Skrevet 27-10-2011 14:50 - Redigeret 11-05-2012 18:19
#106 - Skrevet 06-01-2012 14:37
Modern Game Journalism.#107 - Skrevet 06-01-2012 14:50
De kalder også 3D Land for Super Mario 4. WTF.. hvor blev Super Mario World af?#108 - Skrevet 06-01-2012 14:52
Eller også tæller de ikke SMB2 med?#109 - Skrevet 06-01-2012 14:55
Så har de problemer med tal:#110 - Skrevet 06-01-2012 14:55 - Redigeret 06-01-2012 14:56
Lyder som en meget sjov hjemmeside. Hvad hedder den?#111 - Skrevet 06-01-2012 15:47
Men det giver ingen mening, da Super Mario World hedder Super Mario Bros. 4 i Japan.#112 - Skrevet 06-01-2012 16:08
Så må KNAAC være bedre til at tælle, end spilanmelderne er =D#113 - Skrevet 06-01-2012 16:11
Jeg tror bare, han har mere styr på Nintendos historie.#114 - Skrevet 12-01-2012 16:39 - Redigeret 12-01-2012 16:42
Fra en anmeldelse på GR:Desværre er de fleste af de 50 udfordringer ikke lige så originale som resten af pakken, og der går virkelig lang tid mellem at man støder på en af slagsen, som ikke blot virker som en gentagelse af noget, man allerede har prøvet i et af genrens mest populære spil.
Spilanmeldere godt kan lide at snakke om originalitet og stiller det op som et pejlemærke. Det ligger ofte mellem linjerne, at der er en direkte sammenhæng mellem originalitet og kvalitet. "Er noget af et spil ikke originalt nok, er det dårligt", lyder det ofte - i hvert fald, hvis anmelderen anmelder et spil, han ikke selv bryder sig om. Derfor er der altid større sandsynlighed for dette tomme argument om manglende originalitet kommer i en anmeldelse af et mindre sofistikerede minispil, som de fleste spilanmeldere per defintion hader, end i en anmeldelse af den seneste version af Modern Warfare (eller en genudgivelse af MGS eller God of War).
At stille et forhold op, hvor der er en direkte sammenhæng med originalitet og kvalitet giver ikke mening i mit hoved - ikke mindst fordi det ikke er gældende i mange andre situationer i livet. Tænk på mad, film, socialt samvær etc. Er der specielt meget originalitet over det? Nej.
Hvis vi skulle følge denne åndssvage tankegang her på N-club, så skulle vi give dårlige karakterer til spil som Mario Kart 7, Ocarina of Time 3D etc.
#115 - Skrevet 12-01-2012 16:55 - Redigeret 12-01-2012 16:55
Hver gang jeg læser en hardcore artikel eller anmeldelse, klikker jeg altid væk så snart jeg læser det argument. For så ved jeg, at jeg grundlæggende er uenig med skribenten. Ikke for at sige, at originalitet ikke kan være godt, alle spil har jo været nye engang, men at sige at spil er dårlige fordi de IKKE er originale er ... dumt.#116 - Skrevet 12-01-2012 17:16
Det er en ekstrem irrationel måde at tænke på, men det bygger på antagelser, der bare er blever institutionaliseret så meget 'spilkulturen', at aktørerne sikkert ikke selv tænker over det.#117 - Skrevet 12-01-2012 18:16
Ja, hvis noget er brugt før, må det helst ikke være med i et nyt spil - i hvert fald hvis man spørger anmelderne.#118 - Skrevet 12-01-2012 18:26 - Redigeret 12-01-2012 18:27
Det er ret fail, når man tænker over det.#119 - Skrevet 12-01-2012 18:57
Tjoeh. Jeg så Transformers 3 igår, og kedede mig gevaldigt. Solidt skruet sammen, flotte effekter og virkelig god action, men det var bare så meget for meget af det samme som de to andre.#120 - Skrevet 12-01-2012 19:05
^At irritere hinanden er helt sikkert noget af det der gør NSMBW sjovt.