo!

Switch 2 - rygter og disk...

Pokémon GO

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Pokémon Unite

Hollow Knight

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Så er det officielt: Ny Nintendo-konsol ved E3 2011!

Skrevet af Lukas Skywalker - 25-04-2011 12:33

Forleden kunne vi skrive om IGN, der blandt andet kunne fortælle at vi ville se den kommende Nintendo-konsol ved E3 2011. Nu er det så blevet officielt bekræftet af Nintendo of Japan.

Konsollen vil udkomme i 2012, og vil både blive annonceret og fremvist i en spilbar version (om man rent faktisk kan spille på den ved E3 2011, vides ikke), ved den kommende E3 messe her til juni.

"We will show a playable model of the new system and announce more specifications at the E3 Expo, which will be held June 7-9, 2011, in Los Angeles."

- Nintendo of Japan


Det er endnu uvidst hvad konsollens navn bliver eller hvordan den kommer til at se ud, men hos IGN har man fra adskillige kilder fået fortalt at den vil være langt mere kraftfuld end Xbox 360 og PlayStation 3, at den vil have en ny tablet-agtig controller, med en touch screen indbygget. Navnet der spekuleres i er Stream (eller Nintendo Stream), da man efter rygterne vil kunne streame indhold direkte fra konsollen til controlleren, mens alt tyder på at projektnavnet er Café.

Tak til Lazze, der tippede os om nyheden.

0
1ups givet

Kommentarer:

#1 - 0

Level: 23 (Skree)

25-04-2011 12:58

Jeg fandt det her billede for lidt siden - er det monstro de kommende controllers, og eventuelle design af maskinen? If so, so er jeg ikke hooked. Den controller er for grim :/

http://technobuffalo.technobuffalo.netdna-cdn.com/files/2011/04/Project-Cafe-Controllers.jpg
0
1ups givet

#2 - Slettet

Level: 1 (Goomba)

25-04-2011 13:00

Selv tak Smiley

Synes pludselig at der er lang tid til juni nu. Bliver spændende at se giraffen til E3 - og se hvilke af de mange rygter som der er hold i. Det er helt sikkert IKKE dem alle.
0
1ups givet

#3 - Zalman

Level: 28 (Skeeter)

25-04-2011 13:08

And so it begins...
0
1ups givet

#4 - Moses

Level: 3 (Koopa-Troopa)

25-04-2011 13:17

Første fake billeder af konsollen http://wiihdrumors.com/leaked-the-first-look-at-the-project-cafe-console/
0
1ups givet

#5 - M60dk

Level: 18 (Twhomp)

25-04-2011 13:32

Nintendo har også opfundet LED'en der kan lyse uden strøm? Smiley
0
1ups givet

#6 - Togbis

Level: 16 (Space Pirate)

25-04-2011 13:33

Billederne, tegningerne som Galactico linkede til, er sikkert af en tidlig prototype. Dem Moses linkede til er nok bare nogen der har lavet en 3D-model baseret på tegningerne og photoshoppet den ind i et photo.

Det endelige design af konsollen og controlleren er alligevel først noget de tilføjer til sidst.

Det, at konsollen er 'playable', kunne muligvis betyde at der ikke er så lang tid til dens udgivelse.
0
1ups givet

#7 - Lukas Skywalker

Level: 25 (Kokiri)

25-04-2011 13:24

^ Det ser ekstremt fake ud - på begge billeder ligner det mest af alt at konsollen er på størrelse med et DS-spil, se f.eks. på den ekstremt lave detaljegrad i Nintendo-logoet. I baggrunden ser vi selvfølgelig nogle kontorstole, så det ligner det er taget til et møde hvor den er blevet fremvist.

Det kan selvfølgelig godt være noget depth of field og andet der snyder lidt, men jeg tror i hvert fald ikke en meter på det Smiley
0
1ups givet

#8 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

25-04-2011 13:39

Så blev det bekræftet: Nintendo er officielt gået tilbage til deres Nintendo 64- og GameCube-strategi, og jeg forudser, at det kommer til at resultere i nedgang for dem. Det gik ikke godt i 1996 og 2001, og jeg forudser, at det heller ikke vil gå godt i 2012. Markedet for "GameCube" - eller såkaldte "hardcore" spil er ikke blevet større siden 2001, kun mindre.

Derudover befinder vi os stadig i en økonomisk krise, hvilket betyder, at det aldrig er fordelagtigt at udgive hardware, jf. Nintendo 3DS' udgivelse, der ikke har levet op til Nintendos forventninger - om end de spinner det anderledes. Det er i øvrigt typisk for Nintendo, at de altid annoncerer ny hardware i dårlige tider. Da de annoncerede Nintendo 3DS, valgte de at gøre det på et tidspunkt, hvor Wii'en solgte dårligt. Og nu vælger de at annoncere en efterfølger til Wii'en på et tidspunkt, hvor Nintendo 3DS ikke sælger så godt som forventet.
0
1ups givet

#9 - Ossipoff

Level: 6 (Cucco)

25-04-2011 13:41

Én ting mere ved vi i hvert fald; de benytter projektnavnet "Café" til den internt, hvilket i mine øjne endnu mere konfirmerer rygterne fra IGN.
0
1ups givet

#10 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

25-04-2011 13:45

Var det ikke IGN, der mente, at konsollen ville være klar til oktober, eller husker jeg forkert?
0
1ups givet

#11 - Zalman

Level: 28 (Skeeter)

25-04-2011 13:51

Where there's smoke, there's fire.
0
1ups givet

#12 - Lukas Skywalker

Level: 25 (Kokiri)

25-04-2011 13:58

Alexander - Blot at den ville kunne spyttes ud af fabrikken til midt-oktober/start-november Smiley
0
1ups givet

#13 - Ossipoff

Level: 6 (Cucco)

25-04-2011 14:26

Alexander, det var en fejlfortolkning flere medier lavede fra IGN. Jeg mener, ligesom Lukas, at de bare skrev at den var klar til produktion i oktober.
0
1ups givet

#14 - PD

Level: 1 (Goomba)

25-04-2011 15:13

Jeg tror faktisk at der er noget om snakken omkring den dér konsol vi har set til i noget tid, den som Moses linker til. Vi har set den 3 gange nu, på et foto af et scan, på en "plakat" og nu rigtige billeder af den... jeg tror faktisk det er en prototype af den :b
0
1ups givet

#15 - Zalman

Level: 28 (Skeeter)

25-04-2011 15:18

Det er muligt. Jeg tror dog bare, at folk har baseret deres mock-ups på tidligere, hvilket er grunden til, vi ser de samme designs igen og igen.
0
1ups givet

#16 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

25-04-2011 15:28

Zalman >> Og det fortsætter de næste par måneder indtil E3. Forvent at hele gamer community'et går fuldstændig i selvsving. Hype-toget kan ikke stoppes.
0
1ups givet

#17 - Zøvnig

Level: 20 (Moblin)

25-04-2011 15:49

Så blev det bekræftet: Nintendo er officielt gået tilbage til deres Nintendo 64- og GameCube-strategi

Jeg kigger muligvis ikke godt nok efter, men hvor bekræftes det?
0
1ups givet

#18 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

25-04-2011 16:02

Zøvnig >> Ved at droppe Wii'en og lancere en ny konsol?

0
1ups givet

#19 - odensen

Level: 11 (Octorok)

25-04-2011 16:15

Playable til E3... NICE..Smiley

Hvorfor skulle de droppe wii'en...? Har lige set deres regnskaber for det sidste år, og eftersom wii'en stadig er over alle tidligere nintendo generationers salgstal, og de med wii vil have en super billig casual maskine.. Giver det da ingen mening.. overhovedet..?

Og som nævnt før.. med en pris på ca. det samme som wii (måske lidt dyrere i starten) og en spil serie der vil omfatte alle kendte wii franchises som mario, zelda, kart, fit, bawl, DK og hvad vi ellers for at se af lækkerier.. måske wave, zero, pilot osv.. og samtidig back compatibel med alle wii spil.. måske GC på VC denne gang også..Smiley Hvorfor skulle den appelere mindre til det casualle markede...?
At de så samtidig bliver den stærkeste (for en tid) og kan blæse samtlige 3 part ud for fuld skrue.. kan sku da ikke være skidt... fatter slet ikke nogle er så negative...?
0
1ups givet

#20 - Zalman

Level: 28 (Skeeter)

25-04-2011 16:15

@ Alexander - Hvem siger de dropper Wii'en? Den vil da højst sandsynligt fortsætte med at være i produktion i noget tid. Desuden kan de sagtens blive ved med at fokusere på casuals, selvom de lancerer en ny konsol.
0
1ups givet

#21 - Lukas Skywalker

Level: 25 (Kokiri)

25-04-2011 16:17

Alex - Øh, hvordan skulle de så nogensinde kunne bevare den samme strategi, hvis de ikke kan lancere en ny konsol uden at det betyder at de skifter til den gamle strategi Smiley?
0
1ups givet

#22 - PD

Level: 1 (Goomba)

25-04-2011 16:19

Ja de er jo stadig igang med Wii'en... den holder jo nok også i noget tid... jeg ser heller ikke noget negativt ved dette :b
0
1ups givet

#23 - Ossipoff

Level: 6 (Cucco)

25-04-2011 16:33

@ Alex
Casuals er vel (nogenlunde) tilfredse med Wii som den står nu. Jeg vurderer, at en normal casual ikke lægger mærke til det vi andre betragter som spiltørke. De har deres casual spil, og behøver egentlig ikke et steady flow.

Ud fra den antagelse, kunne Wii vel fortsætte i produktion, og stadig tjene penge som den gør nu. Der kommer selvfølgelig et tidspunkt hvor der bare ikke er flere spil at købe, men som jeg ser det, burde det da kunne løbe rundt i noget tid.

Jeg synes desuden det er lidt vel tidligt at konkludere hvilken effekt maskinen får på markedet. At konkludere, at Nintendo er på vej ud på et skråplan, endda konkludere at de har gang i deres N64/GCN-strategi, baseret på rygter, synes jeg er lidt voldsomt. Lanceringen af en ny konsol synes jeg har været ret klar længe, og jeg mener rent personligt, at tiden er til det.

Jeg går ud fra, at du lige som jeg har haft undervisning i Innovation af some sort. Jeg har haft det Software-orienteret (til dels rettet mod det hardware som softwaren kører på også) med en af top-folkene på området i Danmark, så vidt jeg er orienteret. Hvis der er et kriterie som jeg skal stille mig kritisk overfor ifm. deres innovations-lyst, er det hvorvidt markedet er klart. Udover det mener jeg, at Nintendo opfylder hvad end der er af kriterier for, at innovation skulle være mulig. Hvorvidt markedet er klart til hvad de har gang i, er utroligt svært at sige førend vi ved hvad de reelt set har gang i (jeg vælger her ikke at tænke på 3DS, da jeg ikke har sat mig nok ind i den maskine/markedet).

Jeg tror, at deres tanker har været noget i retning af "lad os prøve noget nyt, lad os se om markedet er klar til det" med Wii. Det lykkedes for dem. Det var noget af en risiko de tog. Med 3DS og Café tænker jeg, at deres mål er at skubbe grænserne for, hvor mange mennesker man kan få til at være gamere. Jeg ved at du er uenig i Nintendos argumenter for deres innovation (eksempelvis Miyamotos 3D-fantasi omkring afstande i 3D-spil. Jeg hader selv 3D-platformere af netop den årsag [og har altid gjort det], så jeg er personligt helt enig i Miyamotos betragtelse), men jeg tror rent faktisk, at de har fat i den lange ende.

Lad os dog sige at alle Casual falder fra i nogle år. Resultatet bliver, at spiludviklerne er glade fordi de har en super maskine at arbejde med, og hardcore fans er glade fordi de har nogle super spil at spille (de mere kritiske anti-cinematiske fans må så lige vente en generation). Mon ikke Nintendo har økonomi til at gøre det?

Jeg ser vitterligt ikke noget galt i den vej de er på vej ned af.
0
1ups givet

#24 - Dingler_

Level: 3 (Koopa-Troopa)

25-04-2011 16:40

Spændende! Glæder mig meget til at se om det bliver en konsol der på en eller anden vis er kombatibel med Wii'en eller om den bliver stand-alone og kommer til at sælge sideløbende med Wii.

Er der overhovedet nogle producenter der har haft to konkurrende konsoller på markedet samtidig? Det her lugter ikke umiddelbart af en udfasning af Wii'en men mere som et alternativ? Sagt med andre ord, jeg tror bestemt at det købelystne casual-markede ville fortsætte med at hive spil hjem til Wii'en i mindst 2 år endnu, hvis Nintendo gav dem muligheden (why shouldn't they, x2 on le monz).

Projektnavnet Café har jeg dog mine bekymringer om, det lugter fælt af mere casual, men nu må vi se hvad de finder på!
0
1ups givet

#25 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

25-04-2011 16:54

Selvfølgelig fortsætter Nintendo med at producere Wii-konsoller ligesom Sony fortsatte med at producere PS2-konsoller. Problemet er, at Nintendo ikke har ressourcerne til at levere nok kvalitetsspil til tre forskellige platforme. De har problemer nok med at levere nok kvalitetsspil til to platforme. Det er kun et par måneder siden, at Reggie var ude at sige, at grunden til at vi ikke så nogle nye Wii-udgivelser var, at Nintendo havde nok at se til med at udvikle Nintendo 3DS-spil (og nok også Project Cafe-spil).

En af grundene til det er, at udviklingstiden for at udvikle spil er steget voldsomt de seneste ti-femten år. Hvis Project Cafes hardware vitterligt er kraftigere end PS3'en og understøtter 1080p, vil udviklingstiden for et Nintendo-spil kun stige yderligere i fremtiden.

Til sidst og ikke mindst så har Nintendo kun få såkaldte A udviklingshold (bl.a. dem med Miyamoto og Aonuma), resten af B udviklingshold, der ikke er ligeså dygtige. Når Project Cafe rammer butikkerne, hvor tror I så selv, at de få A udviklingshold vil blive brugt? Nemlig på Project Cafe. Det vil sige, at Wii ikke længere får samme støtte - Wii som i forvejen har oplevet enormt mange perioder med spiltørker.

Med andre ord. Wii er død, og Nintendo is going hardcore.
0
1ups givet

#26 - Togbis

Level: 16 (Space Pirate)

25-04-2011 17:01

Køber casual-spillere overhovedet software til Wii længere?
Man kunne godt frygte at folk bare har købt en Wii med Wii Fit eller New Super Mario Bros og så måneden efter bare dropper gaming-dillen og lader konsollen samle støv.
0
1ups givet

#27 - Lukas Skywalker

Level: 25 (Kokiri)

25-04-2011 17:11

Alex - Det er meget fint med de A- og B-hold, men hvor befandt holdene sig før? På Wii? Hvad er så forskellen? Hvorfor går de hardcore nu hvor de lancerer en ny konsol der har A-hold, havde Wii ikke også A-hold?

Eller sagt på en anden måde - hvad har A- og B-holdene med at gøre, at de ikke kan gå casual to gange?
0
1ups givet

#28 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

25-04-2011 17:15

Henrik >> Hov, jeg så ikke lige din kommentar inden jeg skrev mit indlæg, så du får lige et svar her.

Noget vi alle sammen skal huske på, er, at Nintendos core market er gamere, der godt kan lide Wii Fit, Wii Sports, Nintendogs og Brain Training, da det er de spil, der har solgt langt mest i denne generation.

Der er mange rundt omkring på nettet, der ikke forstår, hvordan de skal bruge begreberne korrekt. De tror, at core = hardcore og expanded market = 'casuals' (LOL, jeg hader det ord). Dvs. at hvis Nintendo vælger at gå samme vej softwaremæssigt med Project Cafe, som de gjorde med GameCube'en (hvilket ikke er bekræftet, men er min tese, som jeg bygger på Nintendos seneste udtalelser og på deres software line-up til 3DS), så forlader de deres core market og vender tilbage til det marked, hvor de var ved at komme ud i problemer (Zøvnig, ikke den diskussion igen, vel Smiley). Det er en ret stor satsning, hvis du spørger mig. Og hvis man kigger historisk på det, har Nintendo oplevet nedgang lige siden de forlod NES-idealerne i sin tid. Der var nedgang fra NES til SNES, fra SNES til N64 og fra N64 til GameCube. Nintendo fandt først deres fodfæste igen med Wii'en, da de vendte tilbage til NES-idealerne (om end de aldrig fuldførte strategien, som vi kan se nu).

Grunden til at Nintendo alligevel vælger at vende tilbage til GameCube-ideaerne, er selvfølgelig fordi de ikke anskuer markedet, som jeg gør det, og så fordi, at de er blevet yderst overmodige på grund af den store succes de har oplevet med Wii og Nintendo DS siden 2005. Men som Clayton Christensen (hvis du er interesseret i innovation, så LÆS HAM) siger, så laver virksomheder altid de største fejl, når de er mest succesfulde.

Lukas >> Jeg fatter ikke din kommentar. Men min pointe er bare, at Nintendos bedste udviklere altid vil udvikle spil til den seneste konsol. Så derfor kommer der ikke nogle spil til Wii, der udviklet af de gode udviklingshold længere.

Togbis >> Der findes ikke casual gamere. Smiley Folk køber ikke spil til Wii, fordi der stort set aldrig kommer nogen, og når der endelig gør er der kun få gode. Nintendo dræbte alt Wii'ens momentum sidste år med udgivelserne af Other M og Galaxy 2.
0
1ups givet

#29 - odensen

Level: 11 (Octorok)

25-04-2011 17:27

Alex.. Men nintendo kan også hyrer folk, og/eller lade andre stå for udviklingen..

Plus.. Vi kommer helt sikkert til at se forskellige bundler..
Jeg kunne forestille mig. Mario Bundle.. Galaxy 1+2, Sunshine og alle de andre platform mario spil præinstaleret. Eller.. 2 wii spil. 2 motion+, og 2000 wii point ... Eller netflix bundlen.. Der er så mange muligheder nintendo har gemt (nok netop til det) plus at der kommer nye spil.. i et par år endnu.. kode ordet... en userbase der nærmer sig 100 mill.

Jeg tror at (ligesom ps2 solgte bedre end ps3 de første par år) at wii vil sælge meget endnu.. og den kan sagtens ende med salgstal der ligner ps2's.. næsten..Smiley

Og ang. 1080p.. kig på sony's 1 og 2 studier... de spytter ret mange kvalitets titler ud.. og igen.. nintendo behøver ikke at lave alle sammen.. og de behøver ikke at blive udgivet samtidig.


Togbis... Det gør de. og ikke bare de nye aaa titler som Donkey kong, just dance 2 og Michael J.. sælger godt.. Nintendo har (på nær nogle få uger) solgt mere software end boxen og ps3...Smiley
0
1ups givet

#30 - Peblisko

Level: 21 (Paragoomba)

25-04-2011 17:29

Jeg kunne forestille mig, at de gør ligesom da Sony med overgangen til PS3 stadig udgav og solgte PS2 hardware + software. Wii'en vil være der så længe folk køber det, og i mellemtiden bygger Café sig op ligesom PS3'en brugte noget tid på.

Men det vil da koste dem at have delt fokus - forhåbentligt vil de bare også få efterfølgende succes til at kunne klare det blow. Knock on wood
0
1ups givet

#31 - Togbis

Level: 16 (Space Pirate)

25-04-2011 17:38

Det virker lidt pudsigt at Nintendo siger at de ikke har udviklere nok.

Man skulle da tro at tonsvis af udviklere står i kø for at få lov til at blive ansat af Nintendo.
Hvor fedt er det ikke lige at få finansieret sit spil og ovenikøbet kunne skrive Nintendo på sit CV?

Medmindre Nintendo altså ikke har råd til at ansætte flere udviklere. Hvilket er endnu mere pudsigt, siden man skulle tro at Nintendo er blandt de spilfirmaer, der har det bedst for tiden.

Eller også kunne det være fordi at Nintendo ikke tror de kan tjene flere penge ved at lave flere spil.
Fordi de mener at Wii-markedet allerede har masser af spil der konkurrerer om salgstallene.
0
1ups givet

#32 - Zalman

Level: 28 (Skeeter)

25-04-2011 17:44

Nintendo havde svært ved at få nok hardcore spil på Wii, da det var op til dem selv at tilfredsstille deres fans. Mange third party udviklere ignorerede den fuldstændig og fokuserede i stedet på PS3/X360. Selv hvis de ikke gjorde, købte gamere bare spillene til de andre maskiner, da de oftest havde den bedre version.

Dette tror jeg ikke bliver noget problem, så snart Nintendo begynder at benytte HD, da det på den måde bliver meget lettere for udviklere at porte spil til konsollen. Vi så også, at visse voldelige spil, som MadWorld, ikke solgte særlig godt på Wii, hvilket jeg tror skræmte mange udviklere væk.

Når Project Café bliver udgivet, vil PS3/X360-ejere have meget større interesse i den, end de nogensinde havde i Wii. Det vil også resultere i, at flere MadWorld-lignende spil vil se lyset og samtidig blive succesfulde, da flere hardcore spillere vil eje konsollen. Dette betyder altså, at Nintendo ikke er alene om at supporte deres platform, og at de kan ofre ressourcer til 3DS'en.

Og det er da noget sludder, at Nintendo har så få A-udviklingshold. Der er HAL Laboratory, Intelligent Systems, Project Sora, Retro Studios og mange flere. Jeg kan ikke se, hvordan de kan have mangel på ressourcer.
0
1ups givet

#33 - odensen

Level: 11 (Octorok)

25-04-2011 17:51

Togbiz. Nintendo har gigant mange penge... så det er ikke derfor..Smiley

Og de kan sagtens tjene penge.. Men de har også en filosofi om ikke at oversmømme markedet. Nu kommer det nye zelda snart, og mon ikke at enten waverace eller z -zero bliver vist på E3.. MK har trods alt solgt over 25 mill. Et nyt ballance board spil skal det nok også blive til..
0
1ups givet

#34 - Peblisko

Level: 21 (Paragoomba)

25-04-2011 18:00

@Zalman
Får helt lyst til at tage MadWorld frem igen Smiley

De har mange gode udviklere, men de kunne godt have nogle flere vestlige end Retro. Eller bare lade japanske Platinum fx lave Star Fox, da de er mindre in-house Nintendo, og har også trods alt lidt forstand på hvad der tiltaler det vestlige marked. Intelligent Systems står for en stor del af Nintendos bibliotek, men de også meget "japanske".
0
1ups givet

#35 - AND

Level: 35 (Lakitu)

25-04-2011 19:13

Yes yes yes! Det her er da super spændende Smiley
0
1ups givet

#36 - Oni Nick

Level: 26 (Octopi)

25-04-2011 19:44

Hmm, hvad er disse NES-idealer, Alexander? Kan ikke se hvad du finder så negativt i Project Café. Syntes SNES, N64 og GameCube var langt mere spændende end NES og Wii, og jeg synes at have læst at mange ikke bruger deres Wii... Er det så ikke bedre at udvikle en konsol som folk gider spille på, med teknologi, der er tidssvarende?
0
1ups givet

#37 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

25-04-2011 20:45

Zalman >> Du opstiller en præmis om, at hvis Nintendo bare laver en konsol, hvor der optræder flere "hardcore" spil, så ville Nintendo klare sig bedre end de gør nu. Belæg tak? Her kommer nogle belæg for, at det kke er sådan.

Hvilke gamere der egentligt er Wii's kernemarked? Så vidt jeg ved, er der ikke specifikke undersøgelser tilgængeligt offentligt omkring emnet, men jeg tror, at et godt bud er, at omkring 2/3 af de folk, der har købt en Wii (i alt ca. 86 millioner) i denne generation tilhørte, hvad vi kalder non gamers eller old school gamere - dvs. folk, der droppede gaming i slutningen af 90'erne, men som er begyndt at spille igen pga. de anderledes Wii-værdier. Med andre ord er Wii'ens kernemarkedet ikke længere folk som dig og Oni Nick, men folk der har købt en Wii pga. af spil som Wii Sports, Wii Fit, NSMBW. Det er folk som ikke gider at spille moderne "hardcore" spil, om enten de er cinematiske, voldelige eller latterligt komplicerede. Det kan du selvfølgelig kun begræde, fordi du ikke har samme holdning, men gerne vil sidde hjemme på teenageværelset og spille God of War-lignende spil, men det er nu engang sådan det er.

Hvis Project Cafe viser sig at være en tilbagevenden til GameCube-værdierne (hardcore-ish) og væk fra Wii-værdierne, så tror jeg godt vi kan forvente, at de 2/3 af Wii'ens brugere - dvs. alle non og old school gamere forsvinder. Hvad betyder det, jo det betyder, at Nintendo går fra knap 86 millioner brugere til potentielt 30 millioner - et tal der ikke er meget højere end, hvad GameCuben endte med at sælge (22 millioner).

Så er der selvfølgelig 360- og PS3-markedet at kæmpe om - et marked, der er i nedgang og kun bliver holdt op af sportsspil og Modern Warfare. Dvs. vi er tilbage i det røde ocean og hardcore konkurrence. Det samme røde ocean som Nintendo befandt sig i med SNES'en, N64'en og GameCuben. Jeg kan vitterligt ikke se, at Nintendo - uanset hvor megen innovation de bringer på banen - er i stand til at tage så stor en del af HD-tvillingernes markedsandele, at det bliver en succes på lang sigt.
0
1ups givet

#38 - Togbis

Level: 16 (Space Pirate)

25-04-2011 21:21

Hmm, hvis Nintendo nu går hardcore igen. Betyder det jo at de efterlader en masse casual-spillere på markedet.

Nu hvor iPad og iPhone gaming er blevet så populært og Apple allerede er casual-champion på mange andre teknologiske fronter.

Hvad er så chancen for at Apple kunne finde på at lave en stationær spillekonsol?
0
1ups givet

#39 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

25-04-2011 22:04

Togbis >> Lige en kommentar omkring begrebet "casual" gamer. Begrebet "casual" bliver kun brugt af folk, der ser sig selv som hardcore gamere. Konnotationen er egentligt bare "idiotisk gamer", fordi de synes, at alle andre, der ikke kan lide samme type spil som dem selv, er idioter. Derfor ødelægger brugen af udtrykket "casual gamer" de fleste spildiskussioner, fordi begrebet ikke rigtig siger noget om en egentlig gameradfærd. Hvad man i stedet bør kigge på, er hvilke værdier de enkelte spil repræsenterer. Hvilke værdier er repræsenteret på fx Wii? Hvis man laver sådan en analyse, bliver man meget klogere - men det er de fleste hardcore gamere ikke interesseret i. De ranter bare. Smiley

Tilbage til din kommentar. Du har ret i, at hvis Nintendo udgiver en ny konsol med værdier, der er tilsvarende PS3 og 360, så bliver der et tomrum. Om Apple kan overtage den plads, afhænger af, hvad Apple vælger at gøre. Så længe Apple ikke har noget hardware på markedet med en d-pad, så tror jeg, det er tvivlsomt.
0
1ups givet

#40 - Oni Nick

Level: 26 (Octopi)

25-04-2011 22:31

Hvad er NES-idealet? Hvad er det? Hvis du har nævnt det, så undskyld, kunne umiddelbart ikke finde et svar på det.
0
1ups givet

#41 - Shajita

Level: 28 (Skeeter)

25-04-2011 22:34

"De ranter bare. Smiley"

Oh, the irony.
0
1ups givet

#42 - Dingler_

Level: 3 (Koopa-Troopa)

25-04-2011 22:36

Apropos


0
1ups givet

#43 - Togbis

Level: 16 (Space Pirate)

25-04-2011 22:38

Når jeg bruger udtrykket casual, så tænker jeg her på universelt underholdende brugervenlige spil, der kan få folk, der normalt ikke gamer, til at have det sjovt med computer-spil.
På samme måde som Apple's Macintosh var et forsøg på at få ikke-nørder til at bruge en computer.
Nintendo's casual spil er så deres nystartede 'Touch Generations'-serie. Der indbefatter Wii Sports, Wii fit, Wii music, Nintendogs, Brain Training, Art Academy osv.
Tidligere forsøg på casual gaming er nok EyeToy, DDR, Singstar og Guitar Hero.

Men jeg er enig i at termerne hardcore/casual er ved at være meget udbrændte og betydningen i dag ikke er helt klar.
Jeg ved dog ikke hvad man ellers skulle kalde det.
0
1ups givet

#44 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

25-04-2011 22:46

Oni Nick >> NES værdier er egentligt bare arkadeværdier dvs.: sjovt, fast-paced, lettilgængeligt (ikke ens betydende med let!), stor/stigende udfordring, multiplayer, universel genspilningsværdi, underholdende at se på selvom man ikke spiller.

Dingler >> Som jeg skrev tidligere, så har Nintendo det med at annoncere hardware, når det går dårligt.
0
1ups givet

#45 - Kristian Mols

Level: ()

25-04-2011 22:53

^Tsk Alexander, du plejer ellers at være så vel dokumenteret, men vis mig en eneste dokumentation på at en d-pad sælger spil?

At casual gamere ikke findes er noget vrøvl, det gør de. Om det så er negativt kan vi jo diskutere til uendelighed. Jeg mener dog at begrebet er blevet alt for bredt og at de grundlæggende kan deles op i 3 kategorier.

1. De der vil spille 5-10 minutter i bussen som ikke gider sidde flere timer i træk. Angry Birds, Tetris etc.

2. De der vil spille "party spil" med vennerne osv. Guitar Hero, Wii Sports etc.

3. Retro gamere som er ret ligeglade med grafik og historie. NSMB Wii etc.


Jeg synes generelt din argumentation er for snæver og kun handler om penge. Jeg tror mange spiludviklere betragter deres erhverv som kunst og det tror jeg også det gør for en stor gruppe spillere, og for nogle af disse er grafik og historie meget vigtigt. Vi bliver hurtigt enige om at det ikke er dem der holder hardware salget oppe, det er de for lille en gruppe til. Problemet er at sjuskede spiludviklere kan smide mærkatet "party" på deres spil og sælge relativt godt hvilket i mine øjne sænker det generelle niveau for spil. Ikke kun for "hardcore titler", jeg mener vi ser det overalt. I mine øjne er fx: NSMB: Wii et yderst ringe spil som har solgt enormt godt.

1. Fordi retrogamerne har savnet et 2D mario spil (jeg tror dog mange blev skuffede, da sværhedsgraden imo er for lav og inovationen er udeblevet)

2. Fordi børn kan li Mario og børn er den største målgruppe

3. Fordi Mario er et brand, det er Braid, en genial 2D platformer fra Xbox live ikke.

Jeg siger altså ikke at 2D Mario er lort og 3D Mario er ren win, (Galaxy var ligeså ringe og nemt imo) men jeg er træt af at man bare udgiver et gammelt spil der er gjort lidt nemmere for at sælge ud. Hvis man skal udgive et nyt 2D Mario skal man tage sig sammen og lave et ordentligt spil. Nintendo og alle deres penge er sikkert ligeglade men jeg tvivler på at et NSMB Wii 2 havde solgt halvt så godt. Det er bare ærgeligt at det gennerelle spil niveau skal sænkes pga. profit, det er ikke en udvikling jeg tror man kan gøre noget ved, men ikke just ærgeligt. Det er jo ikke kun historie og grafiktunge spil der sælger dårligt men også spil for spiloplevelsen er sat i fokus kan have problemer, Flower, Okami osv. De mangler et brand.

Men lad mig høre hvad du synes nintendo bør gøre? Udelukkende satse på 2D spil med brug af d-pad de næste 20 år? så udvikler industrien sig da godt nok...
0
1ups givet

#46 - Kanin

Level: 23 (Skree)

25-04-2011 23:00

"På samme måde som Apple's Macintosh var et forsøg på at få ikke-nørder til at bruge en computer."

Er bange for at starte en anden offtopic diskusion her... Men Apple var da om nogen, aimed på nørder der ville have noget "andet og bedre" - mere "stabilt og med bedre workflow"... and what not de gamle Mac brugere sagde da jeg gik på HTX.

Er sgu kun fordi iPod og God Steve vent "causuel" (See what I did there...).... Anyhow. Jeg føler mig som en Apple Fanboy der starter en lavine Smiley

... Anyways: Hvad Alexander sagde!
0
1ups givet

#47 - Togbis

Level: 16 (Space Pirate)

25-04-2011 23:43

Apple har været helt enormt casual lige siden begyndelsen.
De er nærmest definitionen på casual i min bog.

GUI istedet for command prompt
Et-knappet mus istedet for keyboard.
Skærm og computer samlet i ét istedet for en masse løsdele man selv skulle samle og sætte til.
Sloganet "Macintosh - the computer for the rest of us".

Se bare det her:
http://dl.maximumpc.com/galleries/25oldpcs/apple_macintosh_01_full.jpg

Alle tekniske knapper, ledninger osv. er fjernet og kun det allervigtigste er tilbage. Ligesom med Wii'en.
Det ligner jo næsten et stykke legetøj Smiley

///Men tilbage til casual/hardcore/næste Nintendo konsol snakken.

Jeg er også nysgerrig over at vide, hvilken retning Alex mener at Nintendo istedet burde gå i. Det virker som om du har en masse holdninger til emnet. Smiley
0
1ups givet

#48 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

25-04-2011 23:46

Kristian >> Tjaah, Wii-remote'en ligner NES-controlleren med sin d-pad, og det gik da meget godt med 85 millioner solgte konsoller? Alle Nintendos håndholdte konsoller har også været blandt de mest populære spilkonsoller i historien?

Hvorfor er Angry Birds et casual spil? Jeg kender mange, der spiller det ret "hardcore". Er det fordi det ikke er cinematisk eller fordi det ikke er i HD? LOL. Det er det samme lamme argument om, at WoW er "casual", fordi der er mange piger og ældre, der spiller det. "Buhhuh, WoW er "casual", fordi unge piger spiller det". Well, du kan finde en del unge piger på YouTube, der har lavet ret specifikke og informerende guides til, hvordan man spiller WoW med bestemte karakterer. Det virker ikke særlig "casualt" for mig..

Angående diskussionen om NSMBW så opstiller en præmis om, at NSMBW blot solgte godt, fordi det var nemt. Jeg synes ikke, det var specielt nemt, men jeg er måske også bare en dum "casual" gamer, på trods af jeg har spillet videospil siden 1989?

Der er forskel på, om spil er nemme eller lettilgængelige. En ting, der pisser mig af i Galaxy er, at det tager titusind år, fra jeg starter spillet, til jeg får lov til at styre min karakter. Først en lang intro, så en lam animation, så endnu en lam animation. "WELCOME TO THE GALAXY" Boooring. Gør det mig casual? Jeg er gamer, dvs. jeg vil gerne GAME, ikke se på åndssvag computeranimation. Og så har jeg ikke engang nævnt hele den lamme introduktion, der er i Galaxy 2 første gang man starter spillet. Jeg kender mange, der går i stå midt i en gennemspilning af Galaxy-spillene, og så aldrig kommer i gang igen. Det er sgu nok en grund til, fordi det er sindssygt belastende at starte op.

Hvad jeg synes, at Nintendo bør gøre? Nintendo lovede en Revolution (get it?!), da de annoncerede og lancerede Wii'en. Wii'en solgte exceptionelt godt, fordi spilindustrien var i forfald, og Wii'en lovede anderledes værdier end de etablerede. Konsollen trak nye og gamle til, fordi den vendte tilbage til arkadeværdier med spil som Wii Sports (resort), Wii Fit, Mario Kart, NSMBW og hele Virtual Console-arkivet. Desværre begyndte Nintendo at få kolde fødder halvvejs inde, og 2010 var ligesom året, hvor de dræbte al momentum i form af udgivelserne af "Super GameCube"-spil som Galaxy 2 og Other M.

Hvad jeg synes, Nintendo burde have gjort, var at fortsætte deres revolution med Wii'en. De skulle ikke have udgivet "Super GameCube"-spil som Animal Crossing, Galaxy 2 og Other M, men i stedet have fokuseret på nye IP's eller spil med arkadeværdier. Et nyt Star Fox havde været interessant, eller et nyt Kid Icarus, der byggede på originalen. Eller Hvad med F-Zero? Eller et Pilot Wings, der ikke blot indeholdte 3D gimmicks som det til 3DS gør, men indeholdet reelt content og udfordring? Og hvad med at tilføje multiplayer til dem alle sammen?

Og hvad med at gå endnu videre ved lave mindre udviklingshold, der kunne udvikle nye og andre spiltyper, som de gjorde under NES og SNES-tiden. Der var kun 8 (OTTE!) mand bag det originale The Legend of Zelda-spil. Hvorfor ikke lave et lignende spil, men med nye ideer og opdateret grafik? Grunden til, at Nintendo udgiver så få spil, er fordi at spil som 3D Mario og 3D Zelda er blevet så krævende, at de tager 2-3 år at udvikle og 50-60 mennesker. Dermed ikke sagt, at Nintendo ikke skal lave 3D-spil - de kunne fx have lavet et 3D Zelda med samme værdier som A Link to the Past, dvs fokus på action og udforskning, og ikke så meget puzzles og lamme mellemsekvenser - men de burde forsøge at lave mindre projekter, så vi fik et større flow af spil.

Derudover er der også et kæmpe potentiale i WMP. Nintendo havde så travlt med at bundle WMP med diverse spil og love os, at det vil blive udnyttet, for derefter at droppe det. Og hvad med Wii Vitality Sensor?

Men det var blot nogle forslag, der kunne være gode, og der er sikkert andre. Hvad jeg helt sikkert ikke synes, er et godt forslag, er at lave en ny konsol 'midt i revolutionen' blot for at tilfredsstille tredjepartsudviklerne, som i øvrigt aldrig har været loyale overfor Nintendo, når det kommer til stykket.
0
1ups givet

#49 - Eagle

Level: 21 (Paragoomba)

26-04-2011 00:34

blablabla

Konsollen ser spændende ud, håber den får et bedre spilbibliotek end Wii.
0
1ups givet

#50 - M60dk

Level: 18 (Twhomp)

26-04-2011 00:39

Haha ja, hold da op. Før der er annonceret nogen spil, kan ingen da vurdere præcist hvad Nintendo vil med den her konsol.
Man kan jo kræftedeme ikke få en telefon, der ikke kan outputte 1080p idag.
Jeg tror bare jeg vil slappe og se hvordan det går med alt det her. Alt det der gætteri bliver altså for skørt.
0
1ups givet

#51 - Oni Nick

Level: 26 (Octopi)

26-04-2011 00:44

Men der er én ting jeg ikke forstår Alexander, hvad er det egentlig, der er så dårligt ved det vi har hørt om Project Café indtil videre?
0
1ups givet

#52 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

26-04-2011 01:13

Mit problem er selve annonceringen af konsollen.
0
1ups givet

#53 - Hassus

Level: 22 (Ice Keese)

26-04-2011 07:05

Jeg så lige nogen diskutere om "Café" og Wii kunne være to supplerende hjemmekonsoller og føler en trang til at pege tilbage på Nintendo DS' udgivelse. DS'en var oprindeligt ment som en maskine, der kunne leve side om side med Gameboy-brandet, men udenfor Nintendos hænder overtog den helt markedet i stedet.
0
1ups givet

#54 - Hassus

Level: 22 (Ice Keese)

26-04-2011 07:07

(det er morgen)
*med "udenfor Nintendos hænder" mener jeg "uden Nintendos indblanding"*
0
1ups givet

#55 - stelzig

Level: 24 (Whomp)

26-04-2011 13:36

"sjovt, fast-paced, lettilgængeligt (ikke ens betydende med let!), stor/stigende udfordring, multiplayer, universel genspilningsværdi, underholdende at se på selvom man ikke spiller."

Vil nu mene dette passer ret godt på gamecuben. Men der er åbenbart mange der mener at en tredje dimension betyder at et spil ikke er lettilgængeligt? For så cinematisk var n64 og gc sgu heller ikke. GC måske en smule mere end n64, men jeg tvivler godt nok stærkt på at folk havde store problemer med de små mellemsekvenser der kunne være i enkelte spil. Er dog helt enig i at den måde hver bane starter i galaxy 2 (mener kun det er 2'eren?) er enormt og de kunne i de mindste lade en skippe den efter man har set den en gang...

Forresten har de på wiien valgt at gøre spillene nemmere og mere slow-paced - ja også NSMB uanset hvor svært du synes det stadigvæk er. Vi kan også tage mariokart som eksempel her - det sælger stadigvæk super godt som altid, men det er stadigvæk markant nemmere og mere tilfældigt end nogensinde. HVIS vi overhovedet skulle være så heldige at se et f-zero på wii ville jeg blive overrasket hvis det holdt samme niveau i sværhedsgrad som tidligere.
Ved godt at du ikke selv mener at spil skal være nemmere (som du også skriver), men ikke desto mindre gik de helt bestemt den vej med wii og altså ikke helt tilbage til de værdier du nævner (der er gamecube og sådan set også n64 tættere på dem). Jeg vil også gerne lige tilføje "sjovt" som en større mangel på wii end de tidligere generationer, men det kommer jo an på hvad man selv kan li' Smiley

Er ikke så specielt hyped på konsollen selv, men det bliver da spændende at høre hvad nintendo har at sige til e3 Smiley

Edit: Og omkring hele casual situationen så bruger jeg da personligt også termen på mig selv til tider - til tider vil jeg coine et spil som et der er sjovest hvis man spiller det casual/skal spille de casual... Men det er måske endnu engang mere fra et "kompetitiv seriøs" vs. "casual" synspunkt end et "hardcore seriøs" vs. "casual" synspunkt. Har aldrig set casual som et skældsord eller som et synonym for idiotisk anyway.
0
1ups givet

#56 - Oni Nick

Level: 26 (Octopi)

26-04-2011 07:08

Ok. Tjah, jeg synes da mange af tingene virker lovende, men det er sgu svært at sige noget før der er vist nogen spil som det også er pointeret ovenover. Synes nu det er okay at Nintendo siger, at det er rigtigt at de har en ny konsol, men at nogle af rygterne ikke er rigtige, således at deres E3 ikke bliver ødelagt af høje forventninger. Men ved ikke hvordan jeg skal tolke dit problem med annonceringen.
0
1ups givet

#57 - Kristian Mols

Level: ()

26-04-2011 11:20

Nu lægger du ord i min mund, jeg betragter ikke nogen som "dumme" casual spillere. Det jeg mener når jeg fremhæver Angry Birds er at det falder ind i den kategori som vi oftest forbinder med casual gamere. Det betyder ikke at det ikke kan være dybt eller at man ikke kan spille det intensivt, det kan man sagtens, men det ændrer ikke på genren.

Casual spil har bestemt deres beretigelse. Jeg er bare træt af alle de dårlige casual spil der sænker den generelle kvalitet på markedet "også for casualspil!!"

Casual har altså ikke noget at gøre med hvem der spiller, men hvordan der spilles og det betyder ikke at casual spillere er mere simple end hardcore, de søger blot andre værdier. Dernæst tror jeg også der er mange der finder glæde i begge lejre. Men at sige at casual ikke eksisterer er noget vås.

Du har dog sikkert ret i en ting - jeg er sikker på at det er d-pad'en der har solgt alle de Wii's, det kunne jo umuligt være motion controls, wiisport mania, kraftig eksponering i medier og bredere målgruppe.
0
1ups givet

#58 - AND

Level: 35 (Lakitu)

26-04-2011 16:32

Jeg kunne ikke være mere enig med Eagle - thumbs up! Smiley
0
1ups givet

#59 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

26-04-2011 22:03

Kristian Mols >> Du skriver, at "casual gaming" er en adfærd, som alle gamere kan udvise. I så fald giver det vel heller ikke mening at dele markedet op i henholdsvis en "casual" eller "hardcore" kasse. Lad det nu bare ligge.

Stelzig >> Arkadeværdier har intet at gøre med om et spil er i 2D eller 3D. Tjek fx Smash Bros. serien, der er et glimrende eksempel på arkadeværdier - med undtagelse af visse aspekter af Brawl, hvor Nintendo bevidst har forsøgt at gøre sådan, at man ikke altid bliver belønnet for at udvikle skills.

Og kan du nævne, hvad der er så arkade-agtigt ved GameCuben? Sunshine var alt andet end arkade. Det samme med Wind Waker. Eller Prime 1 og 2. Eller Animal Crossing. De eneste to spil, der havde arkadeværdier var Smash Bros. og Mario Kart - som sjovt nok også er nogle af de eneste moderne Nintendo serier, hvor Nintendo ikke har ændret gameplayet. Det er stadig det samme. Hvorimod de har ændret det i Mario (fra fast paced platformer til stjernesamler i 3D), Zelda (fra at udforske og kæmpe i en stor verden til at løse puzzles og se mellemsekvenser), Metroid (fra udforskning og våbenopgraderinger til et lineært historieforløb), Star Fox (genreskift fra arkadeflyspil til adventurespil) og senest Kid Icarus (fra 2D platformer til 3D shooter-et-eller-andet-mærkeligt)

Og til sidst. Du har helt ret i, at Nintendo gør alle deres spille nemme. Men det gør de jo, fordi de ligesom mange af jer herinde tror, at de såkalde "casual gamere" er så dumme og fatsvage, at de ikke kan finde ud at spille spil, hvis de er alt for svære.

0
1ups givet

#60 - Dead-Cheese

Level: 25 (Kokiri)

26-04-2011 22:39

Jeg syntes ikke nintendo har et problem med spil udviklingen, jeg tænker starfox som noget eksperimentielt og at metroid havde brug for et nyt look. Jeg er ikke tilfreds men syntes det er ok. Det kan skyldes at de ville fange en yngre målgruppe, som skal have det nemmere med det første spil, vi ser vel snart noget svæere igen.
MEN andre serier som jeg syntes har storre problemmer er spyro serien og crash serien som bege har skiftet publisher og develovier teams... Det er bare langt fra det samme som det har været. Spyro har delvist skiftet genre og crash er okay... Men langt fra så godt som sine gamle dage.
Worms har også et problem, de beholder for mange akadeværdier. De laver sådan set ikke noget nyt og eksperimenterer sjældent. Det mest nye vi har set var worms 3d. De ændrer ikke noget og laver det ensformigt. Lav da noget nyt! Jeg så en fan video som havde lavet en call for duty worms edition (call of duty 1 mod) hvor jeg faktisk inderst inde ønkser team17 prøver noget i den stil.
Sonic har også haft problemmer, men går da den rigtige vej nu her med colours og episode 4. Men jeg håber de prøver at lave noget med "fat" sonic igen.
0
1ups givet

#61 - Jonas

Level: 15 (Geega)

26-04-2011 22:44

Metroid havde brug for et nyt look?
0
1ups givet

#62 - mr.miyagi

Level: 1 (Goomba)

26-04-2011 22:47

fandt lige denne artikel
http://epn.dk/teknologi2/branchen/article2411005.ece
0
1ups givet

#63 - Zøvnig

Level: 20 (Moblin)

27-04-2011 00:38

"Udviklerne skal lave det, som brugerne gerne vil have, og ikke hvad de selv gerne vil have. Og det er problemet med Miyamoto og Sakamoto. De to tosser tror, at de er kunstnere og har en særlig vision, som vi dumme gamere ikke altid forstår"

Sjældent har jeg være mere uenig med dig og det siger vil efterhånden ikke så lidt Smiley

Hvis ikke spil producenterne gik efter deres egne fornemmelser og lavede spil efter deres egen smag, så ville du sidde tilbage med udelukkende Call of Duty, Resident Evil, det årlige FIFA og ganske få andre titler. Det ville være den ultimative død for hele branchen.

Jeg ønsker bedre historier, mere kreativitet, mere kunstneriske spil oplevelser. Ikke mere af det samme. Jeg har været gamer i snart 29 år og der går alt alt for længe imellem de gode innovative spil. Det er netop fordi de store spil producenter glemmer at give deres bedste folk muligheden for at gå deres egne veje. Jo der vil komme helkiksere fra nogle af de store navne, hvis de fik mere frihed, men jeg er samtidig også overbevist om, at vi også ville se langt flere unikke og strålende perler.

Branchen har brug for langt flere Miyamotoer og Sakomotoer. Uden disse typer ville vi aldrig været nået hertil.

Hvis vi så skal tilbage til topic, så er det for tidligt at bedømme noget som helst omkring Wii'ens efterfølger endnu. Vær dog lidt åbne allesammen, i stedet for altid at være så negative. Smile damn it! Vi får snart nyt legetøj Smiley
0
1ups givet

#64 - Jonas

Level: 15 (Geega)

27-04-2011 00:53

Den ultimative død for hele branchen må vel være, at folk helt holdt op med at købe spil. Du siger altså, at hvis udviklerne lavede spil, som folk ville have, så ville folk holde op med at købe spil?

Jeg er skam enig med dig i, at der skal være plads til de anderledes og kunstneriske spilkoncepter, som mindretallet af "rigtige gamere" kan få glæde af, men branchen kan som sådan godt klare sig uden.
Det, som branchen er interesseret i, er at levere de spiloplevelser, der er behov og efterspørgsel for. Det ville kun resultere i evige genudgivelser af Resident Evil (?), Call of Duty og FIFA, så længe folk ikke er trætte af dem.
0
1ups givet

#65 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

26-04-2011 23:21

Metroid havde brug for et nyt look? LOL! Det mente Sakamoto også, og hvordan gik det lige? Other M har ikke engang solgt over en million eksemplarer. Det er jo så latterligt lidt, når man tænker på, at der er 85 millioner Wii-ejere i hele verden, og at Metroid var en okay populær serie.

Nintendo har så travlt med at tale om, at det er nødvendigt for dem at "fornye sig" og skabe "surprises" for os. Det er bullshit. Det svarer til, at man går ind på sit lokale pizzaria og bestiller sin yndlingspizza med skinke og pepperoni, og en dag pludselig får en med ansjoser og tun, hvorefter kokken kommer ud og siger "Jamen, pizzaen havde brug for et nyt look?" Som kunde er man ikke interesseret i fornyelse blot for fornyelsens skyld. Man er interesseret i det, man godt kan lide - i dette tilfælde pizza med skinke og pepperoni.

Det er det samme med videospil. Udviklerne skal lave det, som brugerne gerne vil have, og ikke hvad de selv gerne vil have. Og det er problemet med Miyamoto og Sakamoto. De to tosser tror, at de er kunstnere og har en særlig vision, som vi dumme gamere ikke altid forstår (det er ligesom i Hollywood, men de betaler heldigvis prisen nu). Men Nintendo er forkert på den. Brugerne har ALTID ret, og på et tidspunkt kommer det til at ramme Nintendo i røven, at de er så arrogante. Sakamoto ville være blevet fyret på stedet i alle andre virksomheder, efter hvad han gjorde ved Metroid, men det blev han ikke, fordi Iwata er en dårlig leder. Problemet er, at Iwata selv er udvikler. Han tænker ikke som en leder, men som en udvikler, og derfor er der gået hyggeklub i det hele. Udviklerne får lov til at gøre, hvad der passer dem. Det er ikke ligesom, da Yamauchi var præsident, og alle frygtede ham. Der findes mange unge sultne spiludviklere i Japan. Iwata burde skifte en del af de gamle stædige rotter ud, måske endda selv Miyamoto, og få nogle friske ansigter ind, der har en større forståelse for, hvad der egentligt røre sig blandt brugerne.
0
1ups givet

#66 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

27-04-2011 01:15

Haha, Jonas said it. Sorry, Zøvnig, men du vrøvler altså for meget.

Du skriver, at flere udviklere burde være som Sakamoto. Well, hvis alle Nintendos udviklere var som ham, så ville Nintendo slet ikke findes mere, fordi Nintendo ville være gået nedenom og hjem, fordi de ikke vil have stor nok indtjening til at finansiere deres projekter.

Dit problem, Zøvnig, er, at du på dette område repræsenterer særegne interesser inden for videospil. Du synes, at "videospil er et uh så fantastisk og kunstnerisk medie. De dumme masser fatter slet ikke, hvor kunstneriske spil kan være". Det er ligesom folk, der har særegne interesser inden for mad. Ernærningseksperter - vi kender dem alle sammen. Selvbestaltede eksperter, der vil forbyde os at spise burgere, kød og alt andet end hummus og bønner. "For uhha, det er rigtig sofistikerede mad! Vi har brug for fornyelse og madoverraskelser! En burger eller for den sags bare helt normal dansk mad er dårligt... hvis vi dumme forbrugere dog bare kunne forstå det!"

Eller folk med særegne interesser inden for film. "Åh, forstå dog nu, at Star Wars film er en dårlige. Næ nej, socialrealistiske franske og russiske film er vejen frem!. Hvis vi dog bare kunne få flere til at lave sådan nogle film, selvom de slet ikke sælger, fordi ingen gider at se dem".

Og så er der alle os andre. Der køber produkter, fordi de skal gøre et job for os. Når jeg køber et spil eller en film, så er det fordi jeg vil underholdes og have det sjovt. Jeg vil ikke have kunstneriske oplevelser. Når jeg køber mad, så vil jeg have en god smag, ikke en overraskelse, som kokken er kommet på, fordi han tror, han er i direkte kontakt med mad-Guderne. Jeg er klar over, at du ikke har det sådan, men det er nu engang sådan de fleste af os har det.

Og lige for at slå det helt fast. Jeg er ikke imod innovation og fornyelse. Innovation og fornyelse er meget vigtigt, men det skal altid ske i overensstemmelse med brugernes behov. Og det er ikke det, du er fortaler for. Du er fortaler for, er at udviklerne bare skal følge deres egen visioner, hvilket oftest resulterer i katastrofer som Other M, hvor Sakamoto pludselig omdefinerede hele Metroid-oplevelsen til, hvad han selv syntes - hvilket brugerne i øvrigt straffede ham for i den grad (manden kommer næppe til at lave et spil igen foreløbigt). Et konkret eksempel på en dårlig innovation var fx "tripping" (eller hvad de kalder det) i Brawl. Det blev ikke implementeret, fordi Brawl-spillerne ønskede det, men fordi spillets udviklere fik en latterlig vision om, at Brawl nu skulle gøres nemmere, fordi der findes så mange "dumme casual gamere" derude, som så ville spille det *insert facepalm*.
0
1ups givet

#67 - M60dk

Level: 18 (Twhomp)

27-04-2011 01:44

Ernæringseksperter er da dem der siger man skal spise sundt, ikke kultiveret Smiley
Jeg er af den overbevisning at hvis et team af udviklere laver et spil som de selv har lyst til at spille, er der langt større mulighed for at spillet er godt, end hvis de laver et spil som tror at andre har lyst til at spille.
0
1ups givet

#68 - Kristian Mols

Level: ()

27-04-2011 13:08

Alexander er du ikke selv en af dem du elsker at hade, jeg synes jeg hører dig sige at spil med arkade værdier og d-pad er det eneste rigtige? Det lyder lidt som om at du synes at alle i verden burde tænke som dig? Selvfølgelig giver det mening at opdele markedet i hardcore og casual, ligesom det giver mening at opdele film i action og familiefilm og opdele literatur i digte og romaner. Det kan godt være at du ikke mener at folk har ret til at synes om forskellige ting og at alle bør mene det samme er godt som flertallet, sådan et markede ønsker jeg dog ikke.

Men ak, al argumentation er vel spildt, du vil jo bare spise din pepperoni pizza til du dør, jeg håber virkelig for dig at du en dag oplever at der også er andre retter i verdenen der smager godt, hvis ikke er du vel også ligeglad.
0
1ups givet

#69 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

27-04-2011 13:18

Kristian >> Pointen er ikke, at kokken ikke må udvikle sine produkter, men det skal jo altid passe til min smag, for ingen gider at spise noget, man ikke kan lide (det er selv du enig i, eller vil du gerne have, at jeg tvinger hummus og tofu ned i kæften på dig, fordi jeg som madintersseret selv godt kan lide det?). Hvis kokken fx puttede lidt bacon og ekstra olivenolie på min pizza en dag, så ville jeg blive positivt overrasket, fordi han havde forstået, hvad jeg godt kunne lide - måske uden jeg vidste det på forhånd.

Og det er præcis den samme mekanisme, der findes inden for alle andre industrier. Virksomheder skal innovere, men de skal altid gøre det, så det forbedrer kundernes oplevelse, og ikke bare fordi de har en eller anden åndssvag og egoistisk vision. Både Nintendo og Apple har adskillige gange innoveret succesfuldt, fordi de før alle andre har forstået, hvilke behov markedet havde - måske endda før vi som kunder selv havde opdaget det.

Det er sådan en slags innovation, der udvikler samfundet. Ikke de navlepillende, "visionære" og selvbestaltede kunstnere, som Zøvnig tilbeder. Smiley
0
1ups givet

#70 - Dead-Cheese

Level: 25 (Kokiri)

27-04-2011 14:10

Jeg srev en post længre oppe, og der blev kommenteret... Men kun det med metroid. Det jeg mener er at metroid ikke ville fungere som sidescroller til nyere konsoller, det ville ende som blade kitten eller jeg ved ikke hvad, det fungerer bare ikke så godt med den stil de havde før. Deres 3d spil pasede serien bedre, men var samtidigt noget nyt for serien. Metroid other m blandede sidescrolling med first person, desværre uden held. Jeg er ikke den store metroid fan, men må sige at metriod fusion er min ynglings.

Men hele min pointe var at det går dårligere end mange andre end nintendo. Jeg vil have klasisk spyro og et ordentligt worms spil med fornyelse i serien!!

Pizza eksemplet fra Alexander... Det kan ikke sammenlignes, men jeg forstår dit eksempel.
Problemmet er at serier kan ende som worms, kedeligt... Altid det samme. Så kan man bare spille det gamle i stedet for at købe et nyt. Det eneste vi for at se er enkelte nye og kedelige våben og andre baner. Til wii fik vi en forfærdelig styring med i købbet. Ds warfare nr. 1 var ganske forfærdelig. Ikke kun dårlig, men fjernet stort set alt fornyelse fra worms world party som vidst nok var den sidste 2d version af worms inden warfare. Det blev bedre i warfare 2, men gud hvor går det langsomt med fornyelse! Sådan lyder det som du vil have det. Ingren vidre fornyelse eller eksperimentelle forsøg, altid koge efter klasisk opskrift... De byger i hvert fald på akaderværdier så det basker.
0
1ups givet

#71 - Zøvnig

Level: 20 (Moblin)

27-04-2011 16:09

Hold da op... Får du lige luftet et par fordomme der Alexander?

Jeg vil da lige med det samme pointere, at jeg ikke har noget problem. Men tak fordi du tænker på mig Smiley

Synes det er spændende at du sådan ved hvem eller hvad jeg
repræsentere. Du har dog ret i, at jeg synes videospil er fantastiske. Jeg har trods alt brugt mange år af mit liv på at spille, skrive anmeldelser, skrive om branchen, arrangere konkurrencer, lavet events, været testspiller med mere. Jeg har ingen ide om, hvordan du kommer frem til, at jeg ønsker at være smagsdommer, men at jeg selv foretrække spil der tør lidt mere, der tør lege med genres og indhold, det står jeg forhåbenlig ikke til rengskab over for dig omkring.

Det handler selvfølgelig om, at vi nok har hver sin smag, men ligesom jeg aldrig ville gå i biografen, hvis de kun sendte film til den lavestefællesnævner, så ville jeg ikke spille spil, hvis ikke de engang imellem tog det hele et skridt videre. Jeg forstår på ingen måder din holdning om "Jeg vil ikke have kunstneriske oplevelser" men fred være med det. Jeg synes det er spændende og sjovt, når et spil eller en film kan være super underholdende og samtidig kan sætte lidt tanker igang fra tid til anden.

Hvis jeg skal skære det helt ud i pap, så havde jeg været færdig med branchen for mange år siden, hvis ikke der dukkede underlige, halvkiksede, skøre og skæve oplevelser op indimellem. Det er dem som giver mig noget nyt og dem der får mig til at glædes over et spil (og film for den sags skyld)

"Du skriver, at flere udviklere burde være som Sakamoto. Well, hvis alle Nintendos udviklere var som ham, så ville Nintendo slet ikke findes mere, fordi Nintendo ville være gået nedenom og hjem, fordi de ikke vil have stor nok indtjening til at finansiere deres projekter."

Du bedømmer manden på ét fejlskøn, men havde han holdt sig til den sikre sti, havde han aldrig sat sine egne spor i branchen med den resterende del af Metroid serien, det arbejde han hjalp med på det originale Kid Icarus, Donkey Kong Jr. og i Wario Serien.

Hvis ikke Miyamoto havde taget nogle chancer engang imellem, så havde vi ikke stået med så mange klassikere på hånden, som tilfældet er. Jeg kan fint leve med, at der så engang imellem dukker et kiksede "Wii Music" spil op, hvis det netop er denne frihed der også ligger til grund for alle de klassikere han har skabt.

Jeg taler ikke for, at alle spiludviklere blindt skal skide brugerne et stykke og bare lave noget, som kun de selv synes er sjovt. Men hvis det omvendt kun er markedsundersøgelser og lignende der ligger til grund for hvad spillene skal indeholde, så ser det sløjt ud. Der er iøvrigt mange beviser for igennem tiden, at udviklere har knækket halsen på den slags. Blandt andet EA lavede deres strategi om for år tilbage, da det hele var blevet for stift og der ikek længere var plads til den kreative frihed.

Jeg synes egenlig M60 formulere det rigtig godt:
"Jeg er af den overbevisning at hvis et team af udviklere laver et spil som de selv har lyst til at spille, er der langt større mulighed for at spillet er godt, end hvis de laver et spil som tror at andre har lyst til at spille."
0
1ups givet

#72 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

27-04-2011 17:06

Zøvnig >> Du forsøger at få mig til at fremstå som om, at jeg er imod innovation. Det er forkert, og det har jeg også argumenteret for adskillige gange nu.

Derudover tror jeg også lige vi skal tilbage til konteksten af diskussionen om "innovation" og det "at tage chancer".

Du mener, at folk som Miyamoto og Sakamoto er 'Game Gods' fordi de tager så mange kreative chancer. Hvilke chancer er det lige, du taler om?

Hvis vi kigger på Miyamoto og hans håndtering af Mario-spil, hvor er det så han tager chancer? Mit problem med Miyamoto er følgende:

For det første: Hans prioritering af 3D og 2D Mario-spil er forkert. Vi har fået to Galaxy-spil til Wii, og nu skal vi have et lignende spil til Nintendo 3DS (Miyamoto har udtalt, at Super Mario 3DS vil minde om det), på trods af at Galaxy 2 ikke var nogen stor succes? Tværtimod gik der 18 år mellem Super Mario World og en ægte konsol-efterfølger i form af NSMBW. Markedet skriger på flere 2D Mario-spil, men du mener det er "at tage chancer" at blive ved med at udgive 3D Mario-spil?

For det andet: Hvis Miyamoto endelig skal lave 3D Mario-spil, så lav dog det, som kunderne gerne vil have. De fleste gamere klager over Galaxy-spillene, fordi de er for lineære, simple og uden udfordring. Det skyldes, at Galaxy-spillene ikke er lavet til dem, der kan lide 3D Mario, men til dem der kan lide 2D Mario. Miyamoto er besat af, at få alle, der kun kan lide 2D Mario til at spille 3D-Mario (uden held, fordi de gider ikke). Er det "at tage chancer?" Det synes jeg ikke. Giv dog i stedet folk, det de vil have, nemlig en ægte efterfølger til Super Mario 64 med en stor verden, mere udfordring og mindre linearitet.

Hvad vi i stedet får, er Miyamotos "kreative" forsøg på at lave dumb-down og lette 3D Mario-spil, der skal lokke 2D Mario-spillerne til at spille dem. Resultatet af Miyamotos gudommelige "kreativtet" er, at hverken 2D eller 3D Mario-fansene får det de vil have. Hold da op, hvor er det godt.
0
1ups givet

#73 - PD

Level: 1 (Goomba)

27-04-2011 17:09

Jeg kan bedst lide 3D Mario xD
0
1ups givet

#74 - MINI

Level: 4 (Stalkid)

27-04-2011 17:18

Jeg glæder mig til at se den!
0
1ups givet

#75 - MINI

Level: 4 (Stalkid)

27-04-2011 17:18

Jeg glæder mig til at se den!
0
1ups givet

#76 - HGC

Level: 16 (Space Pirate)

27-04-2011 17:19

Det kan godt være, du synes, at Galaxy-spillene er ringe, men alle anmeldere siger altså det modsatte. Det kan også godt være, de ikke har solgt lige så godt som 2D-spillene, og det skyldes, ja, at 2D-Mario har et større publikum.
Men af de, der køber 3D-spillene, er det langt, langt de færreste, der føler, de har købt en fiasko. Lad os bare skide på dem, der godt kan lide 3D-Mario og kun udgive 2D-Mario-spil i stedet Smiley

De fleste gamere klager over Galaxy-spillene, fordi de er for lineære, simple og uden udfordring.


Lineære: En smule, indrømmet, men jeg synes ikke, det er noget der ødelægger spillet.

Simple: Ja, selve gameplayet er simpelt, men hvornår er det blevet skidt? Hvis simpelt gameplay er lig dårligt spil, så må næsten alle Nintendos spil godt nok være forfærdelige.

Uden udfordring: Har du overhovedet spillet Super Mario Galaxy 2? Jeg vil gerne se dig gennemføre The Perfect Run på mindre end fem forsøg og sige Galaxy 2 er uden udfordring. Og The Perfect Run er ikke det eneste eksempel på en høj sværhedsgrad i Galaxy-serien.

0
1ups givet

#77 - Kanin

Level: 23 (Skree)

27-04-2011 17:26

HGC: Alex vil fortælle dig dette: Den almene bruger, deler ikke samme holdning som den alene anmelder. En almen anmelder kunne være næsten hvem som helst fra N-club (dig eksempelvis) og fungere derfor ikke særlig godt, som eksempel på Nintendos kerne købere....

Pointen er ikke at Galaxy er et dårligt spil, pointen er at spillet ikke er "hvad kerne køberne vil have".

Alexander prøver blot, på baggrund af diverse marketing teorier and what not (Jeg kan nikke genkendende til det meste han siger).

Anyhow. Vil lige minde folk om at holde en god tone. Smiley
0
1ups givet

#78 - Oni Nick

Level: 26 (Octopi)

27-04-2011 21:59

Alexander: Jeg ser da Sunshine som en ægte efterfølger til SM64. Det var ikke mere lineært end det første, det havde store baner og var fandens svært.
0
1ups givet

#79 - Jonas

Level: 15 (Geega)

27-04-2011 23:41

Det er som om, den ene halvdel af spillet er sjove og udfordrende platform-baner, mens den anden halvdel bare er kedeligt samleri :/
0
1ups givet

#80 - Oni Nick

Level: 26 (Octopi)

27-04-2011 23:55

Ja, det var ikke lige så godt som SM64, men ud fra de kriterier Alexander stiller var det en rigtig efterfølger.
0
1ups givet

#81 - Oni Nick

Level: 26 (Octopi)

28-04-2011 00:22

Ok, men konceptet var nu præcist det samme som i SM64, er enig i at level designet var meget dårligere tho.

Dog forstår jeg ikke at du kunne lide bonus banerne, det hænger ikke sammen med din kritik af Galaxy?
0
1ups givet

#82 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

28-04-2011 00:00

Jeg synes ikke, Sunshine mindede særlig meget om Super Mario 64. Kedelig content, kedelige baner og kedeligt gameplay-gimmick. Det eneste, der var en smule sjovt, var de der bonus-baner.

Det er i øvrigt endnu et eksempel på, at det ikke altid er positivt, at udvikleren skal "tage chancer". Pludselig skulle Mario ikke længere foregå i Mushroom Kingdom, men på en ø med de mest latterlige figurer nogensinde (måske kun overgået af de lilla fluffy ting i Galaxy 2) og man skulle gå rundt med en vandpumpe. Horribelt. Det har ingenting med Mario universet at gøre.
0
1ups givet

#83 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

28-04-2011 00:31

Jeg synes ikke, at Super Mario Sunshine mindede eller føltes som Super Mario 64. De gode ting ved et videospil er tit ting, der er svære at beskrive. Hvad er det fx, der gør Super Mario Bros. bedre end mange andre 2D platformsspil fra den tid? Det er faktisk ikke så nemt at beskrive. Det handler om "et feel" og en "balance" af gameplayet. På samme måde føles Sunshine bare slet ikke ligeså godt som Super Mario 64, og jeg tvivler på, at jeg er den eneste, der har det sådan.
0
1ups givet

#84 - Jonas

Level: 15 (Geega)

28-04-2011 00:40

Det er åbenbart vigtigt for dig, hvor spillet foregår henne, og hvilke figurer der er med.
0
1ups givet

#85 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

28-04-2011 00:42

Ja, det kaldes content. Vel noget af det vigtigste i underholdningsindustrien - noget som videospil er en del af.
0
1ups givet

#86 - chessr

Level: 31 (ChuChu)

28-04-2011 10:33

Aaaaaah content er ikke figurer og områder.
Hvis du nu husker Mario dumstolt som jeg mener det er skulle de på ferie på den ø men Bowser har så lavet problemer som sædvanlig.
Det jeg mener er at Mario spil ikke bare SKAL foregå i samme univers/land. Tænk det hedder kingdom af en grund og ikke univers
0
1ups givet

#87 - chessr

Level: 31 (ChuChu)

28-04-2011 16:28

Øøh dumstolt ?
0
1ups givet

#88 - Lukas Skywalker

Level: 25 (Kokiri)

28-04-2011 16:59

Haha, jeg må indrømme at jeg ikke helt forstår din kommentar... Smiley Synes du modsiger dig selv i slutningen Smiley
0
1ups givet

#89 - chessr

Level: 31 (ChuChu)

28-04-2011 19:12

Nå så må jeg omformulere mig næste gang jeg kommer til pcen Smiley kan godt de hvad du mener Smiley
0
1ups givet

#90 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

06-05-2011 00:15

Miyamotos seneste udtalelser om "Project Cafe":

"Nowadays I think it’s really important that designers are really unique and individual. It’s costly if you are focussing on similar ideas, so that uniqueness is important. You can get more budget for games, but your energy must be focussed, otherwise it won’t last. Don't focus on how many stages it's got. Tell me if you’ve seen it before. That’s the challenge for me."


Udtalelsen bekræfter desværre to af mine teser om Nintendo:¨

1. De er besat af at skulle "overraske" os.
2. De værdsætter ikke content særlig højt.

Miyamoto siger det jo direkte: "Det er vigtigere, at vi konstant gør tingene anderledes end at levere mange baner, dvs. content".

Det er derfor, at vi ser stereoskopisk 3D som hovedfeaturen i 3DS. Det er "nyt" og "overraskende". Den medfølgende software til 3DS er fx meget spændende, men der er intet content. Det er blot gameplay-mekanismer. Og det var det samme problem med mange af Wii-spillene:

-Wii Sports: Spændende gameplay-mekanisme, men meget lidt content.
-WiiFit: Spændende gameplay-mekanisme, men meget lidt content (netop af den grund var de nødt til at udgive WiiFit Plus - med nye øvelser)
-Wii Sports Resort: Spændende gameplay-mekanisme (og forbedret i forhold til Wii Sports), men meget lidt content.
Wii Music: Spændende gameplay-mekanisme (kan måske diskuteres), men INTET content.

Hvis vi kigger på Mario og Zelda er det noget lignende, der er problemet. Serierne er bygget op omkring at hvert kapitel skal udskille sig i form af et nyt gimmick (med undtagelse af Galaxy 2). Så skal Mario have en vandpumpe. Så skal Mario være i rummet. Jooo, det er da meget godt, men hvad med selve spillets content? Er det sjovt, er der nok udforskning i banerne, lærer vi nok nyt om Mushroom Kingdom? Er der nye fjender? Er der forskellige måder at spille spillet på? Med andre ord: Er der nok nyt content?

Og det er det samme med Zelda: Så skal Link sejle i en båd. Så skal Link være en vareulv. Så skal Link køre i tog. Men hvad med spillets content? Er der nok udforskning og udfordring, lærer vi nok nyt om Hyrule osv.?

Grunden til at mange er utilfredse med især Zelda-serien, er fordi de nye spil ikke leverer tilfredsstillende content. Der er ikke nok interessante ting man kan gøre. Der er ikke nok content at udforske eller fjender at kæmpe med. Vi ser ikke nok af universets mytologi. I stedet følger vi blot en scriptet historie med nogle plottwists, som kun er "overraskende" første gang, man oplever dem.

Men Miyamoto er ligeglad. Han går mere op i "overraskelser" - altså at Skyward Sword nu foregår i mellemøstelige omgivelser og at Link kan flyve end spillets indhold.

Problemet med overraskelser er, at de kun er sjove første gang, man oplever dem. Derefter mister de underholdningseffekten.

0
1ups givet

#91 - PD

Level: 1 (Goomba)

06-05-2011 00:35

Hvorfor bliver du ved med at skrive content? Jeg troede dette var en dansk side... hvorfor ikke bare sige det mest normale "indhold"?
0
1ups givet

#92 - Dead-Cheese

Level: 25 (Kokiri)

06-05-2011 08:34

Jeg tænker ikke så meget over at de ikke vil levere indhold, jeg tænker at de langt hellere vil give spilleren en unik føelse af nintendo spil frem for xbox og sony spil. Der skal nye funktioner og ting man skal lære, altså noget eksperimentielt. Jeg kan godt lide at man f.eks. i TP skulle lære at bruge den enkelte våben samtidigt med at man altid skulle vende tilbage til sværd og skjold. God blandning.

Content ville ikke have passet særligt godt til wii music, og wii sport er godt som det er. Det skal ikke ændres efter min mening, og det kan man altid vende tilbage til fordi at det er simpelt og man altid kan gå efter en score. Kan ikke se forskellen på at nå en høj score i tennis rang eller spille pacman og opnå en høj score på dens rangliste.
Lige netop derfor er det et fantastisk spil.
Det gode i det han utaller sig om er at deres stages er vildt forskellige, mario baner ligner stort set aldrig hinanden i galaxy.
0
1ups givet