Skrevet af KJ85 - 27-09-2012 00:30
Hvis der er noget enhver Nintendo-fan drømmer om er det formentligt at Nintendo stadig havde det gamle Rareware i folden sammen med licenserne til flere af deres populære serier. Dette ønske går dog næppe i opfyldelse, men måske vi alligevel kan se frem til en spiloplevelse i stil med Banjo-Kazooie og dets efterfølger Banjo-Tooie.
Flere af udviklerne på holdet, der blandt andet skabte Banjo-spillene, leger nemlig med idéen om at skabe en spirituel efterfølger til Banjo-Tooie, og søger i øjeblikket via Twitter-profilen MingyJongo (der by the way var en karakter i Banjo-Tooie) respons fra gaming-communityet i forhold til interessen for et sådant spil. Med på holdet finder vi Grant Kirkhope, der har komponeret musikken til mange Rares perler til Nintendo-konsoller, og Steven Hurst, der har arbejdet som 3D artist på Banjo-Kazooie og GoldenEye inden han blev Lead Environmental Artist på blandt andet Banjo-Tooie og Viva Piñata.
Spiludvikleren bag Twitter-profilen foreslår, at holdet skal bruge Unity-motoren til udviklingen, og har som en læringssession for sig selv skabt nedenstående med dette værktøj.
#1 - Hassus
Level: 22 (Ice Keese)
27-09-2012 01:41
Af hvad jeg har hørt vil jeg sige at punkt nummer 1 for at lave en spirituel efterfølger til Banjo-Tooie ville være at komme tilbage under Nintendos vinge - tilbage til Nintendo som mentor.#2 - AND
Level: 35 (Lakitu)
27-09-2012 09:40
Hvis det lykkes, så er det en af de bedste nyheder jeg har læst hele året. Banjo-serien var helt fantastisk pga. gameplay, humor og de både originale og spændende banedesigns. Jeg tror på mange måder at det vil gavne spillet, hvis man løsriver sig fra selve brandet, og koncentrerer sig om det der virkelig betyder noget, nemlig ovenstående (gameplay, etc. etc.). En rigtig spændende nyhed - dog vil jeg sige, at hvis de mest prominente navne fra Rare tiden er musikproduceren og en eller anden model-designer, så kunne det godt lyde som et lidt tomt projekt - der skal nogle af de folk med ind over, som i sin tid stod for selve gameplayet hvis det skal lykkes.#3 - KJ85
Level: 58 (Tektite)
27-09-2012 09:46
He, de har lige fået 5000 ekstra followers siden jeg skrev den her nyhed, men nu er den også kommet op på mange forskellige Nintendo-sider..#5 - CAPTAIN N
Level: 16 (Space Pirate)
02-10-2012 11:33
Verden mangler sgu nogle flere spil som Banjo Kazooie.#6 - Peblisko
Level: 21 (Paragoomba)
02-10-2012 20:41
Jeg er sikkert den eneste, der har det sådan, men for mig er Banjo-Kazooie rent gameplaymæssigt et SM64 bare med endnu flere og forskellige ting, der skal samles, hvilket er en kedelig måde at skabe "content" på. Jeg synes universet har potentiale og ligesom mange andre Rareware-spil [Rare-spil fra dengang] så mangler der ikke humor - om end man bliver lidt nemt træt af "dialogerne" i spillet.#7 - CAPTAIN N
Level: 16 (Space Pirate)
03-10-2012 08:57
Nu er jeg personligt typen som elsker spil hvor man skal indsamle en masse ting og sager så Banjo Kazooie er som skabt til mig. Det eneste jeg ikke kunne lide var den åndsvage quiz til sidst i spillet. Da jeg var barn og ikke kunne Engelsk havde jeg ikke en jordisk chance for at komme gennem den. Selv da den kom på XBLA for lidt år tilbage tog det mig nogle forsøg før jeg endelig kom igennem.#8 - AND
Level: 35 (Lakitu)
04-10-2012 12:29
Banjo-Kazooie er tusind gange bedre end Super Mario 64...#9 - Dennis Høj-Suhr
Level: 26 (Octopi)
21-10-2012 23:55
kunne være fedt at genoplive denne serie nu hvor vi snart få en god konsol og med en god konsol kommer der også gode spil