Skrevet 27-10-2011 14:50 - Redigeret 11-05-2012 18:19
#61 - Skrevet 27-10-2011 23:54 - Redigeret 27-10-2011 23:56
Hvis du bruger decimaler er det ikke længere en 5-skala. Det bliver vist nærmere en 50-skala hvis du mener at 1 decimal er i orden.#62 - Skrevet 28-10-2011 00:24
Det var dog utroligt så hurtigt denne tråd endte ud i at folk fist fuckede hinandens matematiske kunnen.#63 - Skrevet 28-10-2011 00:26
Det er underholdende, når folk går så meget op i debatterne.#64 - Skrevet 28-10-2011 00:38
Jeg mener at der er en eller anden større amerikansk avis, som er kendt for aldrig at give karakterer til sine anmeldelser. Men bare beskriver produktet gennem tekst og så lader læseren selv danne deres holdninger.#65 - Skrevet 28-10-2011 00:47
^Tror du ikke det kan fungerer med en hurtig opsummering af det gode dårlige ved spillet med et par ord fremfor et tal? Som sagt synes jeg at n-clubs +/- liste var temmelig smart.#66 - Skrevet 28-10-2011 11:08 - Redigeret 28-10-2011 11:08
Michael skrev:
Det var dog utroligt så hurtigt denne tråd endte ud i at folk fist fuckede hinandens matematiske kunnen.
Spændende diskussion, det skal I ha'.
Lol Michael. Det er jo ikke noget med at "fist-fucke" hinanden. Det er blot forskelligt hvordan man opfatter det. Forsøger du at polarisere?
Stelzig: De fleste filmanmeldere/spilanmeldere giver ellers halve stjerner, men hvis man kun kan give lige lige tal i 5-skalalen, så har du ret. Så kan man ikke sammenligne de 2 skalaer
#67 - Skrevet 28-10-2011 14:00
Togbis skrev:
Jeg mener at der er en eller anden større amerikansk avis, som er kendt for aldrig at give karakterer til sine anmeldelser. Men bare beskriver produktet gennem tekst og så lader læseren selv danne deres holdninger.
Dagbladet Information vælger også at droppe karaktererne. Egentlig er jeg positivt stemt over for den idé - så kan folk netop individuelt tolke en karakter ud fra en tekst, ligesom argumenterne for hver enkelt element (gameplay, lyd osv.) bliver mere opdelt. For gode skribenter giver det et friere spillerum.
Problemet, tror jeg, er, at det er kommercielt ubrugeligt; det er lettere at klaske et tal på et cover end at citerer en hel artikel kortfattet. Jeg vil altid vægte det skrevne over tallet, men jeg tror ikke man skal undervurdere, hvor vigtigt den endelige karakter er for industrien. Det gør også, at bundkaraktererne generelt mister mere og mere værdi, jf. diskussionen om middelkarakterernes værdi - bundniveauet "presses" simpelthen op pga. en kommercialisering, så 6/10 nu er et dårligt spil.
#68 - Skrevet 28-10-2011 14:51
Togbis skrev:
Jeg mener at der er en eller anden større amerikansk avis, som er kendt for aldrig at give karakterer til sine anmeldelser. Men bare beskriver produktet gennem tekst og så lader læseren selv danne deres holdninger.
Kunne godt tænke mig at vide, hvad forbrugerne af den avis synes om det. Personligt kigger jeg kun på karakteren, måske også 'closing comments', hvis en (gratis)avis har anmeldt en film eller et spil, fordi man er på farten og derfor ikke har tid til at fordybe sig.
Hvis det skulle fungere med betalingsaviser, skulle de udgive anmeldelsen hver lørdag eller søndag, så folk kan læse avisen i ro og mag.
#69 - Skrevet 02-11-2011 16:50
Jeg læste lige Kotakus anmeldelse af det nye Kirby spil. Den anmeldelse er et fantastisk eksempel på alt, hvad der er galt med spilanmeldelser.#70 - Skrevet 02-11-2011 20:43 - Redigeret 02-11-2011 20:46
Klikkede lige in På Kotakus side, og faldt så i stedet over denne video der tilgengæld på glimrende vis viser hvad moderne spil fejler.#72 - Skrevet 02-11-2011 20:55
Alexander Brock Petersen skrev:
Jeg læste lige Kotakus anmeldelse af det nye Kirby spil. Den anmeldelse er et fantastisk eksempel på alt, hvad der er galt med spilanmeldelser.
Ja okay, hold da op. Fandt den også lige, og jeg er ved at kaste op.
#73 - Skrevet 02-11-2011 21:00
De to videoer understreger jo bare mange af de pointer, jeg altid ævler om og nogle gange får tæsk for herinde.#74 - Skrevet 02-11-2011 21:23
Hvilket er fordi spilindustrien går efter den her type gamere#75 - Skrevet 15-11-2011 19:10 - Redigeret 15-11-2011 19:11
GameReactors anmeldelse af Super Mario 3D Land