Lanceringstrailer for Gro...

Tales of the Shire: A The...

N-cast #215: Er Indie Dir...

N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Europa kommer til Switch

Indie-udsalg startet nu

SteamWorld Heist II annon...

Penny's Big Breakaway ude...

Se Indie World Showcase i...

Amiibo!

Pokémon Unite

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Spil på vej til Switch

Pokémon GO

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

F-Zero 99

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

D3: First impressions af The Legend of Zelda: Twilight Princess

Skrevet af GameMast1r - 19-11-2006 22:43

Der var godt i vente for dem, der havde håbet at se og ikke mindst spille The Legend of Zelda: Twilight Princess til D3. Hele 5 Wii-konsoller med demoen fra E3 2006 var stillet til rådighed og her kunne man vælge, om man enten ville fiske eller prøve kræfter med en lille del af en fangekælder. Valgte man sidstnævnte fik man på sin vej til bossen mulighed for at prøve nogle af de forskellige items som buen, boomerangen og den nye clawshot, der alle tre fungerede ved at pege på skærmen med Wiimoten og derefter trykke på B-knappen for at affyre våbnet. På selve demoen var der sat en automatisk tidsbegrænsning på, så det gjaldt om at få prøvet så meget som muligt, inden ens tid udløb.

GameMast1r's mening:
Dette er uden tvivl det Wii-spil, jeg har glædet mig mest til, og derfor var det intet mindre end en stor glæde endelig at få controlleren mellem hænderne. Til at lægge ud med valgte jeg at spille fangekælderen igennem for at afprøve styringen. Allerførst fik man en kort introduktion af Midna, hvorefter man kunne afprøve sine evner med sværdet på et fugleskræmsel. Det første sving med Wiimoten fik Link til at trække sværdet og de efterfølgende fik ham til at slå løs på forskellig vis. Det eneste, der faktisk irriterede mig, var, at man kun kunne slå til højre ved horisontale slag (det lykkedes mig i hvert fald ikke at få lavet et eneste til venstre).

Buen var en anelse sværere at bruge, end jeg havde forventet og Wiimoten var ultrafølsom, når man skulle sigte. Dog gik det allerede langt bedre anden gang, jeg prøvede demoen og da jeg forlod D3-messen, var der fuldstændig tjek på styringen. Også Nunchuk’en havde fået et par egenskaber. Et hurtigt stød frem fik Link til at lave et Shield Attack, der kunne ”lamme” modstandere et kort øjeblik og rystede man den lidt frem og tilbage, udførte han et Spin Attack. Disse manøvrer fungerede upåklageligt.

Noget af det, jeg har spekuleret meget på, var, hvordan lyden fra Wiimoten ville fungere. På trods af mine bange anelser gav det en virkelig god effekt at høre sværdet blive trukket og Midna’s grin gennem den lille højtaler. Det, jeg helst ville afprøve, var, om gameplay’et var lige så godt som lovet, men desværre var demoen alt, alt for kort til, at dette kunne gøres ordentligt. Til sidst kunne jeg løbe igennem hele fangekælderen på en 4-5 minutter, hvilket var hurtigere, end jeg havde troet muligt.

Det mest skuffende var nok grafikken. Desværre blev spillet oprindeligt udviklet til GameCuben, hvilket prægede den visuelle side en del. Der er dog stadigvæk et par detaljer, der får én til at kigge ordentligt efter på skærmen, som da jeg f.eks. opdagede frøer hoppende rundt omkring på åkanderne i søen under fisketuren. Dette er dog stadigvæk det spil, jeg glæder mig mest til og kan næsten ikke vente til at det kommer til Danmark den 8. december.


Munck's mening:
Efter 20 minutter og en masse smerter i mine ømme fødder, fik man endelig stukket en Wimote og Nunchuck i hænderne. De var små, alt for små, det var lige før de blev væk i mine hænder. I det samme lyste skærmen op, nu skulle man endelig prøve det nye Zelda.

Man lagde ud med at vælge om man ville fiske, eller prøve en dungeon. Jeg valgte en dungeon, da jeg hungrede efter lidt Zelda action igen. Man starter med en lille samtale med Midna, om hvordan man bruger sit udstyr og de basiske kamp teknikker. Derefter er det bare med at komme i gang, da man har 10 andre mennesker, der står og ånder dig ned ad nakken med små trusler om at du skal se og blive færdig. Stemningen i spillet gav mig et rigtigt Ocarina of Time feel, ikke at det er skidt, tværtimod.

Noget af det første man bliver kastet ud i, er en flok goblinger med buer og et alt for stort arsenal af ild pile. Havde de "kloge" Wii mennesker så bare indstillet Wiimotens følsomhed lidt, så havde det måske været til at sigte med sin egen bue, uden at spilde en masse pile. Efter man havde ordnet div. goblinger, kom man til et lille puzzle, hvor man fik lov til at lege lidt med den nye boomerang. Ikke ligefrem et svært puzzle, men man har jo heller ikke så meget spilletid, så de kunne tillade sig at kaste dig ud i nogle store hjerne vridere. Efter det puzzle var tiden kommet til at lege lidt med sine Iron Boots og en kæmpe magnet.
Dette var nu meget fedt lavet, og det så da også godt ud.
Efter den lidt specielle taxi tur, kom man til et lava område, hvor flammerne dansede lystigt omkring og goblinger bad mit sværd om lidt nærkontakt af tredje grad.

Efter at have fikset en bro sammen med et velplaceret skud fra min bue, kom man til en hel hær af goblinger og andet sjov.Her kom evnen, til at lave spin attacks ved svinge sin Nunchuck, til sin ret. Nu var enden nær, foran mig var boss døren, og den var stor.
Inden for mødte jeg et stort lænket bæst ved navn "Twilit Igniter, Fyrus". Han er ikke til at spøge med, men med lidt hurtig tænken, er han ikke så slem. Et velplaceret skud imellem øjnene og så er han immobiliseret lang tid nok, til at man kan rive ham rundt i kæderne. Bæstet var færdigt efter et hurtige hug i fjæset, og sammen med ham, forsvandt demoen også stile og roligt og så var mine oplevelser med Link forbi for denne gang.
Nu stod jeg med en følelse af at jeg ikke engang har rørt spillet, og at der venter mig noget meget, meget større efter d. 8 december.

Zøvnig's mening:
Det er uden tvivl svært at bedømme så dybt et spil på 5-10 minutters spil. Så derfor vil jeg ikke gå så meget i detaljer som mine to kollegaer. Styringen på Zelda forekom mig ganske naturlig næsten fra starten af. Selvom jeg lige skulle lære at sigte med min bue tog det kun 4-5 øveskud før jeg uden de store problemer kunne skyde mine modstandere ned fra ret lang afstand af. Den bane jeg prøvede var ikke så forfærdelig lang men jeg fik både mulighed for at hakke nogle fjender i stykker, bruge min boomerang og hopper i mine metal støvler. Det hele virkede godt og varieret.

Dette er er en af de titler jeg simpelhen bare skal have ved launchen. Jeg havde i forvejen store forventninger til denne titel og de forventninger er bestemt ikke blevet mindre nu. Glæd dig til at dykke dybt ned i den vidunderlige verden når du tørner ud som Link om kun godt 3 uger.




0
1ups givet

Kommentarer:

#1 - RF-Naruto

Level: 1 (Goomba)

20-11-2006 10:20

woow det ser sejt ud hiih for sejtSmiley
0
1ups givet

#2 - Peblisko

Level: 21 (Paragoomba)

20-11-2006 14:11

Uha... den titel er næsten kommet på tynd is pga. den langvarige vente tid og store forventning.
Det spil kunne skuffe så meget, hvis vi er uheldige. Smiley

Gode anmeldelser. Smiley
0
1ups givet

#3 - Dynemand

Level: 1 (Goomba)

20-11-2006 15:45

Fedt nokSmiley
0
1ups givet

#4 - Dynemand

Level: 1 (Goomba)

20-11-2006 15:45

Fedt nokSmiley
0
1ups givet

#5 - N-Freak

Level: 1 (Goomba)

20-11-2006 16:45

Jeg indrømmer det. Jeg stinker til af skyde med bue og pil i det spil, Smiley eller det gjorde jeg første gang. Anden gang gik det bedre, men jeg var stadigvæk dårlig til det. Smiley Ellers helt igennem cool spil, fik bare ikke fisket. Smiley
0
1ups givet

#6 - Freso

Level: 1 (Goomba)

20-11-2006 16:57

Ang. grafik og styring bør det også nævnes at det er den samme demo som den der var på E3-messen, dvs. at grafikken og styringen skulle være blevet ændret/forbedret i den endelige udgave.

18 dage endnu!! >_<
0
1ups givet

#7 - Rotjen

Level: 1 (Goomba)

20-11-2006 18:00

Bossen va grinern Smiley
0
1ups givet

#8 - Cebt

Level: 1 (Goomba)

20-11-2006 18:10

det var SÅ fedt at spille Smiley prøvede også selv.. mmhm.. hurra for kassekredit så jeg kan købe det på release Smiley
0
1ups givet

#9 - Peblisko

Level: 21 (Paragoomba)

21-11-2006 12:04

Rotjen @
Hvordan var bossen? Hvilken type?
0
1ups givet