SteamWorld Heist II annon...

N-cast #217: En eksplosio...

LEGO afslører tre nye LE...

N-cast #216: Microsoft br...

N-club Streams: Uge 18

LEGO annoncerer nye LEGO ...

Overblikstrailer for Pape...

Lanceringstrailer for Gro...

Tales of the Shire: A The...

N-cast #215: Er Indie Dir...

Spil på vej til Switch

Amiibo!

Switch 2 - rygter og disk...

Pokémon GO

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Pokémon Unite

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Unavngivet

kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

Skrevet 07-07-2011 13:54 - Redigeret 11-05-2012 18:01



kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#31 - Skrevet 13-07-2011 19:08 - Redigeret 13-07-2011 19:50

Jeg smider et nyt spil op i morgen. Jeg har stadig ingen forslag fået via post herinde, så hvis ikke andre kommer med forslag, vælger jeg ét af Thomas' forslag. Smiley

EDIT: Oh well. Smed et nyt spil op nu. Smiley


Dingler_
Dingler_

21
Offline
Level: 3 (Koopa-Troopa)

0
1ups givet

#32 - Skrevet 13-07-2011 19:28

Eternal Darkness! En af de bedste single-player oplevelser jeg har haft på GC'en, men jeg møder en del folk der ikke er nær så begejstret - should be interesting.


Jonas
Jonas

204
Offline
Level: 15 (Geega)

0
1ups givet

#33 - Skrevet 13-07-2011 19:40

Ja, bare udnævn ED, kunne være sjovt at tale om det (specielt fordi jeg ikke er så begejstret for det Smiley).


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#34 - Skrevet 13-07-2011 19:48 - Redigeret 13-07-2011 19:49

Eternal Darkness: Sanity's Requiem (GameCube)


Eternal Darkness: Sanity's Requiem udkom eksklusivt til GameCube i 2002 og var et psykologisk horror actionspil med nogle ret nyskabende skræmme-effekter.

Det gode
Hvad var det gode ved spillet?

Det dårlige
Hvad var det dårlige ved spillet?

Holder spillet stadig?
Er Eternal Darkness stadig ligeså godt den dag i dag?

Discuss!


Oni Nick
Oni Nick

25
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#35 - Skrevet 13-07-2011 20:25

Prøvede at tage det med over til en af mine venner efter jeg havde lånt det, men vi endte bare med at spille bordtennis. SmileyHistorien er vel okay, og derfor folk gennemfører det, for gameplayet var godt nok sløvt og kedeligt.


Hassus
Hassus

0
Offline
Level: 22 (Ice Keese)

0
1ups givet

#36 - Skrevet 13-07-2011 20:51 - Redigeret 13-07-2011 21:02

Super godt valg, Alexander.

Det gode:
Cosmic horror-forfatteren H.P. Lovecraft har fungeret som inspiration for nogle af de største gyserforfattere, science fiction-forfattere og filminstruktører, der lever. Hvad man så kan undre sig over er hvor hans originale materiale bliver brugt i popkulturen. Mange sværger til ham, men det er ikke tit man ser et rendyrket Lovecraft-produkt komme på gaden(Guillermo Del Toro og James Cameron har forsøgt at få en filmatisering af Mountains of Madness på benene, men uden held).

Her er der dog tale om et ægte Lovecraft-produkt. Dele af hans historier er blandet sammen til én episk fortælling om det lille menneske mod det altopslugende og pulserende evige onde og de kræfter, der forsøger at få de til verden. Tilmed er spillet veludført og interessant. Særligt husker jeg disse to ting:
1) Sammensmed din egen magi udfra forskellige tegn - det føltes meget åbent og organisk.
2) Sindsygeeffekterne, der skabte situationer jeg aldrig har oplevet før med et spil(værst var måske den gang, hvor jeg smed mig foran Gamecuben og slukkede maskinen, da skærmen påståeligt indikerede at mine gemte data var i færd med at blive slettet!)
En ekstra gulerod vil jeg huske at give spillet for at holde oplevelsen frisk, hvilket gøres med nye scenarier, våben, udfordringer og andet.

Det dårlige:
Styringen minder om klassisk Resident Evil(dog forbedret), hvilket kan være trættende og irriterende. Dette er mit største kritikpunkt af spillet. Man kan også påstå at Eternal Darkness er overambitiøs i sin historiefortælling. Grafikken er heller ikke altid lige skarp, hvilket måske til dels skyldes at det før var under udvikling som et N64-spil.

Holder det stadig?
Eternal Darkness vil jeg gætte på holder næsten lige så meget nu som dengang - hvilket dog ikke siger voldsomt meget. Spillet er et nichespil og det vil det blive ved med at være og for folk der er åbne for oplevelsen venter en vild tur.

[b]P.S. *Host*Hint hint: "Tegn og gæt" tråden*Host*


Navn
Navn

38
Offline
Level: 19 (Bullet Bill)

0
1ups givet

#37 - Skrevet 13-07-2011 20:53

Vi gennemførte faktisk dette spil til et smash-arrangement for ikke alt for lang tid siden. Personligt havde jeg ret gode minder med dette spil, men de blev godt og grundigt ødelagt, må jeg sige.

Historien er ganske spændende. Selvom der ikke sker det helt store virker den gennemført og velfortalt. Stemningen i spillet er også ganske god, specielt hvis man er letpåvirkelig eller ikke særlig gammel.

Dog er styringen og gameplayet generelt grænseløst irriterende. Kampsystemet er super kluntet, og det er ofte svært at se hvor man skal gå hen fordi der er så mørkt, og det er svært at se hvilke objekter der er interaktive.

Alt i alt er gameplayet repetitivt og kedeligt, og det hjælper ikke at man skal gå igennem spillet 3!!!!! gange for at få den "sande" ending. Historien og stemningen er dog helt i top, så 1 gennemspilning er helt sikkert på sin plads, omend Silicon Knights nok skulle have overvejet en film istedet.


Jonas
Jonas

204
Offline
Level: 15 (Geega)

0
1ups givet

#38 - Skrevet 13-07-2011 22:07

Spillet bliver virkelig ødelagt at en dårlig styring og en kedelig missionsstruktur, der involverer meget gåen gennem lange, tomme gange. Kameraet er tit fastlåst i bestemte punkter, og det betyder, at de i forvejen ikke helt adrætte spilfigurer har det svært i spillets kampe.

Det er en skam, for spillet har en interessant historie, der strækker sig over flere årtusinder, hvor man skal spille som en masse forskellige hovedpersoner gennem tiderne. Det er helt klart et spil, hvor historie er vægtet højere end gameplay.

Spillet har holdt sig fint nok, men desværre holder det næppe til mere end én gennemspilning (som Navn nævner er 3 gennemspilninger af ED mere end de fleste har lyst til).


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#39 - Skrevet 13-07-2011 22:36 - Redigeret 13-07-2011 23:02

Det gode:
Præmissen og den historiske kontekst. Det er interessant og spændende.

Det dårlige:
Gameplayet, styringen og måden historien bliver fortalt på. Spillet er på ingen måde sjovt AT SPILLE. At jeg formåede at gennemføre det, skyldtes at jeg søgte det næste pay-off i form af 'den næste mellemsekvens.' Selve historen er ikke speciel godt fortalt (som de fleste andre "hardcore spil". Jeg tror grunden til, at jeg - og mange andre (?) - blev betaget af historien, var fordi præmissen var interessant og det fik os til at bruge vores fantasi.

Holder spillet stadig i dag?
Nej. Én gennemspilning er nok. Gameplayet og styringen vil kun føles endnu dårligere i dag sammenlignet med dengang.


Jonas
Jonas

204
Offline
Level: 15 (Geega)

0
1ups givet

#40 - Skrevet 13-07-2011 22:51

Præcis, spilleren er drevet af motivationen til at komme videre i historien, ikke fordi det er sjovt at spille Smiley


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#41 - Skrevet 13-07-2011 23:07 - Redigeret 13-07-2011 23:08

Jonas >> Et generelt problem med mange moderne "hardcore"-spil, hvis du spørger mig. Ellers ville folk ikke gå op i, hvor mange "timer" et spil varer eller bytte deres spil ind igen så hurtigt.

Jo mere, jeg tænker over det, jo mere absurd er det at anskue spil i timer. "Ahh, single-player er kun 10 timer langt, det er lame". Hvis spilgælde er en tidsbegrænset ting, så er der noget galt med spil nu om dage (og surprise... det er der! Smiley)

Oh well. Tilbage til emnet. Eternal Darkness er virkelig et klassisk eksempel på det her.


Eagle
Eagle

3
Offline
Level: 21 (Paragoomba)

0
1ups givet

#42 - Skrevet 14-07-2011 02:16 - Redigeret 14-07-2011 02:18

Jeg var den der gik det igennem til det Smash-arrangement Navn omtalte.

Hold da op hvor jeg huskede det som et bedre spil, ja. Virkelig kedeligt og langtrukkent gameplay.

Effekterne når man bliver sindssyg er meget sjove, men det er så ufattelig let at undgå dem, at man bevidst skal handicappe sig selv for at få dem at se. Nogle af dem er også bare irriterende og trækker spillet ud.


Jonas
Jonas

204
Offline
Level: 15 (Geega)

0
1ups givet

#43 - Skrevet 14-07-2011 02:32

Mht sanity-effekterne, så er de også ting, der kun er sjove, første gang man ser dem. Derefter bliver de bare til små, irriterende afbrydelser.


Eagle
Eagle

3
Offline
Level: 21 (Paragoomba)

0
1ups givet

#44 - Skrevet 14-07-2011 02:55

Det er jeg delvist uenig i. Der er mange af dem, som bare hjælper med at skabe stemning (blod der løber ned af væggene, f.eks.)

Problemet er, at nogle effekter (hovedsageligt de mere åbenlyse af dem) resetter dig til starten af rummet, når de er færdige, istedet for bare at være en flydende overgang. Det er dumt, fordi du senere ved, at du bliver nødt til at vente til den er overstået, før du kan komme videre.


Jonas
Jonas

204
Offline
Level: 15 (Geega)

0
1ups givet

#45 - Skrevet 14-07-2011 03:03

Ja det har du ret i. Blødende vægge, skæve kameravinkler, tilfældige skrig i baggrundslyden osv. er en rigtig fed ting, men at gå på loftet, ens hoved falder af osv. er bare irriterende.