Overblikstrailer for Pape...

Lanceringstrailer for Gro...

Tales of the Shire: A The...

N-cast #215: Er Indie Dir...

N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Europa kommer til Switch

Indie-udsalg startet nu

SteamWorld Heist II annon...

Penny's Big Breakaway ude...

Switch 2 - rygter og disk...

Amiibo!

Spil på vej til Switch

Pokémon GO

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Pokémon Unite

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Unavngivet

kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

Skrevet 27-10-2011 14:50 - Redigeret 11-05-2012 18:19



kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#121 - Skrevet 12-01-2012 20:09 - Redigeret 12-01-2012 20:11

Jaksen >> Det er også fair nok, at du synes, de ting er kedelige, måske på grund af uoriginalitet, måske ikke. MEN derfor behøver der stadigvæk ikke at være en sammenhæng mellem uoriginalitet og lav kvalitet. Jeg er ret sikker på, at de fleste ting, du kan lide i livet, ikke er specielt originale, men derfor værdsætter du dem alligevel. Er det en original oplevelse at spise en middag med sine venner? Ikke specielt, men derfor kan man godt gøre det en gang om ugen og stadigvæk finde nydelse i det. Er det originalt at få en bøf med kartofler til aftensmad? Er det originalt at spille Mario Kart for syvende gang? Osv. osv.

Men et endnu større problem er egentligt, at vi alle anskuer originalitet på forskellige måder. Netop af den grund bliver det hurtigt et meget tomt begreb at bruge i anmeldelse, hvis man ikke går i dybden med, HVAD problemet er. Når GR skriver, at "desværre ikke er særlig originalt og derfor dårligt", så har læseren ingen mulighed for at få indsigt i, hvad problemet reelt er - og om det overhovedet er et problem for læseren. Alt i alt ekstrem ringe håndværk.


Jaksen
Jaksen

2
Offline
Level: 10 (Bomchu)

0
1ups givet

#122 - Skrevet 12-01-2012 20:43 - Redigeret 12-01-2012 20:47

Jeg er helt enig i det, Alexander. Jeg siger blot, at for mig har nyskabelse en værdi. Det er for så vidt et kriterie i sig selv, at noget udvikler sig. Ellers mister jeg interessen. Men nyskabelse er ikke ensbetydende med at produktet ikke er dårligt. Der er jo oceaner af eksempler på spil som har forsøgt en helt ny form, og som har sucket for hårdt. Den gang Mega CD (disc drevet til Mega Drive) udkom var der godt nok nogle crappy spil som forsøgte sig med "video" spil med rigtige film. Night trap og sewer shark var gode eksempler. Det var det nye sort. Heldigvis gik man bort fra det. (selvom jeg dog indrømmer at jeg er hemmelig fan af Night Trap pga dets absolutte tackiness værdi og slease).

Men det er jo altså bare min mening. Jeg kører død i det samme igen og igen. Og nu er jeg vegetar, så jeg ved ikke rigtigt med det med bøffen. Det kan være det har den samme værdi igen-og-igen-og... Smiley

For at blive i analogien skal der jo også diskuteres nye emner ved vennemiddagen ellers kører man død i det. Smiley

Mht. Mario Kart, så nej, det kan jeg heller aldrig blive træt af. Og her er ikke den store udvikling. Så man kan sagtens argumentere for at nyskabelsen er værdiløs.


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#123 - Skrevet 12-01-2012 20:50 - Redigeret 12-01-2012 20:53

Jeg har lidt på fornemmelsen af både du og til dels også anmelderne af og til bruger "nyskabelse/originalitet" som synonym for nyt indhold (content). Men det kan selvfølgelig også være en nyskabelse vil nogle mene. Smiley

Men nyskabelse er absolut vigtigt. Men det skal altid gå hånd i hånd med kvalitet. Wii, iPhone etc. er gode eksempler på det. Problemet er, at mange kritikere af og til udvikler et begrebsapparat, hvor alt nyt er godt. Jeg har læst så mange anmeldelser af indiespil, hvor anmelderen roser det til skyerne, fordi det er så "originalt", "udfordrende", "nyskabende" og "berigende", men hvor der reelt ikke er noget i spillet.


Jaksen
Jaksen

2
Offline
Level: 10 (Bomchu)

0
1ups givet

#124 - Skrevet 12-01-2012 21:31

Hvilke spil tænker du på?

Men jo, mener vel nok content. Men vil stadig hævde, at det at der prøves nye idéer er en positiv ting, men at det ikke i sig selv gør noget godt for spillet hvis det er dårligt udnyttet.


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#125 - Skrevet 13-01-2012 19:59

Så er det blevet den tid på året, hvor fanboys skal dræbe hinanden verbalt på grund af diskussioner om bedst ratede spil:

Metacritic has released its annual list of top rated games, revealing that Batman: Arkham City on PS3 was the most critically acclaimed title of 2011. It beat out The Elder Scrolls V: Skyrim by a mouse's cock.

Here's the full list, including their average Metacritic scores:

Batman: Arkham City (PS3, 96)
The Elder Scrolls V: Skyrim (Xbox 360, 96)
Portal 2 (PC, 95)
Portal 2 (Xbox 360, 95)
Portal 2 (PS3, 95)
Batman: Arkham City (Xbox 360, 94)
The Legend of Zelda: Ocarina of Time 3D (3DS, 94)
The Elder Scrolls V: Skyrim (PC, 94)
Mass Effect 2 (PS3, 94)
Minecraft (PC, 93)




kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#126 - Skrevet 19-01-2012 00:58

Zero Punctuation: Super Mario 3D Land Hate / Rayman Origins Love