Pikmin GO bliver til Pikm...

Vind Pokémon Brilliant D...

Ny trailer for Pokémon L...

N-Tonight #10: WarioWare:...

Advance Wars 1+2 Re-Boot ...

A Boy and His Blob genudg...

Må vi præsentere: Ninte...

Tunche annonceret til Swi...

Lanceringstrailer for Dyi...

Sora afsløret som sidste...

Switch Online

Alternative nyheder

Spilmusik

Tetris 99

Mario Party Superstars

Nintendo Direct

Switch Friend Codes

Spil på vej til Switch

Mario Kart Tour

Metroid Dread

V: Gameboy Advance SP ags...

Tilbudstråden

K: pokemon leafgreen

S: Switch og 3DS spil

K. Pokémon Black & Poké...

Nintendo 64 spil

K: Wii spil

S: Bravely Default 2

S: Switch skuldertaske (g...

K: The Legend of Zelda: M...

Story of Seasons: Trio of Towns

N-club Juletema 2018

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Mario Party: The Top 100

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Miyamoto interesseret i nyt Link to the Past og F-Zero til Wii U

Skrevet af Bo130 - 13-04-2012 01:27

Shigeru Miyamoto har udtalt at han gerne vil lave et nyt Legend of Zelda-spil, enten baseret på eller som en efterfølger til The Legend of Zelda: A Link To The Past. Miyamoto har tidligere udtalt at spillet ville være hans første ønske til et 3DS remake, men nu lyder det mere på ham som om han vil lave en efterfølger til spillet, i samme univers.

"I think the answer would be the same if we're talking about just porting, but I think I'd be even more interested in creating something new maybe based on, or starting from, A Link To The Past. I think it's important to bring some really new software."


Men eftersom han ikke længere selv udvikler lige så meget som han tidligere har gjort, men nu i stedet sidder og overværer de andres arbejde kommer det meget an på hvem der har tid hos firmaet for tiden.

"To be very honest and open, it really depends on the directors that have time at the moment as well. Some directors, I can give them the title and I know they will do something great with it. Other directors I'm not so 100 per cent confident [in], so they're the ones I'd rather take a more remake approach to the title. It really depends on that as well."


Desuden, da han blev spurgt om vi snart får et nyt F-Zero-spil fortæller han om F-Zero GX og serien generelt:

"I think at the time it was a really big surprise, a new thing, a product that made sense. I don't see with current hardware how you could create a similar surprise. But maybe with future hardware, with Wii U coming up, maybe we could create something that does make sense, either as a smaller game, or a fully fledged title."
- Shigeru Miyamoto



Det er på ingen måde bekræftelser af disse titler, men den efterhånden gamle herrer har stadig en god del at skulle have sagt indenfor dette firma. Det betyder dog desværre nok at disse spil ikke på nuværende tidspunkt er under udvikling.

9
1ups givet

Kommentarer:

#1 - Kanin

Level: 23 (Skree)

13-04-2012 16:19

Bare det faktum at disse titler bliver nævnt er noget der vækker håb hos mig personligt Smiley
2
1ups givet

#2 - koopi

Level: 7 (Korok)

13-04-2012 16:28

Også her! Jeg elsker simpelthen ALttP. :3
0
1ups givet

#3 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

13-04-2012 16:34

"To be very honest and open, it really depends on the directors that have time at the moment as well.


Nej, de har sikkert ikke tid til at lave noget, som mange fans gerne vil have og derfor vil sælge godt. Lad os hellere lave Wind Waker 4 eller Skyward Sword 2, som fortsætter med at dræne Zelda-serien for enhver form for relevans.

0
1ups givet

#4 - Togbis

Level: 16 (Space Pirate)

13-04-2012 16:35

'A link to the Past' remake med Skyward Sword's engine - directed by Aunoma
'F-Zero: Other F' - directed by Sakamoto, performed by Ninja Theory.
3
1ups givet

#5 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

13-04-2012 16:55

Sounds about right.
1
1ups givet

#6 - Navn

Level: 19 (Bullet Bill)

13-04-2012 17:05

Lyder ikke så tosset.

A Link to the Past har alle dage været den bedste udførelse af Zelda-konceptet Smiley
0
1ups givet

#7 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

13-04-2012 17:14

Men i stedet for at starte in medias res med onklen, der drager ud i uvejret for at finde Zelda, så skal man starte i en skole, hvor alle eleverne har en dramatime.

The Legend of Zelda: A Link to a High School Muscial.
1
1ups givet

#8 - STEEL

Level: 6 (Cucco)

13-04-2012 17:45

Glæder mig meget til det kommer i butikerne ska bare havde detSmiley
0
1ups givet

#9 - Navn

Level: 19 (Bullet Bill)

13-04-2012 18:03

Apropos, så skulle ALttP angiveligt have 20-års jubileum i dag!
Smiley
3
1ups givet

#10 - AND

Level: 35 (Lakitu)

13-04-2012 18:21

Alex, jeg kan godt undre mig lidt over din sarkastiske kommentar, når du nu selv har efterlyst 2D Zelda igennem længere tid?
4
1ups givet

#11 - chessr

Level: 31 (ChuChu)

13-04-2012 19:11

Han har vel bare droppet Nintendo spil Smiley
1
1ups givet

#12 - [8-Bit] MoNkEy

Level: 30 (Blooper)

13-04-2012 22:33

Good call @ Navn
Ang. nyheden så er jeg dog en anelse mer' hooked på det nye "Zelda", der skulle være under produktion, til 3DS'en... <- så længe de dog totalt dropper det (undskyld ordvalget) crap de havde kørende/sejlende i "Phantom Hourglass" und "Spirit Tracks"!!
0
1ups givet

#13 - Esmun

Level: 8 (Pirahna Plant)

13-04-2012 22:48

Jeg kunne nu godt lide Spirit Tracks Smiley
4
1ups givet

#14 - Togbis

Level: 16 (Space Pirate)

14-04-2012 00:52

Jeg tror det ville være spændende med et New Legend of Zelda. Selvom jeg nød Wind Waker og Twillight Princess til det fulde, så føler jeg mig rimelig mædt i 3D-Zelda.
om ikke andet, så bare for at afprøve konceptet. Det svære for udviklerne bliver bare at forstå præcist hvad folk vil have ud af spillet. Imodsætning til NSMB, hvor det var relativt lige til, så tror jeg hurtigt at de kan falde i en fælde.
Skal det bare være et high-res remake alá OoT 3DS? Må de tilføje puzzles? Cutscenes? Lineære events? 2D eller 3D-grafik? Samme historie, en direkte fortsættelse, en indirekte fortsættelse, en prequil eller måske et reboot? En helt åben verden? Et udvidet kampsystem? Lokal og online multiplayer?
Sådan et projekt kan hurtigt risikere at ende med at blive mere kreativt og originalt end selv Skyward Sword.
0
1ups givet

#15 - Oni Nick

Level: 26 (Octopi)

14-04-2012 14:06

Skal det bare være et high-res remake alá OoT 3DS?


Nej.

Må de tilføje puzzles?


De må tilføje hemmeligheder og forhindringer.

Cutscenes?


Meget, meget få, og meget, meget relevante cutscenes. En kort introsekvens og en slutsekvens, det ville være fint. Resten kan stå i titelskærmen og manualen, og så selvfølgelig som in-game information gennem NPC'er og skilte osv.

Lineære events?


Jeg ved ikke helt hvad du mener - hvis du mener at alt kun kan gøres i én rækkefølge og på én bestemt måde, så nej.

2D eller 3D-grafik?


3D-Zelda kan godt lade sig gøre. Desværre var det bare Aonuma der tog over for serien efter OoT, så det er gået helt galt nu.

Samme historie, en direkte fortsættelse, en indirekte fortsættelse, en prequil eller måske et reboot?


Underordnet, så længe Ganon er med (eller bare klassiske Zelda-elementer), og de samtidig udvider Hyrule, så er historien noget så ligegyldig.

En helt åben verden?


Ja.

Et udvidet kampsystem?


Ja, men det er ikke lige meget hvordan det udføres. Det vigtigste er bare, at kampene bliver gjort relevante igen, og ikke bare er ligegyldig filler mellem puzzles.

Lokal og online multiplayer?


Ja.

Det var da ikke så svært, men jeg tror godt Nintendo ville kunne svare forkert til det hele.

0
1ups givet

#16 - AND

Level: 35 (Lakitu)

14-04-2012 15:30

Nick, hvordan definerer du relevante kampe og hvordan skelner du dem fra 'ligegyldig filler'...?
0
1ups givet

#17 - Oni Nick

Level: 26 (Octopi)

14-04-2012 15:43

Valley of Death fra Adventure of Link:
http://www.youtube.com/watch?v=KDpM_06DnoE

Hyrule Castle fra Twilight Princess:
http://www.youtube.com/watch?v=ZgdZ69xIo1o

Og det er slet ikke for at nævne The Great Palace. Men begge disse videoer er fra nogle af de sværeste sekvenser fra de to spil. Kan du sige mig, hvor du synes at kampene er mest relevante? I puzzle Hyrule Castle, eller i Adventure of Link? Kampene i TP udgør ikke nogen udfordring eller fare for spilleren, og de er derfor uden særlig relevans.
0
1ups givet

#18 - AND

Level: 35 (Lakitu)

14-04-2012 16:02

Jeg synes ikke rigtig at du svarer på mit spørgsmål. Altså, jeg kan da godt se at hvis kampene er for lette - og det er jo grundlæggende det du siger, når du siger at kampene i TP ikke udgør nogen fare, så er det ikke fedt, men hvordan definerer du forskellene? Hvad er det der før at kampene ikke er farlige i TP, ifølge dig?
0
1ups givet

#19 - Oni Nick

Level: 26 (Octopi)

14-04-2012 16:12

Jeg døde ikke i Hyrule Castle i TP. Jeg var ikke engang tæt på.

Eller, jo, jeg faldt vist ned et par gange i rummet, hvor man skulle være Wolf Link og sense den rigtige vej, men jeg døde ikke til nogen af fjenderne.

Valley of Death derimod kræver megen koncentration og strategi, især fordi den ligger lige før The Great Palace, som er meget længere end samtlige af de andre templer i spillet. Hvorimod i TP kan man bare løbe igennem fjenderne uden nogen større omtanke.

Jeg ved selvfølgelig ikke, om du synes TP er vildt svært og AoL er det nemmeste i verden, men sådan er det i hvert fald ikke for mig.
0
1ups givet

#20 - Peblisko

Level: 21 (Paragoomba)

14-04-2012 17:29

Et nyt, helhjertet F-Zero. Det må godt afprøve nye ting, men helst uden at vie alt fra langt fra fundamenterne - for nu er det så lang tid siden at GX kom at selv en port af AX ville være tilfredsstillende.
Eller hvad med et Wave Race med bedre multiplayer? Jeg kunne godt lide at man startede med så mange ting unlocked, så man bare kunne gå i gang i rigtig arkadestil, men det var åndssvagt at man ikke bare kunne spille almindeligt ræs.

Nick, nu var alle minibosserne klarede i den video, så du giver ikke det fulde billede af Hyrule Castle. Men hele spillet er generelt for nemt, specielt bosserne. Som du siger, er de svære ting aldrig fjender, men snarere andre faktorer, som at man falder ned i et hul pga. upræcis navigation eller at man skal være ulv for at udføre bestemte ting.

Den anden video synes jeg viser, hvordan AoL måske ville være det bedste 2D-Zelda at remake i 3D. Bedre end ALttP, fordi AoL både har topview og sidescroller sekvenser og er derfor nemmere at forestille sig med perspektivet i 3D. Fx når han går forbi det fort og der er fjender overalt fra oven, der kaster ting i hovedet på Link.
0
1ups givet

#21 - AND

Level: 35 (Lakitu)

14-04-2012 17:31

@Nick, så det handler udelukkende om sværhedsgrad?
0
1ups givet

#22 - Togbis

Level: 16 (Space Pirate)

14-04-2012 17:52

'Easy to play - Hard to master' burde være filosofien bag alle spil.

Twillight Princess er meget utilgengæligt og brugerfjendtligt. Spillet kræver endda en ingame tutorial. På den front er sværhedsgraden langt højere i 3D-Zelda end i 2D-Zelda. Det er primært sværhedsgraden her, der skræmmer folk væk.
Tilgengæld er selve spillet, når først man har lært det, rimelig let at gennemføre. Derfor er det "Hard to play - Easy to master".
1
1ups givet

#23 - Oni Nick

Level: 26 (Octopi)

14-04-2012 18:04

Sværhedsgraden er da ikke højere i noget 3D Zelda end i et 2D Zelda? Det er ikke svært at spille TP - det er kedeligt.

@AND: I høj grad ja. Men hvis kampsystemet er sjovt nok kan det godt gøre op for nemme fjender, så længe selv de lette fjender udgør en trussel. Vi kan vel alle blive enige om, udover Aonuma, at octoroksne fra LoZ er ret nemme, men de udgør stadigvæk en langt større trussel end selv de mest aggressive fjender fra Twilight Princess.

Kampe skal have et højt tempo og være udfordrende. Kampe i 3D Zelda er ingen af delene.
0
1ups givet

#24 - Dennis Høj-Suhr

Level: 26 (Octopi)

15-04-2012 10:29

nyt F-Zero ja tak har ikke hørt til den serie længe
0
1ups givet

#25 - Kanin

Level: 23 (Skree)

15-04-2012 10:33

Oni Nick skrev:
Sværhedsgraden er da ikke højere i noget 3D Zelda end i et 2D Zelda? Det er ikke svært at spille TP - det er kedeligt.



Jo, 3D Zelda da er da i den grad sværere at mestrer end 2D Zelda. Problemet er at 3D Zelda spilles med moderne controllers. Det vil sige med 2 control stik, 8-12 knapper, Gyro controls mm. Prøv at overbevis nogen om, at denne moderne controller er lige så let at gå til som NES eller SNES controlleren for den sags skyld.

Jeg har set adskillige eksempler på folk, der droppede at spille Zelda, fordi de ikke kunne finde ud af at styre Link i 3D spillene. Noget så simpelt som at skulle gå i en bestemt retning i forhold til kameraet, kunne være svært.
2D Zelda har jeg aldrig set nogen, fejle i på noget så basalt som at skulle få Link til at Gå.

1
1ups givet

#26 - AND

Level: 35 (Lakitu)

15-04-2012 11:31

@Nick - eh... Kan du lige forklare mig hvordan en nem fjende kan udgøre en trussel?
0
1ups givet

#27 - Lukas Skywalker

Level: 25 (Kokiri)

15-04-2012 11:57

Når han siger "nemme" fjender, mener han nok bare fjender uden puzzles Smiley
0
1ups givet

#28 - AND

Level: 35 (Lakitu)

15-04-2012 12:10

Jeg synes nu stadig ikke at det giver mening - det er jo langt fra alle fjender i TP som er puzzle-styrede..?
6
1ups givet

#29 - chessr

Level: 31 (ChuChu)

15-04-2012 13:17

en NES har 2 knapper til at udføre ting og sager. Link KAN ikke gøre særlig meget i de gamle spil. Selvfølgelig er det nemmere at styre Smiley
1
1ups givet

#30 - Jonas

Level: 15 (Geega)

15-04-2012 13:58

Thomas Dyregaard skrev:

Jo, 3D Zelda da er da i den grad sværere at mestrer end 2D Zelda. Problemet er at 3D Zelda spilles med moderne controllers. Det vil sige med 2 control stik, 8-12 knapper, Gyro controls mm. Prøv at overbevis nogen om, at denne moderne controller er lige så let at gå til som NES eller SNES controlleren for den sags skyld.

Jeg har set adskillige eksempler på folk, der droppede at spille Zelda, fordi de ikke kunne finde ud af at styre Link i 3D spillene. Noget så simpelt som at skulle gå i en bestemt retning i forhold til kameraet, kunne være svært.
2D Zelda har jeg aldrig set nogen, fejle i på noget så basalt som at skulle få Link til at Gå.


Det er rigtigt, men det er i højere grad et problem med interfacet end egentlig udfordring. TP er utroligt nemt, hvis man godt kan finde ud af styringen, hvorimod 2D-spillene er udfordrende, selvom styringen er nem og intuitiv.

0
1ups givet

#31 - AND

Level: 35 (Lakitu)

15-04-2012 14:01

Men er det ikke bare et spørgsmål om, at den gamle NES-kontroller og NES-konsollen generelt, simpelthen har dårligere kontrols? Altså, det er vel kun svært fordi at styringen simpelthen er ringere. Jeg har svært ved at se hvordan det skulle være en kvalitet i sig selv...?
0
1ups givet

#32 - Oni Nick

Level: 26 (Octopi)

15-04-2012 14:26

#32: ... A'hva? Så LoZ, AoL, SMB og alle de spil er svære, fordi de har dårlige kontrols?

Dén køber jeg ikke. Kom med nogle eksempler på, at styringen er upræcis og ikke gør hvad den bliver bedt om.
1
1ups givet

#33 - AND

Level: 35 (Lakitu)

15-04-2012 14:36

Det er ikke mig som påstår at der er en sammenhæng imellem at spillene skulle være svære, blot fordi deres kontrols er dårlige. Min pointe er, at det er banalt at fremhæve det som en kvalitet i sig selv, at spillet er sværere at styre.

Et eksempel på at styringen er dårligere i NES-spil end eksempelvis på Gamecube kunne være piletasterne vs. joypad kontrolleren: På NES har du i sagens natur indskrænkede bevægelsesmuligheder i kraft af, at du kun har mulighed for at bevæge din figur på to akser; horisontal og vertikal, hvorimod du med et kontrolstik har mindst to akser yderligere. Således kan man med et kontrolstik styre sin figurs retning mere, hvilket jeg selv opfatter som en optimering af styringen - det er simpelthen mere præcist.

Men det var slet ikke det som var pointen med diskussionen.

Pointen var at Nick fremhæver fjenderne i gamle Zelda-spil, som en større trussel end fjenderne i fx TP, selvom Ockorocks i Zelda II er nemme at klare.

Så mit spørgsmål er stadig: hvordan kan en nem Octorock i et gammels Zelda-spil være en større trussel, end en given fjende i TP...?
0
1ups givet

#34 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

15-04-2012 14:48

Kontrollen i SMB3 er hundrede gange bedre end i SM64.
0
1ups givet

#35 - AND

Level: 35 (Lakitu)

15-04-2012 14:51

Kan du begrunde den påstand, Alexander?
0
1ups givet

#36 - Oni Nick

Level: 26 (Octopi)

15-04-2012 15:04

I 3D-spil fjoller man rundt og render ind og mure, og løber forbi stiger og falder ned af skrænter osv. Det sker aldrig i et 2D-spil (eller mere sjældent). Det er bare sværere at håndtere et 3D-miljø.
0
1ups givet

#37 - AND

Level: 35 (Lakitu)

15-04-2012 15:49

Du har stadig ikke svaret på mit spørgsmål, Nick.
2
1ups givet

#38 - AND

Level: 35 (Lakitu)

15-04-2012 15:50

Og hvis du mener at man aldrig falder ned i et 2D-spil, så har du vist aldrig spiller Super Mario...
0
1ups givet

#39 - Oni Nick

Level: 26 (Octopi)

15-04-2012 16:13

Hvad var dit spørgsmål?
0
1ups givet

#40 - AND

Level: 35 (Lakitu)

15-04-2012 16:17

Oni Nick skrev:
[...] hvis kampsystemet er sjovt nok kan det godt gøre op for nemme fjender, så længe selv de lette fjender udgør en trussel. [...] octoroksne fra LoZ er ret nemme, men de udgør stadigvæk en langt større trussel end selv de mest aggressive fjender fra Twilight Princess.


Hvordan kan lette fjender, ala octorocks fra dit eksempel, være en trussel? Ligger der ikke implicit i ideen om noget truende, at det er udfordrende/svært på den ene eller anden måde?

0
1ups givet

#41 - Oni Nick

Level: 26 (Octopi)

15-04-2012 16:25

Det er fordi, at sværhedsgraden ikke ligger i den enkelte fjende, men det at der er mange fjender, og at de dukker op hurtigt og bevæger sig hurtigt. Hvis du bare står stille vil de nemt kunne tage dig ud. En bulblin fra TP ville højst sandsynligt bare ignorere dig, medmindre du er meget tæt på den, og selv når den har opdaget dig er den meget passiv og angriber med flere sekunders mellemrum.

Sværhedsgraden ligger ikke kun i, at den enkelte fjende er svær at slå ihjel (som f.eks. Iron Knucklesne fra AoL), men den ligger også i den måde de agerer på. Og dette gør, at Aonuma ikke kan finde ud af rigtige arkadespil, og blamer det på dårlige kontrols og at spillet er "broken"... Som du åbenbart også gør.
2
1ups givet

#42 - AND

Level: 35 (Lakitu)

15-04-2012 16:34

AND skrev:
Det er ikke mig som påstår at der er en sammenhæng imellem at spillene skulle være svære, blot fordi deres kontrols er dårlige. Min pointe er, at det er banalt at fremhæve det som en kvalitet i sig selv, at spillet er sværere at styre.



Og hvor er det så lige at du mener at have læst, at jeg argumenterer for at Zelda-spil skulle være "broken" og have dårlige kontrols?

0
1ups givet

#43 - Oni Nick

Level: 26 (Octopi)

15-04-2012 16:37

Hvornår siger jeg at det er en kvalitet, at spillet er sværere at styre?
2
1ups givet

#44 - Peblisko

Level: 21 (Paragoomba)

15-04-2012 17:43

Jeg er enig med Nick og andre i, at fjenderne i 2D Zelda udgør en større trussel end de mest agressive fjender i TP. Jeg får helt løst til at anmelde det spil og revurdere det.

2D-spil er mere intuitive, blandt andet fordi man som regel har et mere ligetil styresystem (få knapper - hvilket er en god ting). Jeg tror dog godt at man ville kunne gøre 3D-spil sværere på den rigtige måde - ikke på den måde vi kender, hvor det er selve kontrollen der er imod os. Jeg tror de passive fjender i senere 3D Zelda-spil er skabt som en måde at fixe problemet med den dårlige kontrol, men det er bare den forkerte ting man har forsøgt at reparere.

#30: Præcis vores pointe. Keep it simple. Der er ikke nogen grund til at overkomplicere basale egenskaber som det at bevæge sig på bekostning af en masse "spændende" features.
1
1ups givet

#45 - AND

Level: 35 (Lakitu)

15-04-2012 19:02

@ Pebling - hvad mener du med at kontroller er imod spilleren, i 3D-spil? Hvorfor er det faktum, at der er flere knapper ensbetydende med dårlig kontrol?
0
1ups givet

#46 - Navn

Level: 19 (Bullet Bill)

16-04-2012 06:31

Jeg tror deres pointé er at styringen er simpel, men at man i denne styring bliver udfordret i langt større grad og flere situationer. Sværhedsgraden ligger altså i spillet, og ikke kontrollen.

Eksempelvis er det nemt at operere en rubiks kube, men svært at løse den. Det er nemt at spille Skak, men svært at vinde over Kasparov.
0
1ups givet

#47 - AND

Level: 35 (Lakitu)

16-04-2012 14:04

Det er jeg for så vidt helt enig i, men er det ikke en fejlslutning, hvis man heraf udleder, at eftersom NES-kontrolleren er simpel og derfor nem og derfor god, så må gamecube-kontrolleren som er avanceret også være svær og derfor dårlig?
0
1ups givet

#48 - stelzig

Level: 23 (Skree)

16-04-2012 14:17

Jeg synes at der er for meget opmærksomhed på zelda og for lidt på f-zero i disse kommentarer.

F-zero: Hell yes!

Dårlig og upræcis styring findes i både 2D spil og 3D spil. Det modsatte gælder også begge.

Det lille antal ekstra knapper på en controller burde ikke gøre så markant forskel. Det er jo ikke sådan at der ikke findes nye "komplicerede" spil som er populære. Noget der måske kunne hjælpe er dog nødvendigheden af knappens funktion (drifting i karting og nogle andre racing games er eksempelvis ikke nødvendig for at man *kan* spille det).
0
1ups givet