#4202 - Skrevet 28-04-2023 01:28 - Redigeret 28-04-2023 11:05
Review-'Todo-do'-oversigt
Final Fantasy Crystal Chronicles: Echoes of Time 2/4
Stadig action RPG.
Jeg fandt en ven som oprigtigt gerne ville spille det med mig. Jeg behøvede ikke engang lave et switch 'n bait med Mario Party.
Det er et udmærket Coop spil. Der er nogle seje features, som host og gæster har forskellig NPC tekst. Det er nok en feature, for at undgå spoilers, når man joiner et game med venner der er længere fremme. DS spillet er det samme spil.
Spillet spiller ligesom Final Fantasy Crystal Chronicles: Ring of Fates (DS).
Det er ikke ældet godt, og for at være ærlig, så har det nok set forældet ud da det var nyt. Ser man bort fra det, så spiller det fint, og har en god coop mode. Held og lykke med at finde venner der har lyst til den oplevelse, og få fat i spil nok til DS og Wii for at have session.
En sidste ting der nager lidt. Det havde været smart at have flere save slots, nu da der er 3 classes, og man måske gerne vil have flere saves til potentielt at spille i forskellige sessions.
Liitle Kings Story 3/4
Action RPG i stil med Pikmin.
Et charmerende og let tilgængeligt RPG spil. Det er faktisk Pikmin i forklædning. Har du spillet Pikmin, så ved du nøjagtigt hvad du skal her. Har jeg nævnt det er Pikmin uden en timer? Hvis jeg skal undgå for mange sammenligninger, så er det en let, stressfri oplevelse, hvor målet er at samle penge, for at få bygget et kongerige. Spillet åbner sig langsomt, hvilket er fint. Der bruges ikke motion controls (i hvert fald ikke den første time), men man kan ikke bruge classic controller.
Mad World 2/4
Blodigt Action brawler med fokus på points.
Jeg har spillet Anarchy Reigns, som vistnok er fortsættelsen. Det deler i hvert fald nogle game-play elementer og karakterer de deler. Mad World er dog helt anderledes. Det hele handler om at få nok point, hvilket man kan få, ved at dræbe så brutalt som muligt. Det virker unødvendigt voldsomt. Det grænser sig op af det absurde, i en sådan grad, at det nærmest virker komisk. Det er et af spillets styrker. Der er masser af minigames til at variere spillet. Hvilket også er godt. Spillet er sort hvidt rød, lidt ligesom Sin City. Men det er ikke lige så godt gennemført. Men nu til elefanten i rummet. Spillet har masser af waggle. Ud over det, så kan det være svært at vende sig rigtigt i forhold til fjender, hvilket man skal ofte. Det er et grundlægende problem, som gør hele oplevelsen sur. Mad World havde ellers en del potentiale.
Mario Party 9 2/4
Party spil.
Jeg prøvede solo. Jeg overvejede at invitere venner over igen. Men jeg havde hørt om man deler en vogn, og det kan jeg alligevel ikke byde mine gæster. Plus jeg mangler stadig at få en gruppe over til Mario Party 8. Nu til min oplevelse. Solo mode var mig lidt overflødig. Hvis der er en mode der mere eller mindre er multiplayer mode, så behøvede de ikke være 2 forskellige modes. Jeg brugte også en del tid på orbs spillet i extra modes. Det var ikke særlig godt. Men det var svært at stoppe med at spille. I solo mode var det kun lidt irriterende at dele en vogn. Jeg er glad for at de ikke har taget vognen med videre til Switch.
Punch Out!! 2/4
Slåsse spil, med fokus på timing.
Det her spil er ofte betragtet som et af de bedste Wii spil. Jeg ehm.. Jeg må konstatere jeg ikke er meget til Punch Out. Det er lidt sjovt. Det bliver hurtigt udfordrende. Men der er mange andre kampsport spil jeg hellere ville spille.