KuvertVinderne ved The Game Awa...

KuvertShadow Labyrinth viser en...

KuvertN-club Streams: Uge 50

KuvertN-cast #236: Det bedste M...

KuvertDe nominerede titler til ...

KuvertPokémon og film-studiet ...

KuvertMere indhold på vej til ...

KuvertÅrets pakkeleg er i gang...

KuvertStor DLC-pakke på vej ti...

KuvertDonkey Kong Country Retur...

KuvertSwitch 2 - rygter og disk...

KuvertAlternative nyheder

KuvertSplatoon 3

KuvertSpil på vej til Switch

KuvertFortnite

KuvertPokémon Unite

KuvertMario & Luigi: Brothershi...

KuvertFire Emblem Heroes

KuvertTetris 99

KuvertGlædelig Jul og Godt Nyt...

KuvertTilbudstråden

KuvertK: Pokemon Fire Red

KuvertS: Switch spil + amiibo

KuvertK: Diverse 3ds spil

KuvertV: Wii U Basic med Wii Fi...

KuvertS: Starlink inkl figur og...

KuvertS: Mario samlerting

KuvertGBxCart eller lignende GB...

KuvertSwitch spil købes

KuvertS Bayonetta 3

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Miyamoto snakker Zelda til Wii U

Miyamoto snakker Zelda til Wii U

Skrevet af AND - 08-06-2012 17:17

Efter årets E3 messe, er det lykkedes for IGN at få stablet et interview på benene med Miyamoto, vedrørende det planlagte Zelda-spil til Wii U. Efter den HD Zelda-demo som blev fremvist på sidste års E3 messe, er der sandsynligvis mange fans, som havde håbet på at se mere til det Zelda-spil, som vi allerede ved er blevet bekræftet til Wii U. Miyamoto kan imidlertid fortælle, at udviklingen af spillet stadig er på et tidligt stadie, hvor holdet bag fokuserer på hvordan spillet i det hele taget skal laves. Miyamoto fortæller således at holdet bag Zelda Wii U er i gang med at undersøge, hvorledes det næste spil i serien kan overgå Skyward Sword, som fik en noget blandet modtagelse:

With the last game, Skyward Sword, that was a game where you had motion control to use your weapons and a lot of different items. And I thought that was a lot of fun, but there were some people who weren’t able to do that or didn’t like it as much and stopped playing partway through it. So we’re in the phase where we’re looking back at what’s worked very well and what has been missing and how can we evolve it further.


Miyamoto fokuserer bl.a. på de muligheder, som han føler at tilføjelsen af HD grafik kan give. Han understreger samtidig, at man ønsker at fokusere stærkt på såkaldte 'hardcore' gamers, men at man samtidig ikke ønsker at tabe 'casual' gamers undervejs:

One thing that’s interesting is we’re seeing how the way that tastes are broadening in video games, and you have some people who prefer more casual experiences, and you have some people who prefer sort of those more in-depth experiences. Obviously, as a company that’s been making games for a very long time, we tend to be more on the deeper, longer game side of things. But really what we continue to ask ourselves as we have over the years is, 'What is the most important element of Zelda if we were to try to make a Zelda game that a lot of people can play?' [...] So we have a number of different experiments going on, and [when] we decide that we’ve found the right one of those to really help bring Zelda to a very big audience, then we’ll be happy to announce it.


HD Zelda demoen fra E3 messen 2011 kan ses her:


Hvad håber du på, at Nintendo gør anderledes i det kommende Zelda til Wii U?

4
1ups givet

Kommentarer:

Pieyanthikos

#1 - Pieyanthikos

Level: 18 (Twhomp)

08-06-2012 19:26

Den der skelnen ml. casual og hardcore skulle aldrig havde haft sit indtog - det har efterhånden taget al fokus. En enten/eller kultur, der hæmmer mere end den bidrager.
5
1ups givet
AND

#2 - AND

Level: 35 (Lakitu)

08-06-2012 19:28

Faktisk så sagde Reggie i et nyligt interview, at man netop ønsker at ophæve skellet imellem casual og hardcore, med Wii U, som forsøger at henvende sig til begge 'grupper' - men man kan selvfølgelig altid diskutere, om forudsætningerne overhoved er til stede, netop som du siger Piey, når man fra start er så fokuseret på termer der er så grundlæggende uklare... Smiley
0
1ups givet
kasper88

#3 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

08-06-2012 19:33

Piey >> Enig - ikke at det kan overraske nogle, da jeg har sagt at casual-begrebet er idiotisk fra starten af.

Hvis Nintendo ønsker at lave spil til en stor gruppe af spillere, burde de hellere segmentere deres spilserier og sørge for, at de fordeler dem ligeligt.

Det hjælper ikke noget, at Nintendo ønsker at have en ligeså stor kundegruppe med 3DS som de havde med DS, hvis de KUN udgiver "N64/GameCube"-lignende spil.

Ocarina of Time, Luigi's Mansion, Animal Crossing, som er nogle af 3DS-titlerne rammer en meget præcist gruppe af spillere. Det går for alvor galt, når Nintendo prøver at "casualisere" disse spil i et håb på, at de rammer bredere, da det eneste de gør, egentligt er at pisse segmentet, der faktisk kan lide disse spil, af fordi de bliver for "lame", "nemme" eller hvad ved jeg.
1
1ups givet
Andreas Tarding

#4 - Andreas Tarding

Level: 18 (Twhomp)

08-06-2012 19:41

Gad godt vide, hvilke feedback data, Miyamotos ansatte arbejder ud fra? Han får det til at lyde som om, at Skyward Swords primære problem lå i udførelsen af Motion+ kontrollen.
0
1ups givet
AND

#5 - AND

Level: 35 (Lakitu)

08-06-2012 19:41

... Og for mange Items -_^
0
1ups givet
kasper88

#6 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

08-06-2012 19:50

Det var bare en dårlig film.
0
1ups givet
Andreas Tarding

#7 - Andreas Tarding

Level: 18 (Twhomp)

08-06-2012 20:16

Det overrasker mig i det hele taget, at Miyamoto nævner, at der er mangler i Skyward Sword. Jovist er det i forbindelse med et kommende produkt, men synes egentlig ikke, man før har hørt japanerne kritisere egne spil, der nærmest var under 6. mdr gamle?

Det er måske noget, de er startet på efter 3DS launchen. Man kunne vel håbe på, at det betyder, at de vil lytte mere til kritikken, end de gjorde efter Twilight Princess.
0
1ups givet
AND

#8 - AND

Level: 35 (Lakitu)

08-06-2012 20:19

Ja, det ville da helt sikkert være fedt, men som du selv siger, Andreas, så er det springende punkt jo hvem Nintendo lytter til, når de indsamler feedback.
0
1ups givet
Oni Nick

#9 - Oni Nick

Level: 26 (Octopi)

08-06-2012 20:24

Jeg håber bare at det bliver et godt Zelda-spil, og jeg får råd til det når tiden kommer.
0
1ups givet
kasper88

#10 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

08-06-2012 20:31

Måske du kan vinde det på PlayCeption via Pandi Points.
1
1ups givet
Oni Nick

#11 - Oni Nick

Level: 26 (Octopi)

08-06-2012 20:47

I wish.
0
1ups givet
Moysen

#12 - Moysen

Level: 16 (Space Pirate)

08-06-2012 23:13

Jeg ville ikke have noget imod at se et nyt Zelda-spil. Men så skal der også laves om på meget til forskel fra SS. F.eks. en anden slags grafik, en bedre story og en liiidt kortere tutorial. Derudover var jeg ikke så imponeret af det nye slå-system som godt og vel imiterer dine bevægelser på en prik. De gik måske lidt for meget op i det, da det bare blev kedeligt og besværligt med at skulle skærer nogle monstre på en speciel måde.

Et nyt Zelda spil og gerne hurtigere end det andet. Dog tror jeg ikke jeg investerer i det, da jeg ikke regner med at investerer i selve Wii U Maskinen. :3
1
1ups givet
kasper88

#13 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

08-06-2012 23:15

Følelsen af pace er undervurderet i videospil nu om dage. Zelda ville kunne nyde godt af det. Man kan sige meget dårligt om NSMB2, men selv det bibeholder sin "pace" og hurtighed.
0
1ups givet
Hassus

#14 - Hassus

Level: 22 (Ice Keese)

08-06-2012 23:27

johannes fog95 skrev:
Måske du kan vinde det på PlayCeption via Pandi Points.



Jeg hører meget om denne "Ricki" og disse "Pandi Points".

0
1ups givet