Skrevet af Bo130 - 13-04-2012 01:27
Shigeru Miyamoto har udtalt at han gerne vil lave et nyt Legend of Zelda-spil, enten baseret på eller som en efterfølger til The Legend of Zelda: A Link To The Past. Miyamoto har tidligere udtalt at spillet ville være hans første ønske til et 3DS remake, men nu lyder det mere på ham som om han vil lave en efterfølger til spillet, i samme univers.
"I think the answer would be the same if we're talking about just porting, but I think I'd be even more interested in creating something new maybe based on, or starting from, A Link To The Past. I think it's important to bring some really new software."
Men eftersom han ikke længere selv udvikler lige så meget som han tidligere har gjort, men nu i stedet sidder og overværer de andres arbejde kommer det meget an på hvem der har tid hos firmaet for tiden.
"To be very honest and open, it really depends on the directors that have time at the moment as well. Some directors, I can give them the title and I know they will do something great with it. Other directors I'm not so 100 per cent confident [in], so they're the ones I'd rather take a more remake approach to the title. It really depends on that as well."
Desuden, da han blev spurgt om vi snart får et nyt F-Zero-spil fortæller han om F-Zero GX og serien generelt:
"I think at the time it was a really big surprise, a new thing, a product that made sense. I don't see with current hardware how you could create a similar surprise. But maybe with future hardware, with Wii U coming up, maybe we could create something that does make sense, either as a smaller game, or a fully fledged title."
- Shigeru Miyamoto
Det er på ingen måde bekræftelser af disse titler, men den efterhånden gamle herrer har stadig en god del at skulle have sagt indenfor dette firma. Det betyder dog desværre nok at disse spil ikke på nuværende tidspunkt er under udvikling.
#1 - Kanin
Level: 23 (Skree)
13-04-2012 16:19
Bare det faktum at disse titler bliver nævnt er noget der vækker håb hos mig personligt#3 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
13-04-2012 16:34
"To be very honest and open, it really depends on the directors that have time at the moment as well.
Nej, de har sikkert ikke tid til at lave noget, som mange fans gerne vil have og derfor vil sælge godt. Lad os hellere lave Wind Waker 4 eller Skyward Sword 2, som fortsætter med at dræne Zelda-serien for enhver form for relevans.
#4 - Togbis
Level: 16 (Space Pirate)
13-04-2012 16:35
'A link to the Past' remake med Skyward Sword's engine - directed by Aunoma#6 - Navn
Level: 19 (Bullet Bill)
13-04-2012 17:05
Lyder ikke så tosset.#7 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
13-04-2012 17:14
Men i stedet for at starte in medias res med onklen, der drager ud i uvejret for at finde Zelda, så skal man starte i en skole, hvor alle eleverne har en dramatime.#8 - STEEL
Level: 6 (Cucco)
13-04-2012 17:45
Glæder mig meget til det kommer i butikerne ska bare havde det#9 - Navn
Level: 19 (Bullet Bill)
13-04-2012 18:03
Apropos, så skulle ALttP angiveligt have 20-års jubileum i dag!#10 - AND
Level: 35 (Lakitu)
13-04-2012 18:21
Alex, jeg kan godt undre mig lidt over din sarkastiske kommentar, når du nu selv har efterlyst 2D Zelda igennem længere tid?#12 - [8-Bit] MoNkEy
Level: 31 (ChuChu)
13-04-2012 22:33
Good call @ Navn#14 - Togbis
Level: 16 (Space Pirate)
14-04-2012 00:52
Jeg tror det ville være spændende med et New Legend of Zelda. Selvom jeg nød Wind Waker og Twillight Princess til det fulde, så føler jeg mig rimelig mædt i 3D-Zelda.#15 - Oni Nick
Level: 26 (Octopi)
14-04-2012 14:06
Skal det bare være et high-res remake alá OoT 3DS?
Nej.
Må de tilføje puzzles?
De må tilføje hemmeligheder og forhindringer.
Cutscenes?
Meget, meget få, og meget, meget relevante cutscenes. En kort introsekvens og en slutsekvens, det ville være fint. Resten kan stå i titelskærmen og manualen, og så selvfølgelig som in-game information gennem NPC'er og skilte osv.
Lineære events?
Jeg ved ikke helt hvad du mener - hvis du mener at alt kun kan gøres i én rækkefølge og på én bestemt måde, så nej.
2D eller 3D-grafik?
3D-Zelda kan godt lade sig gøre. Desværre var det bare Aonuma der tog over for serien efter OoT, så det er gået helt galt nu.
Samme historie, en direkte fortsættelse, en indirekte fortsættelse, en prequil eller måske et reboot?
Underordnet, så længe Ganon er med (eller bare klassiske Zelda-elementer), og de samtidig udvider Hyrule, så er historien noget så ligegyldig.
En helt åben verden?
Ja.
Et udvidet kampsystem?
Ja, men det er ikke lige meget hvordan det udføres. Det vigtigste er bare, at kampene bliver gjort relevante igen, og ikke bare er ligegyldig filler mellem puzzles.
Lokal og online multiplayer?
Ja.
Det var da ikke så svært, men jeg tror godt Nintendo ville kunne svare forkert til det hele.
#16 - AND
Level: 35 (Lakitu)
14-04-2012 15:30
Nick, hvordan definerer du relevante kampe og hvordan skelner du dem fra 'ligegyldig filler'...?#17 - Oni Nick
Level: 26 (Octopi)
14-04-2012 15:43
Valley of Death fra Adventure of Link:#18 - AND
Level: 35 (Lakitu)
14-04-2012 16:02
Jeg synes ikke rigtig at du svarer på mit spørgsmål. Altså, jeg kan da godt se at hvis kampene er for lette - og det er jo grundlæggende det du siger, når du siger at kampene i TP ikke udgør nogen fare, så er det ikke fedt, men hvordan definerer du forskellene? Hvad er det der før at kampene ikke er farlige i TP, ifølge dig?#19 - Oni Nick
Level: 26 (Octopi)
14-04-2012 16:12
Jeg døde ikke i Hyrule Castle i TP. Jeg var ikke engang tæt på.#20 - Peblisko
Level: 21 (Paragoomba)
14-04-2012 17:29
Et nyt, helhjertet F-Zero. Det må godt afprøve nye ting, men helst uden at vie alt fra langt fra fundamenterne - for nu er det så lang tid siden at GX kom at selv en port af AX ville være tilfredsstillende.#22 - Togbis
Level: 16 (Space Pirate)
14-04-2012 17:52
'Easy to play - Hard to master' burde være filosofien bag alle spil.#23 - Oni Nick
Level: 26 (Octopi)
14-04-2012 18:04
Sværhedsgraden er da ikke højere i noget 3D Zelda end i et 2D Zelda? Det er ikke svært at spille TP - det er kedeligt.#24 - Dennis Høj-Suhr
Level: 26 (Octopi)
15-04-2012 10:29
nyt F-Zero ja tak har ikke hørt til den serie længe#25 - Kanin
Level: 23 (Skree)
15-04-2012 10:33
Oni Nick skrev:
Sværhedsgraden er da ikke højere i noget 3D Zelda end i et 2D Zelda? Det er ikke svært at spille TP - det er kedeligt.
Jo, 3D Zelda da er da i den grad sværere at mestrer end 2D Zelda. Problemet er at 3D Zelda spilles med moderne controllers. Det vil sige med 2 control stik, 8-12 knapper, Gyro controls mm. Prøv at overbevis nogen om, at denne moderne controller er lige så let at gå til som NES eller SNES controlleren for den sags skyld.
Jeg har set adskillige eksempler på folk, der droppede at spille Zelda, fordi de ikke kunne finde ud af at styre Link i 3D spillene. Noget så simpelt som at skulle gå i en bestemt retning i forhold til kameraet, kunne være svært.
2D Zelda har jeg aldrig set nogen, fejle i på noget så basalt som at skulle få Link til at Gå.
#26 - AND
Level: 35 (Lakitu)
15-04-2012 11:31
@Nick - eh... Kan du lige forklare mig hvordan en nem fjende kan udgøre en trussel?#27 - Lukas Skywalker
Level: 25 (Kokiri)
15-04-2012 11:57
NÃ¥r han siger "nemme" fjender, mener han nok bare fjender uden puzzles#28 - AND
Level: 35 (Lakitu)
15-04-2012 12:10
Jeg synes nu stadig ikke at det giver mening - det er jo langt fra alle fjender i TP som er puzzle-styrede..?#29 - chessr
Level: 31 (ChuChu)
15-04-2012 13:17
en NES har 2 knapper til at udføre ting og sager. Link KAN ikke gøre særlig meget i de gamle spil. Selvfølgelig er det nemmere at styre#30 - Jonas
Level: 15 (Geega)
15-04-2012 13:58
Thomas Dyregaard skrev:
Jo, 3D Zelda da er da i den grad sværere at mestrer end 2D Zelda. Problemet er at 3D Zelda spilles med moderne controllers. Det vil sige med 2 control stik, 8-12 knapper, Gyro controls mm. Prøv at overbevis nogen om, at denne moderne controller er lige så let at gå til som NES eller SNES controlleren for den sags skyld.
Jeg har set adskillige eksempler på folk, der droppede at spille Zelda, fordi de ikke kunne finde ud af at styre Link i 3D spillene. Noget så simpelt som at skulle gå i en bestemt retning i forhold til kameraet, kunne være svært.
2D Zelda har jeg aldrig set nogen, fejle i på noget så basalt som at skulle få Link til at Gå.
Det er rigtigt, men det er i højere grad et problem med interfacet end egentlig udfordring. TP er utroligt nemt, hvis man godt kan finde ud af styringen, hvorimod 2D-spillene er udfordrende, selvom styringen er nem og intuitiv.
#31 - AND
Level: 35 (Lakitu)
15-04-2012 14:01
Men er det ikke bare et spørgsmål om, at den gamle NES-kontroller og NES-konsollen generelt, simpelthen har dårligere kontrols? Altså, det er vel kun svært fordi at styringen simpelthen er ringere. Jeg har svært ved at se hvordan det skulle være en kvalitet i sig selv...?#32 - Oni Nick
Level: 26 (Octopi)
15-04-2012 14:26
#32: ... A'hva? Så LoZ, AoL, SMB og alle de spil er svære, fordi de har dårlige kontrols?#33 - AND
Level: 35 (Lakitu)
15-04-2012 14:36
Det er ikke mig som påstår at der er en sammenhæng imellem at spillene skulle være svære, blot fordi deres kontrols er dårlige. Min pointe er, at det er banalt at fremhæve det som en kvalitet i sig selv, at spillet er sværere at styre.#34 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
15-04-2012 14:48
Kontrollen i SMB3 er hundrede gange bedre end i SM64.#36 - Oni Nick
Level: 26 (Octopi)
15-04-2012 15:04
I 3D-spil fjoller man rundt og render ind og mure, og løber forbi stiger og falder ned af skrænter osv. Det sker aldrig i et 2D-spil (eller mere sjældent). Det er bare sværere at håndtere et 3D-miljø.#38 - AND
Level: 35 (Lakitu)
15-04-2012 15:50
Og hvis du mener at man aldrig falder ned i et 2D-spil, så har du vist aldrig spiller Super Mario...#40 - AND
Level: 35 (Lakitu)
15-04-2012 16:17
Oni Nick skrev:
[...] hvis kampsystemet er sjovt nok kan det godt gøre op for nemme fjender, så længe selv de lette fjender udgør en trussel. [...] octoroksne fra LoZ er ret nemme, men de udgør stadigvæk en langt større trussel end selv de mest aggressive fjender fra Twilight Princess.
Hvordan kan lette fjender, ala octorocks fra dit eksempel, være en trussel? Ligger der ikke implicit i ideen om noget truende, at det er udfordrende/svært på den ene eller anden måde?
#41 - Oni Nick
Level: 26 (Octopi)
15-04-2012 16:25
Det er fordi, at sværhedsgraden ikke ligger i den enkelte fjende, men det at der er mange fjender, og at de dukker op hurtigt og bevæger sig hurtigt. Hvis du bare står stille vil de nemt kunne tage dig ud. En bulblin fra TP ville højst sandsynligt bare ignorere dig, medmindre du er meget tæt på den, og selv når den har opdaget dig er den meget passiv og angriber med flere sekunders mellemrum.#42 - AND
Level: 35 (Lakitu)
15-04-2012 16:34
AND skrev:
Det er ikke mig som påstår at der er en sammenhæng imellem at spillene skulle være svære, blot fordi deres kontrols er dårlige. Min pointe er, at det er banalt at fremhæve det som en kvalitet i sig selv, at spillet er sværere at styre.
Og hvor er det så lige at du mener at have læst, at jeg argumenterer for at Zelda-spil skulle være "broken" og have dårlige kontrols?
#43 - Oni Nick
Level: 26 (Octopi)
15-04-2012 16:37
Hvornår siger jeg at det er en kvalitet, at spillet er sværere at styre?#44 - Peblisko
Level: 21 (Paragoomba)
15-04-2012 17:43
Jeg er enig med Nick og andre i, at fjenderne i 2D Zelda udgør en større trussel end de mest agressive fjender i TP. Jeg får helt løst til at anmelde det spil og revurdere det.#45 - AND
Level: 35 (Lakitu)
15-04-2012 19:02
@ Pebling - hvad mener du med at kontroller er imod spilleren, i 3D-spil? Hvorfor er det faktum, at der er flere knapper ensbetydende med dårlig kontrol?#46 - Navn
Level: 19 (Bullet Bill)
16-04-2012 06:31
Jeg tror deres pointé er at styringen er simpel, men at man i denne styring bliver udfordret i langt større grad og flere situationer. Sværhedsgraden ligger altså i spillet, og ikke kontrollen.#47 - AND
Level: 35 (Lakitu)
16-04-2012 14:04
Det er jeg for så vidt helt enig i, men er det ikke en fejlslutning, hvis man heraf udleder, at eftersom NES-kontrolleren er simpel og derfor nem og derfor god, så må gamecube-kontrolleren som er avanceret også være svær og derfor dårlig?#48 - stelzig
Level: 24 (Whomp)
16-04-2012 14:17
Jeg synes at der er for meget opmærksomhed på zelda og for lidt på f-zero i disse kommentarer.