Skrevet 07-07-2011 13:54 - Redigeret 11-05-2012 18:01
#16 - Skrevet 10-07-2011 15:17 - Redigeret 10-07-2011 15:18
Det gode!?#17 - Skrevet 10-07-2011 15:38
4'eren er meget anderledes end tidligere spil i serien. Der er ingen låste kameravinkler, og der er meget mere fokus på action fremfor gys. Hvis du er til sådan noget, er det et fantastisk sted at starte, men forvent ikke det samme af de andre spil.#18 - Skrevet 10-07-2011 19:44
Jonas skrev:
PS. Hvis du spiller 5'eren, er du altså nødt til at have en ven med, som vil spille det med dig. Ellers er det for kedeligt.
Co op FTW!
Det er så også virkeligt et fedt co op spil, og det er ikke bare en kampange som i mange andre spil, men hele mulividen man kan spille igennem.
Angående om hvor det er godt at starte: For stroyens skyld: 1, 2, 3, 4, 5... Og side spil. Hvis man ikke gider alle igennem, så umerella cronikels (1), og så er man rimelig klar på det hele. Så er der alle side spillene, men de er knap så vigtige, men fede på deres måde.
Hvis det bare er for ultimativ oplevelse så er re4 nok bedst.
Der kommer en opsamling i japan med RE 1 direktors cut, 2 og 3 til ps1, code veronica (måske en anden) og RE4 i opdateret udgave til ps3. Klistermærker, musik cd og andet grej. Pakken kommer måske også til vesten og Us, men capcom har kun udtalt sig om Japan jubilæumet. Biohazard længe leve, hip hip..
#19 - Skrevet 10-07-2011 20:09
^ Nu er jeg aldrig rigtig kommet i gang med serien, men hvad med Zero?#20 - Skrevet 10-07-2011 20:14
Jeg ejer det ikke, så jeg kan ikke sige så meget, men det minder vidst mest om gamecube remakene af Resident evil spillene.#21 - Skrevet 10-07-2011 20:16
Hvis man vil forslå et spil, skal det så have været på en Nintendo konsol?#22 - Skrevet 11-07-2011 00:01
Folk herinde er rimeligt positive overfor spillet.#23 - Skrevet 11-07-2011 00:09 - Redigeret 11-07-2011 20:46
RE har altid været lineært... Fordi Zelda burde være lineært betyder det ikke at RE skal være det. Selvom jeg gerne ville have alternative ruter, det er slet ikke det, er en sucker for udforskning, men da jeg spillede RE4 forventede jeg mig en pistol, nogle zombier, en fed horror lokation = Go.#24 - Skrevet 11-07-2011 00:11
Der er forskel på at lave et lineært spil og at planlægge et lineært forløb, som spilleren skal følge til punkt og prikke. RE4 kan spilles stort set, som man vil, hvor andre spil har så mange puzzles og QTE's at det føles som om, spiludvikleren bestemmer (for eksempel RE5, hvor der var bla. rigtig mange turret sekvenser).#25 - Skrevet 11-07-2011 00:37
RE4 har da også puzzles, cutscenes, QTE's og man følger da også kun én bestemt rute med en række ting, som man skal gøre.#26 - Skrevet 11-07-2011 00:39
Desværre ja, men for det meste er det bare action, hvor man skal skyde en masse zombie(-agtige menneske)r. Puzzles og QTE's er ikke det væsentlige i spillet og er kun med for at mixe det hele lidt op (selvom det ikke imo behøves).#27 - Skrevet 11-07-2011 20:18 - Redigeret 11-07-2011 20:18
Togbis har ret i, at RE4 er er et cinematisk, lineært spil. Derfor gennemførte jeg det heller aldrig. Jeg kunne godt lide produktionen osv, men jeg gad ikke at bruge vildt mange timer på det.#28 - Skrevet 11-07-2011 20:26
5eren havde da, så vidt jeg husker, mulighed for at sætte styringen til at være præcis den samme som i 4eren. Dog foretrak jeg standard-styringen, hvor du også havde mulighed for at sidesteppe. Da jeg gik tilbage til 4eren efter lige at have spillet 5eren, kunne jeg godt mærke, at jeg faktisk savnede de tiltag.#30 - Skrevet 13-07-2011 18:30
Jeg giver lige et par bud Alexander kan vælge imellem: