Farewell North annonceret...

Lanceringstrailer for Pri...

Aksys Games annoncerer ad...

Prøv Vampire Survivor ga...

N-cast #210: Fuglen(e) sy...

Lanceringstrailer for Kin...

Paper Mario: The Thousand...

Lugii's Mansion 2 HD udgi...

Tre Game Boy-spil med Mar...

Mario-dagen fejres med ny...

Legend of Zelda: Tears of...

Legend of Zelda: Breath o...

Splatoon 3

Super Mario Bros. Wonder

Nintendo i medierne

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Switch - spilrygter og sp...

Super Mario Run

Spil på vej til Switch

Load spil fra extern hard...

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Miyamoto priser Angry Birds

Skrevet af Bo130 - 12-04-2012 12:52

Legendariske spildesigner Shigeru Miyamoto udtaler sig sjældent om andre spil, men med Angry Birds har han nu gjort en undtagelse. I et interview fremhæver han spillet som det bedste han har spillet det sidste år og siger blandt andet,

"What I like about Angry Birds is that it has a traditional videogame [feel] to it, but also a very creative side. And you can really feel that they’re having fun developing the game. That's what I like about it."


Mon dette får indflydelse på den slags spil vi får at se på WiiU og Nintendo 3DS? Måske får vi endda selve Angry Birds at se i en nær fremtid. Det finder vi formentlig ud af inden for de næste par måneder.

5
1ups givet

Kommentarer:

#1 - powerfull499

Level: 18 (Twhomp)

12-04-2012 23:24

Ja, det er et godt spørgsmål. Det skulle ikke undre mig, hvis Nintendo kunne få en aftale i hus om at udvikle det til 3DS.

Dog virker det lidt usandsynligt, da så mange mennesker allerede ejer en smartphone, og kan dermed få det på dem. Derfor er det ikke sikkert, at der er penge i det Smiley.
0
1ups givet

#2 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

12-04-2012 23:39

"What I like about Angry Birds is that it has a traditional videogame [feel] to it, but also a very creative side. And you can really feel that they’re having fun developing the game. That's what I like about it."



Moderne Nintendo i en nøddeskal.

0
1ups givet

#3 - powerfull499

Level: 18 (Twhomp)

13-04-2012 00:16

Det kan der vel være noget i. Nintendo går altid op i at være kreative, - det er ikke nødvendigvis en dårlig ting, eller hvad mener du?
0
1ups givet

#4 - Togbis

Level: 16 (Space Pirate)

13-04-2012 00:38

Angry Birds er jo bare 'Crash the Castle' i fugle- og griseklæder. Hvis der er noget kreativt over det, så er det måden de har markedsført det på.
0
1ups givet

#5 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

13-04-2012 00:47

Og Crash the Castle var en moderne udgave af arkadespillet Tank fra 1974 (ja, du læste rigtigt).

Miyamoto er en idiot, hvis han tror, at spillere kan "føle", hvad spiludviklerne følte under udvikling af spillet. Det handler om, hvad spillerne SELV finder sjovt. I øvrigt er nogle af Miyamotos mest populære spil, de spil, han offentligt har givet udtryk for, han havde det "mindst sjovt" at udvikle.
2
1ups givet

#6 - Togbis

Level: 16 (Space Pirate)

13-04-2012 01:11


Tank fra 1974 ligner mere tank-minispillet i Wii Play.



0
1ups givet

#7 - Oni Nick

Level: 26 (Octopi)

13-04-2012 01:14

Det var da en af de mærkeligste grunde til at kunne lide et spil.
2
1ups givet

#8 - Togbis

Level: 16 (Space Pirate)

13-04-2012 01:20

Miyamoto siger indirekte at Angry Birds minder ham om rigtige videospil(med arkadeværdier), imodsætning til cinematiske PC-spil som han ikke kan lide.

Mest af alt er det nok bare en PR-ting. Angry Birds sælger -> Miyamoto udtaler at Angry Birds er godt.
0
1ups givet

#9 - Oni Nick

Level: 26 (Octopi)

13-04-2012 01:21

"And you can really feel that they’re having fun developing the game. That's what I like about it."
1
1ups givet

#10 - Togbis

Level: 16 (Space Pirate)

13-04-2012 01:26

Han er spiludvikler.
Hvis en i musikbranchen sagde at han beundrer hvordan et bestemt band brænder for det musik de laver, så ville der da intet underligt være i det.
0
1ups givet

#11 - Oni Nick

Level: 26 (Octopi)

13-04-2012 12:26

Han beundrer ikke udviklerne, han siger at han kan lide spillet, FORDI de havde det sjovt. Jeg kan ikke se, hvordan det på nogen måde kan være et vurderingskriterie.
0
1ups givet

#12 - L3G3ND

Level: 12 (Fire Keese)

13-04-2012 12:30

Hvis udvikleren nyder at lave et spil, bliver det automatisk dårligt. Smiley
0
1ups givet

#13 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

13-04-2012 12:52

Det tragiske er, at dit forsøg på trolling faktisk - helt oprigtigt - er mere korrekt end Miyamotos tankegang.
1
1ups givet

#14 - L3G3ND

Level: 12 (Fire Keese)

13-04-2012 13:05

Tror ikke du helt ved, hvad trolling betyder, lol.
0
1ups givet

#15 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

13-04-2012 13:16

Nej, jeg er for dum til at slå noget op på Wikipedia. Kun personer med tal i stedet for bogstaver i sit navn indeholder sådan en særegen og brugbar viden.
2
1ups givet

#16 - Togbis

Level: 16 (Space Pirate)

13-04-2012 14:13


1
1ups givet

#17 - Moysen

Level: 16 (Space Pirate)

13-04-2012 15:16

Angry Birds er et alle tiders spil, og det er fortjener vel klart en hvis ros. Men i den anden ende, så er franchiset imo. ved at være kørt lidt dødt da det er det samme de gengiver i nye spil med et par få ændringer, hvilket man selvfølgelig ikke kan blame dem for, da det med at skyde fugle efter grise, jo er det spillet går ud og ikke andet. Men når man har spillet det en del, så er det ikke så sjovt længere som i starten. Så hvis de ville udgive det til andre konsoller end mobiler og iPods, så tror jeg ikke det ville sælge særligt godt. Smiley Men som mobilspil på rejsen kan det selvfølgelig godt være sjovt lidt.
0
1ups givet

#18 - Togbis

Level: 16 (Space Pirate)

13-04-2012 15:29

^Man kan allerede nu få Angry Birds til PSP/PS3^ Smiley

Rovio malker Crush The Castle-gameplayet og Angry Birds franchisen så langt de kan og det, de indtil videre har præsteret, er virkeligt imponerende. Men jeg tror de kommer i problemer, den dag koen løber tør for mælk. Jeg kan ikke forestille mig at de er i stand til at lave noget originalt og da slet ikke noget med samme succes som Angry Birds, selv ikke med Rovio som brand.

Men, hey, det lykkedes for PopCap at gentage succeen. Så måske Rovio alligevel har en chance, alle de finske penge skal vel også bruges på et eller andet.
0
1ups givet

#19 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

13-04-2012 16:09

Togbis, du modsiger dig selv. Du bliver ved med at slå på tromme over, at Angry Birds er en efterligning af Crush the Castle. Derefter opstiller du indirekte en præmis om, at Rovio skal lave noget originalt for ikke at komme i problemer. Angry Birds var jo netop ikke originalt ud fra dit eget synspunkt, men har givet dem kæmpe succes?

De fleste store kommercielle successer er ikke originale. Hvad er "originalitet" i øvrigt? Findes det? Igen er vi tilbage til, hvordan alle fansboys bruger sproget som om, at det er udviklerne, der skaber noget særegent. Det eneste de gør, er at vende spejlet og lave platformen.
1
1ups givet

#20 - Togbis

Level: 16 (Space Pirate)

14-04-2012 00:39

Angry Birds blev udviklet som en decideret videreudvikling af conceptet præsenteret for Rovio's udviklere gennem Crush the Castle. Det er jeg rimelig sikker på. Om folk ser det som en god eller dårlig ting er lidt ligemeget. Det, der er originalt er ikke konceptet med at kaste ting ind på nogle planker for at vælte planker og fjenden. Men valget af platform, tweaks de har gjort til gameplayet, seriens content, måden de har håndteret medierne og formået at sælge merchandise. Det er der medierne tager fejl, når de siger at det udelukkende er det core gameplay concept, der gør spillet genialt, for andre har gjort det før, uden popularitet. Så det må være noget andet, der var originalt.

Jeg tror ikke at Rovio kan lave orginalt gameplay. Men Angry Birds har vist at Rovio kan tjene penge alligevel, så ligesom at Popcap har mestret den kunst, så er det måske også muligt for rovio. Men jeg tror det er sværere at forstå hvad der gør et produkt godt, hvis man ikke selv er med til at skabe eller i det mindste forstår grundstenen, som her i tilfældet er gameplayet.
Ville ethvert andet spil med angry birds-make up være blevet ligeså populært? Næppe.
Var Rovio klar over at netop Crush the Castle havde så ekstremt bredt et appeal da planlagde Angry Birds? Næppe.
Derfor er det svært at vide om de kan gentage succeen.
Det er også lidt foruroligende, at de ikke har lavet andet end Angry Birds siden da. Hvis de havde kunne det, så virker det da logisk at bruge lidt af den enorme profit på at investere i en ny franchise eller to.

Alle store kommercielle successer er vel originale, da de for at blive en succes er nødt til at udfylde et hul i markedet eller skabe noget på en billigere eller bedre måde?
Men bare fordi et spil er financielt succesfuldt, tror jeg heller ikke at alle dele af spillet er bedre eller mere originalt end et dårligere sælgende spil. Et spil kan sagtens have fed original grafik, men sælge dårligt på grund af dårlig gameplay, content, whatever. Et spil kan også sagtens have elendigt musik og grafik, men tilgengæld sælge fantastisk fordi gameplayet og dets content bare er genialt.

Man kan vel også vende spejlet eller skabe platformen på en original og særegnet måde? Jeg kan ikke se hvad det har med fanboys eller mangel på særegnethed og originalitet at gøre.
3
1ups givet

#21 - Gradius

Level: 5 (Cheep)

14-04-2012 13:31

"Nej, jeg er for dum til at slå noget op på Wikipedia. Kun personer med tal i stedet for bogstaver i sit navn indeholder sådan en særegen og brugbar viden."

Så er troldefar da vidst tilbage fra ferie.
Det var ellers lige blevet så hyggeligt Smiley
2
1ups givet

#22 - Dennis Høj-Suhr

Level: 26 (Octopi)

15-04-2012 09:59

Angry Birds ville jo passe super godt til Wii U bliver da super underholdene Smiley men håber godt nok der kommer mange nye baner så ellers bliver spillet da lidt hurtigt af gennemfører
0
1ups givet