Skrevet 07-07-2011 13:54 - Redigeret 11-05-2012 18:01
#76 - Skrevet 04-08-2011 23:58 - Redigeret 04-08-2011 23:59
Det gode#77 - Skrevet 05-08-2011 00:21
Ikke fordi jeg tror du er 100% seriøs, men hvad er det egentlig der gør Smash til et "urigtigt" fighting spil?#78 - Skrevet 05-08-2011 11:32
Faktum er egentlig bare at Smash Bros. ikke er et rigtigt kampspil, men mere et festligt sportsspil, som ikke har nogle faste mønstre for hvad, der sker, når man rammer en modstander#79 - Skrevet 05-08-2011 11:53
Jeg vil nu bestemt mene, at det har faste mønstre Smash Bros. - i hvert fald Melee, som jeg har spillet mest. Jeg mener bare, at læringskurven - i modsætning til mange andre nye spil - er ordentligt balanceret. Melee er nemt at lære, men svært at mestre. Da jeg var yngre, var jeg ganske glad for fighting-spil, men på et eller andet tidspunkt blev de så komplicerede (altså svære at lære, meget svære at mestre) at jeg mistede interessen.#80 - Skrevet 05-08-2011 12:01
Hvad angår Smash 64, så mangler det DI*, hvilket betyder, at man f.eks. kan øve en combo i training mode og forvente at den vil virke på samme måde i en rigtig kamp#81 - Skrevet 05-08-2011 14:26 - Redigeret 05-08-2011 14:26
Ja.#82 - Skrevet 05-08-2011 14:32
Interessant læsning. Jeg har aldrig tænkt over det, men det er nok én af de ting, der får Melee og Brawl til at føles som om, man har rigtig meget kontrol, selvom man måske ikke er særlig god og får tæsk af en mere øvet spiller.#83 - Skrevet 06-08-2011 00:45
Jeg husker spillet for at have den bedste / sjoveste trailer#84 - Skrevet 06-08-2011 01:06
Smash 64-reklamen er mega fedAlexander Brock Petersen skrev:
Interessant læsning. Jeg har aldrig tænkt over det, men det er nok én af de ting, der får Melee og Brawl til at føles som om, man har rigtig meget kontrol, selvom man måske ikke er særlig god og får tæsk af en mere øvet spiller.
Jeg gætter på at det blev indført, fordi folk havde det med at sidde og vride ubevidst i styrepinden for at slippe væk eller overleve i længere tid, når man bliver ramt - lidt ligesom når man sidder og tilter controlleren for at dreje sin bil skarpere (i spil der ikke er til Wii og PS3, hehe).
Det er meget sjovt, fordi det er en game mechanic de fleste egentlig ikke tænker over eller lægger mærke til, og det er ikke forklaret i manualen eller i spillet, men alligevel er det blevet så stor en del af spillet for folk der spiller det kompetitivt
#85 - Skrevet 07-08-2011 13:29
Fik lige lyst til at illustrere, hvad DI også kan bruges til:#86 - Skrevet 09-08-2011 23:29
Doneky Kong Country (SNES)#87 - Skrevet 10-08-2011 00:07 - Redigeret 10-08-2011 00:08
Oni Nick skrev:
Og Bjarne er jo bare butthurt over, at han ikke vandt en eneste kamp oppe hos Jonas.
Overhovedet ikke. Jeg vandt jo samtlige kampe i et rigtigt kampspil - Street Fighter
Det DIY I snakker om er måske det, der gør at jeg oplever, at der netop ikke er kampspils-kontrol over Smash-spillene
Donkey Kong Country (SNES)
Det gode
At vi fik et Super Mario-lignende spil med Donkey Kong-universet
Det dårlige
Ham den gamle abe man hele tiden skulle høre på
Holder spillet stadig?
Det holder stadig max. og jeg glæder mig til at genprøve det og til at prøve Donkey Kong Country Returns
#88 - Skrevet 10-08-2011 00:43
Bjarne,#89 - Skrevet 31-08-2011 22:25
bump#90 - Skrevet 31-08-2011 22:38
Jeg synes Country-spillene har en meget mere gennemført stemning end Returns... Jeg ved ikke, hvad det er, der gør det...