Overblikstrailer for Pape...

Lanceringstrailer for Gro...

Tales of the Shire: A The...

N-cast #215: Er Indie Dir...

N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Europa kommer til Switch

Indie-udsalg startet nu

SteamWorld Heist II annon...

Penny's Big Breakaway ude...

Switch 2 - rygter og disk...

Amiibo!

Spil på vej til Switch

Pokémon GO

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Pokémon Unite

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Hvad spiller du nu? Hvor er du? Hvad synes du?

Hassus
Hassus

0
Offline
Level: 22 (Ice Keese)

4
1ups givet

Skrevet 09-12-2010 23:21 - Redigeret 30-05-2018 11:08


Her kan du dele din oplevelser med det spil, som på nuværende tidspunkt optager alt din opmærksomhed! Del din glæde eller frustration. Søg om svar eller giv et godt råd!

Du bedes:

1) Skrive hvad du spiller nu.
2) Skrive hvor du er i spillet (inkluder gerne spoiler-alerts)
3) Skrive hvad du synes om spillet i givende tidspunkt.




[i]Which best describes your opinion about games
I. Mountain Climbing-beyond the hardships lies accomplishment
II. Hiking-the destination can be reached rather comfortably[/i]
AND
AND

573
Online
Level: 35 (Lakitu)

2
1ups givet

#4201 - Skrevet 08-11-2023 11:17

Mange takker Hr. Ninja! Jah, det er virkelig en skøn maskine, sådan en gammel B&O’er. Jeg fik fat i MX8000-modellen, som har et super fedt billede og tilhørende lyd. Har koblet min SNES, N64, ‘cube og Wii til, så der er rige retro-muligheder i det lille hjem, nuSmiley


BonusNinja
BonusNinja

1432
Online
Level: 5 (Cheep)

1
1ups givet

#4202 - Skrevet 08-11-2023 16:06

Uj, det er en lækkerbisken! God størrelse, og et populært valg blandt danske retrofolk. Håber ikke, du skulle slæbe det alene Smiley Så er du klar til mange gode timers retrohygge Smiley

Jeg var også ved at købe MX8000, men sprang fra i sidste øjeblik, og valgte BeoVision 1, fordi det har et atypisk design og størrelsesmæssigt passer lidt bedre her i stuekontoret.

Btw, så har jeg også netop fået tilsluttet en VHS-afspiller til tv'et Smiley Har ellers kørt den på stuens fladskærm, indtil jeg fandt ud af, at det ser 10 gange bedre ud på CRT - hvilket også giver mening.


AND
AND

573
Online
Level: 35 (Lakitu)

1
1ups givet

#4203 - Skrevet 12-11-2023 10:28 - Redigeret 12-11-2023 10:30

Arh ja, 1’eren ser altså også cool ud med den der trekantede bundSmiley I det hele taget er de gamle CRT’er nogle fine møbler at have stående.

Sjovt med VHS’eren - er der nogle fordele frem for DVD/Blue-Ray eller er det for nostalgien alene? Smiley

AND’en er i øvrigt nu nået gennem Rusty Bucket Bay i Banjo-Kazooie.

Jeg mangler lige at vinde en ædekonkurrence i Bubblegloop Swamp og finde to honning-fiduser i hhv Bubblegloop og Rusty Bucket, så er jeg klar til spillets absolutte højdepunkt: den sidste bane Click Clock Wood, som kandiderer til titlen som bedste bane overhoved Smiley

Elsker. Det. Spil.!Smiley


BonusNinja
BonusNinja

1432
Online
Level: 5 (Cheep)

1
1ups givet

#4204 - Skrevet 12-11-2023 14:03

Nah, ingen vilde fordele med VHS vs DVD Smiley VI havde nogle gamle videobånd liggende, som lige skulle tjekkes igennem, og jeg lagde bare mærke til, at billedet så MEGET bedre ud på CRT end på fladskærm.

Wow, du har da været godt i gang! Rusty Bucket var svær at få alle noderne på kan jeg huske. Elsker også sidste bane med årstiderne. Får helt lyst til at spille videre på Banjo igen. Total julehygge-spil, eller noget! Smiley Smiley


AND
AND

573
Online
Level: 35 (Lakitu)

1
1ups givet

#4205 - Skrevet 18-11-2023 09:01 - Redigeret 19-11-2023 14:50

Arh ja - det giver mening. Banjo har virkelig en fed julebane i Freezeezy Peak Smiley

Edit: så kom jeg gennem Banjo-Kazooie. Manglede en enkelt jiggy og to honey combs, som ikke ville opdages. Underligt, for jeg har klaret det 100% flere gange før…

Nu er planen at fortsætte, hvor jeg slap i Metroid Prime 2: Echoes, hvor jeg nåede et godt stykke gennem Torvus Bog sidste år. Har gennemført det før, men det er bare et fedt spil, som nok står lidt for meget i skyggen af det første Prime.


AND
AND

573
Online
Level: 35 (Lakitu)

1
1ups givet

#4206 - Skrevet 28-11-2023 23:27 - Redigeret 28-11-2023 23:28

AND’en måtte sande, at ti måneders pause er for længe til at vende tilbage til Metroid Prime II: Echoes. Jeg kunne intet huske fra mit igangværende spil.

Derfor veksler jeg nu mellem det oprindelige Pikmin og The Legend of Zelda: A Link to the Past. Begge ser fantastiske ud på det nyerhvervede billedrørs-TV.

I Pikmin er jeg ca. halvvejs med dage og vragdele. I forhold til 3’eren (min eneste reference i serien) er det lidt mere simpelt, styringen er lidt mere klodset og sværhedsgraden er en smule højere, tror jeg. Alligevel er det et super fedt spil, som jeg dog ind imellem lige får brug for at veksle med noget andet pga. førnævnte simplicitet.

I The Legend of Zelda: A Link to the Past har jeg samlet en gammel fil op, hvor jeg var nået til palads nr. 2 i Hyrules mørke parallelverden. Swamp Palace er nu klaret og jeg er i gang med det næste palads i The Lost Woods-området. Det spil holder bare stadig hele vejen igennem!


AND
AND

573
Online
Level: 35 (Lakitu)

4
1ups givet

#4207 - Skrevet 23-12-2023 22:41 - Redigeret 06-01-2024 12:28

ANDen spiller Donkey Kong Country i anledning af julens kommen Smiley Ved ikke helt hvorfor, men det er altid mit førstevalg som julespil.

Spillet er genialt og jeg er ca en tredjedel igennem på aftenens session. Især den infamøse Snow Barrel Blast-bane med tungt snefald midt i alle de dersens kanon-tønder er en sand juleklassiker - og helt umulig indtil man af tilfældighedernes vej snubler over banens genvej SmileySmiley


AND
AND

573
Online
Level: 35 (Lakitu)

1
1ups givet

#4208 - Skrevet 06-01-2024 12:30 - Redigeret 06-01-2024 12:30

ANDen har kastet sig over gode gamle Resident Evil 4 til Gamecube.

Egentlig ville jeg bare lige ræse gennem Village-delen, som er favoritten, men jeg blev - vanen tro - grebet af spillet, så nu er jeg godt inde i Castle-delen.

Det spil er bare genialt. Fed uhygge perfekt balanceret med cool action.


JOEP
JOEP

74310
Online
Level: 50 (Torizo)

2
1ups givet

#4209 - Skrevet 09-01-2024 06:40 - Redigeret 09-01-2024 06:43

Jeg spiller Tunic for tiden. Troede jeg fik købt det med rabat, men var lidt for sent på den. Men udover det er det et ret fedt spil, der langsomt åbner sig op for dig. Det er et velskabt Metroidvania, der dog også er brutalt svært i kampe, og specielt nogle af bosserne kan godt tage rigtig mange forsøg at nedlægge.

Jeg er ret begejstret for den måde, spillet åbner sig op på, ved at man finder siderne i spillets manual og derved lærer nogle af de hemmeligheder, der er i spillet, og hvordan det tvinger en til bare at prøve nye ting, når man finder dem. Verdenen er måske lidt irriterende snæver, man går ad mange gange, og det havde været fedt, hvis den centrale verden i det mindste havde været mere åben i sin udformning, men det er småting.

Switch-versionen kører fint, der er enkelte fald i framerate fra tid til anden, men intet der ødelægger noget. Jeg så en video af en, der spillede mod en boss for at få lidt tips og tricks til bossen, og her kunne jeg godt se, at de grafiske elementer er nedtonet en del på Switch, men det er selvsagt ikke noget, man bemærker, når man bare spiller Switch-versionen, og det ser stadig godt ud. Stilen taget i betragtning er det måske en lidt doven port, når man andre gange har set store, flotte spil køre perfekt med en god detaljegrad.

Er man til Metroidvanias, så er det altså et godt et af slagsen.


JOEP
JOEP

74310
Online
Level: 50 (Torizo)

3
1ups givet

#4210 - Skrevet 19-01-2024 08:44

Jeg er næsten færdig med Tunic. Er nået til at kunne gå op mod sidste-bossen, men der er en god slutning og en "dårlig" slutning. Ved dog ikke, om den gode slutning er besværet værd, da det kræver en del mere vandren omkring i den verden, og mens det har været hyggeligt de første 8-10 timer, er det ved at blive en anelse anstrengende. Så overvejer bare at få afsluttet spillet og kørt på til næste spil, som formentlig blvier NieR: Automata, som jeg købte sidste år.


AND
AND

573
Online
Level: 35 (Lakitu)

2
1ups givet

#4211 - Skrevet 19-01-2024 09:44 - Redigeret 19-01-2024 10:29

^Fornuftigt. Nogen gange bliver det der med at køre 100% mere en prøvelse end fornøjelse Smiley

AND’en har gennemført Zelda: A Link to the Past (heller ikke 100%) og er nu vendt tilbage til Pikmin. Det er første gang, jeg spiller det originale spil i serien (på ‘cuben endda) og det er rigtig fedt! Er nået til sidste boss, som til gengæld er rimelig svær.


BroSmash
BroSmash

1088
Offline
Level: 8 (Pirahna Plant)

2
1ups givet

#4212 - Skrevet 20-01-2024 16:49

Jeg er i i gang med Disney Dreamlight Valley. Hygger mig utrolig meget med det 😊


Brian_86
Brian_86

125
Offline
Level: 2 (Keese)

3
1ups givet

#4213 - Skrevet 22-01-2024 17:08 - Redigeret 22-01-2024 17:09

Lige afsluttet spillet “Dredge”. Min oplevelse har været positiv omkring spillet. Det gør Ikke noget nyt innovativt som sådan, men kombinationen af en fiskesimulation kombineret med “Call of cachulu” kan virkeligt noget. En rigtig fin oplevelse som ikke tager voldsomt lang tid at komme igennem. Klar anbefaling herfra.
Og så skal jeg til at starte op på “spiritfarer”. 😊


AND
AND

573
Online
Level: 35 (Lakitu)

2
1ups givet

#4214 - Skrevet 22-01-2024 23:18

AND’en fik ordnet sidste boss i Pikmin - den åd godt nok mange af mine Pikmin, men det gik! Den gamle Gamecube-original holder stadig, trods de lidt klodsede controls. Det er simpelt, effektivt og fantasifuldt!

Nu snuser jeg til Prince of Persia: The Sands of Time, ligeledes til ‘cuben, men med en del Switch-titler, som venter på mig (bl.a. Tears of the Kingdom, Mario Wonder og Metroid Prime Remastered), bliver det nok kun en kort visit i det gamle Persien i første omgang. Er kun lige begyndt, men det virker som et fint action-eventyr.


AND
AND

573
Online
Level: 35 (Lakitu)

2
1ups givet

#4215 - Skrevet 29-01-2024 16:11

AND’en har midlertidigt lagt Prince of Persia: The Sands of Time til side - der føles liiiidt gammelt, umiddelbart, men har jo fået blændende anmeldelser, så jeg skal vel bare lidt længere ind i det?

Any ways - fik for nyligt The Legend of Zelda: Twilight Princess til den gode gamle Gamecube, og det har stirret på mig fra sin plads, så det kom jeg til at kaste mig over. Er kun lige nået gennem introen, hvor man bliver ulv og besøger Hyrule Castle. Elsker grafikken og stemningen i det spil! Nu er jeg så spændt på, hvor anderledes det føles i forhold til Wii-versionen…