Overblikstrailer for Pape...

Lanceringstrailer for Gro...

Tales of the Shire: A The...

N-cast #215: Er Indie Dir...

N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Europa kommer til Switch

Indie-udsalg startet nu

SteamWorld Heist II annon...

Penny's Big Breakaway ude...

Switch 2 - rygter og disk...

Amiibo!

Spil på vej til Switch

Pokémon GO

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Pokémon Unite

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Hvad spiller du nu? Hvor er du? Hvad synes du?

Hassus
Hassus

0
Offline
Level: 22 (Ice Keese)

4
1ups givet

Skrevet 09-12-2010 23:21 - Redigeret 30-05-2018 11:08


Her kan du dele din oplevelser med det spil, som på nuværende tidspunkt optager alt din opmærksomhed! Del din glæde eller frustration. Søg om svar eller giv et godt råd!

Du bedes:

1) Skrive hvad du spiller nu.
2) Skrive hvor du er i spillet (inkluder gerne spoiler-alerts)
3) Skrive hvad du synes om spillet i givende tidspunkt.




[i]Which best describes your opinion about games
I. Mountain Climbing-beyond the hardships lies accomplishment
II. Hiking-the destination can be reached rather comfortably[/i]
Marddos91
Marddos91

1009
Online
Level: 15 (Geega)

1
1ups givet

#3976 - Skrevet 24-01-2019 14:01

Jeg har fået en rigtig god start på spilåret 2019, så jeg har allerede gennemført Bayonetta og New Super Mario Bros. U Deluxe.

Er kommet godt i gang med Bayonetta 2, hvor jeg pt. er nået til 5. kapitel. Det virker endnu bedre end det første spil og jeg kan slet ikke vente på 3'eren. Rigtig god humor, flot grafik, fedt level design og bare alt i alt et rigtig friskt pust.


AND
AND

573
Online
Level: 35 (Lakitu)

1
1ups givet

#3977 - Skrevet 24-01-2019 16:04

ANDen er ikke rigtig kommet med på Switch-bølgen (endnu), men efter at have lyttet til N-cast (genialt!), har jeg hevet Smash 4 frem til Wii U og er i gang med at klare alle challenges. Har netop gennemført alle events i Solo mode. Jeg kan stadig ikke rigtig finde ud af at bruge shielding ordentligt, men det skal nok komme!

Smash er bare et super fedt pick up 'n' play-spil, hvis man lige har ti minutter eller en halv time Smiley


TheSonicolas
TheSonicolas

476
Offline
Level: 23 (Skree)

1
1ups givet

#3978 - Skrevet 25-01-2019 00:33 - Redigeret 25-01-2019 00:36

Jeg har lige klaret alle missioner i Starfox 64. Jeg har klaret den nemme rute 2 gange, den svære rute én gang, og så har jeg klaret de midterst missioner hist og her i nogle andre play throughs.

Hvad synes jeg om spillet? Det er meget gribende og motiverende at spille. Man føler sig motiveret til at gøre det bedre, fordi man altid knækker nye koder. Men spillet er vanvittigt let. Den svære rutes sværhedsgrad er til debat, fordi jeg netop kunne klare den på tre forsøg. Og jeg er generelt en noob til videospil Smiley

Den svære rute til gengæld udfordrede mine evner i den sidste kamp imod Starwolf i den svære rute, og fik mig til at frygte at skulle starte forfra. Dog var Andross ikke nogen udfordring, da hans sande form var en hjerne, der ikke giver tilbageslag.


martinmartin
martinmartin

1033
Offline
Level: 12 (Fire Keese)

0
1ups givet

#3979 - Skrevet 31-01-2019 19:08

Jeg gennemførte Xenoblade Chronicles på 3DS'en i går. Det har længe ligget i min backlog. Faktisk siden at jeg købte det, da det var nyt til Wii. Derfor var det virkelig rart at kunne sætte flueben ved den title.

Der er ingen tvivl om, at Xenoblade Chronicles er en større oplevelse på en stor skærm med en rigtig god controller, end med den lille 3DS skærm og den meget omstændige kontrol. På mange måder er det mest imponerende ved 3DS versionen bare at det er lykkes at porte det. Derfor har jeg haft det lidt sådan, at det er en vild blanding af tech demo og et godt spil.

Jeg gennemførte Xenoblade Chronicles 2 i starten af januar, hvilket har givet bagslag på den måde, at jeg er lidt udbrændt af Xenoblade formlen. Dette har medvirket til at sætte en dæmper på, hvor godt jeg synes etteren er. Men samtidigt gjort det lettere at forstå kampsystemet, samt hvor mange sidequests, jeg egentligt har kunne springe over. På den måde har det gjort oplevelsen mere overkommelig og strømlinet.

Men fordi jeg har spillet dem i streg og i omvendt rækkefølge, er det vel ikke så overraskende, at jeg bedst kan lide toeren.

Både Xenoblade Chronicles 1 og 2 er dog virkelig gode spil. Så gode, at jeg er gået tilbage til udgangspunktet ved at gå i gang med at spille Xenogears.

Ellers har jeg spillet en sjat Super Smash Bros. Ultimate. Det har været en enormt positiv overraskelse. Jeg var længe i tvivl, om det gav mening for mig at spille et nyt Super Smash Bros. spil, når jeg egentligt bare kunne spille Melée. Men det gjorde det åbenbart. Ultimate er virkelig godt.


Marddos91
Marddos91

1009
Online
Level: 15 (Geega)

0
1ups givet

#3980 - Skrevet 31-01-2019 20:34

martinmartin - er Xenoblade til 3DS 1'eren? Jeg har 2'eren til Switch, men har været lidt tilbageholdende med at få spillet det, da jeg gerne vil spille tidligere spil i serien først, men troede kun det var til Wii / Wii U?


martinmartin
martinmartin

1033
Offline
Level: 12 (Fire Keese)

0
1ups givet

#3981 - Skrevet 31-01-2019 20:56

Det første Xenoblade Chronicles er en af de få eksklusive new3DS spil. Så ja, det findes til 3DS, om end det kræver en new3DS konsol. Kamera kontrollen er lidt omstændig, men ellers spiller det overraskende fint.

Jeg vil dog mene, at du godt kan spille toeren først, hvis det er hvad der trækker i dig. Der er nogle referencer til etteren i toeren, men i min optik er det langt fra en nødvendighed at spille etteren igennem først.


Marddos91
Marddos91

1009
Online
Level: 15 (Geega)

0
1ups givet

#3982 - Skrevet 31-01-2019 22:51

Jeg har længe haft 1'eren på listen over spil, jeg skal have fat i, men havde håbet på et prisfald, der bare ikke rigtig har været der endnu. Købte en New 3DS bl.a. for at kunne spille netop det spil.

Men hvis ikke der er noget nævneværdigt man går glip af, tror jeg bare jeg vil gå i gang med 2'eren og så evt. samle 1'eren op en dag ude i fremtiden. Tak for svar!


JOEP
JOEP

74310
Online
Level: 50 (Torizo)

0
1ups givet

#3983 - Skrevet 01-02-2019 07:37

Ja, det kan du roligt gøre. De to spil har ikke ret meget andet end gameplay til fælles, og selv der er de alligevel ret forskellige. Der er lidt med, hvordan verdenen er bygget op, men det er ikke noget, man virkelig har brug for, og hvert spil kan sagtens stå alene.


JOEP
JOEP

74310
Online
Level: 50 (Torizo)

0
1ups givet

#3984 - Skrevet 04-02-2019 22:09

Hentede for nyligt Transistor, fordi jeg har spillet Bastion og husker det som ret godt. Transistor fortsætter lidt i samme stil, men med et helt nyt kampsystem. Noget af det fede ved Bastion er den flydende fortæller, der kommenterer på eventyret undervejs, samt den ret fede artstyle, og de ting er også til stede i Transistor, men på en anden måde. I Transistor er det sværdet, som den kvindelige hovedperson besidder, der er fortælleren, og den ved ikke mere end hende, dvs. den kommenterer på de ting, der sker undervejs og fungerer dermed ligesom en stemme i hovedet på spilleren. Det fungerer ret godt, men kræver dog, at man spiller med lyd på.

Kampsystemet er ret fedt fundet på. Bastion var hack 'n' slash i det store hele, og de elementer er også til stede her, men med det twist, at du kan trykke på ZR og lave en "tur", som du så udfører, når du løber tør for tid eller angreb at kunne udføre. Det fungerer lidt som en funktion, der sænker tiden for hovedpersonen, så hun kan få angrebet fjenderne. Det giver et strategisk element i spillet, som er ret spændende. Det skal dog lade op efter hver brug, og i den tid kan man ikke angribe, så det er bestemt ikke gratis.

Angreb er allokeret til A, B, X og Y, og man finder dem undervejs i spillet. Man kan vælge at have et basis-angreb assignet til en af knapperne, og så kan man tilføje et sekundært angreb til basisangrebet, der ændrer det. Så hvis et angreb skyder i en retning, så kan man kombinere det med et bombeangreb, hvor der i stedet skydes en større kugle af sted, men som ikke kan skydes så langt. Et area of effect-angreb kan også ændres til kun at virke i én retning eller virke længere. Der er ret mange kombinationer og opgraderinger at vælge mellem, hvilket er ret forvirrende i starten, men også ret godt, når man sætter sig ind i det.

Jeg købte spillet for 60 kr. på den sydafrikanske eShop og efter 1.5 timers spiltid og første boss nedlagt er jeg ret hooked. Kig på det!


Krisp
Krisp

1628
Offline
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#3985 - Skrevet 06-02-2019 07:46

Så fik jeg gennemført Wolfenstein 2 på Switch'en.

Jeg synes spillede startede lidt sløvt ud, med B.J. siddende i kørestol og så var det til tider svært at finde rundt i banerne, lidt forvirrende level design, især i starten synes jeg. Det blev dog bedre. Efter man kom ud af kørestolen, så begyndte spillet at tage mere fart og det ender faktisk med at blive et kanont fedt spil og efter min mening meget federe end både Wolfenstein: The New Order og Wolfenstein: The Old Blood. Historien udvikler sig til at blive mere og mere sindssyg, fuldstændigt overdrevet. Men jeg tror godt at Wolfenstein spillere ved, at man ikke skal forvente realistiske spil. Det gør mig heller ikke noget. Smiley. Til tider er der dog lidt for meget gore til min smag, det bliver lige en tand for makabert.

Det er en stor præstation af Panic Button at de har fået spillet til at køre på Switch'en og det viser, at man med den rette optimering sagtens kan få grafisk tunge moderne titler til at køre på vores lille håndholdte maskine. Jeg synes spillet var ret blurry og grimt i den første tid, men jeg bilder mig ind at der bliver skruet gevaldigt op for niveauet på grafikken senere hen. Det ender med at ligne en Xbox One/PS4 titel til tider.



En lille ting som irriterer mig rigtigt meget, er at Wolfenstein 2 in-game tæller spilletid, selvom maskinen er på standby. Jeg tror der står noget i omegnen af +70 timers spilletid in-game nu, når jeg ser under statistics, selvom jeg kun har spillet i mellem 15-19~ timer. Jeg har skrevet til Panic Button's support, men ingen svar. De er nok ikke interesseret i at gøre noget ved sådan bug, som ikke er game breaking.


Andreas Tarding
Andreas Tarding

7455
Online
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#3986 - Skrevet 06-02-2019 11:47

Hmm - jeg mangler stadig at gennemføre det. Interessant anekdote om, at grafikken måske ser bedre ud senere - motiverende!

Jeg husker stadig, da jeg Googlede efter anmeldelser af spillet først - det øverste resultat, jeg fik, var en spøjs blog med primitivt hvidt design, "donér Bitcoins nu, vi bliver udsat for hackerangreb af terrorister!", og temmeligt udtalte politiske indlæg. I anmeldelsen var de så yderst positive, over, at spillet fremstiller nazisterne som "cool" overfor den yngre generation - men da de nåede til, at spillet var fremstillet i Sverige, gik de fuldstændig amok, og sablede spillet helt ned. "Støt ikke noget fra det land!"

.. Så kunne jeg godt ane, at det var en meget specifik type af anmeldelse, jeg var havnet ved. Det var en smule underligt. Smiley Ikke mindst, at det lå på Google - de er dog røget af igen nu, og også helt af internettet. Antageligvis åbenbart, jo fordi, at de blev udsat for cyberterrorisme. Smiley


AND
AND

573
Online
Level: 35 (Lakitu)

0
1ups givet

#3987 - Skrevet 06-02-2019 13:54

ANDen har kastet sig over go'e gamle Conker's Bad Fur Day til Nintendo 64.

Jeg er - vist nok - nået til område 2, som er sådan et gødningsbille sted.

Humoren i spillet er legendarisk og med god grund. Den er grovkornet, britisk og provokerende. Fedt! Ellers er spillet en fin platformer/adventure klassiker, som holder fint op i dag, omend det ind imellem kan være lidt svært at gennemskue, hvad det egentlig lige er man skal.


Krisp
Krisp

1628
Offline
Level: 18 (Twhomp)

1
1ups givet

#3988 - Skrevet 07-02-2019 09:28

#4032: Ja, hvis man synes det fremstiller nazister som cool, at de bliver slagtet på stribe. Så ved jeg ikke hvad. Smiley.

#4033: Det gjorde jeg også for 1½ års tid siden. Glæd dig ikke til sidste bossen, hold da op den kamp er frustrerende. Jeg ved snart ikke hvor mange forsøg jeg brugte. Men ellers er det et meget sjovt spil med god humor og sjove karakterer + en masse fede referencer til popkultur fra 90'erne. Elsker maler spanden og penslen. Smiley


Nemy
Nemy

9496
Offline
Level: 27 (Beetle)

1
1ups givet

#3989 - Skrevet 09-02-2019 22:31

Er kommet igang med Wargroove. Super spil hvis man kunne lide de gamle Advance Wars spil Smiley er overrasket over hvor svære nogle af de senere baner er. Det er godt nok frusterende at tabe efter en times spil og så skulle starte forfra 😅


martinmartin
martinmartin

1033
Offline
Level: 12 (Fire Keese)

2
1ups givet

#3990 - Skrevet 11-02-2019 15:52 - Redigeret 11-02-2019 17:47

Jeg gennemførte Castlevania: Circle of the Moon i går. Circle of the Moon er det første Castlevania spil, som jeg spillede, samt det første GBA spil, som jeg købte, da begge dele var helt nye. Før i går, havde jeg dog aldrig klaret sidste bossen. Det lykkes mig endelig at knække mønsteret på bossen i går, efter 18 år og meget lange pauser, så jeg kunne udnytte alt fra i-frames til de her kort comboer. Jeg tror sjældent, at jeg har været så glad for at klare en boss.

Derefter klarede jeg sidste bossen i Castlevania: Portrait of Ruin, som er vanvittig irriterende, da for at undgå et angreb, kræver det at ens hjælpers AI rent faktisk gør det, som den skal. Ellers er det bare instant død. Så nu mangler jeg reelt set kun at klare Super Castlevania IV og Harmony of Dissonance. Så har jeg gennemført alle Castlevania spil, som jeg ejer. Vildt nok.

Ellers er jeg godt i gang med Final Fantasy Tactics Advance, som jo nok er det flotteste GBA spil sammen med Castlevania: Aria of Sorrow. Jeg spillede det første gang på det helt rigtige tidspunkt og skrev en virkelig dårlig anmeldelse af det til hedengangen Nintendocenter i samme periode. Selvom jeg synes at hele judge og law systemet er unødvendigt arbitrært, tvinger det alligevel spilleren til at skifte taktik og stil. Jeg holder dog stadig enormt meget af spillet og artworket til er virkelig smukt, synes jeg.

Jeg holder lige en lille pause fra Xenogears, som jeg er cirka 17 timer inde i første disc af. Det er utrolig, hvor meget Xenogears, der stadig er at finde i Xenoblade. Jeg er blevet ret stor fan af Tetsuya Takahashi's spil på ret kort tid. Xenogears ligner dog sjovt nok det originale Final Fantasy Tactics, om end spiller helt anderledes. Det er også sjovt, hvor meget Xenogears er en b-title fra Squaresoft, selvom ambitionsniveauet er virkelig højt, så føles det halvfærdigt sine steder. Det kan dog anbefales, hvis man er til sære halvfemser rpg'er og Neon Genesis Evangelion.

Nå, ja. Som opvarming på min pakke fra play-asia med Ketsui: Deathtiny samlingen, spiller jeg lidt Mushihimesama, Deathsmiles og Crimzon Clover. Altid rart med lidt shmups.

Sikke en omgang. Det er godt jeg har vinterferie, så jeg har tid til at læse mine egne indlæg, ha.