Farewell North annonceret...

Lanceringstrailer for Pri...

Aksys Games annoncerer ad...

Prøv Vampire Survivor ga...

N-cast #210: Fuglen(e) sy...

Lanceringstrailer for Kin...

Paper Mario: The Thousand...

Lugii's Mansion 2 HD udgi...

Tre Game Boy-spil med Mar...

Mario-dagen fejres med ny...

F-Zero 99

Legend of Zelda: Tears of...

Legend of Zelda: Breath o...

Splatoon 3

Super Mario Bros. Wonder

Nintendo i medierne

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Switch - spilrygter og sp...

Super Mario Run

Spil på vej til Switch

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Fokus på Luigi's Mansion: Dark Moon

Skrevet af KJ85 - 07-06-2012 20:12

I min seneste nyhed forsøgte jeg at sætte fokus på det kommende New Super Mario Bros. 2, og nu er turen så kommet til endnu et spil, der er på vej til Nintendos håndholdte vidunder, Nintendo 3DS. Som det fremgår af overskriften er det efterfølgeren til Luigi's Mansion fra Game Cube der skal gennem maskinen, og vi skal selvfølgelig gennemgå al den nye information, der er blevet gjort tilgængelig via E3.

Først og fremmest har spillet fået sit endelige navn, så fra at gå under navnet Luigi’s Mansion 2 er det nu blevetLuigi’s Mansion: Dark Moon. Inden jeg begynder at beskrive spillet og dets funktioner synes jeg dog det er på sin plads at fremvise den nyeste trailer for spillet.


Luigi er endnu engang sendt på en mission af Professor E. Gadd, men denne gang i mere end ét palæ, som det ellers var tilfældet i udgivelsesspillet til Game Cube. Udstyret med den støvsugerlignende Poltergust 5000, der er en opgraderet version af 3000-modellen fra sidst, skal Luigi modigt bevæge sig gennem disse palæer, der er fyldt med spøgelser og adskillige puzzles.

Poltergust 5000 skal selvfølgelig bruges til at indfange spøgelserne, men denne gang er det ikke nok bare at lyse på dem med Luigis lommelygte for at stoppe deres bevægelser. I stedet skal man denne gang benytte sig af en strobe-funktion, hvilket altså betyder at lyset skal blinke for at opnå den ønskede effekt. Og det får man brug for, for der er masser af nye typer spøgelser, som alle kræver særlige strategier at indfange.


Nogle af jer lå måske også mærke til at Luigi også var udstyret med en ny multifarvet lommelygte i traileren. Denne skal man bruge til at undersøge sine omgivelser, og med den vil man være i stand til at finde adskillige hemmeligheder i de forskellige spøgelsesslotte i Luigi’ Mansion: Dark Moon. Ligesom New Super Mario Bros. 2 vil dette spil være tilgængeligt både som digital download og fysisk spiludgivelse når det udkommer en gang før jul i år.

Det er desværre alt, hvad der kan fortælles om spillet indtil videre, men hvad synes I om det? Jeg regner personligt stærkt med at købe det og ser meget frem til det – hvad gør I?

5
1ups givet

Kommentarer:

#1 - Navn

Level: 19 (Bullet Bill)

07-06-2012 20:29

Det er nogle gode skriverier du laver her. Jeg vil også gerne se én med Paper Mario!
3
1ups givet

#2 - KJ85

Level: 58 (Tektite)

07-06-2012 20:32

Takker Navn - det har jeg sandelig også tænkt mig at lave Smiley

Det er til gengæld en af dem, der kommer til at tage en del tid at skrive, men den skal nok komme op senere..
3
1ups givet

#3 - aidbit

Level: 27 (Beetle)

07-06-2012 20:34

Jeg plejer ikke at synes om 3D-spil, men Luigis Mansion til GameCube fangede mig... ikke kun fordi det er skræmmende trods sød grafik... men fordi 3D-grafikken har en 'blød' dybde, som gør det behageligt at spille (modsat mange ande 3D-spil) Smiley

Hvis Nintendo formår at få den samme følelse og oplevelse over på 3DS'en... i ægte 3D... så er jeg helt klart på... videoerne og billederne ser lovende ud Smiley
1
1ups givet

#4 - Oni Nick

Level: 26 (Octopi)

07-06-2012 20:37

Why isn't this on Wii U?
2
1ups givet

#5 - Zalman

Level: 28 (Skeeter)

07-06-2012 21:02

Det ser fantastisk ud. Jeg havde aldrig troet, at de ville lave en efterfølger til Luigi's Mansion, men jeg er glad for, at de gjorde.
1
1ups givet

#6 - Togbis

Level: 16 (Space Pirate)

07-06-2012 22:24

Som stor fan af originalen havde jeg min skepsis i starten, især taget i betragtning at det er et håndholdt spil. Men det ser jo faktisk ekstremt fedt ud. Humoren, mystikken og gyset er tilbage! Smiley
Godt Nintendo lod canadiske Next Level Games klare jobbet. Tør slet ikke tænke på hvad Aunoma havde gjort.
0
1ups givet

#7 - M60dk

Level: 18 (Twhomp)

08-06-2012 01:11

Jeg har aldrig prøvet originalen, men jeg synes også det ser hyggeligt ud. Forhåbentlig er det lavet nogenlunde 'modulært' så det egner sig til kortere sessioner.
0
1ups givet

#8 - Peblisko

Level: 21 (Paragoomba)

08-06-2012 01:12

For det første har jeg det på samme måde som Nick: hvad er det der gør dette spil bedre egnet til 3DS end Wii U? Tror motion controls ville være mere holdbart end 3DS til netop dette spil. Blot en detalje.

For det andet: er der virkelig så stort et demand for et Luigi's Mansion 2? Jeg havde troet, at GC-fans generelt lige så gerne (læs: hellere) så et genoplivet F-Zero GX, Double Dash!!, Wave Race (hov, alle ræsere) Metroid Prime, Eternal Darkness eller Rogue Leader... Hvad skete der med WarioWare på håndholdt?
Forstår virkelig ikke at det lige er Luigi's Mansion der bliver genoplivet af alle GC-"klassikerne". Så ville jeg lige så godt have et nyt Killer7, og det var eddermanme et niche-spil.
Luigi's Mansion er overraskende nok et af de sidste spil, jeg kommer i tanke om når jeg tænker på GC-eraen, selv blandt launch-spil.

... og hvis jeg var fan, ville jeg undre mig over hvor alle Boos'ne er henne, de var da meget seje og karakteristiske? De er i hvert fald det eneste element udover Luigi selv der har relevans med Mario-universet, men nu har de droppet forbindelsen, eller? Vi har til gengæld givet Luigi en spøgelseshund; lad os se hvad den bidrager med.
0
1ups givet

#9 - 0

Level: 23 (Skree)

08-06-2012 01:25

Jeg kan godt forklare dig hvorfor Smiley

3D. Det originale spil til GC var udviklet i stereoskopisk 3D, men det blev ikke tilføjet til retail udgaven, da 3DTV dengang var astronomisk dyre.

Istedet for at genudgive det originale spil i 3D, vælger de at udvilke en opfølger. Min tanke med at de vælger at lade være med at genudgive den gamle, forstærker min tro på at Wii Us VC vil indholde GC-spil.
2
1ups givet

#10 - Peblisko

Level: 21 (Paragoomba)

08-06-2012 01:41

Okay, det forklarer selvfølgelig noget; at dette spin-off oprindeligt var tiltænkt 3D. Det er skam plausibelt nok. 1-up to you!
Jeg synes nu stadig ikke, det redder den helt i land for konsolvalget, da jeg STADIG mener, at 3D mest er en gimmick, og at netop dette spils præmis over længere spilperioder lige så godt kunne være stationært.

Okay, så derfor faldt valget på en spin-off-serie, der ellers var dømt død (vil jeg tro) af markedet og communitiet. Men rent SPIL-mæssigt (set bort fra gamle visioner til glemte spil) så synes jeg valget er underligt, når jeg tror, en stor bunke fans hellere så andre spil blive genoplivede med efterfølgere.

Det sjove er, at jeg synes lige så godt LM2 og Pikmin 3 kunne bytte konsol. Pikmins funktion på Wii U (dual-screen gameplay) kunne lige så godt bruges på 3DS'en, og contentet hælder mere til en håndholdt (spil 10 min., luk sammen, tag frem igen) eller er det utænkeligt?
0
1ups givet

#11 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

08-06-2012 09:33

Hvis Nintendo udviklede efter efterspørgsel, ville 90 % af deres udgivelser de seneste år, være blevet droppet.
0
1ups givet

#12 - 0

Level: 23 (Skree)

08-06-2012 10:26

Den ene lille million købere af Pikmin, måtte have skreget rimelig højt i kor ude foran Nintendo HQ i Japan, for at få en titel som Pikmin 3. De 10 mio. af købere af bare Brawl måtte have sendt morse koder til månen, for Nintendo har ikke hørt dem.
2
1ups givet

#13 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

08-06-2012 10:44

G, du overkomplicerer tingene.

Miyamoto kan godt lide Pik min. Miyamoto laver nyt Pik min.

Det er sådan, det fungerer.
0
1ups givet

#14 - 0

Level: 23 (Skree)

08-06-2012 10:49

Det var ironisk, mester Smiley
0
1ups givet

#15 - Peblisko

Level: 21 (Paragoomba)

08-06-2012 21:26

Det er værd at nævne, at det er Next Level Games der står for spillets udvikling. De har lavet Mario Strikers-spillene og Punch-Out!! af Nintendo-licenser. Hvad synes folk om det? Positivt/negativt? Værd at bemærke, at det er et canadisk spilstudie, der låner Nintendo-licens. Ellers har de mest lavet sædvanlige licens-spil.
0
1ups givet

#16 - Zalman

Level: 28 (Skeeter)

08-06-2012 21:29

Det har jeg det fint med. Next Level Games gjorde det godt med de titler, du nævner. Derudover er det også noget med, at Miyamoto holder godt øje med dem.
1
1ups givet

#17 - Peblisko

Level: 21 (Paragoomba)

08-06-2012 21:36

Jeg synes personligt, det lyder mere lovende end hvis det havde været endnu en japansk udvikler. Punch-Out!! så ud til at være en veludført modernisering af en klassiker.
0
1ups givet

#18 - AND

Level: 35 (Lakitu)

08-06-2012 21:37

G skrev:
Min tanke med at de vælger at lade være med at genudgive den gamle, forstærker min tro på at Wii Us VC vil indholde GC-spil.



Er det ikke allerede bekræftet, eller er det mig der har solgt fjerdene, før anden er skudt...?

2
1ups givet

#19 - 0

Level: 23 (Skree)

08-06-2012 22:15

Jeg ved ikke om det er bekræftet.
0
1ups givet

#20 - KJ85

Level: 58 (Tektite)

09-07-2012 10:50

Har I set det formodede boxart?


Hvad mon Nintendo Network logoet dækker over i denne sammenhæng? Det første Luigi's Mansion var jo en klar single player-oplevelse.
0
1ups givet

#21 - M60dk

Level: 18 (Twhomp)

09-07-2012 12:30

DLC perhaps?
0
1ups givet

#22 - KJ85

Level: 58 (Tektite)

09-07-2012 12:33

Lyder egentlig meget sandsynligt. Havde ikke tænkt på det også kunne være det Smiley
0
1ups givet

#23 - KJ85

Level: 58 (Tektite)

13-08-2012 17:33

NOA har for nyligt udsendt en pressemeddelelse med udgivelsesdatoer gældende over there. Af den fremgår det desværre at Luigi's Mansion: Dark Moon er skubbet til første halvår 2013.

Der er ingen lignende besked fra NOE endnu, men kunne snildt tænkes også at gælde her.
0
1ups givet

#24 - Togbis

Level: 16 (Space Pirate)

15-08-2012 14:59

Synes det er fint at det bliver udsskudt, så får udviklerne lidt ekstra tid til at gøre det færdigt og mine chancer for at købe en 3DS til en nedsat pris eller i en bedre model forøges Smiley

Det originale Luigi's Mansion var virkeligt awesome. Håber at Next Level Games kan gøre Nintendo kunsten efter.
0
1ups givet

#25 - KJ85

Level: 58 (Tektite)

05-12-2012 18:38

Udgives til marts, så stadig lidt ventetid..
0
1ups givet

#26 - KJ85

Level: 58 (Tektite)

18-12-2012 19:39

IGN har nyt at berette om Luigi's Mansion: Dark Moon. Informationer fra artiklen er herunder opsumeret på punktform:

- Each location Luigi visits is broken down into a series of missions provided by Professor E. Gadd

- Luigi will receive a checklist of objectives, with waypoints coming courtesy of a DS-esque device that features a full map

- Tasks are usually straightforward, but not always simple

- Ex: to obtain an attachment for the Poltergust 5000 vacuum, need to go through different rooms, search for hidden pathways, keys and treasure, while battling ghosts which continuously block your path or steal what you seek

- Cash and gems more important than ever

- These contribute to a mission-by-mission score based on clearance time, ghosts defeated, cash acquired and more

- They’re also used for vacuum upgrades

- According to Nintendo there isn’t a store you specifically use

- Tweaked flash-then-capture system

- Different ghosts have been designed to test Luigi’s various capabilities

- Ghosts can vanish quickly

- In these cases, you’ll need to be quick in switching from strobe to vacuum

- Other ghosts have ranged attacks, punishing you if you attempt to drain their life for too long

- Some spirits wear sunglasses

- Need to stun them with a flash and remove their glasses first

- Within the first few missions, Luigi receives a new attachment to his vacuum and the Dark-Light Device

- Dark-Light Device: uncover hidden objects and enemies

- Everything above takes place within the span of a couple missions within the first mansion

- Creaky, twisted location called the Old Clockwork Mansion is in the game


1
1ups givet

#27 - AND

Level: 35 (Lakitu)

19-12-2012 15:05

Det lyder altså som et ret spændende spil, synes jeg Smiley Jeg er dog mest spændt på hvordan det der dark-light kommer til at fungere - det skulle helst ikke bare blive et skørt gimmick, hvilket jeg godt kunne frygte.
0
1ups givet

#28 - KJ85

Level: 58 (Tektite)

19-12-2012 15:33

Umiddelbart lyder der ihvertfald til at være godt med kød på spillet Smiley

Det der med at inddele hvert Mansion i mindre missioner lyder som om udviklerne har stort fokus på at målrette spillet mod mindre spilsessioner. Det er selvfølgelig en håndholdt, men jeg tager den nu aldrig med på farten og spiller oftest i længere tid af gangen når den bliver brugt.

Det er vel lidt det samme de har gjort med Paper Mario tænker jeg, og tror jeg ville foretrække at gå rundt i en større sammenhængende verden med mere frihed, men nu skal jeg selvfølgelig ikke kunne sige, hvordan gemme-funktionen fungerer her..
0
1ups givet

#29 - AND

Level: 35 (Lakitu)

20-12-2012 12:07

Det kunne også godt lyde lidt, som konceptet bag mario 64 - eller bliver det mon mindre bane-inddelt?
0
1ups givet

#30 - KJ85

Level: 58 (Tektite)

07-03-2013 23:17

Den her video giver et godt indblik i spillets multiplayer modes:



Det ser da ikke helt dumt ud, hva'?
0
1ups givet

#31 - KJ85

Level: 58 (Tektite)

15-03-2013 20:43

I Europa er, der Glow in the Dark-cover til de første eksemplarer af spillet Smiley


1
1ups givet

#32 - Zalman

Level: 28 (Skeeter)

15-03-2013 20:45

Damn! Jeg vil have det cover!
0
1ups givet

#33 - Dennis Høj-Suhr

Level: 26 (Octopi)

16-03-2013 21:52

KJ85 skrev:
I Europa er, der Glow in the Dark-cover til de første eksemplarer af spillet Smiley


fedt nok glad for jeg har betalt for det Smiley glæder mig at spille det

0
1ups givet

#34 - Zalman

Level: 28 (Skeeter)

18-03-2013 18:47

Nogen der ved, om alle eksemplarer på release kommer til at have det cover? Jeg overvejer at bestille det hos ShopTo lige nu.
0
1ups givet

#35 - KJ85

Level: 58 (Tektite)

18-03-2013 19:11

Det tror jeg nok de gør. Game har vist en eksklusiv Boo StressBall, men det er jo en anden sag..
0
1ups givet

#36 - Zalman

Level: 28 (Skeeter)

18-03-2013 19:27

Hmm, jeg er ret ligeglad med den Stress Ball, så det bliver nok bare ShopTo... Umiddelbart ser de ud til at være de billigste.
0
1ups givet

#37 - Erik Madsen

Level: 19 (Bullet Bill)

18-03-2013 19:41

Er der stadig GAME butikker i Danmark? Jeg betaler glædeligt ekstra for den slags.

EDIT:: Den Boo bold er UK only -.-
0
1ups givet

#38 - Dennis Høj-Suhr

Level: 26 (Octopi)

18-03-2013 20:38

øv ville ellers gerne havde sådan en bold... Boo er jo for sej Smiley
0
1ups givet

#39 - Zalman

Level: 28 (Skeeter)

21-03-2013 18:08

Anmeldelserne vælter ind. 9.3 fra GameTrailers, 9.5 fra Destructoid!
0
1ups givet

#40 - KJ85

Level: 58 (Tektite)

21-03-2013 18:45

Skal vi i den anledning ikke se den amerikanske launch-trailer?



Håber for resten man kan hente spillet i GameStop allerede d. 27. Og det samme, hvad angår LEGO City Undercover..
0
1ups givet

#41 - KJ85

Level: 58 (Tektite)

21-03-2013 19:07

Tjekkede lige nintendo.dk, og der står udgivelsesdatoerne til d. 27. marts, hvilket jo så må være gældende for os med den ekstra helligdag Smiley
0
1ups givet

#42 - Zalman

Level: 28 (Skeeter)

21-03-2013 21:00

Godt at høre. Jeg smutter selv hen og forudbestiller det i weekenden.

Metascoren ligger forresten på 87!
0
1ups givet

#43 - Fawful

Level: 18 (Twhomp)

24-03-2013 12:42

Jeg har også set et sted, at der ud for eu relasen stod 27/3 (in some countries) + Elgiganten og Fona skriver de også har det der Smiley Jeg glæder mig så vildt til det her spil. Og som nævnt, har det fået vildt gode anmeldelser.
0
1ups givet

#44 - chessr

Level: 31 (ChuChu)

24-03-2013 18:37

Jeg ville så gerne være hyped men jeg ved jeg kommer til at spille det en time max Smiley
0
1ups givet

#45 - 0

Level: 23 (Skree)

24-03-2013 20:28

Hvorfor da?
0
1ups givet

#46 - Fawful

Level: 18 (Twhomp)

24-03-2013 23:10

Ja ved heller ikke hvorfor Smiley Gameplayet styrer jo Smiley Den måde Luigi går, bevæger, opfører sig på er for fedt Smiley Og den måde man bekæmper spøgelser, og løser puzzles, jeg er helt vildt hyped på det spil. Jeg fik desværre aldrig spillet etteren.
0
1ups givet