SteamWorld Heist II annon...

N-cast #217: En eksplosio...

LEGO afslører tre nye LE...

N-cast #216: Microsoft br...

N-club Streams: Uge 18

LEGO annoncerer nye LEGO ...

Overblikstrailer for Pape...

Lanceringstrailer for Gro...

Tales of the Shire: A The...

N-cast #215: Er Indie Dir...

Spil på vej til Switch

Amiibo!

Switch 2 - rygter og disk...

Pokémon GO

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Pokémon Unite

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Hvad spiller du nu? Hvor er du? Hvad synes du?

Hassus
Hassus

0
Offline
Level: 22 (Ice Keese)

4
1ups givet

Skrevet 09-12-2010 23:21 - Redigeret 30-05-2018 11:08


Her kan du dele din oplevelser med det spil, som på nuværende tidspunkt optager alt din opmærksomhed! Del din glæde eller frustration. Søg om svar eller giv et godt råd!

Du bedes:

1) Skrive hvad du spiller nu.
2) Skrive hvor du er i spillet (inkluder gerne spoiler-alerts)
3) Skrive hvad du synes om spillet i givende tidspunkt.




[i]Which best describes your opinion about games
I. Mountain Climbing-beyond the hardships lies accomplishment
II. Hiking-the destination can be reached rather comfortably[/i]
Dead-Cheese
Dead-Cheese

2012
Offline
Level: 25 (Kokiri)

1
1ups givet

#4171 - Skrevet 23-04-2023 22:44 - Redigeret 23-04-2023 22:48

Review-'Todo-do'-oversigt
Beat the Beat: Rhythm Paradise 4/4
Rytme spil.
Jeg har spillet 2 andre spil i serien. Jeg er ærligt talt forvirret over serien skiftede navn til Beat the Beat i Europa, men der stadig er spil som heder Rhythm Paradise.
Jeg har spillet det til GBA og DS. Spillet til GBA er en sand fornøjelse. En perfekt blanding af mærkelig, let på tekst og nem at forstå og komme i gang i. DS spillet. Åh gud. Jeg kunne knapt komme igennem det første mini game.
Men nu til Wii spillet. Det er heldigvis i samme boldgade som GBA spillet. Det er mærkelig, sjovt og en tilpas mængde udfordrende. Spillet tester også en på hvad man har lært. Jeg er lige på vippen mellem 3 og 4. Men der er virkelig ikke meget at sætte en finger på, så den tipper mere mod 4.

Disney-Pixar Toy Story 3 2/4
3D action platformer.
Endnu en god Disney platformer på Wii. Det er udmærket. Godt tempo, lineært design og overaskende udfordrende til tider. Der er dog uendeligt mange forsøg, så man skal nok komme igennem. Man skal kaste med bolde for at lamme og besejre fjender. Det er fint. Men det automatiske sigte har det med ikke at virke, og man kan ikke se hvad der sigtes på.

Kirby's Adventure Wii 3/4
2D side-scrolling platformer.
Jeg elsker Kirby spil. Det er lidt til den nemme side, det føltes langsomt og spillet holder virkelig en hånden ved at give de power ups man skal bruge lige inden en udfordring eller hemmelighed. Trods det, så er der lidt udfordring i at skulle samle alt, og spillet har 4 player drop in coop. Det er altid godt.

Link's Crowssbow Training 4/4
Arkade skydespil.
Wooo! Arkade skydespil! Skyd ting, få point! YEEEESSS.
Jeg kan virkelig godt lide den slags spil, og Link's Crossbow Training er en af de bedste. Der er masser af variation spillene, der er mange at komme igennem. Trods for at det er nemt at prøve alt, så er udfordringen i at score masser af point, hvilket i denne type spil er den helt rigtige type udfordring.

Mario Kart Wii 2/4
Ræs.
Jeg elsker Mario Kart, og Wii er ikke en undtagelse. Men jeg har spillet en masse Mario Kart 8 for tiden. 8 får desværre Wii til at se ud som et dårligt spil ved siden af. I hvert fald er den første time lidt undervældende. Der er kun halvdelen af banerne at vælge imellem, og en lille bunke af karakterer at vælge imellem. Man låser heldigvis op for ting som man vinder.

Mario Party 8 TBA
Mini game samling til flere spillere.
Jeg prøvede nogle af de aktiviteter der var for en spiller. Det fik mig til at føles ensom. Jeg prøver igen med venner en anden gang.
Jeg tror ikke det er svært at lokke venner til at spille Mario Party. Måske skal jeg prøve at lokke venner med Mario Party, og servere F.F.C.C.: Echoes of Time for dem Smiley?


Dead-Cheese
Dead-Cheese

2012
Offline
Level: 25 (Kokiri)

1
1ups givet

#4172 - Skrevet 28-04-2023 01:28 - Redigeret 28-04-2023 11:05

Review-'Todo-do'-oversigt
Final Fantasy Crystal Chronicles: Echoes of Time 2/4
Stadig action RPG.
Jeg fandt en ven som oprigtigt gerne ville spille det med mig. Jeg behøvede ikke engang lave et switch 'n bait med Mario Party.
Det er et udmærket Coop spil. Der er nogle seje features, som host og gæster har forskellig NPC tekst. Det er nok en feature, for at undgå spoilers, når man joiner et game med venner der er længere fremme. DS spillet er det samme spil.
Spillet spiller ligesom Final Fantasy Crystal Chronicles: Ring of Fates (DS).
Det er ikke ældet godt, og for at være ærlig, så har det nok set forældet ud da det var nyt. Ser man bort fra det, så spiller det fint, og har en god coop mode. Held og lykke med at finde venner der har lyst til den oplevelse, og få fat i spil nok til DS og Wii for at have session.
En sidste ting der nager lidt. Det havde været smart at have flere save slots, nu da der er 3 classes, og man måske gerne vil have flere saves til potentielt at spille i forskellige sessions.

Liitle Kings Story 3/4
Action RPG i stil med Pikmin.
Et charmerende og let tilgængeligt RPG spil. Det er faktisk Pikmin i forklædning. Har du spillet Pikmin, så ved du nøjagtigt hvad du skal her. Har jeg nævnt det er Pikmin uden en timer? Hvis jeg skal undgå for mange sammenligninger, så er det en let, stressfri oplevelse, hvor målet er at samle penge, for at få bygget et kongerige. Spillet åbner sig langsomt, hvilket er fint. Der bruges ikke motion controls (i hvert fald ikke den første time), men man kan ikke bruge classic controller.

Mad World 2/4
Blodigt Action brawler med fokus på points.
Jeg har spillet Anarchy Reigns, som vistnok er fortsættelsen. Det deler i hvert fald nogle game-play elementer og karakterer de deler. Mad World er dog helt anderledes. Det hele handler om at få nok point, hvilket man kan få, ved at dræbe så brutalt som muligt. Det virker unødvendigt voldsomt. Det grænser sig op af det absurde, i en sådan grad, at det nærmest virker komisk. Det er et af spillets styrker. Der er masser af minigames til at variere spillet. Hvilket også er godt. Spillet er sort hvidt rød, lidt ligesom Sin City. Men det er ikke lige så godt gennemført. Men nu til elefanten i rummet. Spillet har masser af waggle. Ud over det, så kan det være svært at vende sig rigtigt i forhold til fjender, hvilket man skal ofte. Det er et grundlægende problem, som gør hele oplevelsen sur. Mad World havde ellers en del potentiale.

Mario Party 9 2/4
Party spil.
Jeg prøvede solo. Jeg overvejede at invitere venner over igen. Men jeg havde hørt om man deler en vogn, og det kan jeg alligevel ikke byde mine gæster. Plus jeg mangler stadig at få en gruppe over til Mario Party 8. Nu til min oplevelse. Solo mode var mig lidt overflødig. Hvis der er en mode der mere eller mindre er multiplayer mode, så behøvede de ikke være 2 forskellige modes. Jeg brugte også en del tid på orbs spillet i extra modes. Det var ikke særlig godt. Men det var svært at stoppe med at spille. I solo mode var det kun lidt irriterende at dele en vogn. Jeg er glad for at de ikke har taget vognen med videre til Switch.

Punch Out!! 2/4
Slåsse spil, med fokus på timing.
Det her spil er ofte betragtet som et af de bedste Wii spil. Jeg ehm.. Jeg må konstatere jeg ikke er meget til Punch Out. Det er lidt sjovt. Det bliver hurtigt udfordrende. Men der er mange andre kampsport spil jeg hellere ville spille.


Dead-Cheese
Dead-Cheese

2012
Offline
Level: 25 (Kokiri)

4
1ups givet

#4173 - Skrevet 25-05-2023 22:06 - Redigeret 05-06-2023 00:31

1) Jeg spiller Wii spil. ~120 af dem.
2) Jeg er i introen i dem alle.
3) Jeg syntes spillene varierer meget i kvalitet.

Jeg mangler omkring 5 spil endnu.
I kan gøre jer klar til den største omgang Mega samling af Mini reviews indtil nu.

Ps.
Da jeg startede var jeg ledig, og havde en masse fritid. I mellemtiden er jeg startet på fuldtidsarbejde. Der er lidt mindre tid til det nu. Jeg får stadig spillet en del. Mere end jeg havde regnet mig frem til jeg ville kunne nå i løbet af en uge.

05-06: Jeg mangler 3 spil endnu.


AND
AND

604
Online
Level: 35 (Lakitu)

4
1ups givet

#4174 - Skrevet 04-06-2023 12:39

ANDen er - modsat vel næsten resten af verden, som spiller TotK - i gang med at nedbringe backloggen.

Turen var kommet til Mega Man 7 via Wii U’ens Virtual Console. Et spil, som jeg ellers havde hørt blandet omkring, fordi det blev set som lidt kedeligt, da det udkom ca. samtidig med den roste Mega Man X-serie til den gamle SNES.

Mega Man 7 minder mere om NES-spille end X-serien, men jeg synes virkelig ikke, det gør noget. Har netop gennemført Mega Man 7 og var rigtig godt underholdt hele vejenSmiley


AND
AND

604
Online
Level: 35 (Lakitu)

2
1ups givet

#4175 - Skrevet 10-06-2023 09:25 - Redigeret 21-07-2023 23:09

ANDens næste udfordring blev gode gamle Mega Man 5 (NES-versionen via Wii U).

Jeg havde et gammelt suspension point liggende, hvor fire af de otte robot masters var klaret, så det valgte jeg at fortsætte på. I går fik jeg så klaret femte robot master: Chrystal Man. Han var godt nok svær, synes jeg - men jeg havde heller ikke det våben, han var svag overfor.

Spillet er jo bare klassisk Mega Man - og det er fedt. Både Chrystal Man og Napalm Mans baner - som jeg spillede i går - er rigtig godt designede. Og ikke for svære, hvilket passer mig fint.

Til gengæld oplever jeg en del lag, som især driller under platform- og boss segmenterne. Måske er det fordi jeg spiller på game pad-skærmen - det håber jeg.


AND
AND

604
Online
Level: 35 (Lakitu)

0
1ups givet

#4176 - Skrevet 18-06-2023 22:56 - Redigeret 21-07-2023 23:09

ANDen er nået til Mega Man 5’s castlestage 1… noget af et spring i sværhedsgraden skal mAND love for!

Men spillet er fedt, så hva’ pokker! Smiley


Kanin
Kanin

641
Offline
Level: 23 (Skree)

0
1ups givet

#4177 - Skrevet 19-06-2023 13:15

90-95 timers spille tid i følge Switch'en
90 shrines
50 Lightroots
8+ batterier
24 hjerter
2 staminabars
Mangler én dungeon - udskudt med vilje.

Jeg er nu nået dér til hvor jeg ikke kan beslutte mig for om jeg bare skulle se at få klaret sidste dungeon on gå direkte til Ganondorf eller om jeg skal forsætte "unlock grinding" - fordi det er hvad det føles som nu.

Tears of the Kingdom er overfyldt med googies alle mulige steder, men nu føler jeg faktisk at jeg har set det meste content der er at byde på. Resten er bare sjov og spas.

På den éne side vil jeg ikke være færdig med at spille, på den anden kan jeg fornemme at spoilers af sidste boss og story beats snart kryber sig ind i mine SoMe feeds af sig selv, så jeg burde nok bare få det gennemført. Hva faen gør jeg? Hvad gjorde I?


Dead-Cheese
Dead-Cheese

2012
Offline
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

#4178 - Skrevet 19-06-2023 16:24

I lignende situationer, der fortryder jeg altid hvis jeg er overforberedt mod sidste-bossen.

Jeg håber du kan holde dig spoiler-fri indtil du tager en beslutning Smiley


JOEP
JOEP

74474
Online
Level: 50 (Torizo)

0
1ups givet

#4179 - Skrevet 19-06-2023 16:38

Skynd dig at få klaret sidste Dungeon og få klaret bossen. Så kan du altid rydde op bagefter. Smiley


AND
AND

604
Online
Level: 35 (Lakitu)

0
1ups givet

#4180 - Skrevet 27-06-2023 21:14 - Redigeret 21-07-2023 23:09

Hm, ANDen fik malet sig selv op i er hjørne i Mega Man 5 til NES (via Wii U VC)

Jeg var nået til sidste bane i Proto Mans Castle, hvor første boss kun er svag overfor et våben, man skal samle ekstra dimser i de første otte baner for at få. Det havde jeg ikke gjort og var slet ikke i nærheden af at klare bossen. Men men men - man kan ikke komme ud af Castle-banen igen! Heller ikke ved game over.

Så nu har jeg taget konsekvensen og er begyndt forfra. Stadig mega fedt spil! Smiley


AND
AND

604
Online
Level: 35 (Lakitu)

3
1ups givet

#4181 - Skrevet 07-07-2023 22:02 - Redigeret 24-07-2023 09:05

Mega Man 5 gennemført! Smiley

Sikke et spil! De gamle Mega Man titler holder bare stadig 100% Jeg kom igennem uden brug af save points - og det gjorde oplevelsen endnu bedre, fordi man er nødt til at lære banerne og bosserne lidt bedre at kende.

Mega Man 5 skulle så også være et af de nemmeste blandt de originale seks spil. Men det var rigtig fint balanceret til ANDens smag.

Så er spørgsmålet, hvad man skal kaste sig over nu… min Collectors Edition af Tears of the Kingdom står fortsat uåbnet, men det bliver bare ikke til mere end en halv times gaming hist og måske en hel times gaming pist, så tror, det må vente…


AND
AND

604
Online
Level: 35 (Lakitu)

3
1ups givet

#4182 - Skrevet 08-07-2023 18:15 - Redigeret 08-07-2023 18:15

ANDen endte med at kaste sig over Demon’s Crest til SNES (Wii U VC).

Efter tidligere at have mødt hovedpersonen Firebrand i både NES-spillet og det originale Gameboyspil, var det et rigtig glædeligt gensyn i smuk 16-bit grafik.

Jeg nåede at klare første rigtige boss og har ikke helt fattet spillets RPG-elementer endnu, men action-delen er simpel og effektiv. Det lader til at spillets klassiker-status er velfortjent Smiley


AND
AND

604
Online
Level: 35 (Lakitu)

2
1ups givet

#4183 - Skrevet 21-07-2023 20:33 - Redigeret 28-07-2023 13:13

AND’en endte med at kaste sig over Mega Man 3 (via Wii U VC igen - elsker den nu hedengangne service!).

Jeg spiller uden restore points og har indtil videre klaret seks af otte robot masters. Mangler Snake Man og Needle Man.

Nøj, det spil fortjener al den ros, det får! Banerne er geniale, musikken er skøn og bosserne er fede. Jeg er også fan af, at Megabusteren IKKE kan lades op (det kom først i 4’eren og lydeffekten var forfærdelig!).

EDIT: Nå, så kom jeg forbi de sidste robot masters og har klaret tre af de fire Doc Man-baner, som følger. Der er virkelig forskel på sværhedsgraden i de baner og bosser! Tre af fire er nede, men den tredje kostede mig flere energy tanks!


Super Yoshi
Super Yoshi

671
Offline
Level: 11 (Octorok)

2
1ups givet

#4184 - Skrevet 19-08-2023 16:10 - Redigeret 19-08-2023 16:10

Efter online serverne er åbne igen på Wii U, er jeg hoppet tilbage til Splatoon 1.
Synes det er bedre end 3’eren Smiley



Madskimo
Madskimo

1817
Online
Level: 11 (Octorok)

1
1ups givet

#4185 - Skrevet 20-08-2023 20:59

Baldur's Gate 3 på PC.
Hold nu op et fedt og gennemført spil. Klar anbefaling her fra.