Farewell North annonceret...

Lanceringstrailer for Pri...

Aksys Games annoncerer ad...

Prøv Vampire Survivor ga...

N-cast #210: Fuglen(e) sy...

Lanceringstrailer for Kin...

Paper Mario: The Thousand...

Lugii's Mansion 2 HD udgi...

Tre Game Boy-spil med Mar...

Mario-dagen fejres med ny...

F-Zero 99

Legend of Zelda: Tears of...

Legend of Zelda: Breath o...

Splatoon 3

Super Mario Bros. Wonder

Nintendo i medierne

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Switch - spilrygter og sp...

Super Mario Run

Spil på vej til Switch

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Nintendo 3DS sælger 4,5 millioner i USA første år

Skrevet af Lukas Skywalker - 08-03-2012 10:41

De er vist ikke kede af det hos Nintendo of America. De kan nu fortælle at Nintendo 3DS har solgt i 4,5 millioner eksemplarer på sit første år alene - over to millioner mere end Nintendo DS formåede i sin tid.

Allerede efter otte måneder passerede Nintendo 3DS det som Nintendo DS havde formået på et helt år. På hardware-fronten er der som sagt blevet solgt 4,5 millioner eksemplarer, men også på software-fronten er der fart over feltet. Der er blevet solgt 9 millioner spil til Nintendo 3DS, mod Nintendo DS' 5 millioner. Det svarer ved begge maskiner ca. til to spil pr. konsol.

For Nintendo er der dermed blevet skabt en omsætning på $1,2 milliarder USD, hvilket igen er en del mere end Nintendo DS' $540 millioner. Hvor meget overskydende indtjening der er på de to konsoller, er ikke til at vide helt præcist.

0
1ups givet

Kommentarer:

#1 - chessr

Level: 31 (ChuChu)

08-03-2012 13:15

selvfølgelig får den succes Smiley
0
1ups givet

#2 - Zøvnig

Level: 20 (Moblin)

08-03-2012 14:29

Ja det er slet ikke dumt gået, af en håndholdt, som en hel del mennesker på forhånd havde sagt, ville blive en kæmoe fiasko.
0
1ups givet

#3 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

08-03-2012 14:54

Kan I finde ud af at læse en annual report?

Ja? --> Læs den --> bliv klogere.
Nej? --> Lær at læse en --> læs den --> bliv klogere.

Smiley
0
1ups givet

#4 - Oni Nick

Level: 26 (Octopi)

08-03-2012 15:13

Wii U incoming!

It's a critical hit!
0
1ups givet

#5 - Gradius

Level: 5 (Cheep)

08-03-2012 23:54

@alexander - hvad hvis man ikke læser rapporten... Må man så gerne stadig spille 3ds?

On-topic - godt at høre. Savner bare nogle spil til den nu Smiley
0
1ups givet

#6 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

08-03-2012 23:55

Nej.
0
1ups givet

#7 - M60dk

Level: 18 (Twhomp)

09-03-2012 00:00

Nintendo burde naturligvis poppe deres årsrapporter og aktiekurser op i stedet for de der "Du skal huske at holde en pause"-meddelelser. ALLE skal vide præcis hvordan Nintendo klarer sig på ethvert givent tidspunkt.
0
1ups givet

#8 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

09-03-2012 00:16

Og derefter skal de lære alle deres fanboys, der i forvejen kke forstår matematik, hvordan verber også kan bruges.
0
1ups givet

#9 - Gradius

Level: 5 (Cheep)

09-03-2012 09:46

Tror vi alle bare venter til du er færdig på uni så du sammen med den alvidende Maelstrom kombineret med en uendelig kilde af matematiske, analytiske og i særdeleshed sproglige perler starter dit eget konsol og spiludviklings firma og omsider kan give os alle (dumme fanboys inkluderet) det vi i virkeligheden vil ha! Det burde ikke være svært at udkonkurrere Nintendo da de er clueless... X-Brocks coming 2014 Smiley
0
1ups givet

#10 - odensen

Level: 11 (Octorok)

09-03-2012 16:38

Det er sku iorden.. Og har troet på den fra start.. 3ds har en stor fremtid..

Alexander, hvis du har noget negativt at sige.. kan du så ikke sige det.. i stedet for at komme med kryptiske udtagelser... hvilket kapitel og omhandlende hvad.. er det lige at os "fanboy" der ikke kan regne skal læse.. helt præcist... tak.

PS nintendo har de sidste par måneder, haft en lille fremgang på aktie markedet.. og det har sony ikke..
0
1ups givet

#11 - chessr

Level: 31 (ChuChu)

09-03-2012 20:04

Det har de faktisk ikke Smiley men de havde det for ca. en måned siden
0
1ups givet

#12 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

09-03-2012 23:24

Gradius >> Hvis du hopper ned i spaen, skal jeg overveje det. Ellers må det blive din lille fantasi.
0
1ups givet

#13 - Gradius

Level: 5 (Cheep)

10-03-2012 01:00

@Alex - LOL
0
1ups givet

#14 - chessr

Level: 31 (ChuChu)

10-03-2012 15:56

Jeg synes det er synd for Alex at han ikke fik ret i om den blev en succes nu hvor han var så sikker Smiley
0
1ups givet

#15 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

10-03-2012 17:56

Hvorfor er det en succes, chessr?
0
1ups givet

#16 - [8-Bit] MoNkEy

Level: 31 (ChuChu)

11-03-2012 17:08

Woah o_O Det er sgu snart ikke til at se hvor bagbordsindianer-toget starter eller slutter længere...
...great fun...

0
1ups givet

#17 - Gradius

Level: 5 (Cheep)

11-03-2012 22:35

8-bit: Hvorfor ik'... er du da chaufføren eller Smiley ?
0
1ups givet

#18 - chessr

Level: 31 (ChuChu)

12-03-2012 08:48

Alex det kan du da læse i din egen nyhed ?
0
1ups givet

#19 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

12-03-2012 09:38

Hvad kan jeg læse?
0
1ups givet

#20 - Jaksen

Level: 10 (Bomchu)

12-03-2012 14:56

The vibrations have gotten nasty
0
1ups givet

#21 - [8-Bit] MoNkEy

Level: 31 (ChuChu)

13-03-2012 01:49

What ^ he said!
0
1ups givet

#22 - chessr

Level: 31 (ChuChu)

13-03-2012 09:10

What she said ^
0
1ups givet

#23 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

13-03-2012 09:11

chessr >> Tænkte nok, du ikke kunne svare.
0
1ups givet

#24 - Togbis

Level: 16 (Space Pirate)

13-03-2012 12:09

Jeg tror stadig at 3DS'en har en chance for at blive en succes, når først Pokémon, Smash Bros. og 2D-Mario bliver udgivet til konsolen.
De lader dog til at ligge et godt stykke ude i fremtiden, så jeg ved ikke hvad Nintendo har tænkt indtil da. Kid Icarus og Luigi's Mansion 2 kommer næppe til at sælge mange konsoller. Men det kan være Nintendo er tilfredse med at give Wii U alt opmærksomheden op til dens launch.
Måske Nintendo kunne få gang i 'touch generations' igen og lave nogle nye concepter alá Brain Age og Nintendogs?
0
1ups givet

#25 - chessr

Level: 31 (ChuChu)

13-03-2012 17:35

Jeg kan sagtens svare men når du spiller idiot er du ikke værd at bruge tid på at skrive til Smiley
0
1ups givet

#26 - 0

Level: 23 (Skree)

13-03-2012 20:17

De skal lave et remake af Pokemon Yellow til 3DS, og det skal gerne være i HeartGold/SoulSilver stil.

Her er et par navneforslag:

Sun Yellow
Fanta Yellow (Hvis de kan lave et samarbejde med Coca-Cola)
Pencil Yellow
Lemon Yellow
og min personlige favorit, Pee Yellow Smiley
0
1ups givet

#27 - Togbis

Level: 16 (Space Pirate)

13-03-2012 20:20

Yellow var awesome.
Men FireRed og LeafGreen er jo næsten allerede remakes af yellow.

Så hvad med Ruby og Sapphire? På den måde følger det ligesom generationsskiftet.

Jeg håber i øvrigt at de smider de første Pokémon-spil op på Virtual Console en dag.
0
1ups givet

#28 - 0

Level: 23 (Skree)

13-03-2012 20:22

Ruby og Sapphire mangler faktisk deres re-editions. Prøv bare at se forskellen på Gold og HeartGold. Der var 10 år imellem, og forskellen er jo som dag og nat.

Jeg synes at HeartGold er det bedste spil til dato, med Yellow ind som nr. 2 - det eneste jeg savner ved HeartGold er måske lidt flere missioner i Kanto Smiley
0
1ups givet

#29 - Dead-Cheese

Level: 25 (Kokiri)

13-03-2012 20:50

Pokémon -Pee- Bear Grylls Yellow version.
0
1ups givet

#30 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

13-03-2012 23:03

chessr >> Det eneste idiotiske er vist det, du skriver. Men det var vel, hvad man kunne forvente fra dig.
0
1ups givet

#31 - Hassus

Level: 22 (Ice Keese)

13-03-2012 23:13

Synes det er blevet rimelig ghetto i den her nyhed Smiley
0
1ups givet

#32 - Oni Nick

Level: 26 (Octopi)

13-03-2012 23:16

Ja, N-clubs storhedstid er ovre.
0
1ups givet

#33 - Hassus

Level: 22 (Ice Keese)

13-03-2012 23:40

Der er i hvert fald nye boller på suppen herinde lader det til. En ny årstid for N-club måske.
0
1ups givet

#34 - Oni Nick

Level: 26 (Octopi)

13-03-2012 23:47

Jeg tror bare bollerne er spist, og nu er det hele en gang suppedas.
0
1ups givet

#35 - Hassus

Level: 22 (Ice Keese)

13-03-2012 23:55

Hvem har spist dem?
0
1ups givet

#36 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

13-03-2012 23:57

Bollerne er en succes, så længe der er mange af dem. Smagen og prisen på dem er ligegyldig. Kvantiteter er det eneste, der tæller. Spørg selv chessr. Er man ikke enig, er man en idiot.
0
1ups givet

#37 - Hassus

Level: 22 (Ice Keese)

13-03-2012 23:58

Hehehe
0
1ups givet

#38 - Oni Nick

Level: 26 (Octopi)

14-03-2012 00:00

Engang var der boller, der smagte godt på denne side, og der var visse der nød dem, mens andre var sure og ville have andre boller. Nu er der ikke flere af de gode boller tilbage, og alle de boller, der bliver serveret nu, synes jeg ej smager godt.
0
1ups givet

#39 - 0

Level: 23 (Skree)

14-03-2012 00:06

Er jeg den eneste, som får lyst til boller nu??
0
1ups givet

#40 - Hassus

Level: 22 (Ice Keese)

14-03-2012 00:07

I hønsesuppe er der to slags boller: Suppespiserne kan frit fiske og vælge hvilke boller de synes om i suppen og man kan endda have lidt af hvert i sin tallerken.
Edit: Men jeg må indrømme at lige nu er der ikke mange kødboller tilbage i gryden...
0
1ups givet

#41 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

14-03-2012 00:10

Succes handler kun om, hvor mange boller, man kan producere på den korte bane.

Det er bedre at producere 50 boller end 30 boller, selvom man kun tjener 2/3. Det handler nemlig om at producere, fremfor at tjene. Bollerne skal helst være så dyre som muligt for en som bager. Så er man mest succesfuld. At man så ender med at producere færre boller i det lange løb og tjene meget mindre er ligegyldigt.
0
1ups givet

#42 - Oni Nick

Level: 26 (Octopi)

14-03-2012 00:14

Men jo bedre bollerne smager, jo flere er der vel, der vil spise dem? Derfor går produktionen af boller op, desto bedre kvaliteten er på dem.
0
1ups givet

#43 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

14-03-2012 00:14




Grafens nuværende hældning i x=13 ser fantastisk lovende ud. Successen er i hus for evigt. Nintendo 4 life. Jeg var forkert på den. chessr havde ret. Især når man tænker på, at den blå linje har langt større profitmargin per enhed end lilla linje har. Hvor tog jeg dog fejl.
0
1ups givet

#44 - Oni Nick

Level: 26 (Octopi)

14-03-2012 00:15

De blå boller er billigere.
0
1ups givet

#45 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

14-03-2012 00:17

Succes måles kun på den korte bane. Det handler ikke om at tjene penge. Det handler ikke om at udvide markedet. Det handler om at tabe så mange penge som muligt, bare man sælger et par millioner hurtigst muligt (ved at forære kunderne en del af produktet gratis).
0
1ups givet

#46 - Hassus

Level: 22 (Ice Keese)

14-03-2012 00:25

Det er derfor stofmisbrugere har den bedste livskvalitet.
0
1ups givet

#47 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

14-03-2012 00:31

Både stofmisbrugere og Nintendo 3DS holdes i live ved hjælp af subsidier fra henholdsvis staten og Nintendo. Men det er lige meget. Det er succeshistorier begge to!
0
1ups givet

#48 - Dead-Cheese

Level: 25 (Kokiri)

14-03-2012 00:35

Det er en succes i forstand af at de kan sælge deres software nemmere med flere konsoller.
Desuden er der nu (i forhold til før) en aktivt udgivende eshop som nintendo også sælger igenem.
Bl.a. på den måde (går jeg ud fra) at nintendo vil gøre op med deres tab på producerede 3ds'er.

Succes målles på som offtest på 2 måder:
Brandet
overskud (nogle tilfælde salg, eller efterfølgende rådighedsbeløb, men det er forholdsvis urelevant i dette tilfælde).

Nintendo 3ds har haft succes med hvad brandingen angår. Det fremgår af salget, og deres stærke markedsføring.
Overskudet derimod klarer sig ikke specielt godt.

På den måde kan man sige at både Alexander og chessr har ret. Jeg tror bare i har snakket forbi hinanden.
0
1ups givet

#49 - Oni Nick

Level: 26 (Octopi)

14-03-2012 00:43

"Nintendo 3ds har haft succes med hvad brandingen angår."

Ja, 3D'en har virkelig været en succes hos masserne, det er derfor at Nintendo går ud og bruger spandevis af penge på at markedsføre maskinen, og fornærmer kunderne når de ikke køber den alligevel.
0
1ups givet

#50 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

14-03-2012 00:52

Jeps. Man har brugt millioner af dollars på at ændre markedføringen af maskinen under et år efter den udkom, så man ikke længere fokuserede på 3D-effekten, men alt muligt andet så som Street Pass etc, fordi intern research viste, at folk reagerede negativt på 3D-featuren. Man har også brugt millioner af dollars på at sikre, at kunder forstod, at 3DS ikke blot var en anden udgave af Nintendo DS, som de oprindeligt troede.

Brandingen har været en succes ligesom salget har været, hvor man har tabt penge på at skære i sin profitmarginerne for derved at kunne subsidiere mersalg, så det ikke så helt forfærdeligt ud. Der er ingen tvivl. chessr har ret.
0
1ups givet

#51 - Dead-Cheese

Level: 25 (Kokiri)

14-03-2012 08:18

Trods meget høje omkostninger er brandingen en fuld succes.

Folk kan kende forskellen mellem en normal ds og 3ds.
Folk med en eller anden intrerresse vil også kunne fortælle hovedfeaturesne.

Der er mange firmaer som bruger mange milioner på markedsføring, hvor salget tit kun stiger med omkring 1-2 % i en periode på 2 uger.
Hvorfor? Fordi de regner med at deres brand står stærkere bag efter. Hvilket som oftest også er tilfældet, og tit viser sig lønsomt længere ud i fremtiden.

At "man ikke kan lide 3d'en" er ikke ens betyede at 3ds er en fail på nogen måde.
Brandet har stadig slået igennem, og folk ved snart godt at 3d spil kan spilles i 2d.
Med andre ord at 3d ikke er en succes betyder ikke at 3ds brandet ikke er en succes.
0
1ups givet

#52 - PD

Level: 1 (Goomba)

14-03-2012 18:50

3DS er en succes, heh
0
1ups givet

#53 - odensen

Level: 11 (Octorok)

14-03-2012 19:37

Fakta om 3ds.. Det er en succes..

Alexander.. hader du også ps3, for alle de pricecut og nye modeller den fik..?
og alle de reklamer jeg har set.. gør de meget ud af at skrive at dette ikke kan gengives rigtig i 3D.. men klart eftersom de selv har advaret små børn mod den.. siger de også det kan tages fra..

(fakta 2) 3ds tilbyder noget helt unik, som åbenbart fungere og folk kan lide, og køber.. og anmelderne spiller jo i 3d.. og roser det også..

(fakta 3) 3/4 af nintendo's underskud (de 2 kvartaler) var pga Yen vs $ kursen.

http://www.nintendolife.com/news/2012/03/kid_icarus_uprising_gets_perfect_review_score_in_famitsu

http://www.gamesradar.com/nintendo-doomed-not-likely-just-take-look-how-much-money-its-got-bank/
0
1ups givet

#54 - chessr

Level: 31 (ChuChu)

15-03-2012 20:48

Hvor sødt Alexander gemmer sig bag nyt navn og billede Smiley
0
1ups givet

#55 - Oni Nick

Level: 26 (Octopi)

15-03-2012 20:50

Smiley
0
1ups givet

#56 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

15-03-2012 20:53

chessr >> Du er ikke nem at narre.
0
1ups givet

#57 - chessr

Level: 31 (ChuChu)

15-03-2012 20:54

Nej bestemt ikke Smiley
0
1ups givet

#58 - Jaksen

Level: 10 (Bomchu)

16-03-2012 10:06

A har taget hanskerne på nu. So watch out! Smiley

... Fedt billede iøvrigt. Hvad er det fra A?
0
1ups givet

#59 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

16-03-2012 10:49

Et photo shoot.
0
1ups givet

#60 - Jaksen

Level: 10 (Bomchu)

16-03-2012 12:20

Allright så. Den nye A er vist indbegrebet af kryptiske, korte svar/links. Smiley
0
1ups givet

#61 - Gradius

Level: 5 (Cheep)

16-03-2012 13:05

@Jaksen - Den 'nye' A =
0
1ups givet