SteamWorld Heist II annon...

N-cast #217: En eksplosio...

LEGO afslører tre nye LE...

N-cast #216: Microsoft br...

N-club Streams: Uge 18

LEGO annoncerer nye LEGO ...

Overblikstrailer for Pape...

Lanceringstrailer for Gro...

Tales of the Shire: A The...

N-cast #215: Er Indie Dir...

Spil på vej til Switch

Amiibo!

Switch 2 - rygter og disk...

Pokémon GO

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Pokémon Unite

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Unavngivet

kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

Skrevet 07-07-2011 13:54 - Redigeret 11-05-2012 18:01



aidbit
aidbit

1626
Offline
Level: 27 (Beetle)

0
1ups givet

#76 - Skrevet 04-08-2011 23:58 - Redigeret 04-08-2011 23:59

Det gode
At Super Mario får lov at tæve Pikachu ud af sit Nintendo-univers Smiley

Det dårlige
Jeg synes dengang, at det var et mega dårligt spil, og har ikke givet det en chance siden - måske fordi jeg sammenligner med Street Fighter, som er et rigtigt kampspil Smiley

Holder spillet stadig?
Spillet har aldrig holdt!


Jonas
Jonas

204
Offline
Level: 15 (Geega)

0
1ups givet

#77 - Skrevet 05-08-2011 00:21

Ikke fordi jeg tror du er 100% seriøs, men hvad er det egentlig der gør Smash til et "urigtigt" fighting spil? Smiley
Har tit undret mig over det men aldrig fundet ud af det.


aidbit
aidbit

1626
Offline
Level: 27 (Beetle)

0
1ups givet

#78 - Skrevet 05-08-2011 11:32

Faktum er egentlig bare at Smash Bros. ikke er et rigtigt kampspil, men mere et festligt sportsspil, som ikke har nogle faste mønstre for hvad, der sker, når man rammer en modstander Smiley


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#79 - Skrevet 05-08-2011 11:53

Jeg vil nu bestemt mene, at det har faste mønstre Smash Bros. - i hvert fald Melee, som jeg har spillet mest. Jeg mener bare, at læringskurven - i modsætning til mange andre nye spil - er ordentligt balanceret. Melee er nemt at lære, men svært at mestre. Da jeg var yngre, var jeg ganske glad for fighting-spil, men på et eller andet tidspunkt blev de så komplicerede (altså svære at lære, meget svære at mestre) at jeg mistede interessen.

Hvad Smash til N64 angår, så har jeg aldrig rigtigt spillet det, så det er interessant at høre forskellene mellem det og de nyere versioner. Keep it up, guys! Smiley


Jonas
Jonas

204
Offline
Level: 15 (Geega)

0
1ups givet

#80 - Skrevet 05-08-2011 12:01

Hvad angår Smash 64, så mangler det DI*, hvilket betyder, at man f.eks. kan øve en combo i training mode og forvente at den vil virke på samme måde i en rigtig kamp Smiley
Der skal selvfølgelig stadig tages højde for %, men comboer er meget mere statiske og "fighting-spil-agtige" i 64 end i Melee.

*DI = Directional Influence. Kan blandt andet bruges til at undslippe comboer ved at ændre en smule på den retning man flyver afsted i, når man bliver ramt af et angreb.


Navn
Navn

38
Offline
Level: 19 (Bullet Bill)

0
1ups givet

#81 - Skrevet 05-08-2011 14:26 - Redigeret 05-08-2011 14:26

Ja.

Smash 64 har rent faktisk faste mønstre for hvad der sker når du rammer modstanderen. Hvert angreb har en predetermineret retning man flyver i.

I Melee og Brawl har de så indført hvad der kaldes "DI", som Jonas beskriver. Konceptet er egentlig meget simpelt. Hvis et angreb eksempelvis sender dig direkte opad, kan du påvirke retningen ved at holde styringenspinden til højre eller venstre. Dette kan eksempelvis bruges til at overleve længere eller gøre modstanderens comboer sværere.

Det er ret sejt, fordi man rent faktisk selv har indflydelse på modstanderens mulighed for at comboe og dræbe dig, modsat spil som Street Fighter 4 og MvC3, hvor man lige så godt kan smide controlleren når først man bliver ramt Smiley


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#82 - Skrevet 05-08-2011 14:32

Interessant læsning. Jeg har aldrig tænkt over det, men det er nok én af de ting, der får Melee og Brawl til at føles som om, man har rigtig meget kontrol, selvom man måske ikke er særlig god og får tæsk af en mere øvet spiller. Smiley


Dead-Cheese
Dead-Cheese

2012
Offline
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

#83 - Skrevet 06-08-2011 00:45

Jeg husker spillet for at have den bedste / sjoveste trailer Smiley
The orriginal
Remix edition - med begrundelse
Der findes mange andre remix's.


Jonas
Jonas

204
Offline
Level: 15 (Geega)

0
1ups givet

#84 - Skrevet 06-08-2011 01:06

Smash 64-reklamen er mega fed Smiley

Alexander Brock Petersen skrev:
Interessant læsning. Jeg har aldrig tænkt over det, men det er nok én af de ting, der får Melee og Brawl til at føles som om, man har rigtig meget kontrol, selvom man måske ikke er særlig god og får tæsk af en mere øvet spiller. Smiley


Jeg gætter på at det blev indført, fordi folk havde det med at sidde og vride ubevidst i styrepinden for at slippe væk eller overleve i længere tid, når man bliver ramt - lidt ligesom når man sidder og tilter controlleren for at dreje sin bil skarpere (i spil der ikke er til Wii og PS3, hehe).
Det er meget sjovt, fordi det er en game mechanic de fleste egentlig ikke tænker over eller lægger mærke til, og det er ikke forklaret i manualen eller i spillet, men alligevel er det blevet så stor en del af spillet for folk der spiller det kompetitivt Smiley


Oni Nick
Oni Nick

25
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#85 - Skrevet 07-08-2011 13:29

Fik lige lyst til at illustrere, hvad DI også kan bruges til:



Banerne i Smash er jo bygget op som kasser, så derfor vil du dø hurtigere hvis du ryger lodret opad, end hvis du ryger op i et af banens hjørner. Så hvis du har god DI kan du overleve længere.

Og Bjarne er jo bare butthurt over, at han ikke vandt en eneste kamp oppe hos Jonas. Smiley

Men on topic har jeg ikke så meget at sige om Smash 64 som ikke er blevet sagt. Det er mega sjovt og vanedannende, men er blevet meget forældet grafisk.


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#86 - Skrevet 09-08-2011 23:29

Doneky Kong Country (SNES)

Donkey Kong Country udkom i slutningen af 1994 til SNES. Spillet, der var udviklet af Rare, blev ekstremt populært takket være dets platformsgameplay og realistiske grafik.

Det gode
Hvad var det gode ved spillet?

Det dårlige
Hvad var det dårlige ved spillet?

Holder spillet stadig?
Er Donkey Kong Conutry ligeså godt den dag i dag?

Discuss!


aidbit
aidbit

1626
Offline
Level: 27 (Beetle)

0
1ups givet

#87 - Skrevet 10-08-2011 00:07 - Redigeret 10-08-2011 00:08

Oni Nick skrev:
Og Bjarne er jo bare butthurt over, at han ikke vandt en eneste kamp oppe hos Jonas. Smiley



Overhovedet ikke. Jeg vandt jo samtlige kampe i et rigtigt kampspil - Street Fighter Smiley

Det DIY I snakker om er måske det, der gør at jeg oplever, at der netop ikke er kampspils-kontrol over Smash-spillene Smiley

Donkey Kong Country (SNES)
Det gode
At vi fik et Super Mario-lignende spil med Donkey Kong-universet Smiley

Det dårlige
Ham den gamle abe man hele tiden skulle høre på Smiley

Holder spillet stadig?
Det holder stadig max. og jeg glæder mig til at genprøve det og til at prøve Donkey Kong Country Returns Smiley


Jonas
Jonas

204
Offline
Level: 15 (Geega)

0
1ups givet

#88 - Skrevet 10-08-2011 00:43

Bjarne,
Ja og ggs i øvrigt. Jeg tager dig næste gang! Smiley

Donkey Kong Country
Endnu et spil, som jeg ført fik muligheden for at spille, efter jeg købte en Wii (<3 VC).

Det gode
Hvad skal jeg sige her? Om ikke andet kan man sige, at alting i spillet bare fungerede. Styringen var god, udfordringen var tårnhøj, og den fantastiske "3D-grafik" gjorde miljøerne enormt levende.

Det dårlige
Alligevel blev jeg ikke helt blæst bagover af det. Spillet bød ikke på specielt meget variation og var tilmed rimelig kort. Styringen var også lidt underlig til tider, for eksempel gled man meget længere end i andre platformere som Super Mario Bros. Det betød at man tit gled ned fra platforme eller gik ind i fjender.

Man kan også fornemme, at Rare havde lagt meget arbejde i at få grafikken til at se superflot ud, men det virker mest af alt som et marketingskneb, og den holder altså ikke 20 år efter.

Holder spillet stadig i dag?
Ja, men jeg vil til hver en tid hellere spille Returns Smiley


Dead-Cheese
Dead-Cheese

2012
Offline
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

#89 - Skrevet 31-08-2011 22:25

bump
Er det på tide med et nyt spil?
Jeg foreslår carmagedon 64 Smiley
Syntes der er meget at snakke om spillet.


Oni Nick
Oni Nick

25
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#90 - Skrevet 31-08-2011 22:38

Jeg synes Country-spillene har en meget mere gennemført stemning end Returns... Jeg ved ikke, hvad det er, der gør det...