KuvertVinderne ved The Game Awa...

KuvertShadow Labyrinth viser en...

KuvertN-club Streams: Uge 50

KuvertN-cast #236: Det bedste M...

KuvertDe nominerede titler til ...

KuvertPokémon og film-studiet ...

KuvertMere indhold på vej til ...

KuvertÅrets pakkeleg er i gang...

KuvertStor DLC-pakke på vej ti...

KuvertDonkey Kong Country Retur...

KuvertSwitch 2 - rygter og disk...

KuvertAlternative nyheder

KuvertSplatoon 3

KuvertSpil på vej til Switch

KuvertFortnite

KuvertPokémon Unite

KuvertMario & Luigi: Brothershi...

KuvertFire Emblem Heroes

KuvertTetris 99

KuvertGlædelig Jul og Godt Nyt...

KuvertTilbudstråden

KuvertK: Pokemon Fire Red

KuvertS: Switch spil + amiibo

KuvertK: Diverse 3ds spil

KuvertV: Wii U Basic med Wii Fi...

KuvertS: Starlink inkl figur og...

KuvertS: Mario samlerting

KuvertGBxCart eller lignende GB...

KuvertSwitch spil købes

KuvertS Bayonetta 3

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Miyamoto: Link er upopulær

Miyamoto: Link er upopulær

Skrevet af Erik Madsen - 10-05-2011 08:31

Shigeru Miyamoto indrømmer, at mange fans ikke bryder sig om den tegnefilmsagtige Link, som vi først så ved Nintendo Space World 2001 og i spillet The Legend of Zelda: Wind Waker.

Shigeru Miyamoto afslører i et interview, at det krævede mod at lave Cartoon-Link.

[i]"I'll admit it took courage to make this design more cartoon. In the end we took this decision at that time because we really wanted to make a typical Nintendo game - an adventure that represents the soul of our society.

So Link is a boy. It was completely reinvented with a more streamlined look. Moreover it allowed us to create a real distinction between his adventures on home console and portable. Each has its own identity the coup and that is just fine.

So yes, well I know, there are plenty of people who hate cartoon version... but there it is!"[/i]

- Miyamoto, Nintendo


Hvilken Link synes du bedst om?

0
1ups givet

Kommentarer:

Kristian Mols

#1 - Kristian Mols

Level: ()

10-05-2011 08:44

WW Link 100%, jeg var tosset med Artstylen fra WW, gid de havde beholdt den i TP.
0
1ups givet
Dead-Cheese

#2 - Dead-Cheese

Level: 25 (Kokiri)

10-05-2011 08:54

Cartoon link var et godt valg til ds, med dens beskrænkninger, men jeg fortrækker helt klart TP link, som er lidt stille og fredelig, men så får det seriøse blik senere i spillet. Like a lone wolf.
0
1ups givet
Reflexis

#3 - Reflexis

Level: 1 (Goomba)

10-05-2011 09:37

Jeg elskede wind waker stilen. Synes det var utrolig fedt grafisk. Om Link så skulle have været dreng eller voksen er ligemeget. Elskede nemlig den historie der var, og skulle han have været voksen havde den historie ikke fungeret. Elskede også alt sejleriet xD
0
1ups givet
Moysen

#4 - Moysen

Level: 16 (Space Pirate)

10-05-2011 10:09

Har ikke spillet Wind Waker, men jeg syntes han ser nice ud i SSBB ^^) - Og jeg klager næsten heller ikke over hans udseende i Spirit Tracks. Smiley
0
1ups givet
kasper88

#5 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

10-05-2011 10:10

Det her er endnu et bevis på, at Miyamoto gør, hvad han selv ønsker og ikke hvad majoriteten af Nintendos kunderne ønsker.

Jeg synes egentligt bare, at Link skulle have en "ikke art style" som det var tilfældet i de første Zelda-spil og frem til Ocarina of Time.

Hvis Nintendo gerne vil lave et spil om både og toge, så burde de da lave nogle nye spilserier. Nintendo laver aldrig nye spilserier mere, der bygger på mytologi, så det ville bare være en oplagt mulighed for at gøre det.
0
1ups givet
Dead-Cheese

#6 - Dead-Cheese

Level: 25 (Kokiri)

10-05-2011 10:39

^enig, men ds spillene var taktisk godt valgt.
Man klagede ikke over link var så stor som nogen af husene fordi at det lige netop var en toon stil. Hvis det var ochania ligende stil ville man være utilfreds hvis størelsesforholdende ikke pasede.
Tp fangede nu link meget godt, vil jeg mene. Rolig i starten, mere alvorlig senere.
0
1ups givet
kasper88

#7 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

10-05-2011 10:53

Jeg synes ikke argumentet om, at Wind Waker-artstylen i DS-spillene var et godt valg, fordi der var tekniske begrænsninger.

DS-spillene burde slet ikke have været i 3D, men i 2D.

Hvorfor? Fordi at spillene alligevel fungerede som 2D-spil. Derfor er det spild af ressourcer at udgive dem i 3D, da det tager langt længere tid at udvikle (grundet de mange polygoner og animationer). Den tid kunne være brugt på at lave en større overworld (overworlden kunne blive kæmpe stor, fordi DS'ens hardware er god nok til det, hvis det blot var i 2D) og mere nyt content.

Noget af det, der gik mig allermest på i Phantom Hourglass og Spirit Tracks var de åndssvage dungeons. De var lamme, små og så var der konstant genbrug (nok fordi at udviklerne ikke have tid og ressourcer til at gøre dem lange og indholdsrige, fordi de i stedet brugte tid på animationer og mellemsekvenser). En anden ting, som kun 2D Zelda-spil kan, er at lave labyrinter, da man ser det hele oppe fra. Mennesker har alle dage elsket labyrinter. Vi elsker at fare vild og så løse os ud af det. Både Zelda I og II byggede på labyrinter - både i overworlden og i dungeons. Det burde et 2D Zelda til DS også have gjort. Masser af labyrinter fyldt med farlige fjender, som beskytter nøgler og brugbare items. Oh yeah! Men i stedet fik vi nuttede historier om Link som sejler og togfører.
0
1ups givet
Dead-Cheese

#8 - Dead-Cheese

Level: 25 (Kokiri)

10-05-2011 11:02

^Det kunne de også have valgt, men four swords havde ikke det ønskede gennembrud, derfor tror de droppede det.
Det jeg skrev er fra en gammel udtalelse jeg vidst nok læste i gamereactor. Hvis det skulle være 3d var det det bedste valg, men et nyt zelda spil i 2d måtte gerne komme, dog har man jo set 3d dot hero game, hvilket ligner zelda lidt for meget... Jeg ved det heder 3d, men det mindrer mest af alt om 2d zelda. Men spillet mangler to ting: God storry og bedre omverden. Jeg ved ikke om nogen har prøvet det, men giv det en chance.
0
1ups givet
kasper88

#9 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

10-05-2011 11:09

Nu var Four Swords jo aldrig et seriøst bud på et nyt Zelda-spil. Det var blot Miyamoto, der blev besat af ideen om at kunne udnytte GBA'en som joystik - og skærm - når man spillede GameCube-spil (en ide han åbenbart er blevet besat af igen, hvis man skal tro rygter om Project Cafe). Med andre ord: Spillet havde ikke specielt godt content, men var blot bygget op omkring et gameplay/hardware-gimmick (lyder det bekendt fra Nintendos side?)

Det er rigtigt, at 3D Dot Game Heroes er udkommet og minder om Zelda. Men det er ikke et Zelda-spil. Det har den samme overflade og stil, men ikke samme indhold og kvalitet. Det er det samme, når man diskuterer 2D platformspil, hvor mange kategoriserer alle spil i genren som værende ens. Men 2D platformsspil kan variere meget både i forhold til content og kvalitet. Der er stor forskel på 2D platformspil som New Super Mario Bros. Wii, Chip 'N Dale: Rescue Rangers og Zelda II: Link's Adventure - blot for at tage et eksempel.
0
1ups givet
Abild

#10 - Abild

Level: 9 (Bob-omb)

10-05-2011 11:31

Jeg kan ikke lide den grafiske stil i WW. 3D Zelda vil jeg gerne have i en mere "realistisk" stil.
0
1ups givet
Dead-Cheese

#11 - Dead-Cheese

Level: 25 (Kokiri)

10-05-2011 11:37

^Jeg nævner det som et godt alternativ. Four swords syntes jeg så var rigtigt godt bud, men det er rigtig nok at det vel var for at bruge gba som controller. Jeg elskede det, nok mest fordi jeg dengang var besat af gba. Jeg er det til dels stadig, men jeg håber projekt cafe vil lave 8 swords, det ville være awsome. med en virkelig god multiplayer del, kunne det blive noget af det fedeste vi har set, i 2d zelda.
Men chancen er = 0. Det vil aldrig ske.
0
1ups givet
Peblisko

#12 - Peblisko

Level: 21 (Paragoomba)

10-05-2011 12:06

Moreover it allowed us to create a real distinction between his adventures on home console and portable.


Men det passer jo netop ikke, da han blevet introduceret i et spil på GC? Kunne forstå det hvis Toon Link kun havde været med i håndholdte spil (hvilket han næsten også har) og hvis Adult Link havde været hovedperson i TWW, men det er ikke helt tilfældet og i SSBB er det den Toon Link der er med, som man kender fra TWW og ikke fx GBA-spillene.

Desuden halter informationerne i denne nyhed. Da spillet blev udgivet i Japan i 2002 og kom til sidst i EU i maj 2003, kan det ikke være E3 2003, at han blev "introduceret". Og hvad er jeres kilde til udtalelsen?

0
1ups givet
kasper88

#13 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

10-05-2011 12:11

Pebling >> Jeg har rettet nyheden. Lukas må have tænkt på E3 2002

EDIT: Faktisk så vi Toon Link for første gang til Nintendo Space World 2001. Dengang havde spillet hverken fået titlen The Wind Waker, ej var vandaspektet blevet afsløret endnu.
0
1ups givet
Dead-Cheese

#14 - Dead-Cheese

Level: 25 (Kokiri)

10-05-2011 12:22

Det var for at give link et look som de mente pasede bedre og ville gøre det til et clasisk nintendo spil. De valgte at genbruge det fordi det ville fungere bedre til ds.
0
1ups givet
PD

#15 - PD

Level: 1 (Goomba)

10-05-2011 12:45

Det passer også fint med DSen. Toon Link burde kun være til håndholdte konsoller ;b
0
1ups givet
Jonas

#16 - Jonas

Level: 15 (Geega)

10-05-2011 13:02

Synes polygon count og textures på DS var alt for dårlige til at få Celda-looket til at fungere. Så hellere 2D sprites som i ALttP (der i øvrigt så fantastisk ud).
0
1ups givet
Moses

#17 - Moses

Level: 3 (Koopa-Troopa)

10-05-2011 13:34

jeg bryder mig heller ikke om det tegnefilm's look.
jeg så heller en grafisk stil som i Oot og TP for mig så lyder det som om at wii er for svagt til at trække realistisk grafik
0
1ups givet
Anch10

#18 - Anch10

Level: 1 (Goomba)

10-05-2011 14:20

Personligt synes jeg man fra Nintendos side tog en alt for stor risiko ved at lave spillet her.

Det er simpelthen for risikabelt at tage en af verdens mest elskede serier og lave det om til en tegnefilm, men så igen er det vel den eneste serie der kunne tillade sig at gøre det, og stadig have fans i den anden ende.
0
1ups givet
TheIssing

#19 - TheIssing

Level: 5 (Cheep)

10-05-2011 14:48

Jeg har egentlig altid godt kunne lide cartoon stilen, men fortrækker den som nedtegnet og ikke animeret. Og generelt fortrækker jeg den mere realistiske stil. XD

0
1ups givet
Rechain

#20 - Rechain

Level: 8 (Pirahna Plant)

10-05-2011 15:17

Kan godt lide den grafiske stil i DS spillene, men foretrækker mest TP stilen på Wii Smiley det er den jeg vil foretrække...smag og behag...

/Rechain
0
1ups givet
Togbis

#21 - Togbis

Level: 16 (Space Pirate)

10-05-2011 15:54

Jeg synes personligt at Toon Link har et langt federe design(Main'er ham selv i Brawl, yo!) og så virker han desuden som den mest direkte overførsel fra 2D til 3D, IMO.

Baby-link i OoT-remaket ser fuldstændig latterlig ud og jeg kan heller ikke vende mig til at opfatte Link som en to meter høj voksen(ligesom Mario også ser dum ud, når folk prøver at male ham som en realistisk fuldvoksen italiener).

Dog ville jeg have foretrukket hvis de håndholdte spil forblev 2D. Især på en konsol som DS'en, hvor konsollen ikke er i stand til at levere ordenlig 3D.
0
1ups givet
Dead-Cheese

#22 - Dead-Cheese

Level: 25 (Kokiri)

10-05-2011 17:05

Jeg kom lige til at gyse, link fra zelda tegnefilmen. Den var helt gal.
Så ser toon link fantastisk ud!
0
1ups givet
Peblisko

#23 - Peblisko

Level: 21 (Paragoomba)

10-05-2011 21:26

@Togbis og andre der ikke mener at DS'en kan levere: Jeg er enig i, at 3D grafikken i PH og SS virker uarbejdet, og derfor hører den ikke hjemme på DS'en alligevel. Det er bare underligt, at de kunne lave SM64 til DS så sikkert og så tidligt i DS'ens levetid. Selv Okamiden, der ikke er lavet af Nintendo, gør det bedre grafisk end Zelda-spillene, i hvert fald når det kommer til ægte cel-shade.
0
1ups givet
Dead-Cheese

#24 - Dead-Cheese

Level: 25 (Kokiri)

10-05-2011 23:01

^der var da egentlig også en demo med tp til ds. Den er super sjælden nu. Jeg har desværre ingen link til en video, men er sikker på at den findes.
0
1ups givet
Eagle

#25 - Eagle

Level: 21 (Paragoomba)

10-05-2011 23:09

Ikke en demo, en trailer.
0
1ups givet
Dead-Cheese

#26 - Dead-Cheese

Level: 25 (Kokiri)

11-05-2011 06:39

^okay. Syntes nok det skulle være mærkeligt. Takker.
0
1ups givet
LocoLogo

#27 - LocoLogo

Level: 7 (Korok)

20-05-2011 12:32

Foretrækker link fra OoT og MM (ja, også i 64 bit)
0
1ups givet