Nintendo fremlægger års...

Lær at lave spil med Gam...

Tony Hawk’s Pro Skater ...

Overblikstrailer for Fami...

New Pokémon Snap (Switch...

N-cast #91: Hype-toget ha...

Baldo annonceret til Swit...

Wonder Boy: Asha in Monst...

Nintendo undersøger fler...

Nintendo eShop highlights...

Switch - spilrygter og sp...

Nindie Klubben præsenter...

Fire Emblem Heroes

Alternative nyheder

Fortnite

New Pokémon Snap

Dit seneste køb

Spil på vej til Switch

Mario Kart Tour

Pokémon GO

Tilbudstråden

K: Wii spil

S: Bravely Default 2

S: Switch skuldertaske (g...

K: The Legend of Zelda: M...

Zelda Collectors Edition ...

K: Wii remote plus

Tank! Tank! Tank (Wii U) ...

Vurdering af Pokemon kort

S: Diverse spil

N-club Juletema 2018

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Story of Seasons: Trio of Towns

Mario Party: The Top 100

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Hvad spiller du nu? Hvor er du? Hvad synes du?

Hassus
Hassus

0
Level: 22 (Ice Keese)

2
1ups givet

Skrevet 09-12-2010 23:21 - Redigeret 30-05-2018 11:08

Her kan du dele din oplevelser med det spil, som på nuværende tidspunkt optager alt din opmærksomhed! Del din glæde eller frustration. Søg om svar eller giv et godt råd!

Du bedes:

1) Skrive hvad du spiller nu.
2) Skrive hvor du er i spillet (inkluder gerne spoiler-alerts)
3) Skrive hvad du synes om spillet i givende tidspunkt.

[i]Which best describes your opinion about games
I. Mountain Climbing-beyond the hardships lies accomplishment
II. Hiking-the destination can be reached rather comfortably[/i]
martinmartin
martinmartin

299
Level: 12 (Fire Keese)

2
1ups givet

#4156 - Skrevet 23-04-2021 19:10

I øjeblikket spiller jeg Tactics Ogre: The Knight of Lodis. Knight of Lodis er en sidehistorie til Tactics Ogre: Let Us Cling Together. Det har været en længere proces at få fat i spillet, da det aldrig kom til EU i starten af 00’erne, hvilket er en kæmpe skam. Men efter at have tabt samtlige eBay auktioner og mistet en kopi i posten, så er det rent faktisk endelig lykkes mig at få fat i det og spille.

Kort fortalt lægger det originale Tactics Ogre fra 1995 et framework for Final Fantasy Tactics serien, hvor Squaresoft nærmest opkøber Quest, så de kan lave et Tactics Ogre spin på Final Fantasy Tactics spin-off’et. Dette gør at de to spil og serier spiller ret ens, om end med forskelligt fokus. The Knight of Lodis ændrer nogle småting, der trækker lidt ned, men på sin vis bringer spillet tættere på et moderne indie spil som Into the Breach.

Jeg er ikke mega langt i The Knight of Lodis, men dialogen og historien er allerede virkelig stærk. Derudover gad jeg godt at vide mere om spillets udviklingshistorie, da ifølge mobygames er der 12 personer, der både er krediteret i Final Fantasy Tactics Advance og Tactics Ogre: The Knight of Lodis. Det som jeg synes er interessant er hvor meget begge spil ligner hinanden, men de samtidig er udgivet og udviklet af to forskellige studier indenfor en kort periode. Jeg ved simpelthen for lidt om udviklers arbejdsmarked (og specielt dem i Japan omkring 00’er), men jeg gad godt at vide mere om hele spillets tilblivelse.

Under alle omstændigheder, hvis man har en interesse i politiske (turbaserede) rpg’er med drager og magi, kan man ikke gå galt med Tactics Ogre serien.