Skrevet af Erik Madsen - 10-05-2011 08:31
Shigeru Miyamoto indrømmer, at mange fans ikke bryder sig om den tegnefilmsagtige Link, som vi først så ved Nintendo Space World 2001 og i spillet The Legend of Zelda: Wind Waker.
Shigeru Miyamoto afslører i et interview, at det krævede mod at lave Cartoon-Link.
[i]"I'll admit it took courage to make this design more cartoon. In the end we took this decision at that time because we really wanted to make a typical Nintendo game - an adventure that represents the soul of our society.
So Link is a boy. It was completely reinvented with a more streamlined look. Moreover it allowed us to create a real distinction between his adventures on home console and portable. Each has its own identity the coup and that is just fine.
So yes, well I know, there are plenty of people who hate cartoon version... but there it is!"[/i]
- Miyamoto, Nintendo
Hvilken Link synes du bedst om?
#1 - Kristian Mols
Level: ()
10-05-2011 08:44
WW Link 100%, jeg var tosset med Artstylen fra WW, gid de havde beholdt den i TP.#2 - Dead-Cheese
Level: 25 (Kokiri)
10-05-2011 08:54
Cartoon link var et godt valg til ds, med dens beskrænkninger, men jeg fortrækker helt klart TP link, som er lidt stille og fredelig, men så får det seriøse blik senere i spillet. Like a lone wolf.#3 - Reflexis
Level: 1 (Goomba)
10-05-2011 09:37
Jeg elskede wind waker stilen. Synes det var utrolig fedt grafisk. Om Link så skulle have været dreng eller voksen er ligemeget. Elskede nemlig den historie der var, og skulle han have været voksen havde den historie ikke fungeret. Elskede også alt sejleriet xD#4 - Moysen
Level: 16 (Space Pirate)
10-05-2011 10:09
Har ikke spillet Wind Waker, men jeg syntes han ser nice ud i SSBB ^^) - Og jeg klager næsten heller ikke over hans udseende i Spirit Tracks.#5 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
10-05-2011 10:10
Det her er endnu et bevis på, at Miyamoto gør, hvad han selv ønsker og ikke hvad majoriteten af Nintendos kunderne ønsker.#6 - Dead-Cheese
Level: 25 (Kokiri)
10-05-2011 10:39
^enig, men ds spillene var taktisk godt valgt.#7 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
10-05-2011 10:53
Jeg synes ikke argumentet om, at Wind Waker-artstylen i DS-spillene var et godt valg, fordi der var tekniske begrænsninger.#8 - Dead-Cheese
Level: 25 (Kokiri)
10-05-2011 11:02
^Det kunne de også have valgt, men four swords havde ikke det ønskede gennembrud, derfor tror de droppede det.#9 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
10-05-2011 11:09
Nu var Four Swords jo aldrig et seriøst bud på et nyt Zelda-spil. Det var blot Miyamoto, der blev besat af ideen om at kunne udnytte GBA'en som joystik - og skærm - når man spillede GameCube-spil (en ide han åbenbart er blevet besat af igen, hvis man skal tro rygter om Project Cafe). Med andre ord: Spillet havde ikke specielt godt content, men var blot bygget op omkring et gameplay/hardware-gimmick (lyder det bekendt fra Nintendos side?)#10 - Abild
Level: 9 (Bob-omb)
10-05-2011 11:31
Jeg kan ikke lide den grafiske stil i WW. 3D Zelda vil jeg gerne have i en mere "realistisk" stil.#11 - Dead-Cheese
Level: 25 (Kokiri)
10-05-2011 11:37
^Jeg nævner det som et godt alternativ. Four swords syntes jeg så var rigtigt godt bud, men det er rigtig nok at det vel var for at bruge gba som controller. Jeg elskede det, nok mest fordi jeg dengang var besat af gba. Jeg er det til dels stadig, men jeg håber projekt cafe vil lave 8 swords, det ville være awsome. med en virkelig god multiplayer del, kunne det blive noget af det fedeste vi har set, i 2d zelda.#12 - Peblisko
Level: 21 (Paragoomba)
10-05-2011 12:06
Moreover it allowed us to create a real distinction between his adventures on home console and portable.
Men det passer jo netop ikke, da han blevet introduceret i et spil på GC? Kunne forstå det hvis Toon Link kun havde været med i håndholdte spil (hvilket han næsten også har) og hvis Adult Link havde været hovedperson i TWW, men det er ikke helt tilfældet og i SSBB er det den Toon Link der er med, som man kender fra TWW og ikke fx GBA-spillene.
Desuden halter informationerne i denne nyhed. Da spillet blev udgivet i Japan i 2002 og kom til sidst i EU i maj 2003, kan det ikke være E3 2003, at han blev "introduceret". Og hvad er jeres kilde til udtalelsen?
#13 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
10-05-2011 12:11
Pebling >> Jeg har rettet nyheden. Lukas må have tænkt på E3 2002#14 - Dead-Cheese
Level: 25 (Kokiri)
10-05-2011 12:22
Det var for at give link et look som de mente pasede bedre og ville gøre det til et clasisk nintendo spil. De valgte at genbruge det fordi det ville fungere bedre til ds.#15 - PD
Level: 1 (Goomba)
10-05-2011 12:45
Det passer også fint med DSen. Toon Link burde kun være til håndholdte konsoller ;b#16 - Jonas
Level: 15 (Geega)
10-05-2011 13:02
Synes polygon count og textures på DS var alt for dårlige til at få Celda-looket til at fungere. Så hellere 2D sprites som i ALttP (der i øvrigt så fantastisk ud).#17 - Moses
Level: 3 (Koopa-Troopa)
10-05-2011 13:34
jeg bryder mig heller ikke om det tegnefilm's look.#18 - Anch10
Level: 1 (Goomba)
10-05-2011 14:20
Personligt synes jeg man fra Nintendos side tog en alt for stor risiko ved at lave spillet her.#19 - TheIssing
Level: 5 (Cheep)
10-05-2011 14:48
Jeg har egentlig altid godt kunne lide cartoon stilen, men fortrækker den som nedtegnet og ikke animeret. Og generelt fortrækker jeg den mere realistiske stil. XD#20 - Rechain
Level: 8 (Pirahna Plant)
10-05-2011 15:17
Kan godt lide den grafiske stil i DS spillene, men foretrækker mest TP stilen på Wii det er den jeg vil foretrække...smag og behag...#21 - Togbis
Level: 16 (Space Pirate)
10-05-2011 15:54
Jeg synes personligt at Toon Link har et langt federe design(Main'er ham selv i Brawl, yo!) og så virker han desuden som den mest direkte overførsel fra 2D til 3D, IMO.#22 - Dead-Cheese
Level: 25 (Kokiri)
10-05-2011 17:05
Jeg kom lige til at gyse, link fra zelda tegnefilmen. Den var helt gal.#23 - Peblisko
Level: 21 (Paragoomba)
10-05-2011 21:26
@Togbis og andre der ikke mener at DS'en kan levere: Jeg er enig i, at 3D grafikken i PH og SS virker uarbejdet, og derfor hører den ikke hjemme på DS'en alligevel. Det er bare underligt, at de kunne lave SM64 til DS så sikkert og så tidligt i DS'ens levetid. Selv Okamiden, der ikke er lavet af Nintendo, gør det bedre grafisk end Zelda-spillene, i hvert fald når det kommer til ægte cel-shade.#24 - Dead-Cheese
Level: 25 (Kokiri)
10-05-2011 23:01
^der var da egentlig også en demo med tp til ds. Den er super sjælden nu. Jeg har desværre ingen link til en video, men er sikker på at den findes.#26 - Dead-Cheese
Level: 25 (Kokiri)
11-05-2011 06:39
^okay. Syntes nok det skulle være mærkeligt. Takker.