Skrevet 15-06-2010 18:08 - Redigeret 11-07-2014 01:41
Værsgo' at diskutere!#61 - Skrevet 30-06-2011 12:41
Det håber jeg tiden vil vise det har#62 - Skrevet 30-06-2011 23:31 - Redigeret 30-06-2011 23:34
Jeg læste lige et random citat:#63 - Skrevet 30-06-2011 23:40
Alexander Brock Petersen skrev:
selv kampene (puzzles!).
Hvis kampene ikke havde puzzles ville det blive for nemt. OoT var for nemt da der ikke var nogen puzzles i kampene :b
#64 - Skrevet 30-06-2011 23:44 - Redigeret 30-06-2011 23:45
Først og fremmest: At lave et Zelda-puzzle er oftest ikke svært, men blot tidskrævende. De kampe, der har været demonstreret i Skyward Sword virker ikke svære, men blot mere tidskrævende, fordi du skal gennemgå 'nogle mønstre'.#65 - Skrevet 30-06-2011 23:46
Alexander Brock Petersen skrev:
Først og fremmest: At lave et Zelda-puzzle er oftest ikke svært, men blot tidskrævende. De kampe, der har været demonstreret i Skyward Sword virker ikke svære, men blot mere tidskrævende, fordi du skal gennemgå 'nogle mønstre'.
Derudover synes jeg det er spøjst, at du nævner OoT som nemt.
Kampene i OoT var de sværeste, der har været i et 3D Zelda-spil. I The Wind Waker og Twilight Princess var der ingen modstand overhovedet.
I øvrigt har Nintendos udviklere udtalt i forbindelse med et Iwata Asks, at de prøvede at lave kampene i OoT som i Zelda II. Zelda II har i øvrigt de fedeste og sværeste kampe i et Zelda-spil til dato. Nintendo burde kigge på systemet i Zelda II og prøve at overføre det på endnu bedre måde til et 3D Zelda-spil fremfor at lave kampene til kedelige puzzles.
Men hvad er det så de skal gøre hvis puzzles are for tidskrævende og ingen puzzles er alt for nemme? Der er jo ingen løsning hvis man ikke syntes noget af det er godt nok...
#66 - Skrevet 30-06-2011 23:52
Zelda II Gældes altså for at være det dårligste til nintedo konsoller... Men måske ikke kamp sytemests skyld.#67 - Skrevet 30-06-2011 23:53 - Redigeret 01-07-2011 00:03
Hele problemet med Zelda-spil er, at Nintendo udelukkende anskuer spildesign udfra konkrete ting, de selv kan implementere som "geniale spildesignere". Det medfører kedelige, uinspirerende og rigide spil, ingen gider at genspille.#68 - Skrevet 01-07-2011 16:55
Så har aben købt og betalt et styks "The Legend of Zelda: Skyward Sword" fra Coolshop.dk#69 - Skrevet 01-07-2011 21:01
Tillykke abe Jeg tør nok ikke købe det på coolshop, tænk nu hvis jeg ikke får det på udgivelsen, men først dagen efter#70 - Skrevet 02-07-2011 13:29
Kan man ikke bestille det billigere hos Shopto? Og plejer de ikke at sende det så det nogle gange endda kommer dagen før? Syntes ellers jeg havde hørt om nogle der havde oplevet det. x] Det koster kun det der svarer til 287,- kr. + porto.#71 - Skrevet 09-07-2011 15:09 - Redigeret 09-07-2011 15:10
Og så bare lige for at lindre#72 - Skrevet 09-07-2011 17:50
De ligner nu stadig quick time events. Fjenden stiller sig på en bestemt måde, og man skal slå den på en bestemt måde. Hvor er taktikken? Det kan ikke engang kaldes puzzle, da ordet "puzzle" antyder, at man skal tænke sig lidt om.#73 - Skrevet 09-07-2011 18:23
Jeg synes ikke, at kampsystemet i Skyward Sword ligner quick time events. En væsentlig forskel er, at ved quick time events bliver der vist, hvilken knap man skal trykke på. Det gør der trods alt ikke i SS (eller, jeg har i hvert fald ikke lagt mærke til det), hvilket betyder, at man jo bruger hjernen lidt alligevel "Okay, nu løfter han sværdet op foran ansigtet. Så skal jeg måske ikke slå efter hans hoved."#74 - Skrevet 09-07-2011 18:57 - Redigeret 09-07-2011 18:58
Jeg synes nu det ser ret frit ud. Tag for eksempel de mindre edderkopper. De har et svagt punkt på maven, ja, men det er op til dig hvordan du vil angribe det. Du kan vælge at slå dem, mens de hænger i deres tråde og se dem dingle frit rundt alt efter hvordan du slår dem. Hvis du kan få et slag ind på maven af en af dem kan du besejre den. Ellers kan du få den ned fra sin tråd ved at ødelægge tråden med et prokektil og i stedet vende den på ryggen med dit sværd for så at angribe det svage punkt. Skal man stole på hvad Nintendo siger, vil der være mange flere valg af den skuffe.#75 - Skrevet 09-07-2011 19:37 - Redigeret 09-07-2011 19:40
Jonas har ret, men begrebet 'quick time events' er måske ikke helt præcist at bruge.