Overblikstrailer for Pape...

Lanceringstrailer for Gro...

Tales of the Shire: A The...

N-cast #215: Er Indie Dir...

N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Europa kommer til Switch

Indie-udsalg startet nu

SteamWorld Heist II annon...

Penny's Big Breakaway ude...

Switch 2 - rygter og disk...

Amiibo!

Spil på vej til Switch

Pokémon GO

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Pokémon Unite

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Fokus på New Super Mario Bros. 2

Skrevet af KJ85 - 07-06-2012 17:08

Masser af spil er blevet fremvist til den store E3-konference i Los Angeles, og det er nu tid til at kigge nærmere på dem, der er på vej til Nintendos konsoller. Der vil således i den kommende tid blive skrevet en lang række nyheder, der har til formål at sætte fokus på nogle af disse, og starte nogle gode diskussioner om indholdet af dem. Det første bliver New Super Mario Bros. 2 til Nintendo 3DS.

Nogle af jer husker sikkert, at Nintendo første gang nævnte dette spil i forbindelse med Nintendo Direct tilbage i april måned, og senere i forbindelse med et investormøde offentliggjorde, at det bliver Nintendos første store spil der udgives både digitalt og fysisk. Til det store E3-showoffentliggjorde Nintendo så den første trailer for spillet, og den kan selvfølgelig ses herunder.


Som traileren viser, er der på nogle måder tale om et ganske anderledes 2D-Mario. Præmisserne er de samme som tidligere – Peach skal reddes, du skal løbe/hoppe igennem banerne med flagstænger for enden og forskellige power-ups kan hjælpe, men antallet af mønter er enormt. Der er litterært mønter overalt og spillet indeholder endda helt nye power-ups, der gør det muligt at øge antallet af coins yderligere.

Selvfølgelig indeholder spillet de traditionelle svampe, der gør Mario større såvel som ildblomsten, som gør Mario i stand til at kaste med ildkugler og den grønne 1-Up svamp (som bruges til at tildele XP på N-club), men også Racoon-Mario er tilbage som vi kender ham fra Super Mario Bros. 3 til NES, hvor man altså kan flyve efter at have taget tilløb. Det er dog de helt specielle nye power-ups man skal have fat i, hvis man vil være succesfuld i New Super Mario Bros. 2. Af disse ser vi i traileren en gylden blok, der får Mario til at producere mønter så længe han løber eller hopper og en gylden ildblomst, der kan bruges til at forvandle alt, hvad man rammer til guldmønter. Efter af have fået fat på de klassiske otte røde mønter vil fjender endda forvandles til guld, og kaster man et skildpaddeskjold vil det efterlade et spor af mønter bag sig.

Og hvorfor så det store fokus på indsamling af mønter? Det prøver Nintendo at komme ind på gennem det nedenstående Iwata Asks-interview og sin præsentation af spillet ved en E3-showcase for 3DS i morges, hvorigennem også yderligere detaljer om spillet er blevet afsløret.



Det har altså været et af udviklernes mål, at du ved at spille skal være i stand til at indsamle en million mønter på din færd gennem spillet, og derfor kan du selvfølgelig hele tiden finde information om, hvor mange mønter du har samlet. Umiddelbart kan det lyde mærkeligt, men udover at indeholde en stor single-player-kampagne har man implementeret en ny game mode, der skulle øge din interesse for at vende tilbage igen og igen og stille og roligt nærme dig millionen.

Den nye spilmåde hedder Coin Rush, og gør brug af 3DS’ens StreetPass-funktion. Enhver bane som man klarer i den ordinære kampagne bliver tilgængelig i Coin Rush, hvor banerne nu vil blive samlet i små pakker som man kan vælge imellem. Når man vælger en pakke til spillet tilfældigt udvælge tre af banerne i pakken, som man efterfølgende skal spille igennem med målet om at samle så mange mønter som muligt.

Coin Rush opfordrer spilleren til at lære placeringen af banens mønter og speedrunne gennem banerne, da der gives bonusmønter baseret på tiden man bruger. Det er eksempelvis meget rart at kende placeringen af 1-up-svampene, da de nu er gyldne svampe og giver 50 mønter stykket. Som en ekstra udfordring har man i Coin Rush kun et enkelt liv, hvorfor det på ingen måde er sikkert at man kommer gennem alle tre baner. Når man gør, kommer StreetPass ind i billedet – for det samlede antal mønter du er i stand til at samle gennem de forskellige tre-baners forløb vil blive sendt til andre gennem denne funktion. Det er derfor Nintendos idé, at du konstant skal udfordres af andre og på den møde løbende bliver bedre til spillet.


En anden ny feature, som er implementeret i New Super Mario Bros. 2 i forhold til dets forgænger på DS’en, er muligheden for at spille hele single-player-delen igennem som co-op med en ven. Om dette kan gøres både online og lokalt er så vidt jeg ved endnu ikke offentliggjort, men i hvert fald er der på coveret som du kan se herover et logo for det nye Nintendo Network, så en form for onlinefunktion må spillet indeholde.

Banerne i co-op vil være de samme som ellers, men boblerne som vi kender fra New Super Mario Bros. Wii er tilbage, så ikke noget med at efterlade sin kammerat bag sig – medmindre man er ude på at drille selvfølgelig.

Slutteligt skal jeg selvfølgelig nævne at New Super Mario Bros. 2 udgives allerede d. 17. august, og med det vil jeg lade diskussionen være op til Jer brugere. Hvad synes I om, hvad I har set indtil videre og ikke mindst om den nye Coin Rush mode?

6
1ups givet

Kommentarer:

#1 - Navn

Level: 19 (Bullet Bill)

07-06-2012 18:15

Jeg synes at fokusset på mønter er dybt godnat. At finde et rum med mange mønter var en belønning fordi der var så få af dem. Jeg tvivler på at samme følelse kan vækkes hvis man konstant finder mønter, uanset hvad man gør.

Kage smager bedre hvis man spiser det én gang om ugen, end hvis man får kage hver dag,

Med det sagt, kan gameplayet jo stadig være udemærket, ligesom det har været hos forgængerne. Jeg er ikke den største fan af 2,5D Mario, men hvis det får en god modtagelse ender jeg nok med at købe det.
3
1ups givet

#2 - Lukas Skywalker

Level: 25 (Kokiri)

07-06-2012 18:38

Gameplayet ser jo ud til at køre den samme stil, som vel startede ved New Super Mario Bros. (til DS). Ligesom Navn forstår jeg dog ikke hvorfor der lige pludselig skal være mønter overalt. Det er lidt ligesom det nye fokus i Super Mario Bros. 2 hvor man skulle samle alt fra roer og genstande til fjender op, og kaste med dem.

Uanset hvad tror jeg dog det bliver et ganske godt spil, om end der tilsyneladende kommer kæmpe inflation i Mushroom Kingdom.
5
1ups givet

#3 - Lukas Skywalker

Level: 25 (Kokiri)

07-06-2012 18:40

Kom desuden lige til at tænke på, hvor ironisk det ville være, hvis spillet ikke gik guld (salgstal) Smiley
1
1ups givet

#4 - stelzig

Level: 24 (Whomp)

07-06-2012 18:48

Som jeg har forstået det er der lidt konkurrence i det ved at det handler om at samle så mange mønter som muligt på tid. Formålet er altså ikke at samle 100 mønter for et liv, men at samle flere mønter for en high-score og dermed er selv 1 ny mønt præcist lige så tilfredstillende selvom det samlede antal er kæmpe stort - fordi det stadig er nok til at slå rekorden.

Men måske det kun var gældende for coins rush? Jeg forstod det i hvert fald ikke som om at man bare skulle have mønter hele tiden uden grund, men at der rent faktisk var et formål med at samle dem HURTIGT (jeg elsker når spil opfordrer mig til at spille hurtigt så jeg får lidt mere udfordring)
2
1ups givet

#5 - KJ85

Level: 58 (Tektite)

07-06-2012 18:48

Jeg er også ganske enig i, at idéen med mange mønter er lidt underlig. Jeg kunne godt forestille mig, at man har haft et ønske om at inkorporere en sjov StreetPass-funktion og her har fået idéen til, at man kunne dele information om sin møntindsamling.

Almindeligvis ville det måske ikke være så sjovt, da vi alle velsagtens kan finde ud af at hoppe op og tage de mønter der findes i banen, men med de nye power-ups og andre ting kommer det til at afhænge af skills.

Er ihvertfald sikker på, at det nok skal blive sjovt, og så må vi håbe, at man kan udfordre hinanden over nettet også med det StreetPass-aktivitetsniveau vi har i Danmark Smiley
0
1ups givet

#6 - Esmun

Level: 8 (Pirahna Plant)

07-06-2012 19:16

Er der Co-op i det? Smiley

Det havde jeg ikke fanget, men det gør det godt nok til et must have!
0
1ups givet

#7 - KJ85

Level: 58 (Tektite)

07-06-2012 19:22

^Jep, det er lige det der er Smiley

Og stelzig beskriver jo nærmest dette spil perfekt. Highscores og store udfordringer var jo tidligere hele essensen i Nintendo-spil, så det er skønt at se noget fokus i den retning. Forhåbentlig er banerne svære nok til, at det bliver sjovt.
1
1ups givet

#8 - aidbit

Level: 27 (Beetle)

07-06-2012 19:23

#4, det er også min opfattelse af spillets mål... speed run FTW! Smiley
0
1ups givet

#9 - Slettet

Level: 1 (Goomba)

07-06-2012 20:03

Utroligt de kunne fucke det spil op. Undskyld sproget, men Nintendo burde kunne komme op med noget bedre.
1
1ups givet

#10 - Esmun

Level: 8 (Pirahna Plant)

07-06-2012 20:18

Utroligt at I er så hurtige til at dømme et spil ud fra 2 trailere. Jeg synes det ser fornuftigt ud, og jeg venter med at tage stilling til om det er godt eller dårligt til jeg har prøvet det.
0
1ups givet

#11 - KJ85

Level: 58 (Tektite)

07-06-2012 20:19

Lad os nu lige se hvordan det er Smiley

Personligt vil jeg da hellere have et spil, der lægger op til at udfordre mig frem for det ellers kedelige New Super Mario Bros. til DS'en. Ja - originalen hører bestemt ikke til mine favoritter indenfor Mario-spil..
0
1ups givet

#12 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

07-06-2012 20:19

Det ser hamrende elendigt ud. Fy for noget svineri.
0
1ups givet

#13 - Hassus

Level: 22 (Ice Keese)

07-06-2012 20:20

Jeg tror det er på tide jeg får købt det 32GB SD-kort. Må indrømme at jeg faktisk er glad for at de tør prøve noget edgy med Mario uden samtidigt at rive alle konventionerne ned - lidt ligesom som Majora's Mask gjorde det med Zelda...
0
1ups givet

#14 - Oni Nick

Level: 26 (Octopi)

07-06-2012 20:36

Jeg har sagt det før: Det ligner en elendig fan mod. Coin rush kunne være en cool SIDE MODE at have - et minigame man kunne dyste i online. Men at det er spillets fokus er dybt til grin.
1
1ups givet

#15 - [8-Bit] MoNkEy

Level: 31 (ChuChu)

07-06-2012 21:04

2-player delen ser sgu meget sprød ud. Dét glæder jeg mig ihvertfald til!
Smiley

0
1ups givet

#16 - [8-Bit] MoNkEy

Level: 31 (ChuChu)

07-06-2012 21:45

By the by så skulle i alle overveje at hoppe ind i eShoppen og downloade "Heroes of Ruin"-demoen.
Det tegner virkelig godt !!
Smiley

1
1ups givet

#17 - Esmun

Level: 8 (Pirahna Plant)

07-06-2012 22:14

^Jeg har prøvet at hente den i over en time nu! Jeg bliver ved med at få en error Smiley
0
1ups givet

#18 - Togbis

Level: 16 (Space Pirate)

07-06-2012 22:15

Kan ikke forstå hvorfor folk er så skeptiske. Jeg synes power-upsne lyder meget interessante. Mario går jo totalt i Kong Midas mode. Baner fyldt med fede hemmeligheder og så i Co-op, lyder også cool.
Jeg er selv SM64-fan, men jeg vil da hellere spille dette end Super Mario 2,5D land.

New Super Mario Bros. U har også noget fedt igang med baggrundene. Noget crystalverden eller hvad der var i traileren. Godt at se at håndværket er hævet en smule.
2
1ups givet

#19 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

07-06-2012 23:08

Togbis skrev:
Kan ikke forstå hvorfor folk er så skeptiske.


Fordi vi har god smag.

0
1ups givet

#20 - HGC

Level: 16 (Space Pirate)

07-06-2012 23:27

Emil Svith Rasmussen skrev:

Togbis skrev:
Kan ikke forstå hvorfor folk er så skeptiske.


Fordi vi har en anden smag end jer andre.


^Fix'd.


Som jeg også gav udtryk for i en anden tråd, ser jeg meget frem til dette spil.

6
1ups givet

#21 - Togbis

Level: 16 (Space Pirate)

07-06-2012 23:39

Smiley
0
1ups givet

#22 - Zalman

Level: 28 (Skeeter)

08-06-2012 08:51

Jeg ser også meget frem til det, men...



Missed opportunity.
7
1ups givet

#23 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

08-06-2012 09:31

1UP til Zalman.
0
1ups givet

#24 - Lukas Skywalker

Level: 25 (Kokiri)

08-06-2012 09:32

Åh, det ville da være så guld. Hvorfor gjorde de ikke det?! Wario Land til Game Boy ville være fantastisk! Smiley
0
1ups givet

#25 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

08-06-2012 09:40

Fordi det kun ville sælge en 1/10 under Wario-brandet. 2D Mario-brandet lokker selvfølgelig folk til. Consumer trust falder dog helt sikkert efter det her - men måske er det meningen, da Nintendo så kan gå over til kun 3D Mario igen?
0
1ups givet

#26 - chessr

Level: 31 (ChuChu)

08-06-2012 09:53

Synes det ser rigtig godt ud. Gør ikke noget det ikke ligner alle andre 2D mario i opbygning. Der må gerne prøves noget forskelligt og som du selv altid har sagt så er det ikke NSB spillene der er de store udgifter og de kan derfor tillade sig det i dette spil.
Ingen af os kan sige hvor vidt det vil sælge godt eller skidt.
0
1ups givet

#27 - 0

Level: 23 (Skree)

08-06-2012 10:32

Udover at det denne gang er i HD, så er spillet 1:1 de andre spil, grafisk. Missionen er den samme. Forskellene denne gang er bare at du skal jagte Tetris rekorder :/
1
1ups givet

#28 - Jaksen

Level: 10 (Bomchu)

08-06-2012 10:34

Ser jeg da frem til. Men tror nok lige jeg får ticks af den coin lyd efter en times spil. Mærkeligt koncept. Oh well, vi ser hvad der sker. Der er nok en mening med galskaben.
0
1ups givet

#29 - stelzig

Level: 24 (Whomp)

08-06-2012 10:53

Ja. I tetris handler det også om at samle flest coins. Fuldstændig samme high score koncept.
0
1ups givet

#30 - 0

Level: 23 (Skree)

08-06-2012 10:56

Hm, stelzig, prøv at læse hvad jeg skrev igen Smiley
0
1ups givet

#31 - 0

Level: 23 (Skree)

08-06-2012 10:56

Hm, stelzig, prøv at læse hvad jeg skrev igen Smiley
0
1ups givet

#32 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

08-06-2012 10:57

Jeg synes, at det næste Smash ikke længere skal handle om at smashe den anden ud, men om hvem kan der kan samle flest mønter i hver bane. I stedet for items, dukker der bare random mønter op. Over det hele. Op til en million!

Det er ligesom Tetris. Highscore ftw! Synes I ikke, det er en god ide, stelzig?
2
1ups givet

#33 - stelzig

Level: 24 (Whomp)

08-06-2012 11:03

Jeg læste det igen og så at du endnu engang kaldte det for tetris rekorder?

Det er rekorder, men hvad fuck har det med tetris at gøre?

ps. Som Alexander siger er det ikke engang fordi tetris er et dårligt spil, men har meget svært ved at se ligheden...
0
1ups givet

#34 - stelzig

Level: 24 (Whomp)

08-06-2012 11:04

Forresten... Så findes der jo ironisk nok en coin mode i smash som netop handler om at samle flest mønter, Alexander. Den er elendig. Smiley
2
1ups givet

#35 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

08-06-2012 11:05

Jeg synes stadigvæk at Smash skal blive et samle-mønter-spil. Smiley
2
1ups givet

#36 - 0

Level: 23 (Skree)

08-06-2012 11:08

Lad nu vær med at overtolke noget som helst. Jeg skrev bare at man skal jagte Tetris rekorder. For det er jo netop det man gør. Jeg skrev altså ikke at der kommer en masse blokke flyvende imod Mario.
0
1ups givet

#37 - 0

Level: 23 (Skree)

08-06-2012 11:08

Emil Svith Rasmussen skrev:
Jeg synes stadigvæk at Smash skal blive et samle-mønter-spil. Smiley



Pas på at Nintendo ikke kigger forbi og får idéer.

1
1ups givet

#38 - M60dk

Level: 18 (Twhomp)

08-06-2012 11:10

Jeg synes mere det ligner Super Mario rekorder
1
1ups givet

#39 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

08-06-2012 11:10

Jamen helt ærligt. Vi har haft tre Smash-spil, der var ens. NU er det tid til forandring. Vi vil have noget nyt. Spillet skal ændres så en person som mig, der ikke rigtig spiller de gamle Smash-spil, måske vil prøve det nye.

Væk med fighting-delen og lad os fokusere på customization af karakterer og at samle mønter. Det bliver fett!
1
1ups givet

#40 - 0

Level: 23 (Skree)

08-06-2012 11:10

Blinded by luv 4 Nintendo, huh
2
1ups givet

#41 - stelzig

Level: 24 (Whomp)

08-06-2012 11:25

G skrev:
Lad nu vær med at overtolke noget som helst. Jeg skrev bare at man skal jagte Tetris rekorder. For det er jo netop det man gør. Jeg skrev altså ikke at der kommer en masse blokke flyvende imod Mario.

Overfortolke? Så lad dog være med at overbeskrive. Når det intet har med tetris at gøre ud over at det er rekorder (ret vildt begreb) så lad være med at lave forbindelsen og bare skriv rekorder. Hvis jeg ikke må læse ind i ordet tetris så burde du ikke bruge det til at begynde med da det er fuldstændig unødvendigt for indlægget...

5
1ups givet

#42 - stelzig

Level: 24 (Whomp)

08-06-2012 11:28

*ret vidt begreb.

Smash har som sagt allerede en coin mode (den er hovedsageligt elendig fordi det hovedsageligt handler om ikke at dø sidste = man mister halvdelen af sine coins) og jeg vil for så vidt gerne se flere modes og customization som smash er ret god til at tilføje uden at det er på bekostning af andre dele af spillet.

Om det er så forfærdeligt at 2D mario bliver ændret for meget vil jeg sådan set ikke blande mig i. For mig måtte det gerne være et helt nyt spil eller med den åbenlyse wario (bortset fra at jeg har indtrykket af at Wario ville gøre det sløvere, men de kan selvfølgelig bare lave en hurtig Wario, fint med mig Smiley)
0
1ups givet

#43 - stelzig

Level: 24 (Whomp)

08-06-2012 11:30

For ikke at nævne galactico at 2D Mario ALTID har haft high scores inde i deres spil. Deres gamle tal system minder endda MERE om tetris end indsamling af coins, hvis du spørger mig. Fokusset er dog nok højere for at spillet kan nydes i dette her spil.
0
1ups givet

#44 - 0

Level: 23 (Skree)

08-06-2012 11:31

Jeg hader dette udtryk, men OMG! Er det seriøst at overbeskrive når jeg siger at man skal jagte Tetris rekorder? Hvad så når kommentatorer nævner tennis cifre i fodbold? Hvad fanden er ligheden så lige der?

Det er blot fordi man ender med hidtil uset høj hi-score i et Mario spil, at jeg nævnte Tetris rekorder = deraf sammenligningen. Kom nu videre i dit liv. Jesus.
0
1ups givet

#45 - Oni Nick

Level: 26 (Octopi)

08-06-2012 12:26

stelzig: Ja, Smash har en coin mode, men forestil dig hvis du ikke kunne spille normal Smash med stocks? Du kan ikke spille normalt Mario i dette spil - det er der er problemet.
0
1ups givet

#46 - Peblisko

Level: 21 (Paragoomba)

08-06-2012 13:23

#49: Er der ikke også normale baner hvor man skal gå fra A til B? Jeg troede, det var det, man spillede, når man ikke spillede Coin Rush... Det lyder lidt underligt.

De burde nok have udgivet dette spil omvendt i forhold til 3D Land. Totalt forvirrende med 2 NSBs. Det er åbenbart først nu, de vil sælge 3DS'ere.
0
1ups givet

#47 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

08-06-2012 13:25

Du går stadigvæk fra A til B. Nu er fokus bare på at samle mønter. Er det rigtig, at den nye power-up, hvor alt man skyder på, bliver til mønter ikke er tidsbegrænset? LOL.
0
1ups givet

#48 - Navn

Level: 19 (Bullet Bill)

08-06-2012 13:25

Ved nærmere omtanke - med lidt held kommer dette spil til at være endnu en genial udførelse af "easy to learn - hard to master".

Hvis det er tilpas interessant, bliver det vildt sjovt at planlægge ruter og optimere coin rush score for mit vedkommende, mens i andre casual noobs stadig kan nyde klassisk Mario gameplay.
2
1ups givet

#49 - Peblisko

Level: 21 (Paragoomba)

08-06-2012 13:28

#52: Da ikke hvis der ikke er tidsbegrænsning på de der sindssyge power-ups. Sounds easy to master.
0
1ups givet

#50 - Navn

Level: 19 (Bullet Bill)

08-06-2012 13:31

Der er tidsbegrænsning på Coin Rush, og jo hurtigere du gennemfører, jo flere coins.

Altså kommer det til at handle om planlægning af den hurtigste rute der giver flest mulige coins, hvor hvert sekund kommer til at have en "værdi". Hvis det er så nemt, skal jeg glædeligt tage imod din udfordring når spillet udkommer, og jeg skal glædeligt demonstrere præcist hvor god jeg kommer til at være til det.

Er du gal hvor jeg elsker highscore-spil.
3
1ups givet

#51 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

08-06-2012 13:32

Navn >> Det lyder til, at du får det for vildt.

Peb >> Schhh. Lad ham nu blive i illusionen.
1
1ups givet

#52 - Statustekst

Level: 10 (Bomchu)

08-06-2012 13:49

Gad vide om de sletter ens mønter i spillet, hvis man anskaffer på en anden måde end Miyamoto havde forestillet sig?
1
1ups givet

#53 - Bo130

Level: 38 (Tatori)

08-06-2012 13:51

Hvis man gør det online, så det ødelægger spillet for andre end en selv, så tror jeg, ja. Man kan da håbe, i hvert fald Smiley
0
1ups givet

#54 - Navn

Level: 19 (Bullet Bill)

08-06-2012 13:53

Jeg er ikke i tvivl om at der kommer til at være super effektive guld-farming metoder, men den rigtige udfordring kommer jo til at ligge i Coin Rush alligevel.

Kommer det til at have online leaderboards, siden i ser denne form for "snyd" som et problem? Det er jo ikke fordi mønterne har nogen reel værdi.
0
1ups givet

#55 - Peblisko

Level: 21 (Paragoomba)

08-06-2012 13:55

#54: Min udfordring?
0
1ups givet

#56 - Navn

Level: 19 (Bullet Bill)

08-06-2012 13:58

Siden det kommer til at være så nemt at mestre, burde du vel ikke have noget problem med at konkurrere på mit niveau. Eller måske er du bare negativ og altvidende ud fra 2 trailers fra et spil du ikke har tænkt dig at købe.

Tsk.
3
1ups givet

#57 - Oni Nick

Level: 26 (Octopi)

08-06-2012 14:07

Det ligner stadig et lorte Mario-spil. Igen er Nintendo bare ude på aktivt at ødelægge deres nuværende brands... Men det har vi snart set i langt over 10 år.
0
1ups givet

#58 - Peblisko

Level: 21 (Paragoomba)

08-06-2012 14:42

Jeg mener bestemt ikke, jeg har svarende. Alle mine udsagn er spekulationer, som jeg prøver at få svar på.

Jeg syntes bare, uanede mængder af superkræfter lød for nemt. Jeg har selvf. ingen erfaring med spillet, men det er der jo ingen af os der har. Smiley

Så det er overhovedet ikke min intention at sable spillet ned før jeg kender det. Tværtimod vil jeg gerne forstå hvorfor det er godt. Og jeg har stadig ikke fået svar på om power-upsne er tidsbegrænsede og/eller om det har betydning for gameplayet.
1
1ups givet

#59 - Navn

Level: 19 (Bullet Bill)

08-06-2012 14:56

Ja, det er selvfølgelig en risiko at spillet bliver for nemt. Jeg synes imidlertid at de fleste NSMB spil plejer at have en fin progression af sværhedsgrad, hvor de sidste hemmelige bonusbaner er meget besværlige.

Den absolut letteste måde at designe svært content er at sætte spillere mod hinanden. Det menneskelige sind er den absolut sværeste modstander. Det er en del af det appeal jeg finder i spil som Starcraft II, Smash Bros. & Skak (granted, Deep Blue er muligvis bedre end Kasparov). Af denne årsag kommer Coin Rush til at være svært at spille på et højt niveau, fordi spillere kommer til at være gode til det. Dérfor kommer det til at stille høje krav til strategi og fingerfærdighed - hvis denne type sværhedsgrad altså er appellerende til én.
0
1ups givet

#60 - Peblisko

Level: 21 (Paragoomba)

08-06-2012 15:19

Jamen der er vel groft sagt to typer-spil: Melee og Brawl.
0
1ups givet

#61 - Eagle

Level: 21 (Paragoomba)

08-06-2012 15:19

Jeg er enig i, at det er lidt tosset at smide så meget fokus på mønter, omend Coin Rush lyder som en ganske god extra mode, hvis de vel at mærke kan udføre det ordentligt.

Spillet holder dog stadigvæk fast i de sædvanlige Super Mario Bros-præmisser, så helt skudt ved siden af kan det vel ikke blive (må man vel håbe, under alle omstændigheder). At NSMB-serien ikke er nær så gode som de gamle spil er jeg dog helt enig i; jeg var ikke specielt imponeret over DS-versionen og sprang derfor Wii-udgaven over.
1
1ups givet

#62 - AND

Level: 35 (Lakitu)

08-06-2012 17:26

Wii-versionen er genial til multiplayer, Eagle - så hvis du mangler et spil til social gaming, kan det klart anbefales. Synes også at det er nogle fede power ups der er med, og banerne er generelt godt udtænkte, selvom nogle verdener er mere interessante end andre Smiley
1
1ups givet

#63 - Peblisko

Level: 21 (Paragoomba)

08-06-2012 20:24

Enig, spillet udmærker sig faktisk i multiplayer. Man skal lige vende sig til, at man er i vejen for hinanden og at man derfor indirekte kan dræbe den anden når man fx hopper samtidigt og blokerer hinandens veje. Men det er også en del af charmen. Desværre fører boble-funktionen tit til misbrug på en måde jeg ikke tror, udviklerne havde tænkt, men det er jo sådan set en slags kontrolleret død.
Main-questen ville jeg spille alene hvis man vil gøre sig nogen forhåbninger om at klare spillet - medmindre alle spillere virkelig ved hvad de laver - men til sjov og spas er det sjovt nok at spille Free For All med vennerne. Spillede det bl.a. meget med Bota.
1
1ups givet

#64 - Oni Nick

Level: 26 (Octopi)

08-06-2012 20:28

Men jeg vil give folk ret i, at det virker som et meget tiltalende spil på grund af de mange mønter... Tænk hvis man havde en million mønter...
0
1ups givet

#65 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

08-06-2012 20:33

Jeg tror det er fremtiden inden for gaming - altså de mønter.

- Smash
- Modern Warfare
- Diablo
- Angry Birds
- Madden
- FIFA
- Rock Band
- Zelda
- Metroid

Alle disse spil bør hurtigst muligt ændres til at indeholde en million mønter, så man kan dyste om, hvem der får flest. High-score mønt-spil. Jeg gentager: Det er fremtiden.
0
1ups givet

#66 - Michael

Level: 18 (Twhomp)

08-06-2012 20:39

^ tøhø
0
1ups givet

#67 - Sillyyy

Level: 17 (Deku Baba)

09-06-2012 10:51

Da jeg så det først, tænkte jeg om det ikke bare var en spil-mode i New Super Mario Bros. 2, og at det altså ikke var selve spillet. Så jeg var en smule negativt, men meget, overrasket over det, og regnede ikke med at købe det til den tid. Men nu hvor førstehåndsindtrykket er lagt væk, og jeg har set traileren igen og igen, og læst denne artikel, er jeg mere til spillet nu. Kunne godt finde på at eje spillet nu, på grund af alle de mønter, man skal samle.
0
1ups givet

#68 - [8-Bit] MoNkEy

Level: 31 (ChuChu)

09-06-2012 16:27


YAY! Det lader til at loz koopa kids vender tilbage i "New Super Mario Bros. 2"
Roy er ihvertfald en sikker antagonist Smiley

0
1ups givet

#69 - HGC

Level: 16 (Space Pirate)

09-06-2012 16:46

1. bane.
2. bane.
3. bane.
Meh, musikken er præcis den samme som de andre NSMB :/
Mønterne ser dog ikke ud til at ændre noget som helst ved gameplayet, så det er et New Super Mario Bros. som vi kender det, blot med mere highscore-potentiale.
0
1ups givet

#70 - Peblisko

Level: 21 (Paragoomba)

10-06-2012 18:01

Og highscores var jo sådan set også med før (point-tælleren) så som sådan er der jo ikke meget, reelt nyt at hente.
0
1ups givet

#71 - KJ85

Level: 58 (Tektite)

20-06-2012 12:39


0
1ups givet

#72 - Dead-Cheese

Level: 25 (Kokiri)

20-06-2012 20:12

Det er normalt sjovt at samle mønter, men går det ikke lidt dødt når du ikke rigtigt kan undgå at samle dem over alt?
1
1ups givet

#73 - AND

Level: 35 (Lakitu)

21-06-2012 11:22

Good point - gad vide om NSMB til Wii U kommer til at omhandle mønt-indsamling på samme niveau...?
0
1ups givet

#74 - KJ85

Level: 58 (Tektite)

21-06-2012 11:27

^Det skal du ikke regne med.

Er så småt gået i gang med en "Fokus på" om det, så vi kan se på det Smiley
0
1ups givet

#75 - HGC

Level: 16 (Space Pirate)

21-06-2012 12:56

@Dead Cheese: Hvorfor er det sjovt at samle mønter? Mønter har for mit vedkommende aldrig haft anden funktion end at gøre banerne en lille smule mere... hm... farverige.
I New Super Mario Bros. 2 bliver der for første gang en mening i at samle mønterne: 1.000.000 mønter!

Jeg kan på ingen måde se, hvordan folk kan være negative overfor dette spil pga. mønterne.
1
1ups givet

#76 - chessr

Level: 31 (ChuChu)

21-06-2012 13:44

Forstår jeg heller ikke Smiley
0
1ups givet

#77 - Jaksen

Level: 10 (Bomchu)

21-06-2012 14:20

Jeg så lige klippet på e-shoppen. Jeg bliver altså idiot af den konstante lyd af mønter, men udover det ser det altså super ud.
0
1ups givet

#78 - Dead-Cheese

Level: 25 (Kokiri)

21-06-2012 15:50

#82HGC;
Det er ikke noget galt med hiscore potentiale, slet ikke.
Normalt bruges coins til at give dig one-ups og vise dig vej. Med så mange coins går vejvisningen i stykker, men det har de fleste nok ikke brug for i en 2d, from left to right, sidescroller.
Når der er så mange coins at samle, tror jeg at det giver en diablo effect. Der er så meget at samle, at du bare lader det ligge. Du gider ikke bøvle med at samle dem, medmindre det involverer at du får flere hundrede på en gang.

Sværhedsgraden ser umidelbart ud til at være steget lidt. Det er cool hvis man stadig får en one-up ved hundrede samlede mønter.
Jeg håber de laver det sådan at mængden af mønter, følger sværhedsgraden, så modsat de andre spil hvor der bliver mindre og mindre mønter når det bliver sværere, så håber jeg at når det bliver svært, at der er mange mønter.
0
1ups givet

#79 - Bo130

Level: 38 (Tatori)

22-06-2012 06:13

Ny trailer ved Nintendo Direct - de sagde desuden at man i Coin Rush kun har ét liv!
0
1ups givet

#80 - KJ85

Level: 58 (Tektite)

22-06-2012 06:21

Det med et liv var allerede kendt. Havde jeg glemt at få det med i teksten?
0
1ups givet

#81 - KJ85

Level: 58 (Tektite)

23-06-2012 11:27

Kassen til spillet ser ud til at blive gul:


0
1ups givet

#82 - Sillyyy

Level: 17 (Deku Baba)

23-06-2012 11:32

De har vel tænkt sig at gøre det samme ved New Super Mario Bros. 2, som de gjorde ved New Super Mario Bros. Wii. Altså give coveret en farve, som farvemæssigt springer ud fra mængden af de andre spil til konsollen. c:
1
1ups givet

#83 - KJ85

Level: 58 (Tektite)

20-07-2012 10:12

Hvad siger I til den her, man har indført på spillets amerikanske hjemmeside?


0
1ups givet

#84 - Bo130

Level: 38 (Tatori)

20-07-2012 10:45

Det er da en meget sjov idé, men hvis de delte det op i lande og lavede scoreboards ville det være meget mere interessant.
0
1ups givet

#85 - gannondorf

Level: 5 (Cheep)

20-07-2012 13:22

kan godt lide boksen men sys nu stadig de mangler mere voksenting
0
1ups givet

#86 - 0

Level: 23 (Skree)

21-07-2012 00:29

^ Voksenting?
0
1ups givet

#87 - Dead-Cheese

Level: 25 (Kokiri)

21-07-2012 01:27

Jetpacks og zombier til at fornye Mario serien med selvføllig!
Ej bare gas. Jeg vil også gerne vide hvad "Voksenting" er i dette tilfælde.
0
1ups givet

#88 - gannondorf

Level: 5 (Cheep)

22-07-2012 13:50

i ved godt hvad jeg mener ikk eller spiller i kun børnspil??
0
1ups givet

#89 - Bo130

Level: 38 (Tatori)

22-07-2012 14:03

Mener du børnespil som Pixeline og lignende, der lærer dig at stave?
3
1ups givet

#90 - Dead-Cheese

Level: 25 (Kokiri)

22-07-2012 17:27

Næ, men når du siger voksen spil tæneker du på teenage spil (de spil som oftest er ratet 16 +) eller tænker du bare mature indhold (18+ spil, f.eks. GTA serien).
Hvis du vil have dirty jokes og sex-apeal ind i Mario serien, så har jeg forstået voksen spil udtrykket korrekt.
Jeg vil gerne se Blikkenslager Mario, men ikke i en 18+ version hvor han skal have en "1-up".
Du må ikke tage det her personligt, men jeg er ikke med på din defiantion, tror jeg. Hvis du mener mere sværhedsgrad, ondere monstere og badass'es som fjender kunne det være internesandt eksperiment i Mario serien.
2
1ups givet

#91 - 0

Level: 23 (Skree)

26-07-2012 19:49

Forudbestiller man i GameStop her i Danmark, så får man en lille pung med.
0
1ups givet

#92 - Bo130

Level: 38 (Tatori)

28-07-2012 08:28

Damn, har lige læst lidt og set nogle videoer derfra, nu hvor det færdige spil er udkommet. Jeg er mere hyped på det nu end nogle andre 3DS spil tidligere Smiley
0
1ups givet

#93 - JOEP

Level: 50 (Torizo)

01-08-2012 22:25

Bo130 skrev:
Damn, har lige læst lidt og set nogle videoer derfra, nu hvor det færdige spil er udkommet. Jeg er mere hyped på det nu end nogle andre 3DS spil tidligere Smiley



Hvis du betaler halvdelen af spillets pris, må du gerne låne min 3DS og spille det. Smiley

Derudover har Japan fået vendbare (reversible) covers, så der er en forside mere. Se billederne her:
http://www.n-europe.com/forum/showpost.php?p=1474291&postcount=208

0
1ups givet

#94 - Bo130

Level: 38 (Tatori)

01-08-2012 23:12

Hm, lyder ikke dårligt...! Smiley Begge dele!
0
1ups givet

#95 - KJ85

Level: 58 (Tektite)

27-09-2012 23:18

Her er der da én, der har fundet en hurtig vej mod millionen:


0
1ups givet