Skrevet af Erik Madsen - 03-03-2011 12:59
Der er i lang tid blevet set frem til den næste Zelda-titel til Wii. Skyward Sword har længe spøget i sindet hos den klassiske skare af Nintendos fangruppe. Få et indblik i The Legend of Zelda Skyward Sword med denne trailer, der blev afsløret i anledning af Game Developers Conference 11.
#1 - Dead-Cheese
Level: 25 (Kokiri)
03-03-2011 13:12
Meget bedre end den anden trailer der kom i sin tid. Must have... Jeg forventer nu virkelig meget af spillet. Flere minigames? Nice.#2 - STEEL
Level: 6 (Cucco)
03-03-2011 14:07
Heldere selv at spille det ind at se trailer men jo den er til at se igen ^^#3 - Moysen
Level: 16 (Space Pirate)
03-03-2011 14:09
jeg forventer pludselig mindre af det end før. Jeg syntes den var lidt kedelig.#4 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
03-03-2011 14:35
Puzzles, puzzles, puzzles. Ingen rendyrket aktion. Jeg tror, jeg springer over.#5 - Jonas
Level: 15 (Geega)
03-03-2011 15:12
Hmm, er det mig der trænger til briller, eller kæmper Link også mod fjender i traileren?#6 - HGC
Level: 16 (Space Pirate)
03-03-2011 15:28
Traileren er da knapt nok andet end aktion. Link kæmper med sit sværd 80% af traileren#7 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
03-03-2011 16:30
Men det er stadig puzzle-baseret. Hvis ikke I kan se, hvad jeg mener, så smider jeg lige et citat fra den gode Malstrom, for jeg orker ikke selv at gennemgå det lige nu:First, Link is attacking a door in order to open it. This is a puzzle.
Second, Link flips over a spider to attack its weak spot for massive damage. This is also a puzzle.
Third, a sequence of Link fast chopping through various creatures including a shield. Note how there is only one enemy at a time. Again, it takes a puzzle dimension, not an arcade game combat dimension. Every enemy has a ‘puzzle path’ to be defeated.
Fourth, Link is chopping on a vine. WTF?
Fifth, Link is using motion control plus to balance on a tightbeam. Yeah, total puzzle action there. Might well break out the Wii balance board at this point.
Sixth, Link fires the little remote mechanical bee to fly around using motion control plus to deliver a bomb or something. More crappy puzzles.
Seventh, there is a freaking puzzle piece to be rotated around. A puzzle piece for crying out loud!
The last battle with the skeleton looks more interesting than anything else in the trailer, but the combat is nothing different than you’d see in a modern Zelda game. Note how Link is always attacking one enemy at a time. In classic Zelda, Link would go against multiple enemies.
#8 - Jonas
Level: 15 (Geega)
03-03-2011 17:02
Uhm, kommer da vist lidt an på, hvordan man definerer 'puzzle.' Indtil videre er jeg i hvert fald overhovedet ikke med på Malstroms pointer.#9 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
03-03-2011 17:18
Hvad skal man så kalde det? Jeg tør godt satse et par deku-nødder på, at kampene i SS ikke bliver rendyrket combat som man så det i de klassiske Zelda-spil. Nej, det bliver sådan noget med, at skulle ramme en fjende bestemte steder, så nogle dele ryger af og dit og dat. Det er typisk Aonuma - alt i spillet skal bare scriptes af ham: Nu kommer der én fjende, som man skal besejre på denne bestemte måde "find weak point for massive damage". Bagefter kommer der en dør, du skal slå på et par gange. Og så skal vi lige have en lille hakke konkurrence, så vi kan se hvor mange træer, Link kan smadre på 30 sekunder. Snorefest! Jeg har stadig ikke forstået, hvordan moderne Zelda-fans kan holde ud at spille de nye spil igennem igen. Det hele er jo det samme hver gang. Aonuma har allerede bestemt, hvad du skal gøre.#10 - Oni Nick
Level: 26 (Octopi)
03-03-2011 17:22
Det er meget svært at sige noget om spillet ud fra de 2-3 minutter vi har fået af trailere. Så det kan jo være, at Nintendo bare vil reklamere for deres motion controls, og at det meste af spillet er lidt mere adventureagtigt. Det kan man ikke sige endnu, så forholder mig neutral.#11 - AND
Level: 35 (Lakitu)
03-03-2011 17:30
Alexander, du overdriver jo helt vildt manner. Så dvs. at hvis der er en bestemt teknik som skal benyttes til at nedlægge en fjende, hvorefter man benytter en anden teknik til en anden fjende, så er det schriptet og umuligt at tænke selvstændigt? Jeg kalder det variation, men sådan er vi jo forskellige...#13 - Hassus
Level: 22 (Ice Keese)
03-03-2011 17:36
Jeg har lagt mærke til en form for "hindi" afsmitning på spillet - det gjorde jeg allerede da jeg så det første concept art for halvandet år siden. Dengang var det bindien(prikken) i panden på den mystiske pigeskikkelse og i det hele taget hendes udtryk og tone, som har et spirituelt skær i mine øjne. Og nu ser jeg en flerarmet gylden boss med et nærmest ophøjet ansigtsudtryk og i øvrigt også en flerarmet skeletkriger. I kombination med at traileren er fyldt med guld og gyldent gule farver i kombination med andre meget klare og fyldige farver, hvilket man også ser i meget hindi kunst, kan jeg ikke lade være med at tænke at kulturen har smittet af på spillet i en eller anden grad.#14 - Esmun
Level: 8 (Pirahna Plant)
03-03-2011 17:46
Jeg synes nu også det ser ret fortrinligt ud. Især det korte klip af en af personerne i spillet, har fået min hype op. Det ligner en god quirky karater som dem fra Ocarina, Majoras Mask og senest skurken i Spirit Tacks.#15 - HGC
Level: 16 (Space Pirate)
03-03-2011 17:58
Man skulle da også ramme fjenderne på bestemte måder i OoT og MM. Og jeg kan da slet ikke se, hvorfor det er negativt.#16 - Hassus
Level: 22 (Ice Keese)
03-03-2011 18:19
Hver Zelda-fan sin smag#17 - stelzig
Level: 24 (Whomp)
03-03-2011 20:08
Det er jo ikke fordi fjender i 2D zeldas ikke kunne forsvare sig overhovedet. Jeg ser stadigvæk ikke forskellen mellem 2D og 3D zeldas som synderlig stort. Og den verden der bliver efterspurgt havde man da i hvert fald i oot. Mange jeg hører snakke om hvorfor de synes det er det bedste zeldaspil bruger i hvert fald netop det med at man kan træffe egne valg (og tage templer i "forkert" rækkefølge".#18 - L3G3ND
Level: 12 (Fire Keese)
03-03-2011 20:19
Er det virkelig et puzzle, bare der er den mindste strategi indblandet i at dræbe en fjende? Det lugter lidt af, at du brokker dig bare for at brokke dig#19 - koopi
Level: 7 (Korok)
03-03-2011 21:08
Jeg synes det ser rigtig fedt ud. Denne trailer er sikkert bare for at vise hvad WMP kan ... den endelige udgave har sikkert mere udforskning osv.#20 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
03-03-2011 21:39
LEGEND >> Der er ikke megen strategi over scenarier, hvor udvikleren har scriptede på forhånd, som Aonuma har tendens til at gøre i de Zelda-spil, han har været director på.#21 - Dingler_
Level: 3 (Koopa-Troopa)
03-03-2011 21:42
Må indrømme at der er lagt lige rigelig vægt på gimmicky wagglefaggle "MotionPlus-is-awsomelulz" i traileren. Håber virkelig ikke den repræsenterer standard gameplay i Skyward - det er jo et minigame-bonanza vi bliver kastet ud i. Tror ikke der er en eneste sekvens i videoen der ikke pricipielt set kan lables som et minigame!#22 - Hassus
Level: 22 (Ice Keese)
03-03-2011 23:01
Jeg fatter ikke hvad folk brokker sig over.#23 - Dingler_
Level: 3 (Koopa-Troopa)
04-03-2011 00:14
^ Jeg kan godt lide at overdrive#24 - koopi
Level: 7 (Korok)
04-03-2011 01:06
@Hassus: Jeg er enig. Folk brokker sig for meget. Jeg har gennemført Demon's Souls og har fået alle trophies, men det var FOR svært. Jeg vil meget hellere spille Zelda. Det er sjovere.#25 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
04-03-2011 09:23
Dingler >> Jeg er principielt ligeglad om vi kalder det puzzles eller minigames, for vi mener det samme - om end jeg vil holde fast i, at ordet 'puzzle' er mest korrekt at bruge, da spillet stadig er kontinuerligt i sin helhed, hvilket minigames normalt ikke er (minigames kan også sagtens være button-mashing, hvor man ikke skal tænke).#26 - Dead-Cheese
Level: 25 (Kokiri)
04-03-2011 12:12
Jeg giver Alexander ret. Bare at jeg godt kan lide puzel systemmet. Det kunne minde lidt om professor layton i 3d med en lidt sjere stemning.#27 - Dingler_
Level: 3 (Koopa-Troopa)
04-03-2011 14:21
Som support-medarbejder har jeg ofte meget lidt at lave (), så har brugt dagen idag på at gennemføre Zelda I med emulator. Jeg er i skrivende stund ved sidste temple/dungeon og kan ikke andet end bekræfte de punkter Alex bringer frem - jeg starter i en, for NES-standard, kæmpe verden og har ingen anelse om hvor jeg skal gå hen. Mit explorer-gen sparker straks ind og jeg begynder at afdække så meget af kortet som muligt, og går hver eneste screen grundigt igennem for hemmeligheder, ekstra rupees etc. - noget jeg bestemt ikke husker at have gjort i eks. TP.#28 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
04-03-2011 17:44
En vigtig pointe ved Dinglers historie er - at det netop er Dinglers historie! Når jeg spiller det originale The Legend of Zelda, så spiller jeg det på en anden måde, end Dingler gør. Og der er andre spillere, der spiller det på en helt tredje måde. Med andre ord, som spiller skaber man sin egen historie, fremfor at følge Aonumas scriptede historie, som er den samme lige meget hvor mange gange, man spiller et af hans spil.#29 - Grauling
Level: 23 (Skree)
04-03-2011 18:18
Begejstringen for Zelda er bare forsvundet#30 - Oni Nick
Level: 26 (Octopi)
04-03-2011 19:41
Zelda 2004 - nok det bedste Zelda-spil i nyere tid. Ærgerligt de valgte at droppe det og lavede TP.#31 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
04-03-2011 19:54
Oni Nick said it. Folk var ellevilde, da de første par trailere blev fremvist, men mange blev skuffet, da TP udkom.#32 - Dead-Cheese
Level: 25 (Kokiri)
04-03-2011 23:28
Aleander, Hvis du vil have noget fra den gamle opskrift bog så burde prøve 3d dot hero game, det eneste spillet mangler er link... kort sagt.#34 - Hassus
Level: 22 (Ice Keese)
05-03-2011 12:29
Jeg kan se hvad I mener, men jeg fatter jer ikke. Jeg ved ikke om I virkelig mener at det ville være en god beslutning for Nintendo at lave et Zelda-spil i stil med Zelda I.#35 - Kanin
Level: 23 (Skree)
05-03-2011 13:22
De skulle markedsføre det lige som alle andre spil? Fans og folk med en hang til udforskelse? RPG spillere eksempelvis?#36 - Hassus
Level: 22 (Ice Keese)
05-03-2011 14:08
Hvad med alle dem der kunne lide at slappe af med Spirit Tracks? Hvad med alt det Nintendo står for? Folk der samler Nintendo-spil op fordi det er Nintendo eller Zelda og regner med en god oplevelse alle kan få glæde af? De fleste af dem tror jeg vil skille sig af med spillet efter at have faret vild i noget tid.#37 - Kanin
Level: 23 (Skree)
05-03-2011 15:04
De fleste af dem der skiller sig af med spil, vil gøre det alligevel, uanset hvorledes spillet er bygget op.#38 - Hassus
Level: 22 (Ice Keese)
05-03-2011 15:53
Det er ikke hardcore spillere der generelt køber spil til Wii. Hvis min kusine købte et Zelda-spil til hendes families Wii, ville det hurtigt tabe momentum i husstanden, fordi momentumet er noget hun/de selv skal sørge for. Så har Nintendo pludselig brændt en bro de har brugt år på at bygge.#39 - Oni Nick
Level: 26 (Octopi)
05-03-2011 16:58
Mytologi er alligevel bedre end historie, og udforskning er bedre end linearitet. Det var det tiltalende ved Zelda 2004 traileren, før at alle de dumme plotfigurer blev introduceret, som Midna og Zant.#40 - Dead-Cheese
Level: 25 (Kokiri)
05-03-2011 17:22
Jeg har nævnt det før... Et komplet zelda ligende spil er kommet i 3d. 3d dot hero game... Minder meget om zelda. Med mindre i alle tænker på zelda 2. Så vil jeg ikke se en fortsætelse (okay er kommet, philips cdi...)#41 - L3G3ND
Level: 12 (Fire Keese)
05-03-2011 18:41
Jeg tror bare, jeg holder mig til gode gamle Zelda: Wand of Gamelon...#42 - Dead-Cheese
Level: 25 (Kokiri)
05-03-2011 19:03
L3G3ND; HVordan kan du gøre det mod dig selv? Gældes det ikke som det dårligste i serien nogensinde? Det ser flot ud, men når jeg ser revies af det ser det ud til at de ikke har tænkt meget på gameplay. Men det er dig som skal spille så god fornøjelse#44 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
05-03-2011 20:28
Hassus >> Det er fint nok, at Nintendo vil lave et spil som Spirit Tracks, men så lad vær med at kalde det Zelda for at det er at pisse på alle os, der elskede hvad serien oprindeligt stod for. Lav det til et nyt IP, det er egentligt ret simpelt.#45 - Dead-Cheese
Level: 25 (Kokiri)
05-03-2011 20:52
^zelda har da skiftet fra overview til side view og over i 3d, hvorfor syntes du gamplay ikke kan gøre det samme?#46 - M60dk
Level: 18 (Twhomp)
06-03-2011 00:30
Nu er det jo ikke sådan at der er sket en pludselig drastisk ændring. Det er en naturlig udvikling. Hvis Nintendo skulle udgive et klassisk Zelda spil, burde det gøre det på samme måde som de senest har gjort med New Super Mario Bros.#47 - Kanin
Level: 23 (Skree)
06-03-2011 00:57
Forskellen imellem TP og OoT er ret stor. Jovist er der en del story i OoT - men ikke mere end i eksempelvis alttp som må siges at være "fra de tidlige år med Zelda".#48 - Peblisko
Level: 21 (Paragoomba)
06-03-2011 01:13
Enig i at TP oprindeligt så fedt ud netop ved de første trailere, og det endelige resultat blev for lineært etc. som allerede er blevet sagt. Læg mærke til at Hyrule Field ikke er lige så indskrænket som de endte med at blive i det endelige spil, og at skoven er bygget op med træer man kan gå imellem i stedet for en skov hvor klippevægge indsnævrer din åbenlyse eneste retning.#49 - Jonas
Level: 15 (Geega)
06-03-2011 01:20
Var der udforskning med i OoT? Syntes ikke der var så meget andet at finde end nogle huller i jorden.#50 - M60dk
Level: 18 (Twhomp)
06-03-2011 01:41
TP's verden var da fyldt med hemmeligheder. Jeg ved godt at det er populært at svine spillet til, men der er altså intet hold i det dér.#51 - Oni Nick
Level: 26 (Octopi)
06-03-2011 12:27
Jonas: Man kunne også tage Shadow Temple før Spirit og omvendt. Derfor er dét det bedste spil nogensinde.#52 - Dingler_
Level: 3 (Koopa-Troopa)
06-03-2011 16:03
Forfriskende med en dejlig stor, velformuleret og velargumenteret diskussion, mere af det!#53 - Kanin
Level: 23 (Skree)
06-03-2011 16:33
Jeg har ingen top 5... Min er mere like: Majora's Mask > everyother game.#54 - Peblisko
Level: 21 (Paragoomba)
07-03-2011 19:50
Dingler, jeg tror desværre ikke GC-udgaven vil være nok en forskel for dig, hvis du syntes at problemet var den konstante pinpoint af hvor du skal hen. Men som ægte Zelda-fan skal du da spille GC-udgaven fordi det er den tiltænkte, canon måde, hvor områderne ligger i de rigtige verdenshjørner og Link er lefty osv.#56 - Hassus
Level: 22 (Ice Keese)
09-03-2011 09:27
@Alexander: Jeg tror ikke det ville fungere at stoppe hvad Zelda-serien aktuelt står for ved at tilfredsstille nogle enkelte hardcore fans med fortidens gameplay. Dét kunne måske være en spin-off og jeg kunne sagtens forestille mig Retro Studios blive givet det job(de har efterhånden fortjent det).#57 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
09-03-2011 09:41
Hassus >> Det du skriver, giver ingen mening.#58 - Dead-Cheese
Level: 25 (Kokiri)
09-03-2011 12:36
Jeg giver Hasus ret. Havde de ikke lavet 3d og mere puzle agtigt gameplay, tror jeg zelda serien ville være død i dag.#59 - Oni Nick
Level: 26 (Octopi)
09-03-2011 16:03
Undskyld Maxio, men jeg må indrømme at jeg ikke kan tage din kommentar alt for seriøs, når du ikke ved at Zelda ikke er en han. Er forresten enig i Alexander - Zelda-universet er blevet for komplekst og det er kun hardcore-fans der går meget op i det. Det er faktisk omvendt af, hvad du argumenterer for, Hassus. Zelda nyder ikke meget omtale fra folk, der ikke allerede ved forskellen på Bad Bats og Keeses. Det synes jeg er en hage, og nu må vi se om SS kan åbne lidt mere op for universet til en større gruppe.#60 - Dead-Cheese
Level: 25 (Kokiri)
09-03-2011 16:36
ups... der tænkte jeg på link. Selvfølgelig ved jeg at zelda er pricessen og link er den grønne helt med nisse huge, som kommer til undsætning.#61 - Oni Nick
Level: 26 (Octopi)
09-03-2011 22:46
Jeg er enig med dig i, at ingen historie ikke ville fungere. Det har jeg allerede argumenteret for skulle gøres ligesom i MM. Det spil havde ret meget frihed, taget i betragtning af at man dog alligevel skulle tage områderne i den rigtige rækkefølge, og historien var ganske god. Næste skridt er at lave et spil med en lige så god historie, hvor rækkefølgen er valgfri. Det ville skabe et ægte dynamisk brugerdetermineret spil, som bygger på de samme PRINCIPPER som det første Zelda.#62 - Peblisko
Level: 21 (Paragoomba)
10-03-2011 17:19
Enig med Oni og Brock. Det er fint at Zelda prøver at ændre sig i takt med tidsånden, men det virker ikke som om der nogensinde har været brug for det. Spirit Tracks er fx ikke tilfredsstillende for nykommere i mere end de første timer indtil gameplayet bliver trivielt og kedeligt - en fan vil holde ud, men vil efter min optik aldrig nå den samme tilfredsstillelse som i tidligere spil. TP var lige på grænsen: ny grafik, stil og historie kunne lige akkurat veje op for mængden af ligegyldig tekst og ensporethed - i hvert fald for fansne.#63 - Oni Nick
Level: 26 (Octopi)
11-03-2011 14:44
Det er også vigtigt at pointere, at størstedelen af dem, der synes TP er rigtig godt, og at det er deres yndlings Zelda, ikke havde prøvet Zelda før TP. Så længe konceptet er nyt fungerer det også bedre - problemet er bare at det har været her siden 1998. Et non-linear Zelda kunne være guld.#64 - Dead-Cheese
Level: 25 (Kokiri)
11-03-2011 15:57
^Øh nej. Jeg havde spillet en del zelda (zelda 1 (nes classic), ochania of time og seasons of time) af dem før, TP var bare så speciel på mange måder og blev min favorit meget hurtigt. Men jeg tror at der er nogen som har det sådan som du siger, men det er ikke en generalisering.#65 - Oni Nick
Level: 26 (Octopi)
11-03-2011 20:25
Undskyld. Jeg skulle selvfølgelig have skrevet at det var mit indtryk, efter at have læst adskillige boards. Det var ikke min mening at generalisere.#66 - Dead-Cheese
Level: 25 (Kokiri)
12-03-2011 14:50
^helt okay. Der er også et let tilgængeligt spil, som kan spilles af alle, så der er mange nye fans som har startet med det spil, så dit indtryk er ikke forkert.